|   15:07:40
דלג
  איילת אור  
פעילת זכויות אדם
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הקרן החדשה לרפורמים - הון-שלטון

מה עומד מאחורי הקלעים של "הקרן לישראל חדשה" וחברותיה - שכולן מוגדרות כ"צבא הקרן החדשה לכיבוש ישראל"?
05/05/2010  |   איילת אור   |   מאמרים   |   תגובות
נעמי חזן, יו"ר הקרן לישראל חדשה [צילום: פלאש 90]

לאחרונה שמענו רבות על "הקרן החדשה" ופעולותיה בזרועות רבות על פני כמה תחומים, אשר רובם ככולם נתונים במחלוקת קשה בחברה הישראלית ובפרט בצורת הטיפול בנושאים הללו. מי ומה עומד מאחורי הפעילות העצומה הזו? מה מטרותיהם?

כאחת שהייתה פעילת זכויות אדם במגזרי מיעוטים במשך שנים רבות ועדיין אני עוסקת בתחום, אני חייבת לציין שמאוד סיקרן אותי להבין את הקשר בין כל הפעילויות הרבות והשונות שהקרן מממנת, ומצאתי את עצמי חוקרת, מבררת ומנסה לעמוד על טיב הדברים. הופתעתי לגלות דברים שהצליחו להדהים אפילו אותי ורציתי לשתף אתכם בתגליות שלי ובכעס הרב שהצטבר אצלי על הולכת השולל שלי ושל רבים מחבריי.

חוט המשולש

מבדיקה מקיפה עולה כי השאיפה של ה"הנהגה" הרפורמית היא, "להשתלט" על תחום ה"גיור" בארץ ובאמצעותו לשלוט על "כרטיס הכניסה" לישראל... במילים אחרות - לא "הפרדת הדת מהמדינה" היא המטרה, אלא "השתלטות הדת הרפורמית על המדינה" היא היעד המרכזי

ניתן לראות בבירור "חוט משולש" מעניין בגורמים שעומדים מאחורי הפעילות הזו והמימון שלה:

  • קבוצת בעלי הון "ליברליים" אירופיים, חלקם מארצות הברית, המנסים לקדם אינטרסים פוליטיים ומדיניים אזוריים.

  • קבוצה ישראלית קיצונית קטנה הקנאית ל"דת האתאיזם", שמנסה לרתום כל גורם אפשרי להשלטת הדעות שלה על המרחב הציבורי בניגוד לדעת רוב האוכלוסיה.

  • הקבוצה העיקרית - בעלי הון השייכים בעיקר ל"הנהגה" הרפורמית וחלקם גם לקונסרבטיבית.

כך ישנו שילוב אינטרסים בין החלשת מדינת ישראל מבחינה מדינית והצגתה כמפלצת בעיני העולם, לבין האינטרס להשליט את ה"דת האתאיסטית" על המדינה, מערכת החינוך והתקשורת הישראלית. והאינטרס העיקרי, שהוא המנוע העיקרי והדלק של הפעילות - ניסיון השתלטות של בעלי הון רפורמיים על מוקדי מפתח במדינה באמצעות ניסיון להשגת כוח פוליטי או קניית כוח פוליטי קיים, באמצעות הגשת עתירות רבות לבג"צ (שיש לו גם אינטרס בעניין...) ושינוי הדרגתי של החוק באמצעות בג"צ ונגד רצון רוב מוחלט בעם.

חמור מכך, השתלטות על השיח הציבורי והתקשורת תוך הפצת שקרים ומניפולציות של "מחקרים" לצורך קידום האינטרסים הללו, כשכמובן הדרך הטובה ביותר לכך היא השמצת והכפשת כל שומרי המצוות האורתודוכסיים הדתיים והחרדים בכתבות ממומנות ובהושבת עיתונאים לשעבר לכתיבת מאות טוקבקים של שנאה אוטו-אנטישמית כלפי כל מה שריח אורתודוכסיה נודף ממנו (ישנם כמובן כמה "דתיי מחמד" שכבר חצו את הקווים והם מעורבים עמוק בכספים ובאינטרס הרפורמי-קונסרבטיבי, אבל הם כבר לא בדיוק "אורתודוכסים") ועשיית דה-לגיטימציה ודה-הומניזציה לאדם הדתי באשר הוא.

מבדיקה מקיפה עולה כי השאיפה של ה"הנהגה" הרפורמית היא, "להשתלט" על תחום ה"גיור" בארץ ובאמצעותו לשלוט על "כרטיס הכניסה" לישראל... במילים אחרות - לא "הפרדת הדת מהמדינה" היא המטרה, אלא "השתלטות הדת הרפורמית על המדינה" היא היעד המרכזי, כך מסתבר.

רוב יהודי ארצות הברית בפרט והעולם בכלל הם חילוניים ולא רפורמיים או קונסרבטיביים. אלו העובדות האמיתיות שה"הנהגה" הרפורמית מנסה להסתיר מכם. גם רוב הרשומים בקהילות הרפורמיות הם למעשה חילוניים גמורים שמעולם לא היה להם שום קשר לתפישה הרפורמית, לא כאידיאולוגיה וגם אינם מגדירים עצמם בשום צורה כ"רפורמיים". הסיבה היחידה לרישום זה היא לצורך קשר עם קהילה יהודית הקרובה למקום מגוריהם ותו לא. גם חלק גדול מהדור הצעיר של הרפורמים כבר אינו מגדיר עצמו עוד יהודי, ובטח שלא "רפורמי", בגלל אחוזי ההתבוללות העצומים והאמריקניזציה בקרב הנוער.

כאן אני חייבת להדגיש מתוך היכרות אישית של רבים המגדירים עצמם "רפורמים" ו"קונסרבטיבים", שהם ברובם המוחלט אנשים טובים וישרים ככל האדם. אני מדברת אך ורק על ה"הנהגה" של בעלי ההון הרפורמיים שהיא "שתלטנית ודורסנית", מתערבת התערבות גסה ובוטה בכל מה שקורה בישראל בלי לטרוח אפילו להיות חלק ממנה - התערבות של אנשי הון בשלטון מחברי כנסת ועד בג"צ ואנשי תקשורת, ודורכת ברגל גסה על החוק הישראלי כאילו הוא לא קיים, תוך ניסיון להונות את הציבור הישראלי באמצעות מניפולציות תקשורתיות, יחסי ציבור ממומנים היטב וניסיון פסול להשפיע על שופטים, חברי כנסת וממשלה באמצעים פסולים ולא חוקיים.

רק לפני זמן לא רב מדינת ישראל קיבלה "איום רשמי" מבעלי ההון הרפורמיים על כך שהיא "מעזה" לחוקק חוק שיסדיר את בעיות הגיור לפחות באופן חלקי, וזאת למרות שהחוק כלל לא מתייחס לנושא הרפורמי-קונסרבטיבי וגם אין לו כל השלכות אמיתיות על המצב, ובפרט אחרי שהם "הצליחו" להשיג מבג"צ כמה הישגים בדרך להשתלטות המליאה שלהם על המדינה והכניסה אליה, ולמרות רצון רוב מוחלט בעם להשאיר את המצב על-כנו ולא לאפשר לבג"צ שלא נבחר על-ידי העם להתערב בנושאים ערכיים, ובכל זאת "הרשו לעצמם" אותם בעלי הון רפורמיים "לאיים" על מדינת ישראל ולרמוז שהם עלולים לגרום לפגוע בביטחונה. האם זו נאמנות על תנאי? או שמדינת ישראל בעיניהם היא עוד עסק מעסקיהם הרבים חובקי העולם? כנראה ששתי האפשרויות נכונות...

גם ה"תרומות" שלהם למדינת ישראל הן מועטות וכלל לא מהוות את רוב התרומות למדינה בשום צורה, זהו שקר שה"הנהגה" הזו מוכרת לנו כדי לאיים עלינו ולהפחידנו, אבל בפועל הם מנסים "לשים את היד" על הכסף של תורמים רבים תמימים שרוצים לתרום למדינה והכסף "נאלץ" לעבור דרכם ודרך האינטרסים שלהם, אשר מסתבר, מנוגדים לאינטרסים הבסיסיים של המדינה וביטחונה.

למעשה, גם ההסתה ההולכת וגוברת נגד ה"כפייה הדתית", נגד "מתנחלים" ונגד "חרדים" מקורה באותו ניסיון השתלטות רפורמי על המדינה, והיא מוזנת מאינטרס חיצוני למדינת ישראל של בעלי הון שמנסים לקנות את השלטון בכסף מלא.

מפעילויות צבא הקרן

יד אחת כותבת על "חופש הביטוי" ו"חופש העיתונות", בעוד היד השנייה עסוקה בסתימת פיות. כשכמובן כל האמצעים כשרים, כמו גם באמצעות מסעות הסתה מתוזמנים ומתואמים היטב בין כלי התקשורת השונים, נגד כל מי שמעז להביע דעה קצת שונה

במסגרת חקירות "הולילנד בע"מ" אני מזמינה מעל במה זו את משטרת ישראל הנכבדה, לחקור את קשרי ההון-שלטון מהגדולים ביותר שהיו פה במדינה אי-פעם. רמז: איש עסקים מקליפורניה ועוד כמה חברים. אני מוכנה להבטיח שהתגליות של הולילנד יתגמדו לגמדים קטנטנים לעומת ה"עסקים הגדולים" בהם מדינת ישראל והחוק נמכרים ונסחרים באופן חצי רשמי.

הנה מעט דוגמאות מצביעותם של חיילי "צבא הקרן החדשה לכיבוש ישראל":

ביד אחת אוחזים באבנים ושאר כלי משחית וזורקים על חיילי צה"ל, וביד השנייה כותבים טוקבקים וכתבות נגד דתיים ש"משתמטים" משום שהם "רק" בישיבות הסדר. כמובן, גם "כל המתנחלים" הם "סרבנים מסוכנים לדמוקרטיה", אך במקביל הם צועקים וכותבים נגד "הצבא המשחית".

יד אחת מחזיקה בשלט "בעד זכויות אדם" וביד השנייה פועלים במלוא המרצ לפגוע בזכויות אדם של שומרי מסורת אורתודוכסיים, דתיים או חרדים, בכל דרך ובכל אמצעי. יד אחת כותבת על הצורך ב"שוויון" ונגד "גזענות", והיד השנייה מסיתה במלוא הקיטור נגד דתיים או חרדים בצורה הכי גזענית שניתן להעלות על הדעת הגובלת בשיסוי לאלימות.

יד אחת מסבירה לנו שהמילה "ציונות" היא בכלל מילת גנאי חמורה וחובה גמורה עלינו להחליפה במילה "אזרחות", אך היד השנייה קובלת ומסיתה באופן גורף ומשתלח גם אם אין כל קשר למציאות, נגד הדתיים והחרדים ש"כולם" כמובן "אנטי ציוניים" ו"משתמטים". אגב, להזכירכם, עד לפני שנים לא רבות התנועה הרפורמית הייתה באופן רשמי אנטי-ציונית בכל פרמטר (גם כיום הם "משתמטים" מלעלות לארץ).

יד אחת מדברת על "עזרה לחלשים", כשכמובן היד השנייה דוחפת בכל הכוח לנסות לקצץ כמה שיותר בתקציבים לרוב החלשים במדינה ובקצבאות הילדים, ולהקפיא שירותי רווחה לאוכלוסיות חלשות בפריפריה. יד אחת מקשקשת ברוממות לשון על ה"קפיטליזם החזירי" של התעשרות מעטים על חשבון רבים, כשכמובן, איך לא, היד השנייה מחזיקה חזק-חזק בעמדות מפתח ושליטה על מקורות המימון של המדינה - האוצר, מנהל מקרקעי ישראל ושאר משאבי מפתח במדינה באמצעות תעשיית שוחד וקשרי הון-שלטון עם פקידים אטומים שעוזרים זה לזה לשמור על החלב והשמנת עבור "בעלי ההון המקורבים". זה כמובן מסביר היטב את הפגנות ה"ירוקים" מהקבוצות השייכות לאותה הקרן ופעולותיהם לעצור כל התפתחות של המדינה וכלל תושביה מצד אחד, ומצד שני עזרה לאותם בעלי הון להתעשר ולהחזיק בשלט רחוק את משאבי המדינה אצל מספר מצומצם של אנשים ביורוקרטיים שתלטניים.

יד אחת מדברת על "זכויות האזרח", אך היד השנייה שוללת את זכויותיהם של האזרחים לחיות בכבוד, לקנות דירה במחיר סביר וכדומה, שזה היה אפשרי אם הייתה מתקיימת רפורמה מקיפה בנושא הקרקעות ואולי גם המיסוי, זה היה פותר חלק גדול מבעיית העוני של כמעט כל תושבי המדינה, אבל כמובן שאותם "שתלטנים חזיריים" היושבים עוד מימי מפא"י העליזים על הברזים של משאבי המדינה, לא מאפשרים לשום רפורמה לקרות וזכויות לאזרח הרי הן שייכות רק למקורבים ולבעלי ההון. והכל כמובן באצטלה של "מגמה ירוקה" כביכול ושאר ירקות.

יד אחת כותבת על "חופש הביטוי" ו"חופש העיתונות", בעוד היד השנייה עסוקה בסתימת פיות. כשכמובן כל האמצעים כשרים, כמו גם באמצעות מסעות הסתה מתוזמנים ומתואמים היטב בין כלי התקשורת השונים, נגד כל מי שמעז להביע דעה קצת שונה.

הדוגמאות הן קצה המזלג מהפעילות החשובה של "צבא הקרן החדשה לכיבוש ישראל".

קווים לדמות ה"רפורמים"

כאן בארץ הם קוראים לעצמם יהדות "מתקדמת" או "מסורתית", או "מרכז לפלורליזם" או "חופש דת" - רק לא בכינוי המקורי שלהם בארצות הברית, ששם המרכז העיקרי שלהם - "רפורמים". הסיבה להסתתרות זו ברורה. הם יודעים היטב שכמעט כל היהודים בארץ יש להם סלידה טבעית מהזיוף ומחוסר המקוריות של "תנועות" אלו, ולכן הם משוכנעים שבאמצעות "שינוי השם", יהיו תמימים רבים שלא יבינו מי המסתתרים מאחורי שמות אלו ומה מטרתם האמיתית

מי הם בעצם ה"רפורמיים"? כיצד הפכה ה"הנהגה" של קבוצה שבימיה הראשונים הייתה "ליברלית" השואפת לרפורמה ושוויון, לקבוצת עסקנים הקנאית מרה ליריבים אידיאולוגיים בשנאה תהומית בלתי נתפסת תוך הפעלת כל כוח השפעה אפשרי כדי "למגר" את האורתודוכסים ולמרר את חייהם בכל דרך אפשרית??? כיצד קרה שמ"דת חדשה פלורליסטית" הפכה ההנהגה הזו לרודפי דתיים תוך ניסיון ליצור מסע צלב נגד שומרי מצוות דתיים אורתודוכסיים ונגד כלל הרבנים האורתודוכסיים?

כיצד מ"פלורליזם" הפכה התנועה לסותמת פיות ולמשמיצה העיקרית של יהודים אורתודוכסיים בתקשורת מקומית בישראל ובתקשורת העולמית? ועוד באמצעות מניפולציות זולות של "שקרים-סקרים-מחקרים" בלתי מבוססים שבמגמתיות מנסים מצד אחד להשמיץ ומצד שני "לשנות" את ישראל? (ל"ישראל חדשה" כמובן...). ועוד "לאיים" על ביטחונה של ישראל כאחרוני ארגוני הפשע? קצת רקע יעזור להבין מה קורה פה מאחורי הקלעים...

"דת הפולקלור הרפורמית" קמה כחלק מתנועות השוויון באירופה שאחרי האמנציפציה מתוך מגמה להיות אלטרנטיבה לאורתודוכסיה, אך מהר מאוד הפכה ל"תנועת השלילה". במקום לעסוק בגיבוש זהות עצמית "רפורמית", הם היו עסוקים רבות בשלילת האורתודכסיה כהגדרה עצמית. כך, שלב אחר שלב, השתנתה התנועה הרפורמית שוב ושוב והתרחקה מהסממנים השונים של הזהות היהודית האותנטית. ככל שעבר הזמן, הפכה ה"תנועה" לזרמים רבים, כשכל אחד מהם עם הגדרה עצמית שונה וזהות שונה, כשהקשר היחיד ביניהם הוא תחילת התהליך של הפרישה מהאורתודוכסיה. ישנם אפילו מספר "רבנים" רפורמיים שרשמית לא מאמינים כלל בקיומו של כוח עליון, ובטח שלא בהגדרה דתית כלשהי. המצב בתנועה הגיע עד לכדי אחוזים גבוהים של התבוללות ואיבוד כל קשר לזהות היהודית.

כחלק מהגדרת ה"זהות" הרפורמית, התנגדה התנועה באופן חריף ביותר ל"ציונות" ואף לכל קשר עם ארץ ישראל וירושלים, ובהמשך ל"מדינת ישראל" במשך כמה עשורים. זה כמובן בהתאם להגדרות הזהות ה"ליברליות" של שוויון בין העמים וביטול כמעט כל קשר ללאום ולדת ההיסטורית, אשר הגיע עד כדי התבוללות חצי רשמית כאשר "רבאי" רפורמי עם כומר נוצרי משמשים יחד בהובלה לחופה. כך הפכו הרפורמים ל"אנטי ציוניים" רשמיים והתנגדו חזיתית לכל פעולה של תנועת הציונות. בהתאם לכך הם מחקו מספרי תפילתם כל איזכור של ארץ ישראל, ירושלים וכדומה, כשבמקביל נלחמו לשנות את עיקרי הזהות היהודית המקורית בכל דרך אפשרית כחלק מחזון ה"ליברליות" (לא פלא שהם סולדים גם כיום מהמילה "ציונות" ומעדיפים "ישראל חדשה").

השינוי הגדול ביחס ל"מדינת ישראל" התחיל בעקבות תהליך ארוך של איבוד הזהות, מאחר שכאמור ההגדרה העיקרית בפועל של הזהות הרפורמית מתבטאת בעיקר ב"שלילת האחר" האורתודוכסי ולא בהגדרה עצמית אחרת מספקת, מה שקרה הוא שהם חדלו לחיות בסביבה אורתודוכסית והם פשוט נשארו ללא כל מענה הולם להגדרת הזהות מאחר שהמרכיב העיקרי היה ה"אנטי אורתודוכסיה".

כאן בארץ הם קוראים לעצמם יהדות "מתקדמת" או "מסורתית", או "מרכז לפלורליזם" או "חופש דת" - רק לא בכינוי המקורי שלהם בארצות הברית, ששם המרכז העיקרי שלהם - "רפורמים". הסיבה להסתתרות זו ברורה. הם יודעים היטב שכמעט כל היהודים בארץ יש להם סלידה טבעית מהזיוף ומחוסר המקוריות של "תנועות" אלו, ולכן הם משוכנעים שבאמצעות "שינוי השם", יהיו תמימים רבים שלא יבינו מי המסתתרים מאחורי שמות אלו ומה מטרתם האמיתית. זוהי בעצם סוג של תחפושת להונאת הציבור. כמובן שהתקשורת מעולם לא טרחה ליידע שהמדובר ב"מחקרים" של הרפורמים שדעתם הקדומה על האורתודוכסים הדתיים והחרדים והשנאה העצומה שמתלווה אליה, ידועים לכל. זה בערך כמו ש"חמאס" ו"חיזבאללה" יעשו "מחקרים" על ה"ציונות".

אגב, לידיעת ה"קרן החדשה", ישנה תנועה חדשה הנקראת "צמחונים אוכלי בשר על האש". המטרה - רפורמה מקיפה במושגי הצמחונות כחלק מ"מגמה ירוקה" להגנת הסביבה. "רפורמה" משמעותה שינוי של דבר מהמהות המקורית שלו, לשם כך הם צריכים את "המקור" כדי להתנגד אליו. זה מה שקורה כשאין הגדרה עצמית בלתי תלויה. ללא ה"יהדות המקורית" אין ל"תנועת הרפורמה" יכולת הישרדות.

בארצות הברית אין כמעט חיכוך מעשי בין הרפורמים לאורתודוכסיה, מכיוון שהם בדרך כלל גרים באזורים שונים וגם אין יותר מדי אפשרויות "להכות" באורתודוכסים שם דרך נושאי דת ומדינה. גם באירופה אין כמעט אורתודוכסים, כך שאין "דלק" כדי להבעיר את השנאה המובנית ב"דת הרפורמית" לאורתודוכסים כחלק מהגדרת הזהות. מכיוון שכך, הם הולכים ומתבוללים ומאבדים את הדור הצעיר כמעט לחלוטין, מאחר שהוא נותר ללא כל זיקה ממשית למשהו העונה על הגדרת "זהות יהודית" כלשהי (גם לא בגירסתה הרפורמית...). לא נותרה ברירה אלא "ללחום" באורתודוכסים
הגרים במדינת ישראל ו"לכבוש" את המדינה במסע צלב "רפורמי" באמצעות הזנת כסף רב לגורמים שונים בישראל שיפעלו לרדיפת האורתודוכסים בכל המישורים.

מהמישור הכלכלי ועד המישור הרבני, מהסתה אוטו-אנטישמית בתקשורת ועד הסתת מדינות העולם להצר את צעדיהם של אורתודוכסים בגירושם מבתיהם או לפחות הקפאת הבנייה באופן חד-צדדי, גם לכאלו שהממשלה דחפה אותם ל"שטחים" ללא כל סיבה אידיאולוגית מצידם, וכמובן "הלשנה" מאסיבית על "תוצרת" של אורתודוכסים ועל "בנייה", ובעצם כל דבר שניתן. כל זה מנוהל כמובן היישר מחו"ל באמצעות הכסף, כאשר הם מהווים במקרה הטוב 0.25 אחוז מתושבי המדינה היהודים.

לשם כך מוכנה התנועה הרפורמית לשתף פעולה אפילו עם יריבתה המתחרה הקונסרבטיבית, כל זה כדי לייצר "זהות עצמית" באמצעות תככים, מחלוקות ומניפולציות נגד היהדות המקורית-אורתודוכסית. "מסע צלב" כזה יכול להתאפשר רק במדינה שבה מתקיים קשר כלשהו בין דת למדינה ברוח הלאום. כאן הם יכולים "לחדש" את המאבק שלהם באורתודוכסים באשר הם, וכך לשמר את ה"זהות העצמית" של התנועה כ"רפורמית" ולא כסתם עוד תנועה חילונית "ליברלית" שאין לה כל קשר למותג "יהדות". בלי האורתודוכסים, למי הם יעשו דמוניזציה? למי הם יקראו "פונדמנטליסטים חשוכים מימי הביניים"?

יוצא מכך, שמבחינה מעשית זו הטעיה גמורה. ההצהרה שלהם ושל עושי דברם בארץ, שמטרתם "להפריד את הדת מהמדינה" - ההפך הוא הנכון, הם חייבים שיהיה קשר כלשהו בין דת למדינה, רק עם הגדרה שונה ושהם ישלטו בה. הם מעוניינים "להפריד את האורתודוכסיה מהמדינה" ולא את "הדת מהמדינה". כך הם יוכלו להמשיך לפעול לשלילת זכויות אדם מאורתודוכסים במסווה של פעילויות שונות, כך הם יוכלו להמשיך במסעות השמצה אוטו-אנטישמיים קלאסיים. וכמובן "לרשת" את ההכרה הטבעית של המדינה מאז ראשית קיומה, ב"זהות יהודית" ולהפוך אותה ל"זהות רפורמית אזרחית" או "ישראל חדשה".

כך, כל אדם שיבחר "להרגיש יהודי" וישלם את הסכום המתאים ל"קהילה" הרפורמית, יהפוך מיד לבעל זכויות מלא לעלייה לארץ וכולי על-חשבון משלם המיסים הישראלי-חילוני-אורתודוכסי, או שומר המסורת-האורתודוכסי, המהווים 99.5 אחוז מתושבי המדינה היהודיים, ובניגוד לרצונם. וזה כמובן בתנאי שבבוא היום הוא יצביע למפלגה ה"נכונה".

מכיוון שבמובן התיאולוגי אין כל הסכמה בין עשרות הזרמים ה"רפורמיים", ועל אחת כמה וכמה שאין הסכמה בינם לבין הזרמים הרבים ה"קונסרבטיביים", וישנם פערים עצומים בתפיסה ה"תיאולוגית" כאשר התברר שאחוז גבוה מאוד מה"רבנים" הרפורמיים כלל אינו מאמין בקיומו של "אלוהים", ורבים אחרים גם לא מאמינים בקיומו לפי ההגדרות מסורתיות אלא לפי פירוש אחר כלשהו שהם נותנים למושג זה - במצב כזה קשה מאוד להגדיר את ה"דת הרפורמית" כ"דת אמיתית" לפי כל הגדרה המקובלת בעולם.

שלטון אפרטהייד?

עצם הניסיון להציג את כלל התושבים שמעבר לקו הירוק כ"קיצוניים" וכ"פושעים מסוכנים", ובכך להתיר את דמם בפני מחבלי טרור, ובמקביל לנהל נגדם מסע הסתה קבוע בישראל ובעולם כולו, זהו "פשע שנאה" מכוער מאוד שמתאים יותר ליודונאצים מאשר ליהודים שפויים, על אחת כמה וכמה שזה לא מתאים למי שמתיימרים להיקרא "ליברלים" ו"נאורים"

ישנו גם קושי רב להגדיר את "הרפורמה" מבחינת הגדרת הזהות כ"לאום", וזה מאחר שבמשך כל השנים הם דגלו בכל מאודם בביטול הלאום היהודי כלאום. הם כל כך התנגדו לכל הגדרת "לאומיות" עד שנחשבו לאנטי-תזה לציונות והגדירו עצמם "אנטי-ציוניים". כך שהם בבעיה קשה של הגדרה עצמית ל"זהות היהודית" שלהם, שהיא כיום לא "לאום" וגם אינה יכול להיחשב כ"דת", והמציאות חזקה מהכל - הדור הצעיר הולך ומתבולל בצעדי ענק, הולך ומאבד את שארית ה"זהות היהודית" שעוד נותרה. לא נותרה ברירה אלא "להילחם" באורתודוכסים.

כך נפלה ההחלטה האסטרטגית ב"איגוד הרפורמי" להילחם על הישרדות התנועה כ"תנועה יהודית ליברלית" בתוך המסגרת של מדינת ישראל, ומשם לחולל מאבקים ומלחמות נגד האורתודוכסיה
כאשר בפועל רובם המוחלט אפילו לא טרחו "לעשות עלייה" לישראל.

כך גם שותפיהם מה"שמאל" המזויף, שרוצים "להכשיר" את שרץ ההתנחלויות כמו רמת אביב, כפר שמריהו וכדומה, שנכבשו על-ידי הפשיסטים, שכיום מתחזים ל"שמאל" ול"ליברלים" באמצעות הסתה חסרת-תקדים והטלת כל כובד המשקל של התנהגותם הפשיסטית על אותם תושבי מדינת ישראל, שהממשלות השונות משמאל ומימין דחקו אותם לגור מעבר לקו הירוק, וזאת למרות שרובם המוחלט כלל לא בא לגור שם מאידיאולוגיה, אלא אך ורק מכורח הנסיבות ומצוקת דיור שיצרו בכוונה תחילה אותם "פשיסטים" מה"שמאל" דרך השליטה שלהם במנגנוני הפקידות בכל מוסדות המדינה עד עצם היום הזה.

אכן ישנם בודדים, ואולי אפילו מספר קבוצות קיצוניות, שהגיעו לשם מ"אידיאולוגיה", והם גרים אי-שם בהתנחלויות מבודדות, אבל הם הרי המיעוט. עצם הניסיון להציג את כלל התושבים שמעבר לקו הירוק כ"קיצוניים" וכ"פושעים מסוכנים", ובכך להתיר את דמם בפני מחבלי טרור, ובמקביל לנהל נגדם מסע הסתה קבוע בישראל ובעולם כולו, זהו "פשע שנאה" מכוער מאוד שמתאים יותר ליודונאצים מאשר ליהודים שפויים, על אחת כמה וכמה שזה לא מתאים למי שמתיימרים להיקרא "ליברלים" ו"נאורים".

כך נחשף הקשר הלא קדוש בין העסקנים מה"עמותות" וה"קרנות" ובעלי ההון, לבין פוליטיקאים מזן מסוים ואנשי תקשורת מזן מסוים, שבקשרי הון-שלטון משליטים טרור וגם מכוונים אותו למקומות מאוד מסוימים באמצעות הסתה אוטו-אנטישמית נוראית הנובעת משנאת גזע ומשנאת דת האורתודוכסיה היהודית בכללותה. לא פלא אם כן, שתנועת "מלחמה עכשיו" מטרפדת שוב ושוב את מאמצי השלום של הממשלות השונות, וזאת מאחר שהם ניזונים מאותה השנאה ומאותו מקור תקציב. הם זקוקים באופן תמידי לצורך זהות ה"שמאל" במלחמה תמידית על השלום, אך בשום אופן הם לא יאפשרו לשלום להגיע, ובטח שלא באמצעות מפלגה שהיא לא שייכת לחברים שלהם. הרי הם צריכים בינתיים להתפרנס ממשהו, לא?

כך גם במלחמת "הפרדת האורתודוכסיה מהמדינה" הצורך הוא לקיים באופן תמידי את המאבק הזה, המשמש גם כמזון אידיאולוגי שמהותו היא "שלילת האחר כדרך להגדרה עצמית", וגם כמובן כמזון כספי לכל העיתונאים המשרתים את העניין. כמו-כן, זהו מזון פוליטי להישרדות קבוצות פוליטיות שכל שנשאר להן למכור לבוחרים, זה הסתה ושנאה אוטו-אנטישמית גזענית. בל נשכח שמטרתם העיקרית של כל העמותות ה"חברתיות" שמקבלות מימון מהקרן, זה לעזור להשיג הישגים פוליטיים, כמו הקמת מפלגת הסתה גזענית בתחפושת של "סיוע אזרחי", "חופש דת" וכדומה, או חיזוק מפלגות קיימות שישרתו את ה"אג'נדה" שלהן. אבל כידוע, אי-אפשר למכור שקר גמור לכולם במשך כל הזמן. אפשר מקסימום להצליח למכור שקרים בחלק מהזמן או לחלק מהציבור. כדוגמת ה"שקרים-סקרים" הרבים שהם מזמינים, או הכתבות הממומנות, אבל הציבור לא טיפש גמור ולאט-לאט נחשף פרצופה של "הקרן החדשה לרפורמים לכיבוש ישראל".

אך קורה כאן דבר מדהים; בעוד מספר הרפורמים בארץ אינו עולה על 0.25 אחוז מהאוכלוסיה היהודית (וגם זה בהגזמה...), משום-מה כמעט פעם ביום מובא בתקשורת הישראלית "מחקר" המוזמן על-ידי אנשי התנועה הרפורמית, וכמובן בנוסף "ניתוח וחוות דעת" של אנשי התנועה על החברה ה"אורתודוכסית" לגווניה, וזאת אפילו מבלי לציין גילוי נאות כלשהו שה"מחקר" ו"חוות הדעת" הם של ה"רפורמים", שלהזכירכם - העוינות והשנאה שלהם כלפי האורתודוכסיה שקולות ל"חוות דעת" ול"מחקרים" של ה"חמאס" וה"חיזבאללה" על מדינת ישראל ועל ה"ציונות". וזאת תוך הסתתרות מאחורי מותגים כמו "חופש דת" וכדומה - מילת קסם המסתירה שנאה תהומית מגמתית.

כמובן שלרוב, ככל המקרים, התקשורת לא טורחת להביא מישהו מהצד השני כדי "לאזן" את השקרים. האם ניתן להסיק מכך שבישראל קבוצת מיעוט של פחות מ-0.25 אחוז מהאוכלוסיה שולטת באוכלוסיה ובכל אמצעי התקשורת? שלטון אפרטהייד??? או שמא יש כאן מקום לחקירה פלילית של שוחד עצום וקשרי הון שלטון???

תאריך:  05/05/2010   |   עודכן:  05/05/2010
איילת אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקרן החדשה לרפורמים - הון-שלטון
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא ותיק
5/05/10 15:51
2
צבי גלברד 1
5/05/10 15:53
3
משה 345
5/05/10 16:49
 
צבי גלברד 2
5/05/10 22:43
4
נימרוד
5/05/10 17:07
5
מטאטא
5/05/10 17:58
6
m
l
5/05/10 19:57
7
sailor
5/05/10 20:10
8
יוסי78
5/05/10 21:56
9
rrina
6/05/10 00:09
10
כתבה פרנואידית
6/05/10 00:21
 
חשין
6/05/10 08:03
 
צבי גלברד 3
6/05/10 08:05
11
קורןנאוה טבריה
6/05/10 04:12
12
ד.ט.
6/05/10 07:09
13
יואב שגיא
6/05/10 09:12
 
אלכס ש.
6/05/10 10:42
 
יואב שגיא
9/05/10 08:39
14
פלא יועץ
6/05/10 10:38
15
פלא יועץ
6/05/10 11:16
 
qwer
4/08/10 18:49
16
jgberg
10/06/10 20:08
 
XHHR
21/06/10 00:34
17
איל גיא חיים
13/08/10 14:59
18
יוסי פלס
12/11/10 18:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כשנה התמנה יואב צור לעורך הראשי של מעריב במקומם של רותי יובל ודורון גלעזר. כפי שקורה לפעמים כאשר ראש המערכת מתחלף, במהלך השנה היו חילופים רבים גם בסגל הכתבים והעורכים, שרבים מהם פרשו, בעוד אחרים הצטרפו לעיתון. אלא שבשונה מחילופי משמרות כאלה, היוצאים אל הפועל במערכות עיתונים תדיר, מספר הפורשים ממערכת מעריב נראה כעולה על מספר המצטרפים. לא "דלת מסתובבת" אלא "כסאות מוזיקליים", כשמספר הכסאות פוחת והולך.
05/05/2010  |  אורן פרסיקו  |   מאמרים
"צדק נכה", זה מה שמייצרת מערכת המשפט בישראל, אליבא דמבקר המדינה, כבוד השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס. הסיבה: הוא מופיע באיחור בלתי סביר. יש להם תירוץ: עומס! אני אומר "תירוץ" ולא סיבה, מפני שאין לי ספק שניתן להתגבר על הבעיה.
05/05/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
כמעט מדי יום אנו עדים להיווצרות מצבים מעוררי דאגה בכל תחומי חיינו, מצבים הנולדים מהקושי של נבחרינו למשול. פעם אחת מדובר באיומי פרישה של מפלגה קטנה אך כזו המהווה לשון מאזניים בקואליציה, ופעם אחרת לא ממתינים אפילו לאיום וסתם מנסים לרצות גורם זה או אחר על-מנת שזה לא יפרוש מהקואליציה ויפיל את הממשלה.
05/05/2010  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
כוכב אורנוס, השליט הטבעי של מזל דלי, המקושר עם רצון לחופש ושחרור ממסגרת מחייבת, ייצא החודש ממזל דגים בו שהה בשנים האחרונות ויעבור למזל טלה. במעבר הנוכחי בחודש הקרוב, ישפיע הכוכב על המזלות הבאים: טלה, מאזניים, סרטן וגדי. אלה מכם שנולדו בשליש הראשון של מזל טלה כבר מרגישים את כל עוצמתו של הכוכב והצורך בשינוי בוער בעצמותיכם. למרות שהדברים יגיעו בהפתעה, הרי שהם התבשלו בתוככם כבר זמן רב קודם לכן, ורק עכשיו עם עצירתו של הכוכב, תקבלו את הכוח הפנימי לבצע זאת.
05/05/2010  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
"הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא קַרְקַע אֶרֶץ קְטַנָּה, הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא תַּבְנִית נוֹף מוֹלַדְתּוֹ" (1). הדרמתי בארץ האבות והאימהות, תוהה האם גגות הבתים האדומים של ההתנחלויות - הדומים לבתים שוויצריים, והאופן שבו חיים המתנחלים - תואמים לתבנית הנוף סביב? ירדתי לדרך עפר, בין מצפה-יאיר לבין חוות נוף-נשר (הידועה כחוות טליה). בתווך - הכפר ביר-אל-עֵד. זוהי הדרך היחידה אל הכפר, ועד לאחרונה הייתה סגורה בפני הפלסטינים.
05/05/2010  |  נאוה חפץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il