|
דמיון רב [צילום: אלכס פרגמנט]
|
|
|
|
|
שמלה של רותם גור [צילום: אלכס פרגמנט]
|
|
|
|
פסל של מיכאל גיליצ'ינסקי [צילום: אלכס פרגמנט]
|
|
|
|
|
במשכן החדש של הגלריה של בצלאל, בלב ירושלים, ברחוב יפו בבנין הדואר, עם חללים יפהפיים לתצוגה, עלתה תצוגת האופנה והצורפות של האקדמיה בצלאל. החונכים של הבוגרים עשו עבודה יפה, והיצירות המוגמרות גרמו לפעור פיות למראיהן. לא תמיד כלבוש במובן המסורתי, אבל להדהים הן הדהימו.
הדמיון של היוצרים היה כה רב, והתיזות שעמדו מאחורי כל יצירה, כללו בתוכם ערכים הומניים, סוציאליים, אקולוגיים ואפילו יהודיים.
אמן כמו מיכאל גיליצ'ינסקי שהוא מתחום הצורפות, מצליח ליצור פסל מרשים מאד שניצב בקמפוס על הר הצופים, ובתערוכה של בצלאל הוא נראה בסרט וידיאו. הפסל עשוי מצילינדר עשוי פסי ברזל, שעליו מופיעים (על-ידי גריעה) פסוקים מספר בראשית, מסיפור סולם יעקב. כוונתו ביצירה להראות את הקשר בין האדם למקום.
בכלל, מחלקת הצורפות, שהאופנה היא רק אחת הנגזרות שלה בבצלאל, היא בית היוצר של טובי הפסלים והצורפים כאחד בארץ, והיא המעולה שבכל המחלקות של בצלאל. גם אמנית מהתחום המשולב של צורפות ואופנה, רותם גור, יצרה שמלות שנראות כפסלים. אמנים נוספים מבין המציגים הלכו בדרך דומה. 30 מציגים בתערוכה שתהיה פתוחה לקהל בגלריה של בצלאל ברח' יפו. חציים בלבוש, וחציים בתכשיטים ובנעליים. כן, הנעליים המוצגות הן ממש יצירות יוצאות דופן ומרתקות.
את הכוריאוגרפיה לתצוגה יצר אנדריאס מרק, גיבור סרטו של תומר היימן "בדרך הביתה". מרק, רקדן במקצועו, חי ועובד בארץ, ויופיע ביום שני בערב במחול עם רקדנית ישראלית בתיאטרון תמונע. חבל רק שהנחיית ההנהלה הייתה לתזזיתיות מהירה בתצוגה, כך שקשה היה לספוג ולהתרשם כראוי מהיצירות.
בין התמוהות ויוצאות הדופן היו מלבושים כגון זה שחלק החצאית בו היה בעצם כלוב ובו עכברים, או חצאית שהייתה אקווריום לדגים. כך שמכאן תבינו עד כמה היה הדמיון של היוצרים ללא חשבון של מסחריות, והכל נעשה למען האמנות.
שווה לבקר בגלריה בתערוכה.