בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אני בדרכו של יוסף ממשיך לבקש. אני מהלך בדרך קשה ונפתלת, אבל מממשיך לבקש. מעל לכל מבקש שלום בין שני העמים החולקים את כברת הארץ בה נולדתי, בה נולדו ילדי ונכדי. וכשאלך ממנה בדרך כל בשר ארצה ללכת בידיעה, שכל אחד אֶת אֶחָיו הוּא מְבַקֵּש
בפרשת וישב אנחנו פותחים ביריעה סיפורית ארוכה המשתרעת על שלוש פרשיות וישב-מקץ-ויגש. סיפור מופלא שבכל צעד ושעל ניתן למצוא כפילות של עשיה אישית ועשיה אלוהית. ההתחלה היא בעשיה אישית - "וַיִּשְׁלְחֵהוּ מֵעֵמֶק חֶבֱרוֹ ". (ל"ו 14). שליחות שיש בה עולם שקט של יוסף הבן האהוב של אבא. יוסף מבין שמי שלח אותו הוא - אביו, ועליו לבצע את שליחותו. הסיום הוא בעשיה אלוהית שמימית - "לׂא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אוֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלוֹהִים". (מ"ה 8). סיום של שליחות, שיש בה עולם של יסורים. עכשיו יוסף מפנים שמי ששלח אותו למסע הזה הוא - האלוהים, ועליו לבצע את שליחותו. יעקוב שלח את יוסף לשליחות אישית משפחתית שקטה רק כדי לברר מה שלום אחיו הרועים בשדות הרחק מהבית. אלוהים - אם נרצה צו גורל - שלח את יוסף לשליחות לאומית סוערת ובעיצומה של השליחות הלאומית הוא גם חווה חוויה של היות עַם גרים בארץ לא להם. בפרשה, בה פרוס סיפור בתוך סיפור, אני מבקש לתחום עצמי רק לקטעי ביטויים בסיפור האישי, שאולי נראה שולי - "וְיִשְׁרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף... וַיִּשְׁנְאוּ אוֹתוֹ אֶחָיו... לׂא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ שָלוֹם... וַיּוֹסִיפוּ עוֹד שְנואֹ אוֹתוֹ...". אך כאשר יוסף הולך בדרכו בשליחות האב לחפש את אחיו והוא תועה בשדה, הוא אמר לאיש שיחו, המבקש לסייע לו, אמת חיים זועקת: "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף אינו מחפש. יוסף מבקש את קרבתם, קרבה לאחים. האחים מכונים אחיו למרות גילויי השנאה שלהם כלפיו. כאן ניתן להקשיב לצפונות לבו של נער רגיש תועה, בן השבע עשרה, העומד חסר אונים בלב השדה בעמק בין הר גריזים והר עיבל הרחק מבית האב לא הרחק מלב אחיו העוינים אותו, ובקול שקט אך צועק מנבכי לבו הוא מרעיד את מיתרי לבנו, אנחנו הקוראים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ!!!"... אַחַי!!! אַחַי!!! אַחַי!!! יוסף לוחש לחישה צועקת - אני מבקש את קרבת אחי. צעקה של שלום מול שכרות של שנאה ומשטמה. בקשה לקרבה מול אימת מוות אורבת "וּבְטֶרֶם יִקְרַב אֲלֵיהֶם, וַיִּתְנַּכְּלוּ אוֹתוֹ לְהָמִיתוֹ" - להשליכו בבור ובבור אין מים, להשליכו לגורלו עם שיירת סוחרים ישמעאלים היורדת מצרימה. יוסף אינו משתמש במלים המתבקשות: "אַחַי אֲנִי מְחַפֵּשׁ", אלא אומר - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף מבקש את הפיוס, פתיחת דף חדש במציאות של אימה ושנאה. לא לתת לאיבה ולרצח לנווט את החיים. למרבה הצער, הפיוס המיוחל בין יוסף ואחיו הגיע רק לאחר שכוס הדמעות והצער עלתה על גדותיה. מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים: "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּש". מבקש ללכת בדרכו אני בדרכו של יוסף ממשיך לבקש. אני מהלך בדרך קשה ונפתלת, אבל מממשיך לבקש. מעל לכל מבקש שלום בין שני העמים החולקים את כברת הארץ בה נולדתי, בה נולדו ילדי ונכדי. וכשאלך ממנה בדרך כל בשר ארצה ללכת בידיעה, שכל אחד אֶת אֶחָיו הוּא מְבַקֵּש - "כִּי תְּאוֹמִים יָלְדָה אוֹתָנוּ הָאָרֶץ הַזּוֹ" (מתוך שיר של המשוררת חיה קדמון , שהשנה מלאו חמישים שנה לפטירתה).
|
תאריך:
|
27/11/2010
|
|
|
עודכן:
|
28/11/2010
|
|
איתן קלינסקי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
איש עצוב
|
27/11/10 07:31
|
|
|
|
איתן קלינסקי
|
27/11/10 12:39
|
|
|
|
איש עצוב
|
27/11/10 17:37
|
|
|
|
איתן קלינסקי
|
27/11/10 18:18
|
|
|
|
איש עצוב
|
27/11/10 22:04
|
|
|
|
איתן קלינסקי
|
28/11/10 06:32
|
|
|
|
איש עצוב
|
28/11/10 14:25
|
|
2
|
|
מורה נבוכים
|
27/11/10 10:25
|
|
|
|
ישראל בן ישראל
|
28/11/10 10:52
|
|
|
|
יאיר בן יקיר
|
28/11/10 11:34
|
|
|
|
ניצן אביב
|
28/11/10 13:44
|
|
|
|
איש עצוב
|
28/11/10 19:40
|
|
3
|
|
קורא נאמן
|
27/11/10 11:32
|
|
4
|
|
מהפך 77
|
27/11/10 17:15
|
|
5
|
|
ישע
|
27/11/10 18:52
|
|
|
|
בן אבי איתמר
|
28/11/10 13:24
|
|
6
|
|
צפורה
|
27/11/10 19:11
|
|
|
|
מומחה למוסר
|
27/11/10 21:37
|
|
|
|
איש עצוב
|
27/11/10 22:32
|
|
7
|
|
פלא יועץ
|
28/11/10 02:20
|
|
|
|
לפלא יועץ
|
28/11/10 15:07
|
|
|
|
פלא יועץ
|
29/11/10 20:50
|
|
8
|
|
אלי דרומי
|
28/11/10 04:24
|
|
9
|
|
ALTOM
|
28/11/10 10:38
|
|
10
|
|
אמירה בן דוד
|
28/11/10 11:08
|
|
11
|
|
איתמר בן אבי
|
28/11/10 12:57
|
|
12
|
|
חבל לי עליך
|
28/11/10 13:42
|
|
|
|
איש עצוב
|
28/11/10 15:16
|
|
13
|
|
נורית בן
|
28/11/10 17:09
|
|
|
|
איש עצוב
|
28/11/10 19:38
|
|
|
|
אליאב
|
30/11/10 17:49
|
|
14
|
|
נורית בן
|
28/11/10 17:19
|
|
15
|
|
אלי ישי צא בחוץ
|
30/11/10 18:48
|
|
16
|
|
פנינה פ.
|
2/12/10 17:52
|
|
אין כמעט יום בטהרן בלי "תרגילים" צבאיים, "נסיונות", "שיגורים", ואיומים. כיוון שאירן מומחית בלוחמה פסיכולוגית, כלי הנשק של החלש, וכיוון שבמערב ובישראל לוקחים כל תעמולה כאילו היא עובדה, נבחן עכשיו מהן נקודות החולשה הבעייתיות מאוד של אירן ושל הצבא שלה, ואת זה לא תקראו בשום כלי תקשורת ישראלי, או בינלאומי. את זה אירן לא תפרסם, כמובן, ביוטיוב.
|
|
|
השבוע פירסמו מהדורות החדשות את חגיגות התייר ה-3 מיליון ואחד שנחת בישראל. התייר הנבחר שלא ידע עד כמה שפר גורלו, התכבד בקבלת פנים חגיגית במעמד שר התיירות לקול תקתוק המצלמות ונפנוף הדגלונים. עד אוקטובר השנה כבר הגיעו לישראל כ-2.3 מיליון תיירים - יותר תיירים מאלה שביקרו בה במהלך כל שנת 2009, והצפי הוא כי השנה יישבר השיא של כל הזמנים, עם הגעתם לישראל של כ-3.4 מיליון תיירים. ההכנסות מתיירות בשנה שעברה עמדו על כ-13 מיליארד שקלים, והשנה הן עומדות לגדול באופן ניכר. זוהי בהחלט סיבה למסיבה, אך עוד יותר מכך - הזדמנות לעריכת חשבון נפש.
|
|
|
ראש ממשלת אמירות קטר, חמד בן ג'אסם בן ג'בר אל-ת'אני, הגיע השבוע לביירות באופן מפתיע וללא הודעה פומבית מוקדמת, כדי לא לאפשר למפגע פוטנציאלי להכין עבורו מכונית תופת. ככה זה בלבנון, וזוהי גם הסיבה שחסן נסראללה - האיש החזק בלבנון - גר במאורה משוריינת.
|
|
|
"קודם אנשי יום השבת ואחר כך אנשי יום ראשון". גרפיטי כזה ניתן לעתים למצוא בשכונות מוסלמיות במזרח התיכון. "אנשי השבת" הם כמובן היהודים, שכיום כמעט שאינם מצויים בארצות האיסלאם. עתה "אנשי יום ראשון" - הנוצרים - נמצאים על הכוונת, וגם הם נמלטים בקצב מדאיג. בארצות שבהן קיים רוב מוסלמי שתי הדתות אינן רצויות מטעמים של אידיאולוגיה מוסלמית - ג'יהאד, כלומר מלחמת קודש, נגד הכופרים.
|
|
|
השופט (בדימוס) אורי שטרוזמן השתתף בניסוח הצעת "חוקה למדינת ישראל" מטעם המכון לאסטרטגיה ציונית, שהוגשה לשר מיכאל איתן, בהיותו יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. למרות זאת הוא סבור כי אין אפשרות בתקופתנו לחוקק חוקה ראויה לשמה בהסכמה גורפת של אזרחי המדינה. "המחלוקות בין חלקי האוכלוסיה במדינה הן עמוקות וגדולות", מסביר השופט וממשיך: "כל עוד אין חוקה, האמורה על-פי מהותה להיות קשיחה ובלתי ניתנת לשינויים בקלות, ניתן להגיע לפשרות ולהשיג איזונים המאפשרים לבני הלאומים השונים, לקבוצות הדתיות השונות ובכלל לאוכלוסיות המגוונות במדינה לחיות ולתת לחיות בצוותא, תוך חיכוכים וויכוחים אבל גם תוך ויתורים והשלמות. קבלת חוקה מחייבת הכרעות בין שאיפות סותרות, אשר לעתים קרובות מתקשות מאד, ואולי אף אינן יכולות, לדור בכפיפה אחת".
|
|
|
|