|   15:07:40
  אמנון לורד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

נגד הרוח

גול בבעיטת קרן

בהתעוררות הציבורית לבעיית ההסתה נגד ישראל משתקף החידוש בכהונתו השנייה של נתניהו: הוא נותן לאחרים לעשות את המלאכה ואינו נקלע לעימותים מיותרים. השאלה היא אם יהיה די בכך כאשר העבודה וחלקים בקדימה ובליכוד מתנגדים לחקירת הקרן לישראל חדשה
13/02/2010  |   אמנון לורד   |   מאמרים   |   מקור ראשון   |   תגובות
הקרן לישראל חדשה [צילום: פלאש 90]

שנה אחרי הבחירות אפשר לומר שאותן יכולות שאפשרו לבנימין נתניהו להקים את הקואליציה המסובכת שלו, הן גם אלו המאפשרות לו להניע את הממשלה במתכונת של גמל מעופף. זה לא מוצלח במיוחד, זה לא נראה כמו ציפור רבת-יופי; זה אחרי הכול גמל, אפילו לא סוס; אבל זה עף.

בתחילת השבוע שמענו אמירה בוטה מאוד של הרמטכ"ל גבי אשכנזי. הוא מתבייש בתיכון שלמד בו, גימנסיה הרצליה. לכאורה, אין קשר בין האמירה הזאת לבין שלטונו של נתניהו. אבל כמו כל השפעה עקיפה, כאילו בלתי מכוונת, יש קשר בין הדברים. בחודשיים האחרונים אפשר לראות לראשונה מתקפת-נגד אידיאולוגית תקשורתית יעילה. אומנם דוח גולדסטון ממשיך להטיל את צלו, אבל הדמוניזציה שנעשתה לו מאפשרת להנמיך את קומתם של תומכיו בישראל עד כדי דה-לגיטימציה שלהם. גולדסטון אחרי הכול עומד על כתפי ארגונים ישראלים, כמו 16 הארגונים שתרמו לתוכן הדוח שלו וממומנים על-ידי 'הקרן החדשה לישראל'.

זה התחיל עם פסק הדין של נעם סולברג המרשיע את אילנה דיין בהוצאת דיבה על סרן ר', נמשך במאמר חד-משמעי בביטאון השמאל 'הארץ' לגבי עלילת הדם של מוחמד א-דורה, ובשבועיים האחרונים נראה שאוקטופוסי קיבלה סיכה בבטן הרכה, הנפוחה מרוב כסף. כן, 'הקרן החדשה לישראל' או שמא "הקרן לישראל חדשה". אין מישהו שלא מכיר עוד את הגוף התמנוני הזה. הגוף הבלתי נראה, מעין מפלגת רפאים קומוניסטית, שתרגמה את כל האידיאולוגיה האנטי-ציונית למִפְרָט טכני פוסט-מודרני שיתאים לנדבן היהודי האמריקני. פתאום אתה רואה שאמנון אברמוביץ' נאלץ לתקן את עצמו בשידור חי, גם אם לא ממש להתנצל.

כל ההתפתחויות האלה אופייניות לסינרגיה שיוצר נתניהו. אז האם הוא למד משהו מהקדנציה הקודמת? התשובה היא חד-משמעית כן. מישהו ראה את ראש הממשלה נתניהו בסביבה כשכל הדברים האלה התרחשו? לא. מישהו שמע ממנו משהו על כל אלה? לא. הוא למד להגיע להישגים משמעותיים, על-פי מטרותיו, בלי להתהדר; הוא למד לפעול בזירה הפנימית כמו גם בחיצונית באסטרטגיה של גישה עקיפה. בעבר תקף ישירות את "האליטות" ונכנס לעימותים מיותרים. היום הוא אומנם לא תמים, אבל אם לשפוט לפי המלאכה המוצלחת הנעשית בידי אחרים - אולי הוא בכל זאת הצדיק היחיד. אם לא צדיק, צודק.

המאמץ הגדול ביותר באופנסיבה הפוליטית-תקשורתית, מהלך שכבר מחולל שינויים כבירים בשוק התקשורת, הוא שחיקת מעמדו הכלכלי והפוליטי של 'ידיעות אחרונות'. זו עוד התרחשות שצוברת תאוצה רק בחודשים האחרונים, מעין מלחמת עולם ששכחו לדווח עליה במהדורות החדשות. השבוע העזו עורך 'ישראל היום' והבעלים שלדון אדלסון לתקוף ישירות בקולם את נוני מוזס. עמוס רגב האשים אותו שהוא מחזיק במונופול על שוק הדעות. אדלסון האשים שהדיווחים של 'ידיעות אחרונות' והתקשורת הישראלית לא היו בעשור האחרון על אותו דף שעליו הייתה רשומה המציאות.

הגל הזה הוא סוג של רפורמה שמתרחשת בצלו של גולדסטון. עוד בימי שרון אפשר היה להבחין שחלקים רציניים בשמאל הפכו לאיום אסטרטגי. מרכז הכובד היה מה שנקרא 'הסכם ז'נבה' של יוסי ביילין, שהתבטא במדיניות חוץ פרטית, חתרנית, שהכניסה את ראש הממשלה שרון לחרדות. אין טעם לחזור על הדברים הידועים והמוצהרים שהסכם ז'נבה היה גורם מניע חזק ל"הינתקות". אבל גולדסטון היה בגדר עליית מדרגה: הוכח שארגוני שמאל קיצוניים, מבית הקרן החדשה, מסוגלים סוף-סוף לסגור מעגל עם גורם בינלאומי ממדרגה ראשונה ולייצר פיגוע אסטרטגי נגד ישראל.

עד היום הוכיחו ארגוני הסיוע לטרור, המתהדרים ב"זכויות האדם", שהם יכולים להיות יעילים ביותר כמנועי שנאה: לייצר עוד ועוד מידע מגמתי, שיזין את התיאולוגיה החדשה של הפלשתיניזם יחד עם שנאה פתולוגית לכל דבר ישראלי. אך הם לא הצליחו לייצר את מה שכבר הצליחו לייצר בתוך המדינה - סגירת מעגל משפטי שיהפוך את מרכיביה השונים של החברה הישראלית והממסדים השונים למנגנון של השמדה עצמית. גם זה היה די קטלני. באמצעות ועדת גולדסטון של 'המועצה לזכויות האדם' של האו"ם הם הצליחו להצמיד לישראל תיוג של "פשעי מלחמה" ולסבך אותה בבעיה מדינית בינלאומית אסטרטגית. זהו ניסיון להפליל את זכות ההגנה העצמית של ישראל.

ההתקפה על הקרן החדשה מסמנת שישראל לא מוכנה להיכנע לדמורליזציה שהשמאל כופה עליה. ככל שהמינוח שנוקט השמאל הקיצוני על כתביו השונים הוא קיצוני יותר, כך זה מעיד על עוצמת הפגיעה. 'אם תרצו' מוצגת פתאום כתנועה פשיסטית. ההתקפה על הקרן ועל נעמי חזן מוצגת כמקארתיזם. אגב, שני המינוחים מסגירים את הרקע הקומוניסטי של הדוברים, אותו שעבוד רוחני שלא מעז לקרוא לעצמו בשם.

בזחילה שקטה בקוצים
[צילום: מן הטלוויזיה]

אני מניח שבנקודה זו יכול להתפתח חיכוך בין אנשי הקמפיין נגד 'הקרן החדשה' לבין אהוד ברק. התבטאויותיו של שלום שמחון נגד הניסיון בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את מקורות המימון של ארגונים ישראלים מסוימים, מלמדות על האיום שחש ברק. יכול להיות מצב שבו ייחשף מידע מביך על ברק מהתקופה ההיא, כסוג של מתקפת התגוננות של אנשי הקרן. לא צריך להירתע. אחת החידות לגבי ברק היא מדוע הקיף את עצמו ב-99' באנשי השמאל הקיצוני שצמחו ב'שלום עכשיו'. תזכורת לאותם אנשים: יולי תמיר, צלי רשף, גלעד שר. ואחרים, כמו שאומרים.

אבל היום הבריח של הממשלה, המחבר בין ברק לנתניהו, נשאר סלע קיומם של האינטרסים הלאומיים. אומרים שנתניהו הצליח רק בדבר אחד: בהישרדות ממשלתו. זה ודאי לא ההישג היחיד. אבל זה באמת הישג חשוב.

היציבות השלטונית היא נכס אדיר. לכלכלה, לביטחון, לעניין המדיני. בהתחלה, כשהתפרים בקואליציה נראו לכאורה חשופים, גלויים, גסים אפילו, נוצר רושם שמסכת לחצים חיצוניים בכיוונים שונים תביא להתפרקותה המהירה של הממשלה. התברר שזו הייתה טעות מרכזית בהערכה של חוג היועצים האופף את הנשיא אובמה. עכשיו, כשהוכחה העמידות של הממשלה, הלחצים פוחתים או אפילו נמוגים. ולא בגלל שראש הממשלה הוכיח לעולם כמה הוא "לחיץ" וכמה אפשר לסחוט ממנו ויתורים. כאילו הוויתורים כבר ניתנו.

ביבי, בתוך פחות משנה, סובב את הגלגל, או כמעט המציא אותו. חשבתם שהדבר הכי דחוף בעולם, לשלומו ולרווחתו, הוא הקמה מהירה של מדינה פלשתינית בקווי 67'; חשבתם שהאירנים מחכים לכף יד פתוחה לשלום; הערתם בסרקזם סמוי כי "ראש הממשלה" הוא באמת מבין גדול בהיסטוריה, כשהסביר את ההשלכות החמורות של התגרענות אירן ואת החשיבות שבהצבתה בראש סדר העדיפויות לטיפול. עכשיו, לא רק שהוכח שביבי צדק, אלא "העולם", העולם הגולדסטוני, מיישר איתו קו. את זאת השיג ראש הממשלה נתניהו באמצעות מה שהוא היה פעם טוב בו: זחילה שקטה בקוצים ובדרדרים. קוצים מדיניים מחוץ ודרדרים פוליטיים מבית.

וכל הנבחרת הלאומית פועלת לפי הוראות הקפטן, מאהוד ברק ודניאל בן-סימון ועד הנשיא שמעון פרס.

מחזן ויערי ליערי וחזן
אליעזר יערי [צילום: יח"צ]

העימות בין 'אם תרצו' ושני מנהיגיה הסטודנטיאלים ארז תדמור ורונן שובל נושא עמו חותם של ניגודים חברתיים בוטים. מצד אחד, השניים שייכים לשרידיה של ארץ ישראל הוותיקה; מאידך, הם לא ילדי שמנת. הם חילונים, אחד מהם מרמת-השרון, השני גדל בפריפריה ההתיישבותית.

לעומתם, נעמי חזן. הפרופסורית ללימודי אפריקה מהאוניברסיטה העברית היא בתו של מי שהיה שגריר ישראל בארצות הברית, אחרי אבא אבן, משך שנים רבות, אייב הרמן. בת לאריסטוקרטיה היהודית הצפון-אמריקנית, לפחות בחינוכה ובהשכלתה. כשאביה שימש שגריר היא נשלחה ללמוד באחד מבתי הספר התיכוניים היוקרתיים ביותר של האריסטוקרטיה היהודית בניו-יורק. משם המשיכה באופן טבעי לקולג' הניו-יורקי היוקרתי לבנות 'ברנרד' (התאום הנשי של 'קולומביה'). בהמשך טיפסה במעלה הקריירה האקדמית, הייתה פעילה ב"ארגוני שלום" ונכנסה למרצ.

עכשיו, במבט לאחור, אפשר לזהות את מרצ בביטחון כמפלגת חזית קומוניסטית. מפלגה שהונהגה על-ידי קומוניסטים "לשעבר" או לוויינים של המרכיב הקומוניסטי בחד"ש. יוסי שריד ושולמית אלוני היו "חברים-לדרך" שעזבו את מפלגת העבודה; אורון ורן כהן היו בפלג השמאלני של מפ"ם, כמוהם כיאיר צבן שגדל במפלגה הקומוניסטית; ועלה התאנה התמים עד כדי טמטום היה מתוצרת 'שינוי', עם הליברלים הציונים הטובים בראשותם של אמנון רובינשטיין, שוקה פורת ואברהם פורז. כשאלה עזבו, נחשפה מרצ יותר ויותר לפי מהותה הפוסט-ציונית, שזהבה גלאון היא הסמל המובהק שלה.

מהמחוזות האלה הגיעה נעמי חזן כדי לתת חזות מהוגנת למערך החתרני שאחרים הקימו בשקידה לפניה במשך שלושים שנה (!). ההגנה הכי מעניינת ל'קרן החדשה' ניתנה על-ידי איש המידות הדגול, השר בוז'י הרצוג. אבל הציבור כבר מחזיק קצת ידע על שחיתויות השמאל. הוא זוכר את פרשת העמותות של 1999 לאו-דווקא בזכות שתיקתו של הרצוג בחקירה, אלא בעיקר בגלל המידע שנחשף כמה פעמים בעשור האחרון לגבי מעורבותה של הקרן החדשה במימון וארגון של כמה מהעמותות שפעלו באותה מערכת בחירות בלתי נשכחת, למען אהוד ברק ומפלגת 'ישראל אחת'. איך אמר מנכ"ל הקרן אליעזר יערי מיד לאחר הבחירות? "טביעות האצבעות של הקרן החדשה ניכרות היטב בתוצאות הבחירות".

זו בהחלט סיבה טובה לשמור אמונים, בשם "הדמוקרטיה", לקרן החדשה.

תקוות המלשינים

השאלה היא אם נתניהו יחשוש שהעניין העקרוני אך השולי של ועדת חקירה לארגוני 'הקרן החדשה' יביא לעימות הרסני עם מפלגת העבודה. הנושא עקרוני וחשוב. אבל לא מדובר בבית המשפט העליון. לא מדובר ביועץ המשפטי לממשלה. מדובר באינטרס ציבורי, שבו משום מה למפלגת העבודה ולקדימה יש מה להסתיר. אחרת, לא מובן מדוע הן מתנגדות. אי-אפשר לטעון שגולדסטון הוא איום אסטרטגי על ישראל ובאותה שעה להימנע מפעולה נחושה הקשורה ישירות לנושא. גולדסטון זה לא רק "הקהילה הבינלאומית" ולא רק "האו"ם". הוא מתחיל עוד בוועידת דרבן. גולדסטון, כפי שהוכיחו אנשי 'אם תרצו' וכפי שהיה ברור עוד קודם, הוא גם עבודה ישראלית פנימית. לכן הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית היא חיונית.

ברובד העקרוני, הקרן החדשה חרגה מתחום פעילותה הלגיטימית - זו שהדמוקרטיה הישראלית הפתוחה יכולה לעכל - בכך שחברה לגורם בינלאומי חיצוני עוין, כאילו המערכת הישראלית איננה מסוגלת לתפקד. ישראל איננה רואנדה ואינה סרביה. היא המדינה הדמוקרטית שנלחמת הכי הרבה נגד טרור. והיא גם המדינה שחוקרת את עצמה בכלים שונים יותר מכל המדינות הלוחמות. החבירה לוועדה של המועצה לזכויות האדם, גוף עוין ורודני, פירושה אפוא הבעת אי-אמון בגופים הריבוניים בישראל - הכנסת, היועץ המשפטי לממשלה, בית המשפט העליון, וצה"ל עצמו על גופיו המשפטיים ואמצעי החקירה שלו - ודה-לגיטימציה של כל הגופים הללו. למעשה, כוונת ארגוני הקרן החדשה הייתה לתקוע מקל דינמיט בעורק הראשי של המערכת הדמוקרטית בישראל.

כרגע, המצב בכנסת לקראת ההצבעה בשבוע הבא לא ברור. בליכוד אין התגייסות לטובת הקמת ועדת החקירה. ארבעה ח"כים מהליכוד מתנגדים לה. אלה הם השרים ש'הארץ' אוהב: בני בגין, דן מרידור, מיכאל איתן ויו"ר הכנסת ריבלין החולם על הנשיאות. איך מיכאל איתן, שיודע על הפעילות הבלתי חוקית של הקרן החדשה בפרשת העמותות של ברק, יכול להתנגד לחקירה פרלמנטרית כזאת - קשה להבין. בצד השני עתניאל שנלר ויוליה ברקוביץ' תומכים, אך ההתנגדות לחקירה מצד קדימה תקיפה כל כך, שסביר שהם יסתפקו בהיעדרות מההצבעה. אלי אפללו הבטיח השבוע שיצביע לטובת ועדת החקירה. אבל את זה הוא אמר השבוע. בין אמר לעשה - ת"ק על ת"ק פרסה.

בעיקרון, הימין צריך להוכיח פעם אחת שרירים. הפרשה הזאת, כמו גם החוק הצודק המבקש לאפשר הצבעה לאזרחים השוהים בחו"ל, הם שני מקרי מבחן: האם הימין הוא לאומי, או שהוא ברברן כרוני הסובל ממוות מוחי.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  13/02/2010   |   עודכן:  13/02/2010
אמנון לורד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גול בבעיטת קרן
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מחשבות
14/02/10 11:09
2
ממשיך לתמוך בביבי
14/02/10 12:00
3
קורא
15/02/10 09:51
4
dodel
15/02/10 12:29
5
צבי גלברד
26/02/10 11:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחאה הקולנית של הפוליטיקאים ושגרירים לשעבר נגד התבטאויותיו של שר החוץ ליברמן, בנוסח: "יצית את המזרח התיכון" - משדרים רפיסות ופחדנות ממה שיגידו הגויים - מבלי שהם מגיבים על איומים של מנהיגי ארצות ערב, המאיימים בהשמדת ישראל ובמחיקתה מהמפה.
13/02/2010  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
פניה של המערכת השלטונית בכלל ומערכת הביטחון - משרד הביטחון בפרט, מתגלים במלוא כיעורם ומוגבלותם, המדאיגים, בסיפור הטראגי של הילד דניאל, שעלה על מוקש במהלך טיול עם בני משפחתו ברמת הגולן.
13/02/2010  |  עדי שטרנברג  |   מאמרים
בראיון שהתפרסם ב-22 בינואר השנה במוסף "שישבת" של העיתון "ישראל שלנו", אמרה עינת יקיר, מהמבטיחות בסופרי המשמרת החמישית בסיפורת הישראלית, את המשפט הבא: "אני חושבת שהייתי מחליפה את התארים והפרסים שקיבלתי עבור דירה בתל אביב". מובן מאליו שלא התכוונה לומר במשפט זה כי שכר הסופרים על רומן אמור להיות כמחיר דירה בתל אביב, אלא ביקשה לבטא באופן אירוני את אכזבתה מאי-יכולתה הכלכלית להתמסר לכתיבה רצופה בהיקף הדרוש להשלמת יצירה. עובדי ענפים אחרים, המאורגנים טוב יותר מהסופרים לניהול מאבקים להעלאת שכרם, היו ודאי מתרגמים את דברי הסופרת הצעירה באופן הבא: עם שבחי הביקורת והקוראים אי-אפשר לקנות במכולת.
13/02/2010  |  יוסף אורן  |   מאמרים
איך כסף צומח ומוסיף לעצמו ערך ("תשואה")? הבה נבצע ניסוי: ניקח 10 אלפים שקל בשטרות, נחתום אותם במעטפה; נניח אותה, לעיני מנהל הבנק, על מדף הכספת הגדולה שבמרתף הבנק. כעבור 5 שנים נפתח בלב פועם את הכספת, וליתר ביטחון, כאשר מנהל הבנק לצידנו. נפתח את המעטפה החתומה, ונספור את הכסף. למרבה הצער ניווכח שהכסף לא צמח, לא הניב דבר - השטרות נותרו אותם השטרות - 10 אלפים שקל. כדי שנקבל "תשואה" - מישהו אחר צריך לדעת ליצור עושר. למשל, הבנק.
13/02/2010  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
ההצעה לאפשר לישראלים השוהים בחו"ל להצביע לכנסת, המועלית עתה שוב לאחר כשמונה חודשים על-ידי בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, חוזרת ומלמדת עד כמה הפוליטי מכתיב לעתים את הערכי, וכיצד מחנה פוליטי מסוים משמיש ללא בושה כמעט את כל מערכת ההנמקות הפטריוטיות "הרשומות בטאבו" על שם המחנה האחר, כדי לבלום יוזמה הנתפסת כמזיקה לו פוליטית.
13/02/2010  |  ד"ר שאול רוזנפלד  |   מאמרים
ההסכמות הסודיות של נתניהו  /  אריאל כהנא
נתניהו מתמהמה נוכח הנצחת המחבלת ממישור החוף  /  אסף גבור, סופיה רון-מוריה
שיאן הגירושין: התגרש 11 פעמים  /  אורי פז
מי מחכה לקולות היורדים?  /  סופיה רון-מוריה
הספירה השקטה לאחור  /  אריאל כהנא
הכל תמורת לא-כלום  /  אורי אליצור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il