|
מהתלה צרכנית מבית HOT [צילום אילוסטרציה]
|
|
|
|
|
|
מה לא עושות חברת הכבלים וזו של הלוויין כדי לרצות את לקוחותיהן ובלבד שישמרו להן אמונים? הניידות הרבה, לעת האחרונה, של מנויים בלתי-מרוצים מחברה אחת לרעותה, הניעה אותן להציע למנוייהן מבצעים מפתים - העיקר שלא ינטשו אותן.
לפני שבוע ימים פנתה אלי, טלפונית, מוקדנית של "הוט" בהצעה להצטרף, כלקוח ותיק, למבצע שדרוג ארצי של קליטת ערוציה בשיטת שידור חדשה. לביצוע המשימה אמור היה לבוא לביתי, ביום המחרת, טכנאי החברה, מצויד בכרטיס אלקטרוני תואם.
מאחר שלא היו לי כל טענות ומענות על איכות הקליטה בטלוויזיה שלי, דחיתי את ההצעה הנדיבה על הסף. אלא שאז ידעה המוקדנית לבשר לי שכדי לעבור לשיטת השידור החדשה לא יהיה מנוס מן השדרוג הזה וסירובי רק יביא לכך שאשאר קירח מכאן ומכאן, ללא אפשרות של צפייה בטלוויזיה שבביתי.
לאחר הפצרות חוזרות ונשנות הובטח לי שהמדובר בסך-הכל ב"בונוס", שאינו כרוך בתשלום או בהתחייבות כלשהי מצידי. בסופו של דבר התרציתי לפניית המוקדנית, כשלמחרת הגיע אלי, כמובטח, טכנאי של "הוט", מצויד בכרטיס עם שבב אלקטרוני, שנועד לביצוע השדרוג, כשהוא מטעין אותו בממיר. כך נהג בשלוש הטלוויזיות המוצבות בביתי, תוך הבטחה מפורשת שמעתה תשתפר קליטת השידורים שלי לאין ערוך.
חוסר אונים
שעה קלה לאחר שנטש את הבית, ביקשתי לבדוק את מבחן התוצאה בערוצים 1, 2 ו-10, שבהם אני נוהג לצפות. למרבה ההפתעה לא רק שלא הבחנתי בשום שיפור בקליטה - זו נעשתה גרועה פי כמה וכמה. המסך הבהיר הפך, לפתע, לכהה, כשפסים שחורים עוטים את חלקו העליון והתחתון. הרזולוציה הגבוהה שאפיינה את השידורים טרם ה"שדרוג", נפגמה באורח קריטי. גם הכתוביות שעל המסך נראו, פתאום, מטושטשות ובלתי-קריאות.
רוטן וכועס מיהרתי להרים טלפון למחלקת התמיכה של הכבלים כדי לתנות בפניה את צרותי. בו במקום הבטיח לי המוקדן התורן לשגר אלי, כבר למחרת, "טכנאי בכיר", כדי לחלץ אותי מן הבוץ. משזה אכן הגיע, הוא הודה מיד באיכות הקליטה הפגומה, ובו במקום המיר את הממיר בחדש. עוצמת הקול אומנם שודרגה מעט, אבל המסך נותר כהה כשהיה, ללא חדות שהיא. כל מאמציו להבהיר אותו רק עלו בתוהו.
שוב פניתי לחברת הכבלים כדי להעמידה על התקלה החמורה ואז הובטח לי כי "הפעם יגיע אליך טכנאי בכיר שבבכיר". זה אכן הגיע יום לאחר מכן, עם הרבה רצון טוב, אבל עם חוסר-אונים מוחלט. כל ניסיונותיו להבהיר ולחדד את הקליטה בשידור פשוט העלו חרס.
לא נותר לי אלא לעמוד על זכותי להשיב את המצב לקדמותו, טרם ה"שדרוג", שהיה ללא כל רבב. אלא שאז הובהר לי, להוותי, כי את הנעשה אין להשיב וטכנית פשוט לא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.
רק ביום המחרת יצא המרצע מן השק: באיגרת, שנשלחה אלי בדואר מטעם חברת הכבלים, נאמר: "ברכות על הצטרפותך למבצע-טלוויזיה 'הוט אנד מור' לשלוש שנים. תיהנה מכל רגע" - מבצע שמעולם לא נתתי לו את ידי ושהולבש עלי כחתול בשק. פשוט עבדו עלי בעיניים.