בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אווטר הוא טכנולוגיה לניהול אמונות, הנלמד בקורס בן תשעה ימים בפיתוחו של הארי פאלמר (אגב, גם הסרט אווטר מבוסס על אותו מקור, המאפשר מעבר מתודעה לתודעה) ● "אמונות יוצרות מציאות" היא כיום קלישאה שהכל מדברים עליה. אבל איך להוציא זאת לפועל, וליצור את המציאות שאנחנו רוצים?
|
אסור לנו לוותר. לדרך יש ערך [צילום: AP]
|
|
|
|
|
לעיתים קרובות שואלים אותי אנשים: "את עוד באווטר®?" (טכניקה המבוססת על עוצמתן של אמונות, ורתימתן - על-פי בחירה - להשגת מטרות בכל תחום, במגמה ליצירת תרבות פלנטארית נאורה). והתשובה היא "כן, כי אלה הם כלים שאני מאמינה שיכולים להביא לשינוי באזור המסוכסך שלנו, גם אם הדרך ארוכה". אסור לנו לוותר. לדרך יש ערך. והנה סיפור מהשבוע שעבר, בעקבות המשט לעזה: עקב המתח ששרר בשבוע שעבר בעקבות המשט, הושעתה הצגה חגיגית של המחזה "המעבדה", שהוכן בידי תלמידי כיתות י' מבית הספר אחד העם בפתח-תקוה, ובית הספר התיכון של באקה-אל-גרבייה. עם הביטול, הושמה "בהמתנה" התקווה להשתתת יחסים נורמליים בין נוער יהודי וערבי, שעבדו במשותף על ההצגה במשך חודשים ארוכים. הפרויקט, ביוזמת עמותת "ילדי השלום", מקיים מפעל מבורך זה מספר שנים, ויוצר מפגשים סביב פרויקט משותף בין נוער יהודי וערבי. את המחזה התנדבה לכתוב הסופרת יעל רוזמן. המחזה, המוצג בעברית ובערבית, מבוסס על רעיונות וכישורים של הילדים המשתתפים בו. יעל עבדה חודשים עם הקבוצה המעורבת, משלב כתיבת המחזה ועד ליום ההופעה. בדברי התודה בהופעה המוקדמת, הודו המנהלים ליעל ש"החזיקה" את ההצגה, ולא ויתרה גם בימים לא פשוטים. אלא שאיש לא ידע שיעל רוזמן, מלבד היותה סופרת, היא גם מאסטר אווטר®, וכלים תודעתיים אלה עמדו לה כאשר הייתה צריכה להתגבר על הקשיים הרבים שעמדו בדרך. אווטר הוא טכנולוגיה לניהול אמונות, הנלמד בקורס בן תשעה ימים בפיתוחו של הארי פאלמר (אגב, גם הסרט אווטר מבוסס על אותו מקור, המאפשר מעבר מתודעה לתודעה). "אמונות יוצרות מציאות" היא כיום קלישאה שהכל מדברים עליה. אבל איך להוציא זאת לפועל, וליצור את המציאות שאנחנו רוצים? אומרת רוזמן: "כשחזרתי מקורס האשפים של אווטר, שבו מקבלים כלים לפעול בתודעה גדולה יותר מהתודעה האישית שלנו, הבטחתי לעצמי להתנדב לתהליך כלשהו שיתרום לשלום בארצנו המסוכסכת. כמאסטר אווטר רציתי לתת משהו מהיכולות שלי לטובת הידברות, וקשר בין בני נוער. בדרך-כלל האמונות של בני הנוער, אחד על השני, ניזונות ממקורות שלא מעודדים קשר, בעיקר מאמצעי התקשורת למיניהם. כמאסטר אווטר אני מאמינה ששינוי והגמשת אמונות, וההבנה שהאמונות של הזולת לגיטימיות בדיוק כמו שלי, הן המפתח לכל תהליך הידברות. כמה קשיים השפיעו על התהליך: הראשון היה חוסר-היציבות של הקבוצה, כלומר נשירה מכל מיני סיבות, מה שחייב את הילדים להתמודד כל פעם מחדש עם אובדן של חברים, ואותי - לכתוב את ההצגה מחדש. עד אמצע השנה היו משברים, ועזיבה גררה עזיבה. לולא הכלים שרכשתי באווטר, איני יודעת אם הייתי מצליחה לאסוף מחדש את הכוחות, ולהתחיל הכל כמעט מחדש פעם אחרי פעם. אבל החזרתי למטרה את עצמי בעזרת התרגילים, והחזרתי את הנערים כל פעם מחדש אל המטרה תוך שמירת כיוון וכוונה, שהם המפתח להצלחה. כאשר התרחשה הסטה של הכוונה, ותשומת הלב נדדה אל ההאשמות, התלונות, ורפיון הידיים - השתמשתי בכלים. באחד המשברים הקשים הייתה התלקחות רגשות עזה ביותר על רקע לאומני, שהגיעה לפייסבוק (הקשר האישי בין הילדים, מחוץ למפגשים, נתמך מאוד על-ידי האינטרנט). השתמשתי בתרגיל החמלה שנמצא אצלי תמיד בתיק, כדי להזכיר לעצמי ולכולנו שכולנו חווים אותו צער, בדידות וייאוש, וכולנו לומדים על החיים. תרגיל החמלה הוא תרגיל מחולל ניסים". ואכן, קורס האווטר מעניק ארגז כלים לכל מצב סיטואציה. הארי פאלמר, מחבר חומרי האווטר, כתב: "אל תניח למה שאתה להפריע למה שאתה יכול להיות".
|
|
הכותבת הינה מאסטר-אווטר, מי שהוסמך להעביר את טכניקת האווטר®, המבוססת על עוצמתן של אמונות ורתימתן על-פי בחירה להשגת מטרות בכל תחום במטרה ליצירת תרבות פלנטארית נאורה.
|
|
תאריך:
|
10/06/2010
|
|
|
עודכן:
|
10/06/2010
|
|
דפנה כהן-מינץ
|
|
1. לאחר השואה, פתאום האירופאים ואף האמריקנים, שסגרו את שעריהם בפני פליטים יהודים שניסו להימלט על נפשם, שלא לדבר על הבריטים שבגללם נרצחו מיליונים מיותרים במחנות ההשמדה – פתאום הם נזכרו שאנו בני אדם וגילו אהדה מסויגת.
|
|
|
מדינת ישראל מתרפסת בפני העולם הצבוע בצורה שלא תיאמן מלבד אנטישמיות חולנית כלפינו, אנו - במו ידינו - מזמינים זלזול רק בשל התנהגותנו הרופסת
|
|
|
בשתי חזיתות מקבילות מתנהלת כבר שבוע המערכה בין ישראל ובין טורקיה סביב פעולת השייטת לעצירת המשט לעזה: האחת, חזית המילים, והשנייה, מלחמת התצלומים.
|
|
|
ויהי היום, והארנבות שלחו משלחת אל הינשוף החכם, עם בקשה שייעץ להם מה לעשות נגד השועלים שהיו טורפים בהם באכזריות ארנבים, ארנבות וארנבונים. חשב הינשוף זמן ממושך, וכה אמר: עליכם, חברים, לגדל לכם קוצים כמו לקיפודים, ואזי לא יוכלו השועלים לטרוף אתכם.
|
|
|
באתרי האינטרנט הופצה תמונת מחזור של בית הספר לטרור, שמנהליו ומוריו הם ראשי השמאל הקיצוני, אך לצערי, כרגיל, השרתים שנקראו פעם שמשים, חסרים מן התמונה. זו אפליה על-רקע גזעני. השרתים הם נתניהו, ברק ולבני, מלבי המדיניות של אובמה, ארדואן ואחמדינג'אד. כל עוד ראשי שלטון בישראל מנהלים שיחות קרבה והורסים פחוני יהודים, הם מארגנים את המשט הבא.
|
|
|
|