|   15:07:40
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

בוושינגטון קוראים רק את מפת ירושלים, לא את מפת המזה"ת

בחודש האחרון חמש מדינות מזרח תיכוניות הפנו את גבן לארה"ב: לבנון, דובאי, טורקיה, סוריה ועירק וכך, כשבוושינגטון מחפשים את מי להאשים - הזדמן עניין הדירות בירושלים
20/03/2010  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
מחפש אשמים. אובמה [צילום: AP]

מנשיא שזכה ליותר מ-70 אחוזי תמיכה בעת בחירתו - הפך אובמה לנשיא בעל שיעור התמיכה הנמוך ביותר בתקופה זו של כהונתו. בניסיונו לכפות באמצעות שליחו למזה"ת פתרון אמריקני מהיר ששני הצדדים יתנגדו לו, הוא מבקש להיראות כעושה צדק ולהסתיר את שרשרת כישלונותיו

ללא ספק, פרסום ההחלטה על בניית 1,600 הדירות ברמת-שלמה מהווה בימים אלה בעיה גדולה ביחסי ישראל-ארה"ב, ובמקביל יש מי שדואג ללבות את שלהבתן של הפרעות בירושלים. הקשר בין הדברים ברור: בוושינגטון ובמזרח התיכון מריחים חולשה מצד ישראל, וחולשה מזמינה לחצים, הן במישור הדיפלומטי והן ברחוב.

ארה"ב רואה בעין דואגת ודואבת איך מערך הבריתות והיחסים המיוחדים שהיו לה עד לפני שנה עם מדינות רבות באזורנו הולכים ומתערערים: עירק, שהכל תלו תקוות בבחירות שנערכו בה לפני כשבועיים, עלולה לצאת מפוררת ומפורדת בין כוחות פוליטיים שאינם מסוגלים להקים שלטון חזק, שיעמוד איתן מול איומי הטרור מבפנים ומול הלחצים החיצוניים, בעיקר מצד אירן; ונשיא ארה"ב אינו יכול לומר דבר נגד החלטה "דמוקרטית" כזו.

לבנון עוברת תהליך דומה: הקואליציה שהרכיבה לפני מספר חודשים את ממשלתו של סעד חרירי הפרו-מערבי מתפוררת, ובשבוע שעבר הודיע וליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון, שהוא הולך לקאנוסה, כלומר לדמשק. הוא ביקש סליחה בפומבי על שקילל לפני שלוש שנים בהפגנה לזכר רפיק חרירי את נשיא סוריה, בכנותו אותו "דיקטטור דמשק", "פרא אדם", "יציר כפיה של ישראל", "פושע" ו"שקרן". עתה אומר ג'ונבלאט שהיו אלה "מילים בלתי ראויות" ושואל בשידור חי האם הנשיא אסד יכול לפתוח דף חדש. במקביל נפגש ג'ונבלאט עם אויבו ושונאו משכבר הימים, חסן נסראללה, המעניק למנהיג הדרוזים חיבוק חם במחווה של אדנות ואבהות.

ולא במקרה הולך סעד אלחרירי, ראש ממשלתם של שני אלה, לדמשק ודן עם אסד - מי שנחשד בחיסולו של אביו, רפיק אלחרירי - בפתיחת דף חדש ובשיפור היחסים בין לבנון וסוריה, שתי המדינות האחיות. מישהו זוכר את בית הדין הבינלאומי שאמור היה לשפוט את הסורים החשודים בחיסול חרירי?

וכך, לבנון נכנעה לסוריה, והגוש הפרו-מערבי - שחרירי וג'ונבלאט היו אבני היסוד שלו - התפורר. כך, מדינה נוספת - הפעם לבנון - נכנסת בימים אלה לקואליציה הסורית-אירנית.

גם דובאי הפנתה אזהרה לכל מדינות המערב שיסלקו ממנה את כל סוכניהן, שאם לא כן יפרסמו שלטונות דובאי את שמותיהם, תצלומיהם ותצלומי דרכוניהם, בדיוק כפי שעשתה משטרת דובאי לשלושים האנשים שלטענתה פעלו מטעם המוסד הישראלי. דרישה זו הכניסה ללחץ מדינות מערביות רבות, שכן בדובאי שוהים מרבית סוכני המערב העוקבים אחר המתרחש באירן. האיום של משטרת דובאי חמור מאוד מבחינתן של מדינות המערב, שכן לפחות חלק מסוכניהן פעלו בדובאי בידיעת השלטונות, וחשיפתם, פרסום תצלומיהם ודרכוניהם "תשרוף" אותם לתמיד ותסב נזק חמור לארגוני המודיעין של מדינות אלה. זאת בנוסף לנזק שייגרם מצמצום האפשרות לעקוב אחר האירועים באירן.

ברור כי דרישתה של משטרת דובאי נובעת מתביעת האירנים משלטונות הנסיכות לסלק משטחה את כל סוכני המערב, עקב חיסול מחמוד אלמבחוח לפני חודשיים, שהפנה לשם את זרקורי העולם, תוך חשיפת טפח מן הפעילות הבלתי חוקית האירנית העניפה המתרחשת במקום.

לפני שלושה שבועות, בנאומה בקונגרס, דרשה הילרי קלינטון מזכירת המדינה האמריקנית, באופן גלוי מבשאר אסד נשיא סוריה, להתרחק מאירן. דרישה זו באה על-רקע ביקורו של אחמדינג'אד בדמשק, שהחל יום לאחר נאום קלינטון. אחמדינג'אד הגיע לדמשק למרות הדרישה האמריקנית, ובאחד ממפגשיו עם נשיא סוריה, בשאר אלאסד, אמר המארח בבדיחות הדעת: "היינו אמורים לחתום על הסכם התרחקות, אבל הפקידים שלנו טעו והכינו הסכמי התקרבות, ועל זה נחתום היום". ואכן, בביקורו חתם נשיא אירן עם נשיא סוריה על שורת הסכמים שמשמעותם הידוק וחיזוק היחסים בין סוריה ובין אירן, בניגוד מתריס לדרישתה הפומבית של קלינטון.

גם טורקיה אינה מסבה נחת רבה מדי לאמריקנים: השלטון האיסלאמיסטי בראשות רג'פ טייפ ארדוע'אן החליט החלטה אסטרטגית לשוב את חיק המזרח התיכון בלב ונפש, כולל ביקורים הדדיים של בכירי הממשל הטורקי באירן וביקורי גומלין של אירנים בטורקיה. לכל ברור שביקורים אלה אינם ביקורי תיירות או עריכת קניות בשוק איסטנבול.

כך, במשך חודש אחד, חמש מדינות מזרח תיכוניות מפנות את גבן לארה"ב: לבנון ודובאי שבהידוק היחסים עמן השקיעה ארה"ב כספים וזמן רב, טורקיה שהיא חברה בנאט"ו (ונראה כי הודעה על פרישתה ממנה היא רק שאלה של זמן), סוריה שהציפיות האמריקניות ממנה נמוכות, ועירק שהיא חלום אמריקני שהתנפץ. לאלה יש כמובן להוסיף את אפגניסטן.

עכשיו רבים בוושינגטון מחפשים אשמים - אמיתיים או דמיוניים - בכישלון האמריקני לשמר את הקואליציה המזרח תיכונית הפרו-מערבית, וכאן הזדמן עניין הדירות בירושלים וסיפק לכל המחפשים את התשובה: ישראל! נתניהו! ירושלים! איך לא חשבנו על זה קודם?

גנרל אמריקני אחד אמר לפני שבוע, כשהתפוצץ עניין הדירות ברמת-שלמה, כי מדיניות הבנייה הישראלית בירושלים מסכנת חיילים אמריקנים בעירק! לא פחות. לא חומר הנפץ התקני האירני המוברח לעירק בכמויות גדולות, לא הנפצים המוברחים לעירק דרך דובאי, לא הג'יהאדיסטים שהגיעו לעירק מכל קצווי העולם האיסלאמי (כולל אשה נוצרייה מבלגיה, שהתאסלמה ונסעה לעירק כדי להתפוצץ ולהרוג אמריקנים), לא אנשי חיזבאללה שהסתננו לעירק דרך סוריה כדי לאמן את המיליציה של מוקתדא צדר - אף אחד מהם אינו מסכן חיילים אמריקנים בעירק, רק כמה דירות שבונה ישראל בירושלים.

למעשה, ארה"ב הולכת ומאבדת את ידידיה במזרח התיכון כי הכל הבינו שהיא לא תנקוט פעולה נמרצת נגד אירן, ועל כן יש לפייס את אירן ולהצטרף אליה. ככל שארה"ב הולכת ונסוגה במזה"ת, אירן הולכת ומתגברת, עוד לפני שהשיגה נשק גרעיני. וכשהממשל האמריקני תוקע סכין בגבה של הידידה הנאמנה ביותר שלו במזה"ת - ישראל - אז באמת שאין מה לצפות מאמריקה, ובוודאי שלא מנשיאה הנוכחי ומממשלו חסר האונים וההבנה.

אורבים למפגינים בבתי החולים

בעת כתיבת שורות אלה, מתחילות להגיע ידיעות על פיצוצים עזי עוצמה ברחובות טהרן, שהרקע להם הוא "חג האש" הנחוג באירן ביום רביעי האחרון של השנה הפרסית. מאחורי הפיצוצים עומדים צעירים אשר ניצלו את החג ואת הימצאות ההמונים ברחובות כדי להביע את התנגדותם לשלטון, שהציף את טהרן באנשי ביטחון. התנגשויות מקומיות מתחוללות בין קבוצות צעירים ובין כוחות השלטון, והגיעו אף ידיעות שחייל נעצר, לאחר שסירב לפזר הפגנת צעירים אלימה. כיוון שכוחות המשטר מתייחסים למפגינים ביד קשה, לא ברור אם הדבר יתפתח לכדי התקוממות רחבה, אך ידוע כי תופעות אלה מתרחשות לא רק בטהרן, אלא גם בשיראז ובאיספהן.

כוחות הביטחון מציבים אנשי מודיעין בבתי החולים, במטרה לעצור את הפצועים בהגיעם אליהם. וכדי למנוע מהמפגינים שימוש ברשתות התקשורת לארגון ההפגנות - הם שיתקו אותן. שוב נראים צעירים רעולי פנים דורכים ברגל גסה על תמונות המנהיג העליון, איאתוללה עלי ח'אמינאי, כביטוי לזעמם נגד הדיקטטור הרודה בהם.

עדיין לא ברור כמה זמן יידרש להם כדי להפיל את השלטון.

אלג'זירה - ג'יהאד תקשורתי

מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה בשלהי שנת 2000 משמש ערוץ אלג'זירה כרשות השידור של חמאס. כשמדובר בישראל, כיסוי בלתי מאוזן במקרה הטוב ושקרים מצוצים מן המיקרופון במקרה הרגיל הם לחם חוקו של ערוץ זה. האג'נדה האיסלאמיסטית האנטי-ישראלית של אלג'זירה שזורה בכל תוכניות הערוץ - חדשות, כתבות ודיונים. ישראלים המזמרים שבחים לצד הפלשתיני מייצגים את הצד "הציוני", ודוברים המייצגים נאמנה את עם ישראל - כמו כותב שורות אלה - מוזמנים כדי לשמש שק חבטות למראיינים. לעיתים רחוקות מצליח מרואיין כזה לשרוד את הראיון בכבוד לעצמו ולישראל.

בשבוע שעבר שידר הערוץ, במסגרת סדרה על חטיפות חיילים ישראלים, קלטת ובה נראים החיילים הישראלים שהיו שבויים בלבנון לפני שנות דור. לג'יהאד תקשורתי זה יש מטרה פסיכולוגית: למרוט את עצביה של ישראל על-ידי מניפולציה רגשית המנצלת את דאגתה היתרה לחיי אדם. המסרים הטמונים בסדרה הזאת הם שלושה: חטיפת חיילים תימשך, כאמצעי בטוח ויעיל לסחוט את ישראל - לאחר שצבאות מדינות ערב כשלו בחיסולה ולאחר שמנהיגי כמה מהן בגדו באומה ובאיסלאם וחתמו על הסכם שלום עם ישראל המעניק לה פוליסת ביטוח; מוטב לה לישראל להיענות במהרה לדרישות חמאס, לפני שחייל נוסף יצטרף לגלעד שליט ואז המחיר יעלה; הופעתו בסדרה של מחמוד אלמבחוח, אחד מחוטפיהם ורוצחיהם של החיילים אבי סספורטס ושל אילן סעדון ב-1989, הוא הצדעה של אלג'זירה לו ולפעלו.

בימים אלו חברו אלג'זירה והתנועה האיסלאמית "הצפונית" בראשות שיח' ראא'ד סלאח, כדי להבעיר את ירושלים ולפתוח באינתיפאדה השלישית. שניהם קוראים לצעירי ירושלים הערבים לצאת לרחובות ולפרוע בישראלים ובכוחות הביטחון, תוך ניצול המתיחות בין ישראל לבין ארה"ב, חנוכת בית הכנסת "החורבה" וההחלטה על בניית הדירות בירושלים.

מן הראוי אפוא שמדינת ישראל תתייחס לערוץ אלג'זירה הערבי (בשונה מזה שבאנגלית) כאל ערוץ ג'יהאד נגד ישראל, ותאסור פעילות שלו בישראל, בדיוק כמו שהיא אוסרת פעילות של אלמנאר (חיזבאללה) ושל אלעאלם (אירן).

עליה גם לשלול את אזרחותו של שיח' ראאד סלאח, ואולי גם את זו של סגנו, שיח' כמאל ח'טיב, ולשלוח אותם ללבנון, כדי שממנה ינהלו את הג'יהאד שלהם נגד ישראל, ואם ירצו לחזור - שיפנו לבית המשפט הגבוה לצדק, זה שבו הם אינם מכירים, בהיותו רשות במדינה הציונית. אין שום סיבה שאלג'זירה והתנועה האיסלאמית ינהלו את הג'יהאד שלהם נגדנו מתוך שטח ישראל הריבונית.

החשש מקונגרס לעומתי

הכל בממשל האמריקני מהללים ומשבחים את הנהגת הרשות הפלשתינית בראשותם של הנשיא מחמוד עבאס וראש הממשלה סלאם פיאד, על שהצליחו להשכין סדר וארגון ברשות. אך נראה כי "הצלחותיהם" אינן כוללות את משימתם העיקרית - חיבור מחדש של שני חלקי הרשות. תחת שלטונו של אבו-מאזן סולקה הרשות מרצועת עזה וצמחה בה מדינת טרור חמאסית, אשר בעוד שלושה חודשים תציין שלוש שנים להיווסדה בדם (פלשתיני), באש (על ישראל) ובתמרות עשן (שאותן העלתה ישראל במבצע "עופרת יצוקה"). האם הרשות הפלשתינית היא אכן הפרטנר הפלשתיני שעמו מבקשת ארה"ב שישראל תחתום על הסכם? האם יהיה בכוחה ליישם את האות הראשונה של ההסכם על עזה? האם מדינת עזה לא תפוצץ כל הסכם שישראל והרשות יכולים להגיע אליו? והאם למישהו בארה"ב או בכל מקום אחר בעולם יש הבטחה שמדינה פלשתינית בגדה לא תהפוך ביום מן הימים למדינת חמאס, באופן דמוקרטי כמובן?

ממשלת הרשות מסרבת לשבת לשולחן עם ממשלת ישראל כבר כמעט שנה, מיום שנכנסה לתפקידה ממשלת נתניהו, אך האמריקנים לא הפנו אצבע מאשימה כלפי הפלשתינים על סרבנותם זו. עתה, נוכח המתח ביחסי ישראל-ארה"ב בוודאי יעלו ברשות הפלשתינית דרישות חדשות, ובראשן בעניין ירושלים, שסביבו - כך נראה - יש קונסנזוס בינלאומי נגד העמדה הישראלית. דרישות אלה תעוררנה התנגדות בישראל, ותהיינה מקל נוסף בגלגלי המו"מ. כך הופך הזעם האמריקני על ישראל לאבן נגף בדרך המו"מ.

לבעיות אלה יש להוסיף גם את הצרות של אובמה בביתו: מנשיא שזכה ליותר מ-70 אחוזי תמיכה בעת בחירתו - הוא הפך בשנה שלאחר בחירתו לנשיא בעל שיעור התמיכה הנמוך ביותר בתקופה זו של כהונתו. איבוד שליש מהתומכים במהלך שנה אחת הוא באמת "הישג" נדיר של נשיא אמריקני. נראה כי את מחיר הפופולריות המתדרדרת ישלמו חברי בתי הנבחרים בבחירות אמצע התקופה שיתקיימו בנובמבר הקרוב, שבהן עלולה המפלגה הדמוקרטית לאבד את הרוב שלה בקונגרס ובכך להפוך אותו לקונגרס לעומתי, שלא יהסס לצאת נגד הנשיא בכל עניין, ובוודאי בענייני מדיניות הרווחה, הבריאות, הכלכלה והחוץ.

נוכח התפתחויות צפויות אלה החליט הנשיא אובמה ששליחות ג'ורג' מיטשל לאזורנו תישא אופי חדש - לא עוד תיווך בין ישראל והפלשתינים, אלא כפיית פתרון אמריקני מהיר, אינסטנט, על שני הצדדים. פתרון כפוי, ששני הצדדים יתנגדו לו, ייראה כעשיית צדק וכך יוכל אובמה להציג הצלחה מסוימת במדיניות החוץ שלו, ולהסתיר בה את שרשרת הכישלונות שלו ושל ממשלו.

לאתר מגזין מראה
ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  20/03/2010   |   עודכן:  20/03/2010
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בוושינגטון קוראים רק את מפת ירושלים, לא את מפת המזה"ת
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
20/03/10 14:54
2
מה רוצים מהערבים?
20/03/10 16:17
3
ירמיהו
20/03/10 17:56
4
דן ה
20/03/10 19:20
5
אמיר2008
21/03/10 00:55
6
ירון זכאי
21/03/10 10:14
7
אמת מארץ תצמח
9/04/10 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השמאל הישראלי, הידוע ב"פלורליזם" שלו וב"כבוד" שהוא נוקט כלפי יריביו הפוליטיים, בכל זאת מצליח מדי פעם להפתיע. אחת ההפתעות האלה הייתה כרזה של מי שהיה לימים חתן פרס ישראל לעיצוב, דוד טרטקובר, אשר ביום השנה הראשון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין פרסם כרזת שטנה מפוארת: בחלקה העליון דמותו של יצחק רבין על-רקע תכלת ומעליה הכיתוב "לא נשכח", ובחלקה התחתון - צדודיתו של בנימין נתניהו כשהיא מצולמת מלמטה, על-רקע שחור, ונתניהו עצמו צבוע אדום, נחיריו מובלטים, שפתיו קפוצות ומעליו הכיתוב "ולא נסלח". בראיון עמו הסביר טרטקובר כי בחר דווקא בתמונה זו עקב דמיונה לדמותו המצולמת של בניטו מוסוליני.
20/03/2010  |  ארז תדמור  |   מאמרים
ניסיונות מצד מיעוטים להתאים את עצמם לחברת הרוב, וכך להתקבל על ידיה, לא נועדו בהכרח לכישלון. כך, למשל, אפשר לראות את השתדלותם של יהודי גרמניה לוותר על היידיש, ולשלוט היטב בשפה הגרמנית התקנית, כצעד פרגמטי. אולם לא הרי צעד זה לכשעצמו כהרי אימוץ ההשקפה שהיידיש היא שפה פרימיטיבית, נחותה ומשחיתה במהותה. אימוץ השקפה זו התבסס על הרצון העז להאמין שהתיעוב כלפי היהודים וההתייחסות אליהם כנחותים נובעים רק מכך שהם דוברים שפה נחותה המגסה את לבם. מכאן החשיבה שאם תאמץ את לשונם של שכניך יאמצו הם אותך אל חיקם, שהיא אשלייתית בטהרתה.
20/03/2010  |  קנת לוין  |   מאמרים
הסיסמה הממוחזרת כבר זקנה, היא נולדה לפני עשרות שנים. יש לה צליל פטריוטי שמעניק לשר התורן חשיפה תקשורתית המעידה לכאורה על תנופת עשייה. לעיתים מוקם "מטה כחול לבן", והשר יחד עם בכירי המשרד מטיילים במפעלים בארץ בליווי מצלמות הטלוויזיה. ברוב המקרים מסתכמת ה"עשייה" בתשלום של עשרות מיליוני שקלים למשרד פרסום מאושר ומוכשר, המבזבז את כספי משלם-המיסים על תשדירי שירות בטלוויזיה וברדיו ועל מודעות בעיתון. כולם מרוצים, מלבד הצרכן שממנו גבו בעורמה קצת יותר מיסים למימון הקמפיין "קנה כחול לבן". התקציב נגמר. מטה "כחול לבן" נסגר - עד לתקופת כהונתו של השר הבא, שירצה גם הוא קצת חשיפה לתקשורת...
20/03/2010  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
שבע-שמונה שנים לקח לו לצה"ל עד שיצא למיתקפה עזה ברצועת עזה, כגמול על שנים של התגרות פלשתינית, רצח עשרות אזרחים והרס ביישובי עוטף עזה. שבע-שמונה שנים, עד שאפסה הסבלנות.
20/03/2010  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
ראוי שכולם יעשו את ההפרדה והאבחנה הנדרשים בין העם האמריקני, אשר רובו אוהב ותומך בישראל ומבין שהקשר בינו לבין מדינת ישראל הוא קשר גורדי חזק שלא ניתן לפרום אותו, ידידות אמיצה ארוכת שנים שמחייבת את ארצות הברית להתייצב לימינה של ישראל ולחזק אותה. לבין הממשל הנוכחי, בראשותו של הנשיא ברק חוסיין אובמה, שמנוהל על-ידי היהודים רם עמנואל ודוייויד אקסלרוד ואשר מתגלה למרבה הצער ככזה המושפע מקולות אנטי-ציוניים של השמאל הקיצוני ושל אוייבי ישראל בעולם.
20/03/2010  |  עו"ד נבון קצב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי?    עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו    האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il