|   15:07:40
  גלעד אלעזר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

על חשיבות קידום אתרים בעידן האינטרנט

לא פעם יוצא לנו לשמוע את הביטוי - התוכן הוא המלך ואכן תוכן איכותי מהווה מקור משיכה לקהל גולשים. אולם ללא אופטימיזציה ובניית אתר והתאמתו למנוע החיפוש, לא בטוח כלל שהחומר האיכותי ייחשף לעינו של הקורא
02/12/2010  |   גלעד אלעזר   |   מאמרים   |   תגובות
לא מספיק רק תוכן איכותי [צילום: AP]

כאשר אנו עוסקים בקידום אתרים באופן מקצועי אנו מסתכלים על אתר האינטרנט ככלי או מכשיר לכול דבר. ברשת האינטרנט קיים מגוון רחב של אתרים, כאשר ההבדל בין כול אתר ואתר נקבע ברמת הביצוע וברמת התחזוקה השוטפת. אתר אינטרנט טוב יהיה אתר שבנוי בצורה חכמה לגולש ולמנוע החיפוש גם יחד. במאמר זה בחרתי להציג את הקשר ההדוק בין קידום אתרים לאופטימיזציה כפי שהוא בא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש בגוגל.

כאשר אנו ניגשים לקדם אתר אינטרנט אנו בוחנים אותו בראש ובראשונה מבחינת מבנה ואופטימיזציה. הכוונה היא מאוד פשוטה - אנו מנסים לזהות את הכשלים המבניים - בקוד, בתוכן ובמבנה הפיזי של האתר ולהעריך בצורה גסה אל מול מי אנו עומדים? וכמה עבודה תידרש על-מנת להביא אתר אינטרנט במצב X למצב אופטימאלי ומקובל.

רשת האינטרנט הינה אזור דינאמי וסוער. מידי יום מצטרפים מאות אתרי אינטרנט ברמות כאלה ואחרות לאינדקס של גוגל והתחרות רק גוברת ומתחזקת. דמיינו מצב בו אתם צריכים להתחרות במרוץ מכוניות קשה כמו מרוץ הגרנד פריקס המפורסם רק שבשונה מהמתחרים אין לכם רכב משוכלל ומהיר אלא עגלה רתומה לסוס. המצב די דומה ברשת האינטרנט, אתר אינטרנט רתום לסוס לא יכול להתחרות באתר אינטרנט מתוחזק שהושקעו בהקמתו חשיבה מוקדמת ותכנון רב.

על חשיבותו של תוכן כתוב

לא פעם יוצא לנו לשמוע את הביטוי החבוט התוכן הוא המלך!. הפעם אני נאלץ להסכים ולומר, תוכן איכותי הוא ערובה לאתר אינטרנט מנצח. ממש כמו דלק למכונית גם כאן אנו מתדלקים ומזינים את אתר האינטרנט במזון. המזון במקרה זה הוא תוכן. באופן טבעי, תוכן כתוב מטרתו למשוך קוראים. תוכן איכותי אמור להיות קריא, מעניין ומקורי. אולם, נשאלת השאלה החשובה מה קורה כאשר אף גולש לא מגיע אל התוכן? האם גם אז אותו תוכן יקר ומעניין ימלא את המטרה לשמה נוצר? -התשובה קצרה ותמציתית לא!.

על-מנת לחשוף את התוכן למנוע החיפוש ולגולשים ברשת האינטרנט אנו צריכים לפעול על-פי מספר עקרונות פשוטים.

- כותרות H1, H2 , H3 ,H4
- מיקוד - כול דף באתר האינטרנט מתמקד בנושא אחד בלבד או בשני נושאים חופפים
- פיזור נכון וטבעי של מילות מפתח בטקסט האתר
- שימוש בתגיות ALT ותיאור לתמונות במאמרים
- צפיפות מילות מפתח - כמות הפעמים שבה מופיע ביטוי מסוים בגוף הטקסט או בכותרות
- שימוש בקישורים פנימיים
- שימוש בקישורים יוצאים למקורות סמוכות
- הדגשות

חשיבותם של כותרות H1-H2-H3

מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע חיפוש טקסטואלי - היום כבר ניתן לראות בוודאות את היישומים המתקדמים של תוכן וסמנטיקה. יישומים אלו עדיין לא מיושמים בארץ אבל במרכזי המידע בחו"ל הם פועלים במלאו המרץ. תגיותH1-H6 מספקות למנוע החיפוש מידע ואינפורמציה רלוונטיים לגבי היררכיה וחשיבות של פרטים בגוף הטקסט. כותרת מהווה אמצעי חשוב לחשיפת מידע ומיקוד, לא רק בעבור מנוע החיפוש אלא גם עבור הגולשים. כאשר אנו משתמשים בתגית HTML מסוג זה עלינו לסדר אותן בצורה היררכית, H1 היא התגית החשובה מבין היתר, היא תופיע רק פעם אחת בעמוד בלבד ונועדה לסמן לגוגל מהו ביטוי המפתח הכי חשוב ועיקרי בעמוד. שאר התגיות (H2-H6) יכולות להופיע מספר רב של פעמים ומסמנות לגוגל על ביטויים חשובים נוספים בצורה מעט יותר נרחבת (לכן חשוב לשים כותרות משנה במאמר כתגיות H2-H6)

מיקוד כול דף אינטרנט בנושא אחד

כיום אנו עובדים בעיקר עם מערכות ניהול תוכן המאפשרות לנו לנהל אתר אינטרנט דינאמי ומורכב. אתר אינטרנט מורכב יכיל בתוכו מספר קטגוריות מתחומים שונים. על-מנת להביא תנועת גולשים איכותית לאתר אינטרנט עלינו למקד כול אזור באתר בתחום בו הוא עוסק. למשל: אגף הדרושים במגזין חדשות חייב לעבור אופטימיזציה לביטויים הרלוונטיים לתחום בו הוא עוסק. גוגל מתייחס לכול דף אינטרנט או כתובת URL בפני עצמה לכן עלינו לבצע אופטימיזציה תוכן לכול עמוד בנפרד ועל-פי נושא. עלינו לזכור שכאשר קיימת מערכת ניהול תוכן היא בנויה ברובה על תבניות, לכן אופטימיזציה לתבנית תוודא שכול העמודים תחת אותה תבנית פתוחים וחשופים לגוגל ולגולשים.

פיזור נכון וטבעי של מילות מפתח

מילות מפתח הו הביטויים המרכזיים אותם אנו רוצים לקדם או להציג לגולשים. בעבר היו שיטות עבודה שכיום נחשבות פסולות ושייכות לקידום אתרים שחור. טכניקה שנקראת "דחיסת מילות מפתח" הייתה מעלה את צפיפות ביטויי המפתח בעמוד ובכך הופכת את העמוד לרלוונטי יותר לביטוי, דחיסת מילות מפתח מציגה עמודים שיכולים להיות כמעט בלתי קריאים לגולשים, ומהווה כיום הפרה של התקנון של גוגל (ספאם). חשוב לפזר בצורה טבעית את ביטויי המפתח על גבי העמוד ולא לחרוג על-ידי חזרה חוזרת ונשנית של אותו ביטוי, ישנן שיטות חכמות בכדי לקדם את אותו ביטוי שניתן להשתמש ללא חשש מביצוע "ספאם"

- שימוש בכותרות משנה
- שימוש בביטויים נרדפים
- קישורים לאגפי תוכן פנימיים במכילים מספר רב של מאמרים בנושא "הביטוי"

שימוש בתגיות ALT בעבור תמונות במאמרים

תמונות הן תוכן לכול דבר. לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. תמונות מסוגלות ליצור תחושות ואווירה אצל הגולשים. אולם, כאשר מדובר במנוע החיפוש המצב קצת שונה. מנועי החיפוש אינם מסוגלים לזהות תמונה או ווידאו ובעצם כול אובייקט כזה נראה בעבורם כחור שחור (ישנם פיתוחים אחרונים המראים שגוגל יודע לנתח תמונות, אך היישום של אפליקציות אלו עדיין אינו פעיל במנוע החיפוש). על-מנת לחשוף את התכנים שלנו למנוע החיפוש עלינו להשתמש בתגית ALT. תפקידה של התגית הוא די פשוט, לסמן לגוגל מהו התוכן של התמונה. כאשר אנו נשתמש בתגית ALT ותיאור לתמונות אנו נגדיר בתג את הביטוי בו עוסקת התמונה או המאמר. חשוב לזכור כי שימוש מוגזם בביטויי מפתח בתגית ה-ALT הוא פסול ועלול לגרום לנזק לאתר ולכן השתדלו להכניס לתגית זו רק את התיאור המתבקש ולא יותר, ניתן לשתול מילות מפתח אך חשוב לעשות זאת חכם.

צפיפות מילות מפתח בטקסט

צפיפות מילות מפתח בטקסט מהווה מדד שבא לבחון את היחס שבין הטקסט הכללי לבין החזרה על ביטויי המפתח. היחס המומלץ לשימוש הוא בהתאם למתחרים בכול תחום. בדרך כלל היחס ינוע בין 3 - 7 אחוזים (אם כי קיימים תחומים בארץ של 16% ואף יותר). כאשר, שימוש יתר בביטויי מפתח גם בכותרות וגם בגוף הטקסט עלול להביא לענישה או לדירוג נמוך בתוצאות החיפוש (כמוזכר בטכניקת "דחיסת מילות מפתח"

שימוש בקישורים פנימיים - פרופיל קישורים פנימי

שימוש בקישורים פנימיים בתוך האתר מסייע לגולש להגיע במהירות מתוכן רלוונטי אחד לתוכן רלוונטי אחר. מבחינת מנוע החיפוש - הקישור הפנימי מצביע על קשר קונספטואלי בין העמודים המקשרים, מעבר לזליגת כוח PR ובניית כוח לעמוד מסוים, קישורים פנימיים מסייעים ביצירת חווית גלישה איכותית ונוחה. על-מנת לחזק דף אינטרנט עלינו לקשר אליו משאר הדפים באתר עם קישור פנימי בעל טקסט עוגן המכיל את מילת המפתח של אותו עמוד. למשל: אתר חדשות יקשר את השם אולמרט בכול כתבה לכתבות נוספות שמזכירות את שמו של מושא הכתבה.

קישורים למקורות סמוכות

קישורים למקורות סמכות מתוך הטקסט. לא פעם אנו כותבים מאמרים בהם אנו מביאים ציטוטים ונתונים ממקורות סמכות שונים ברשת. הפנייה למקור המאמר היא לא רק חובה מנדטורית חוקית אלא גם כלי מצוין לשיפור התוכן באתר. על-ידי שימוש בקישור יוצא לאתר בר סמכא כזה או אחר אנו משייכים את המאמר שלנו למקור סמכות שנחשב איכותי על-ידי מנוע החיפוש, והופכים את אתרינו לצומת מרכזית וחשובה של מידע, קישורים יוצאים למקורות אמינים וסמכותיים היא דרך נהדרת למתג את אתרינו כאתר רציני ואמין. במידה ואתם חוששים לכוח העמוד (PR) ניתן לקשר למקורות אלו עם תגית NOFOLLOW.

סגנון כתיבה - הדגשות

שימוש בתג B הדגשה מאפשר לנו להדגיש לקוראים את האזורים או הנושאים החשובים ביותר בדף. מנוע החיפוש מנסה ללמוד ולחקות את התנהגות הגולש בזמן גלישה באתר האינטרנט ולכן באופן טבעי מילים מודגשות מקבלות ערך מעט גבוה משאר הטקסט. גם כאן המפתח להצלחה טמון באיזון נכון, שימוש מופרז מוריד את ערך הביטוי או "הדגש", לכן חשוב להדגיש פעם או פעמיים בלבד את הביטויים הרלוונטיים.

לסיכום

תוכן איכותי מהווה מקור משיכה לקהל גולשים. קהל גולשים רב יוצר אינטראקציה ושיתוף של מידע רב על גבי הרשת. כול אלו מביאים בסופו של יום תנועה לאתר האינטרנט. ראו לדוגמה אתרים המתמחים בתוכן כמו אתרי חדשות. אתרים מסוג זה לא מבצעים החלפות קישורים אלא מספיקים תוכן איכותי ומעניין לגולשים. ללא אופטימיזציה ובניית אתר תוך התאמתו למנוע החיפוש לא בטוח כלל שהחומר האיכותי ייחשף לעינו של הקורא.

קידום אתרים
תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
גלעד אלעזר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על חשיבות קידום אתרים בעידן האינטרנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ofir112
2/12/10 18:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברדלי מנינג, מדליף המסמכים לויקיליקס, צפוי "לא לראות עוד אור לעולם" - כך על-פי כל הפרסומים בעניינו. המדובר ברב"ט צעיר שזרק נעל בפרצופה של מולדתו. זו, ככל הנראה, תשפוט אותו למאסר עולם ללא אפשרות חנינה.
02/12/2010  |  עו"ד אמנון לורך  |   מאמרים
בשבת הקרובה, שבת חנוכה, נקרא להפטרה פרק ידוע מתוך ספר זכריה. הקשר שלו לחנוכה הוא בתיאור הנבואי של מנורת המקדש, שכידוע עומדת במרכז החג שבא עלינו לטובה. אך דומה שקיים קשר נוסף, עמוק יותר ואולי אף חשוב יותר.
02/12/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אקדים ואומר כי איני מנוי של סלקום ואין ברשותי מניות שלה, כך שאינני כותב מפוזיציה של זעם. אין לי גם אינטרס באף אחת ממתחרותיה. אני מעלה את הדרישה לפיטוריו של עמוס שפירא רק מתוך דאגה לתרבות הניהול הישראלית, שסלקום באירוע הזה הוא רק דוגמה לה.
02/12/2010  |  קובי לירז  |   מאמרים
אחת התופעות המכוערות והמרגיזות ביותר שעלולות לנחות על אזרח תמים שומר חוק, בעת נהיגה שגרתית, היא קבלת הוראה משוטר תנועה לעצור בשול הדרך, ולקבל ממנו דוח תנועה מפוברק.
02/12/2010  |  רם ברמן  |   מאמרים
לא הופתעתי מדברי אלוף אייזנקוט, מפקד פיקוד הצפון, שמערכות ההגנה "חץ" ו"כיפת ברזל" נועדו להגן על הצבא ולא על האזרחים. אדרבא, לו אמר אחרת, הייתי מופתע לחלוטין. מזמן צה"ל הוא צבא, שיש לו מדינה, שהוא עושקה, מנצלה, ומסכן את עצם קיומה בסיאובו, בהתנהלותו הלא-תקינה ובתפקודו הלקוי.
02/12/2010  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il