בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"ויידום אהרון" - התבוננות שבשתיקה
|
יום חנוכת המשכן מגיע, כל העם נרגש ולפתע בני הכהן הגדול נשרפים חיים ● מה הייתה תגובת אהרון לטרגדיה זו, ומה אנו יכולים ללמוד ממנה?
בפרשתנו אנו נתקלים בחטאם של נדב ואביהוא, בני אהרון הכהן הגדול. תגובתו של אהרון, מיד לאחר מותם, מאופקת מאוד, כמעט בלתי אנושית. לא בכי, לא הספד, ודאי שלא צעקה או תלונה, רק וַיִּדֹּם, אַהֲרֹן. אהרון שותק לאחר דברי משה אליו. הוּא אֲשֶׁר-דִּבֶּר יְהוָה לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ, וְעַל-פְּנֵי כָל-הָעָם, אֶכָּבֵד. ונשאלת השאלה, אלו דברי נחמה מובלעים בדברי משה, ומדוע שתק אהרון? בגמרא, מסכת מנחות כט, מובא המדרש המדהים הבא: - "אמר רב יהודה אמר רב, בשעה שעלה משה למרום מצאו לקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות, אמר לפניו, ריבונו של עולם, מי מעכב על ידך? אמר לו אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות, ועקיבא בן יוסף שמו, שעתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תלין תלין של הלכות, אמר לפניו ריבונו של עולם, הראהו לי, אמר לו, חזור לאחוריך, הלך, וישב בסוף שמונה שורות, ולא יודע מה הם אומרים תשש כוחו... חזר ובא לפני הקב"ה, אמר לפניו, ריבונו של עולם, יש לך אדם כזה הראיתני תורתו, הראיני שכרו, אמר לו חזור לאחוריך, חזר לאחוריו, ראה ששוקלים בשרו במקולין, אמר לפני ורבונו של עולם, זו תורה וזו שכרה? אמר לו שתוק, כך עלה במחשבה לפני."
משה רבנו רואה שנתינת התורה מתעכבת בשל אדם העתיד לבוא בסוף כמה תורות, הוא מבקש לראותו, ופוגש את רבי עקיבא מעביר שיעור, וחוזר לקב"ה ואומר לו בבית מדרשו של רבי עקיבא נוכחתי לראות שהוא חובק עולמות, רואה דברים בצורה כוללת שאני לא רואה אותם, שהוא מאחד את הכל, לאחר מכן הוא מבקש לדעת את אחריתו, ורואה שבשרו נחתך חידודין-חידודין, ונסרק במסרקות ברזל, ונופח את נשמתו באמירת שמע, ועוד הרומאים מפיקים מבשרו טובת הונאה, משה נדהם, ושואל את הקב"ה: "זו תורה וזו שכרה?". על כך עונה לו הקב"ה: " שתוק, כך עלה במחשבה לפני". מה פירושה של שתיקה זו, כמו גם שתיקת אהרון? שתוק מפני שאינך יכול להבין. שתוק משום שיש דברים שבשביל להבין אותם צריך לשתוק. אתה רוצה להבין, משה, את "זו תורה וזו שכרה?" - דע לשתוק ולהביט על המהלך כולו. אתה עכשיו רואה את הנקודה הקשה ביותר, שבה מתעללים ברבי עקיבא ובגופתו, אבל אני מצווה עליך לשתוק, להביט קדימה עוד אלפיים שנה. איפה תורתו של רבי עקיבא ותלמידיו, ואיפה נמצאים היום אלו ששקלו את בשרו של רבי עקיבא? השתיקה הזו היא גם "וידם אהרון", שלומד ממשה שיש מהלך ארוך וקשה, אבל זהו מהלך של השם, שמקדש את שמו בעולם. אי-אפשר להבין כאשר מתבוננים רק בתמונה אחת, צריך להבין שמתבוננים על המהלך כולו. יהי רצון שנזכה לחזות בסוף המהלך, של בוא משיח צדקנו, ונזכה לחיות בביטחון ובשלווה.
|
תאריך:
|
09/04/2010
|
|
|
עודכן:
|
09/04/2010
|
|
מני ישי
|
"ויידום אהרון" - התבוננות שבשתיקה
|
|
על כמה מהחוצפנים הגדולים ביותר שהופיעו בציבוריות הישראלית לאחרונה בין החוצפנים גם אישיות בכירה
|
|
|
בפרשת אונגרפלד הורשע הנאשם בכך שהניף שלט ובו האשים את אחד משוטרי משטרת חדרה בקבלת שוחד. הנאשם הורשע בהעלבת עובד ציבור. הרשעתו אושרה בבית המשפט העליון ונקבעה הלכה שפגיעה באמינותו של עובד ציבור היא עבירה פלילית, גם אם נאמרו דברי אמת.
|
|
|
בעקבות התגברות הפעילות של פעילים בשמאל הקיצוני נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל בארץ וברחבי העולם, והאשמתם בביצוע של פשעי מלחמה תוך תמיכה ו/או הצדקה ו/או סיוע לאויבי ישראל, ובפרט לאור הפרשה הביטחונית החמורה שהותרה כעת לפרסום, שבמרכזה העיתונאית ענת קם המזוהה עם השמאל הקיצוני, אשר מתברר כי שירתה בצה"ל בתפקיד מסווג ובמקום רגיש מאוד, שמואשמת על-ידי מדינת ישראל בריגול חמור לטובת האויב, במטרה לפגוע בבטחון המדינה -
|
|
|
לאחר שבועות רבים ומייגעים הותרה לפרסום בישראל פרשת ריגול חמורה. ענת קם, חיילת בסדיר ששירתה כפקידת לשכתו של אלוף פיקוד המרכז, העבירה חומרים מסווגים ביותר לעיתונאי בעיתון הארץ, על-מנת לקבוע סדר יום ולזכות אגב כך בטובות הנאה עתידיות.
|
|
|
בבניין משומר משנות ה-30' של המאה החולפת ממוקמת מסעדת "ננוצ'קה" התל אביבית (רחוב ליליינבלום 30), שכבר הספיקה להעתיק את משכנה שלוש פעמים רצופות למחוזות חדשים: משכנה המיתולוגי הראשון היה בשכונת "פלורנטין" כמסעדת "ננה"; משכנה השני הועתק לרחוב ליליינבלום 28, ואילו משכנה האחרון הועבר, לא מכבר, לבית הסמוך, הנושם חתיכת היסטוריה.
|
|
|
|