עורך הדין רותם הנכבד,
אפשר תתפלא כי גם כאן בגן עדן, ואפילו בלשכת האח"מים, מדור רבנים, שאני מכהן בה כמזכיר, קוראים את הארץ. כבודו מצוטט כמי שאומר כי אין הוא יודע אם הצעת ההחלטה הרואה ברבנות הראשית בישראל את הסמכות היחידה לענייני גיור מועילה למפלגתו "ישראל ביתנו" אבל הוא יודע כי בבואו אחר מאה ועשרים לגן עדן יציג את כתב החוק לפני השומר בשער ובזכות האמור בה יתנו לו כניסה בלא עיכוב כלל. אם אינני מדייק מילה במילה, בעניין הנזכר אני מדייק.
עלי להזהיר את כבודו כי הוא עלול להתאכזב. על-פי מה שרמזו לי גדולי הרבנים הראשיים לישראל העוסקים כאן בלא שום פניות כלל בלימוד תורה לשמה, כבודו עלול להישאל בשער אם יש בידו גם שטר חוק הקובע כי הרבנות הראשית לישראל היא הסמכות היחידה במדינה לענייני כשרות.
ייטול נא עצה טובה מפי. כוחו של אדוני עוד במותניו, ועדיין הוא צעיר לימים ויש בידו, גם אין ספק כלל כי יצליח אם מאוד ישתדל, להציל את הארץ מן המבוכה הנוראה הפוקדת רבים וטובים מבני עמך בני ישראל לנוכח העובדה מעוררת התמיהה כי כשרות בג"צ היא כשרות לרבים וכשרות הרבנות הראשית אפילו למעטים איננה כשרות. אכן גם הוצפנו בתלונות כי גם בד"ץ אינו נהנה מבלבדיות, ולידו צומחים בתי דין המהדרים הידורים מיוחדים בכשרות ומה שהתיר בית דין אחד, אסר בית דין אחר, אבל אותה רבנות החתומה על כרטוס הכניסה של כבודו לגן עדן כמוסמכת בלבדית לגיור, אין לה דורשים בענייני כשרות. הכיצד?
אני צריך להזהירו כי כאן, למעלה, שוב אין שומרי השער מתפשרים עם החיים בקלות. הם יכולים להרשות לעצמם. הם כבר מתו בעוונותינו, ודבר אינו יכול ליטול את נשמתם עוד. הם עשויים לשאול את כבודו איך הוא מסביר כי אלה שהעולם קורא להם "חרדים", כלומר יהודים שומרי חומות היהדות, שרואים ברבנות הראשית מאז ימי היווסדה סדק נורא בחומה זו שהם נוטריה, הסכימו להפקיד אותה על הגיור, על שער הכניסה לעם ישראל? לכאורה אין זה טבעי. לכאורה זה מעורר תמיהות. לכאורה יש כאן חשש גדול כי כבודו נשא ונתן עם ה"חרדים" על מה שאינו ידוע לא בשמים ולא בארץ, ועל כן גם משום כך עלולים שומרי השער לעכב את כניסתו עד שהעניין יתברר.
כבודו בוודאי יודע היטב כי גם בארץ מתבררים עניני משפט במשך שנים ארוכות. כאן, במקום שהוא למעלה מן הזמן, עלולות השנים על-פי חשבון שאתם עושים בפלנטה שלכם, להמשך זמן מרובה עד שיתבררו כל הפרטים המוצפנים בהסכמה המתמיהה של ה"חרדים" להכשיר לענייני גיור את הרבנות הראשית דווקא.
ועוד זאת אומר לאדוני. שואלים כאן בעולם האמת איך זה הסכימו ה"חרדים" להתיר לכל רבני הערים, מחמירים כמקלים, לקבל גיור והנה אך תמול ממש פסלו למפרע גיורים של גדול בישראל שכל חטאו על-פי הידוע לנו כאן הוא שאין הוא נמנה עם הרבנים החרדיים. יודה נא כבודו, כמי שהוא עצמו עורך דין, שיש חשש גדול כי המעבר החטוף בין האיסור הגורף לבין ההיתר הגורף אומר דרשני, ואם יש דברים בגו לא יתנו לו לאדוני להיכנס על-פי החוק הנ"ל הכולל את השינוי המתמיה הזה, לבא בשערי היכל גן עדן בטרם יתברר על מה ולמה ראו שומרי החומות להכשיר את מה שנחשב כפרצה נוראה רחמנא לצלן אך תמול שלשום.
אני רוצה עם כל האמור גם להרגיעו קצת. יש כאן גדולים המעריכים מאוד את רצונו של כבודו להקל על רחוקים שנעשו קרובים עם בואם לארץ לבא בשערי היהדות. עם זאת, יכול אני לבשר לו, כי מכאן רואים את כל ישראל, כמות שהוא, כבנים למקום ואין ממהרים לברך מי שבא לקרב את פלוני ונמצא מרחק את פלמוני עד שיימצא פשרה שתקרב את כולם. ועל כן, מצאתי לנכון, איש לא שלחני, לכתוב לאדוני דברים אלה שאני מבקשו לעיין בהם בינו לבינו בלי לתת להם פרסום כלל לבל ימצא מי בארץ עילה לערב גם את השמים במחלוקות המפלגות את הארץ. אל ימהר ואל יעוץ על כן, יהיה מתון-מתון, ויגבר נא ישוב הדעת על ישוב הבעיות הקשות בדרך שאינה מיישבת כל שצריך ישוב.