|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

התקפלות נתניהו הישן

ראש הממשלה לוקח מאיתנו את ארץ ישראל חוטובלי מהליכוד יוצאת נגדו המוצא לביבי מן המלכוד המדיני: התפטרות או פיטורים הבונים מאבדים אמון בו ובשלטונו המתעלל
21/11/2010  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   נתניהו מקפיא הבנייה   |   תגובות
בנימין נתניהו, ראש הממשלה הליכודניק, מיישם את מצעה של מפלגת קדימה [צילום: פלאש 90]

ציפי חוטובלי. תובעת [צילום: פלאש 90]

ח"כים ושר מהליכוד: נסנדל את נתניהו
איציק וולף
השר יולי אדלשטיין, יו"ר הקואליציה זאב אלקין וחברי הכנסת דני דנון, יריב לוין וציפי חוטובלי ייפגשו וידונו בדרכים להתנגדות פרלמנטרית להקפאה הנוספת * ראשי רשויות יגיעו מחר אל הכנסת וינסו להפעיל לחץ על שרי הממשלה שלא לאשר את ההקפאה הנוספת
לרשימה המלאה

איפה הימים, שבהם גם ח"כים מן הליכוד שכאבו את סטייתו שמאלה של בנימין נתניהו מיהרו תמיד להוסיף: "אנחנו באים רק 'לחזק'...". היום אין שומעים עוד את ה-'באנו לחזק', היום כבר לא ניתן להכחיש שהידיים שהם באו לחזק לוקחות מאתנו את ארץ ישראל.

היום, ערב הקפאה שנייה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי כבר הולכת כמעט עד הסוף. היא מציינת בצדק, שהקפאה נוספת משמעה - "פשיטת רגל של הליכוד". היא גם מאבחנת במדויק שההקפאה הנוספת תכליתה גיבוש הסכם שיקבע את גבולות המדינה הפלשתינית, "הסכם, ממנו לא ניתן יהיה עוד לשוב לאחור".

מה לעשות? חוטובלי מציעה כצעד מיידי "אי-תמיכה בתקציב", וזו אכן תגובה הולמת, מפני שהצבעה של חבר קואליציה נגד התקציב כמוה כהבעת אי-אמון בראש הממשלה. אולם רק אם יימצאו בתוך הליכוד די ח"כים ושרים שיפסיקו סוף-סוף את משחק "חיזוק הידיים" ויעברו לשיתוק הידיים המבתרות את ארצנו, הצעדים האלה יהיו גם אפקטיביים.

ואכן, חוטובלי תובעת מן השרים שקנו את מעמדם בגלל עמדתם הלאומית, שיסמנו לעצמם קו אדום ויבהירו "שכיסא השר בממשלה הוא לא קדוש... רק כשראש הממשלה יחוש זעזועים בכיסא שלו, הוא יבין שלא ניתן לדהור שמאלה".

חוטובלי - לפי הדיווח בחדשות ערוץ 7 - "מצפה למישהו סביב שולחן הממשלה שייטול את הנהגת ההתנגדות לידיו", והיא מוסיפה הערה, לא בלתי חשובה: "אני מזכירה שהליכוד מעולם לא קיבל את חזון שתי המדינות. לא הייתה שום הצבעה על הדבר... האם נצליח למנוע מראש הממשלה ליישם את מצע קדימה...?".

המוצא היחיד: התפטרות או פיטורים

את כל הופעותיו הציבוריות אופפת אווירה של ביום, של משהו לא אמיתי. כדי לדייק יותר יש להוסיף, שכשחקן על הבמה הוא דווקא אמיתי, הוא חי את תפקידו. אלא, שבאי התיאטרון יודעים שהדמות אינה באמת יוליוס קיסר או המלט, ועל כן אין סכנה ב"כזב" הזה

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, עשה את הצעד המתבקש הנוסף: לא די למנוע מנתניהו את יישום מצע קדימה. אם יבצע הקפאה נוספת - עליו ללכת.

בימים כתיקונם יש מקום לדיבור מתון ולמהלכים דיפלומטיים. ברגעי הכרעה גורליים חייבים לקרוא לילד בשמו, לא לשחק במילים. היום, התפטרותו או פיטוריו של נתניהו הם המוצא היחיד מן המלכוד שהוא יצר במו ידיו.

ואכן, גרשון מסיקה הסיר את הכפפות: "ראש הממשלה מבוהל, סחיט, לחוץ וחסר אמינות. הכניעה המבזה שלו פוגעת אנושות במפעל הציוני ומסכנת את קיום המדינה. נרדוף פוליטית כל שר שיתמוך או שלא יתנגד לה. נתניהו כנראה רוצה להיות שרון, והמחנה הלאומי יקיא אותו מתוכו ויפיל את ממשלתו".

כמו שרון לפניו, נתניהו הזקוק לרוב למהלכי התבוסה שלו ("אמיצים", בלשון סגי נהור), חייב להשחית בדרכו חברים ממפלגתו ושותפים לקואליציה של ממשלתו. ראשונה להשחתה היא כמובן שס, ללמדנו שאין חדש תחת השמש. וגם לא השתנה דבר בין נתניהו הראשון, שממשלתו קרסה תחת משוגותיו וחולשתו, לבין נתניהו השני שגלגולו החדש הוא עוד יותר גרוע, אם אפשר. יהיה זה פשטני לומר, שהאיש משקר לעם באופן סדרתי, יותר מדויק לאפיין אותו כשחקן שאצלו הכל פוזה, העמדת-פנים. את כל הופעותיו הציבוריות אופפת אווירה של ביום, של משהו לא אמיתי. כדי לדייק יותר יש להוסיף, שכשחקן על הבמה הוא דווקא אמיתי, הוא חי את תפקידו. אלא, שבאי התיאטרון יודעים שהדמות אינה באמת יוליוס קיסר או המלט, ועל כן אין סכנה ב"כזב" הזה. לעומת זאת, טרגדיה לאומית בדרך, כשהשחקן פועל במציאות בתחפושת של ראש ממשלה. כאן, דווקא ככל שמשחקו יהיה משכנע יותר, כך סכנתו לארצו ולעמו תגבר.

יצחק שמיר התבטא 'למען ארץ ישראל מותר לשקר' והתכוון לשקר בשירות אידיאל, מעין 'שקר לבן'. נתניהו, לעומתו, התגלה כאדם חסר עקרונות הממיר את מצפונו הלאומי, בוגד באידיאלים שבשמם נבחר ועובר מהמחנה הלאומי אל מחנה השלום של פרס וברק - ואת דרכו זו מרפד בשקרים. מותר לאדם לשנות את דעתו ולהחליף מחנה פוליטי, ובלבד שלא יסתיר את החלפת הנאמנות מן הציבור, לא יגנוב את דעתו ולא יובילו אל תוך שדה מוקשים מדיני בטענות שווא ובהבטחות כזב. לא פחות מזה עושה נתניהו בכפותו את ההקפאה השנייה ובנסותו להסתיר את יעדה האמיתי: לסמן היום את מה שמתכוונים להחריב ולנטוש מחר.

העלאת זיכרון: ביבי אותו ביבי

מתבקש לשאול - האין זה "יפה מכדי להיות אמת", שבתום שלושת החודשים הריקים האלה יבנו בכל היישובים בששון בהסכמה אמריקנית ללא "תהליך שלום" - שהרי במקרה כזה הערבים בוודאי לא יבואו לשולחן - ויחד יצעדו, חבוקים, מתנחלים יהודים וערביסטים אמריקנים, אל תוך השקיעה? מה מתחבא מאחורי האבסורד הזה?

להשלמת הפרופיל יש להוסיף את חולשת האופי. לכל אורך ימי כהונתו לא הראה נתניהו כושר עמידה, התקפל מול כל לחץ. שליחת אדם כל-כך חסר עמוד-שדרה לעמוד בשער מול אישיות עוינת וחסרת-מעצורים, המזוהה לחלוטין עם האויב הערבי כמו אובמה - זו סכנת נפשות.

הציבור הבחין בתכונות השליליות הללו עוד בקדנציה הראשונה, ולכן שלחו אותו הביתה. עברו כמה שנים, הזיכרון קצר, והעם התפתה להאמין שנתניהו למד משגיאותיו וסיגל לעצמו אישיות חדשה, כאילו דבר כזה אפשרי בכלל. והנה מתברר, על משקל אמירתו המפורסמת של יצחק שמיר "הים הוא אותו הים והערבים אותם הערבים", שגם ביבי הוא אותו הביבי.

כמו ששס היא אותה השס - השס של דרעי, השס של אוסלו, ולא ממנה ניוושע. את פתח ההצלה יש לחפש אך ורק בתוך הליכוד, שבתוכו ומתוכו צריכה להתרחש החלפתו של נתניהו. אפילו תסריט של בחירות כלליות עדיף על המצב הקיים. ובל יעמידו נא שוב את השאלה הרגילה, הנבובה - 'וכי יש לך מישהו יותר טוב?' שכן, אם נתניהו - כדברי חוטובלי - אכן מבצע את המדיניות של קדימה (בעצם, גרוע הרבה יותר - של שמעון פרס, אדריכל כל האסונות שפקדו אותנו בדור האחרון), הרי שאין כל מקום לשאלה הזאת: כל אחד טוב יותר, ובעצם: גרוע פחות!

שימו לב לתזמון. כאשר השמיע נתניהו בארה"ב את ההכרזה הסופר-לאומית, הגאה והאמיצה ש'ירושלים אינה התנחלות' ונבנה בה ללא הגבלה, ונראה היה כאילו הוא ממש מתגרה בארי במאורתו, ואכן משך אליו מיד תשובה נרגזת של אובמה - כבר אז היינו צריכים להרים גבה. לא רק בגלל השקר הטבוע בתוך האמירה הזאת, שהרי האיש מקפיא בפועל, אישית, את הבנייה בירושלים זה שנה שלמה, כי אם מפני שזקיפות קומה פתאומית כזאת אצל נתניהו חשודה, היא אינה מתאימה לו. כיום נראה, שגם זו הייתה הצגה. "ההצעה האמריקנית" כבר הייתה בהתהוות, ועל ההתקפלות המבישה של ישראל היה נחוץ לחפות בהכרזה גאה וזקופת-קומה. "ירושלים אינה התנחלות" ו"ההצעה האמריקנית" היו, כנראה, שני תפקידים, שני תמלילים, בהצגה אחת.

נתניהו הציג את "ההצעה האמריקנית" כהסכמה דו-צדדית, ישראלית-אמריקנית (עם הקורא הסליחה על הסתירה הפנימית: כיצד "הצעה" יכולה בכלל להיות "דו-צדדית"?), כלומר - שלא על דעת הצד הערבי. ואכן, הערבים הודיעו שהם לא בעסק, אינם מסכימים לכל בנייה שהיא בירושלים, מתנגדים לחידוש הבנייה ביו"ש גם בתום שלושת חודשי ההקפאה, ועוד ועוד. ברור אפוא, שהערבים לא יבואו לכל מו"מ בשלושת החודשים האלה והבנייה היהודית תוקפא, מבחינת האמריקנים, "על ריק". האם זה יכול להיות? האם זה מתקבל על הדעת? ומן הצד שלנו מתבקש לשאול, האין זה "יפה מכדי להיות אמת", שבתום שלושת החודשים הריקים האלה יבנו בכל היישובים בששון בהסכמה אמריקנית ללא "תהליך שלום" - שהרי במקרה כזה הערבים בוודאי לא יבואו לשולחן - ויחד יצעדו, חבוקים, מתנחלים יהודים וערביסטים אמריקנים, אל תוך השקיעה? מה מתחבא מאחורי האבסורד הזה? האם לפנינו, פשוט, עוד בלוף של נתניהו, ולעולם לא נראה הסכמה אמריקנית כתובה, כפי שהשכל מחייב, ואם כן - מה רצה נתניהו להשיג? או שמא ישראל וארה"ב, לבדן, אמורות לשאת ולתת על הגבולות, שגם זה רעיון דמיוני ומופרך?

ומן הסכלות לרשעות: מוקפאים

שערו בנפשכם: זוג צעיר התחיל לבנות את ביתו, אך לא הספיק לצקת את היסודות עד שירדה הגיליוטינה בפעם הראשונה. כל מה שכבר הספיק להשקיע - הוקפא. חלפו עשרה חודשים, ועל סמך התחייבותו הפומבית של נתניהו חידש הזוג הצעיר את העבודה מיד ב-27.9, ובמרץ רב. שפכו מכספם ללא חשבון - שלושה ימים בספטמבר, כל חודש אוקטובר, שבועיים בנובמבר, והנה נתניהו מוריד עליהם את הגיליוטינה בשנית. הכסף יורד לטמיון, הבית נשאר שלד, ועכשיו אבדה גם התקווה לעתיד, כי מי ששיקר להם בעזות מצח כזאת פעם אחת, מי יאמין לעוד הבטחה שלו, מה גם שהפעם ריקנותה שקופה?

באיזו מדינה בעולם, הנחשבת חופשית ודמוקרטית, מרשה לעצמו השלטון - ומרשים לו הנשלטים - לנהוג באזרחיו ברשעות, באכזריות, בהתעללות, בהתעמרות, בנבזות ובשפלות כזאת?

האם אנחנו עדר-צאן או עם-עבדים, שנרשה לשלטון מושחת וחסר-מצפון לנהוג בנו כך? הלא לו עולל זאת הממשל הצבאי לציבור של 350,000 ערבים הנתונים תחת "כיבוש", מועצת הביטחון הייתה מוזעקת, בית הדין הבינלאומי נגד פשעי מלחמה בהאג היה מכונס וכל השמאל, ביחד עם התקשורת העוינת, היה עולה על בריקאדות!

תאריך:  21/11/2010   |   עודכן:  21/11/2010
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקפלות נתניהו הישן
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הוא לא עמד זקוף
21/11/10 13:57
2
חשדנית
21/11/10 20:42
3
יצחק הכהן
21/11/10 21:34
4
מטאטא
21/11/10 21:51
5
זורבה
21/11/10 22:09
6
נביל
21/11/10 23:32
7
דודי81
21/11/10 23:36
8
ע.ג4
22/11/10 07:02
9
איזהו חכם ?
22/11/10 07:44
10
הניה
22/11/10 08:10
11
רבין- גידול סרטני
22/11/10 09:53
פורום: נתניהו מקפיא הבנייה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
רגע של קורת רוח
19/11/2010  |  אליקים העצני  |  מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il