בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שיווק - אולי אפשר לוותר עליו?
|
אחד התקציבים שנחתכים בקלות הרבה ביותר הוא תקציב השיווק. נקודת מוצא של בעלי עסקים רבים מדי היא, שאם הם הסתדרו עד היום בלי, אז הם גם ימשיכו להסתדר בלי
ניתן להתבונן במקרה אמיתי ולהסיק כל אחד את מסקנותיו האישיות: גוף פרטי העוסק בתחום החינוך מקבל ייעוץ עסקי. באופן רשמי הייעוץ היה בנושא ניהול פיננסי אך המצב הפיננסי מושפע ישירות מהשיווק ומהמכירות. כלל יסוד בניהול פיננסי: אם צריך עוד כסף לא מחפשים איך לצמצם או לקחת הלוואות - אלא לייצר את הכסף הזה! במילים אחרות, אם רוצים עוד, כדאי להרוויח אותו, זוהי בסופו של דבר מהותם של כל העסקים. לכן, במקרה שלהם, כדי לטפל בנושא הפיננסי היה צורך לטפל בשיווק. מה קורה כאשר עסק מזניח את מחלקת השיווק שלו? כיצד הופכים אותו למעצמת שיווק מעכשיו לעכשיו, במהירות וביעילות? בעסק שהייתה לו בעיה דומה, מנהלת המכירות, שעסקה בנוסף במעט שיווק, החליטה שנושא השיווק לא מדבר אל ליבה ולא רצתה לעסוק בו - ולמעשה, בגלל שמעולם לא גילתה בו עניין אמיתי, ההתעסקות עם השיווק גרמה לה לתחושה לא טובה לגבי עבודתה. מצד שני, ברור שכמות המכירות בפועל לא הייתה פרופורציונאלית לפוטנציאל האמיתי של העסק אילו רק היה משווק את עצמו כהלכה. היה ברור שהדבר היחידי לעשות הוא לגרום לשיווק לעלות בן-לילה מאפס ל-100. וכך היה. ההמלצה למנכ"ל הייתה לקחת ניהול שיווק חיצוני ולטפל במצב באופן מיידי, ולאחר מכן להקים מחלקת שיווק בנחת ובאופן מדורג. מרגע תחילת העבודה עם חברת השיווק החיצונית, שהיא חברת פרומו תדמית ושיווק, התרחשו והשתנו כל-כך הרבה דברים ששיתוף הפעולה לכשעצמו הוא נושא למאמר עצמאי אחר. לפיכך, הנה מספר תוצאות שהתרחשו בפועל ומהוות קווים מנחים לפעולות שיווק בסיסיות. בשישה שבועות בלבד חברת השיווק החיצונית יצרה לעסק: 1. הגדרה מדויקת ויעילה של מטרותיו העסקיות, שמסייעת לקדם את הפעילות השיווקית. 2. אתר חדש ומושלם, כולל כתיבת כל הטקסטים מאפס, איתור תמונות מתאימות וכולי. 3. מצגות מודפסות שניתן להראות ללקוחות פוטנציאלים בפגישות אישיות. 4. פלאיירים חדשים, שחולקו בכל אזור המרכז בכמות של 10,000 יחידות מדי שבוע. 5. מאמרים באתרים מובילים באינטרנט. 6. לוגו חדש ומודרני, התואם את המטרות המעודכנות של העסק. 7. ניוזלטר שבועי חדש, שמטפל ביחסי הציבור של העסק. 8. קידום בגוגל (שלא בוצע קודם כמעט כלל). 9. יצירת עניין בעיתונות הרלוונטית. בנוסף, מנהלת השיווק החיצונית משתתפת בישיבות ועוזרת להגדיר קמפיינים פנים-ארגוניים שונים כדי להשיג הסכמה של כל הנוגעים בדבר. החל מתחילת הקמפיין השיווקי עלו הפניות למידע נוסף ובמקביל גם הסגירות. כעת, הקמפיין מתנהל בפחות שעות ומנהלת השיווק החיצונית מתמקדת בביסוס פעולות שיווק ליצירת מודל יציב ובהעלאת המודעות של הצוות לנהלים עסקיים נכונים, משום שנהלים אלה משפיעים ישירות על תדמית העסק ועל הפוטנציאל השיווקי שלו - אלה נחשבות גם פעולות שיווק. המטרה העיקרית היא לבסס את האזור כך שניתן יהיה לקחת מנהלת שיווק במשרה חלקית, שתבצע פעולות פשוטות בתחילת הדרך ותקבל הדרכה ממנהלת השיווק החיצונית, עד לנקודה שתוכל לבצע את הרוב בכוחות עצמה ולנהל את האזור ביעילות. אם נחזור לשאלה בכותרת המאמר - "האם ניתן לוותר על השיווק?" - אפשר לראות בבירור שהתשובה היא "לא" נחרץ. ולא רק זאת, אם אין מחלקת שיווק יעילה ונמרצת, מומלץ לקבל את השירות מספק חיצוני ולהתחיל לשווק במלוא המרץ. ההכנסות יטפלו בכל מצוקה תקציבית שאולי קיימת ברגעים אלה ממש.
|
תאריך:
|
12/07/2010
|
|
|
עודכן:
|
12/07/2010
|
|
עדי פלאוט
|
שיווק - אולי אפשר לוותר עליו?
|
|
ד.ש. עם שיר - ספיח לקול –
|
|
|
לאחר המתנה ארוכה ומייגעת, מצד משפחות רבות, אשר ביקשו לרכוש מגרשי מגורים ביישובים בגליל ובצפון הארץ, אישרה מועצת מקרקעי ישראל, בישיבתה מיום 5.7.10, את ההחלטה ליתן הנחות בדמי היוון לרוכשים.
|
|
|
פרופ' שלמה נאה מסביר כי לאורך ההיסטוריה נודעו דגמים של תמיכה בתלמידי חכמים, אולם תמיד היה מדובר בעלית האינטלקטואלית של העם ולא בקהילה שלמה: "בתלמוד הירושלמי אין זכר לתחזוקה של תלמידי חכמים. מעניקים להם כבוד גדול, מחשיבים את דעתם ואפילו קיימות היררכיות בתוך חברת הלומדים עצמה, אולם בין התלמידים יש עשירים גדולים ויש עניים גדולים, ואלו וגם אלו עובדים לפרנסתם ומספקים את צרכיהם לעצמם. נהוג היה לומר כי 'הלל מחייב את העניים, ואלעזר בן חרסום מחייב את העשירים'. כלומר, הלל הוא דוגמה לעני שעסק בתורה, ואחרי התקדים שלו אף עני אינו יכול לומר שהוא טרוד מדי בקשיי פרנסה מכדי לעסוק בתורה ואילו אלעזר בן חרסום היה עשיר מאוד, בעל ספינות בים ונכסים ביבשה ואף הוא עסק בתורה ולכן אף עשיר אינו יכול לומר שעסקיו טורדים עד כדי כך שאינו יכול ללמוד. החברה הלומדת מורכבת מעניים ועשירים ואין מנגנון של תמיכה בלומדים מעבר לשיטה הרגילה של תמיכה בכל הנזקקים."
|
|
|
כדי לשווק מסרים מדיניים שמאלנים הגה מישהו רעיון מוצלח: "המועצה לשלום וביטחון"! מדובר בקבוצת אנשים שעשו משהו למען המדינה, וככאלה, למילה שלהם יש משקל. אזרחים תמימים ראו את המודעות והשמות וזה עבד. אם היה צורך, פשטו אנשי "השלום והביטחון" על האולפנים ונתנו חיזוק לכל רעיון התקפלות.
|
|
|
אוי, כמה צבועים אתם יכולים להיות, שרי מפלגת העבודה. אוי, כמה אתם לא ראויים לשאת את השם "עבודה", כי אתם, אינכם יותר מאשר אופורטוניסטים צמאי כוח ושררה. אין בכם לא אופי, וגם לא אמינות. יש בכם רק דופי. אהוד ברק פגע בכם קשות, עד שהפכתם אפר ועפר, ולא נותר אפילו זכר מהנדוניה האידיאולוגית שקיבלתם מאבותיכם הרוחניים. לא תוכלו לכפר על עוונותיכם כלפי אלה שאתם מתיימרים לייצג - העובדים והעמלים, העם הפשוט ושכבות הביניים. בהצביעכם נגד העלאת שכר המינימום, הורדתם את המסכה מעל פניכם המדושנים וחשפתם, לא בפעם הראשונה, שאתם מושחתים מבחינה מוסרית.
|
|
|
|