|   15:07:40
  חנן וייס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מצטיין, אך שיקר. יואב גלנט [צילום: דו"צ]

שיקר. אלוף יואב גלנט שיקר...

יואב גלנט היה יועצו הצבאי של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, כך שנחשף לקורה במדינה ממבט על על כן, ברי כי הוא יודע, אחרי שנים אצל שרון, כי אתנן וטובת-הנאה בהיקפים שקיבל, כמוהם כשוחד; ושוחד עם עדים לא "עובד"...
28/01/2011  |   חנן וייס   |   מאמרים   |   פרשת קרקעות גלנט   |   תגובות
   איתמר לוין
גלנט הגיש לביהמ"ש תצהיר כוזב

רמטכ"ל של שלום ומצביא של מלחמה

האלוף יואב גלנט הוא קצין מצטיין של עם ישראל, מטובי הלוחמים שקמו לנו, מפקד נערץ וגנרל של מלחמות, לא גנרל של שלום. גנרל של מלחמה הוא גנרל המנהיג את הצבא בימי קרבות ומלחמות, וגנרל של שלום הוא גנרל ששומר על המשמעת הצבאית בימי 'אין תנועת אויב מאיימת'.

גלנט נבחר כמפקד שאמור להכין את הצבא למלחמה הבאה, למרות שלא ודאי שהוא האדם הנכון ביותר, היות שמלחמת העתיד תהיה יותר מלחמת מכשירים ואלקטרוניקה, ל"א ונל"א, לאזורים מרוחקים, ומלחמה מערכתית באזורים קרובים. גלנט אומן בלוחמה זעירה ובמבצעים ייחודיים, הפעלת צבא בקנה מידה רחב זוהי פעולה גדולה יותר המחייבת סוג אחר של מצביא.

בארסנל של ישראל נמצאים מספיק מוחות, שפרשו טרם עת, שיכולים לייעץ ולעזור בזמן מלחמה כוללת, כך היה וכך יהיה. לגלנט יהיו עשרות קצינים ברמה גבוהה שיסייעו לו בתפקיד, רובם יגיעו מכוחות המילואים, הנחשבים ליותר אינטליגנטים1.

יושרה היא תכונה נדרשת מרמטכ"ל

גנרל חייב להיות ישר לפקודיו וערמומי לאויביו2. הספר הנלמד בבתי ספר לפיקוד בכיר בצבאות אמיתיים בעולם, מלמד כי על הגנרל לנהוג ביושרה כלפי פנים, ובתחבולה כלפי חוץ, על-פי אמות-מידה אלו, גנב מוכשר הוא לא בהכרח גם גנרל מוכשר.

ניסיונו של גלנט

גלנט היה יועצו הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון. משרת מזכיר היא משרה מעין פוליטית ובה נחשפים לקורה במדינה ממבט על. אריק שרון גדל במושב, היה שר החקלאות וגם אלוף ועוד שלל תפקידים. שרון היה פיקח ומורה דרך מעולה, ומי מתאים יותר מאריק להיות פטרון טוב יותר לגנרל נאיבי ב"שדה הקרב" של החיים ללא גלימה3.

גלנט בחר במושב עמיקם, ולא בכדי.

הקודים בהם נוהגים הבכירים

לאה שטיינמץ, מנהלת במינהל מקרקעי ישראל, כתבה מכתב אישי למשפחת גלנט, ובו התבטאה כי הקרקע אינה שייכת למושב, היא שייכת למדינת ישראל, כלומר לעם ישראל, קרי לכל מי שקורא שורות אלו. היא גם ציינה כי את השטח היא מעבירה למשפחת גלנט, ורק אחר-כך תדאג להעביר את השטח למושב, על-מנת להפוך את ההליך כולו להליך חוקי. עוד היא הוסיפה כי היא עושה זאת "לפנים משורת הדין".

אנשים שבאו במגע עם המינהל יודעים היטב כי "מאכערים" ולוביסטים הם ה"מסדירים" שם עניינים וכי אפילו עורכי דין, ללא פרוטקציה, "אוכלים שם מרורים".

בדבריה של שטיינמץ נרמז כי היא זאת שקיבלה את ההחלטה, של "לפנים משורת הדין", והיא גם זו שתהיה זכאית לטובות הנאה ממשפחת גלנט בעבור הסידור הנ"ל, היא ולא אחרים. לדוגמה: סידור ג'וב נוח לקרוב משפחה שלה, שמתגייס לסדיר/קבע/מילואים, ואי-שליחתו, לדוגמה, ליחידה קרבית בה יסכן את חייו, אלא עדיף ליחידה בה "יסדר את חייו", קרי ג'וב הולם עם קורסים על-חשבון הצבא שיהוו לו מינוף לאזרחות. לדוגמה: ביחידת דובר צה"ל, בלהקה צבאית, במודיעין, בחיל האוויר או אף תפקיד בלשכת אלוף בקריה.

המבקר

ישנם בלשכת המבקר עובדים ותיקים, שחלקם נמצאים שם בחסד ולא בזכות. ישנם גם במשרד המבקר בודקים ומבררים, שהגיעו למשרד שלא על-פי מכרז ו/או ועדת איתור. בשל כך חייב המבקר להיות זהיר בדבריו, שמא יתחילו לבדוק גם אותו.

חיסיון מסמכים: בדוח שהעביר המבקר ליועץ המשפטי ישנם שבעה עמודי דוח גלויים ועוד 22 עמודים חסויים. הייתכן?! כמו פרשיית קצב, נדמה כי ישנם דברים שהמבקר רוצה שלא לחשוף. אי-חשיפה של מסמכים שאינם מהווים פגיעה בבטחון המדינה, מעלה ריח ששוב מגלים טפח ומסתירים טפחיים.

המבקר יושב במדינת ישראל ומקיים יחסי רעות עם בית המשפט, היועמ"ש ושופטים בכירים ועליונים, וכל אמירה שלו יכולה לפגוע. לדוגמה, עליו להיזהר שלא לפגוע בוועדת טירקל, שמונתה על-ידי ממשלה עקרה. פגיעה בוועדה היא פגיעה בממשלה עצמה. מה גם שהוועדה הותאמה על-ידי הממשלה, כוועדה נוחה שבדיוק לא עושה את תפקידה נאמנה.

המבקר טוען שגלנט לא שיקר. ונניח שהמבקר אומר אמת. יוצא מכך שאם גלנט לא שיקר ואולי גם לא גנב, אז מה הוא כן עשה?! אולי לא ועדת טירקל ולא המבקר ולא הממשלה ולא בג"צ ולא היועמ"ש הם אלה שצריכים לבדוק את כשרותו של גלנט, אולי צריך לפנות ל'אקדמיה ללשון' שתמצא לנו מונח למקרה של האלוף גלנט4.

המבקר יעביר את ממצאיו ליועמ"ש לבדיקה - האם גלנט הכיר את הנהלים או שנהג בתום-לב? השיהוי אצל היועמ"ש גם הוא מסוכן, כיוון שבמשטר דמוקרטי, ברק, וילנאי וגלנט יכולים היו לתכנן הפיכה צבאית, לולא רב אלוף (ניצב) בשער, הרמטכ"ל גבי אשכנזי.

הרחקת הפוליטיקה מהצבא

במדינת ישראל הכל פוליטי, ובמיוחד הצבא. בארה"ב, הנשיא, שהוא נבחר העם, כמו גם חברי הקונגרס והסנאט, הוא ביחד עם הקונגרס בוחרים את הרמטכ"ל. בישראל נבחר הרמטכ"ל על-ידי שר הביטחון, שהוא אישיות פוליטית, והממשלה היא שמאשרת המינוי. במקרה של רא"ל גבי אשכנזי, אשכנזי פרש מצה"ל כסגן רמטכ"ל ומונה למנכ"ל של משרד הביטחון בתקופתו של ח"כ עמיר פרץ שהיה אז שר הביטחון5. מנכ"ל של משרד ממשלתי זוהי משרת אמון, מה שמדגיש את העובדה שגבי אשכנזי בעל זיקה טהורה למפלגת העבודה גם אם אינו משלם 70 שקלים דמי חבר. עוד על ההבדלים בינינו לבין ארה"ב, שם הצבא הוא צבא מקצועי אמיתי6; בארה"ב, אסור, על-פי חוק, לעשות עבודה שאין תמורה בעבורה. לדוגמה, שירות צבאי. ושם מקבל החייל משכורת מלאה מיום גיוסו.

כמו-כן, בישראל של 2011-2010 אין ולו גם אישיות ציבורית אחת שנבחרה על-ידי העם. נכון, ישנם הרבה שנבחרו על-ידי הציבור, אבל הכוונה היא לציבור קטן ולא לציבור במשמעות של כלל העם. הנשיא נבחר על-ידי הכנסת, הכנסת על-ידי פריימריז7, ואף ביבי לא נבחר אישית בקדנציה הנוכחית, למרות שראש הממשלה בשיטה החדשה אמור להיבחר על-ידי העם8.

שתיקת הכבשים (הבקר)

את שתיקת גלנט ניתן להסביר בארבעה מובנים:

1. היותו איש צפרדע.

2. היותו שומר מצוות (נראה בפרסומים עם כיפה לראשו) ומקיים את הפסוק: "סייג לחכמה שתיקה"9.

3. אין מרגליות בפיו10.

4. אשתי אשתי11.

תושבי עמיקם בטוחים שמושבם ישודרג עם רמטכ"ל סלב

תושבים במושב עמיקם בטוחים שיואב גלנט ייכנס בחודש הבא ללשכת הרמטכ"ל. "הדברים האלה הם פעוטים והם לא עומדים מול הזכויות שיש לאיש הזה", אמר אחד התושבים. חוסר ההבנה כיצד פועלת המערכת המשפטית, ושאין לקזז בפס"ד זכות וחסד, אלא רק אחר-כך, אינה מובנת לתושבים, אבל מילא לתושבים שחלקם היו לא היו במעמד של קבלת החלטות כבדות-משקל, לעתים חברות בוועד המושב או בוועד כיתה; אך תומתו של גלנט לא תעמוד לו מול קבלת השוחד מן המינהל, כי הוא יודע, אחרי שנים אצל שרון, כי אתנן וטובת-הנאה בהיקפים כאלו, כמוהם כשוחד. ושוחד עם עדים לא "עובד"...

מנהג הנוהל במשפט, לא תופס במקרה זה. לא מדובר על גניבת 20 מ"ר, אלא על תהליך מתמשך של השתלטות על עשרות דונמים של קרקע, ובכוונה בקצה המושב, המאפשרים השתלטות עד אין קץ, השתלטות צמותה12, על שטחים נוספים, כשבמרכז שתילת עצי זית דווקא, שבשוק עלותם גבוהה ורווחיהם אפסי, עליהם נאמר "אל נא תעקור נטוע", קרי - אסור על-פי חוק לעקור עצי זית. גלנט הראה מגמה ברורה של קביעת מסמרות בשטח.

הערות

1. דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון, בדימוס: "האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא... הם לא הטובים ביותר... הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית". והיא מוסיפה: "יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להישאר בצבא ועוזבים".
2. הספר - "אמנות המלחמה", סאן טסה.
3. יוסי שריד: "עולמם של גנרלים ואדמירלים צר כעולם צרצר" [קישור].
4. גם לליהיא מ"האח הגדול" יש המון הסברים משכנעים, אך מערכת המשפט חייבת להיות שונה.
5. (מינוי שלדעת המחבר היווה סכנה קיומית למדינת ישראל).
6. אצלנו מקובל לקרוא לצה"ל - הצבא הערבי הטוב ביותר במזרח התיכון.
7. פריימריז - מיעוט שהם חברי מרכז.
8. בבחירות האחרונות הייתה זו ח"כ ציפי לבני שנבחרה לראשות הממשלה, אבל בגלל שלא הסכימה לשלם אתנן כה גבוה למפלגות שבקואליציה המיועדת, היא ויתרה על זכותה לראשות הממשלה.
9. כיצד מזהים איש עסקים בפשיטת רגל?: 1. מנשק מזוזה; 2. חובש כיפה. וכיצד מזהים קבלן בקשיים?: נוסע במרצדס.
10. מסתבר שלאנשי צבא גאונים IQ נמוך בטבלה, ואילו דווקא למנהיגי דת, IQ גבוה [קישור].
11. אשתי אחראית - טענה נדושה שנעשה בה שימוש אצל רבין לפני עידן האינטרנט והטוקבקיסטים [קישור], אומנם גם אז שקרים נחשפו, אבל קנה המידה היה שונה.
12. צמותה-נצחית, קונסולית.

הכותב הוא קצין בכיר בצה"ל בשירות מילואים פעיל. בעברו מ"מ שדה בחיל הנדסה קרבית ברמה"ג ובנוסף שופט בכיר בדין משמעתי במשטרה צבאית. בנוסף משמש כיו"ר דירקטוריון ומנכ"ל, וסיים לימודי תואר שני במנהל עסקים Executive באונ' בר-אילן.
תאריך:  28/01/2011   |   עודכן:  28/01/2011
חנן וייס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פרשת יואב גלנט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיקר. אלוף יואב גלנט שיקר...
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צבי גלברד
29/01/11 17:40
2
עבודה נוסף
2/02/11 11:01
3
פ/השר מיכאל איתן
13/02/11 11:00
4
ניטשה
14/02/11 08:42
5
אזרח קטן
28/02/11 14:16
6
כי מרגע שמונה
3/03/11 07:46
7
לאה שטיינמץ
24/04/11 08:13
 
הורשע בשוחד
30/04/11 21:50
8
הבכירה
22/05/11 23:14
9
בהלווית עופר
6/06/11 11:54
10
35 דונם
12/01/12 19:33
11
מאת השר איתן
29/02/12 12:57
12
מפי השר איתן
29/02/12 13:04
 
שמילו
29/09/12 13:39
13
בזמנו חילקו בו חל
3/12/12 10:59
14
הזהרו בדבריכם
20/12/12 00:08
15
צדיק3
20/12/12 00:19
16
Mina Brenner
20/12/12 07:54
17
קלמן ליבסקינד
20/12/12 13:15
18
קלמן ליבסיקנד 3
20/12/12 18:19
19
וייס 3
20/12/12 18:42
 
קלמן ליבסקינד
20/12/12 19:04
 
כמה כמוך יש ?
14/09/14 08:38
 
קלמן ליבסקינד
14/09/14 08:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המורה מזיכרון יעקב נרצחה לפני כשנה ורק עתה פוענח הרצח. הרצח בוצע ללא אבחנה בין יהודי ליהודי, ובלבד שיהיה יהודי כשר לרצח על-רקע לאומני. המשימה של הרוצחים במקרה זה הייתה קלה, שכן המנוחה שיחקה לידיהם ברוב תמימותה וחברה לכל מקום ואתר שבשליטת אויביה - ללא סייג, מתוך תחושה של שלימות למען השלום ולמען דו קיום בהם האמינה בתום ליבה, אותו הלב שסכין רוצחיה חדרה אליו ברשעות.
28/01/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
"מהפכת היסמין" בתוניסיה שהתרחשה לפני כעשרה ימים, עוררה ציפיות רבות בקרב רבים, ואף זכתה בחלק מעיתוני העולם לכינויים מליציים ורומנטיים כדוגמת "המהפכה העממית הראשונה בתולדות המזרח התיכון".
28/01/2011  |  רואי בר שדה  |   מאמרים
ככה זה בחיים: האלוף יואב גלנט צריך ללכת הביתה לא בגלל שהוא חתם על תצהיר כוזב, אלא בגלל שהוא נתפס על כך.
28/01/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
פרשת משפטים
28/01/2011  |  ציפי לידר  |   מאמרים
כשראיתי לראשונה את צילום אחוזתו של יואב גלנט בעיתונות הישראלית, שאלתי מה פתאום מופיעה בעיתונינו תמונה של ארמון בעמק הלואר בצרפת?! כשקראתי את ההקשר, נדהמתי מבחירתו של קצין (ויהיה זה אלוף) בצבא הגנה לישראל לבנות את ביתו בפומפוזיות מופגנת כזו. אגב, גם בעמק הלואר, בו ביקרתי מספר פעמים, בעלי האחוזות לא מסוגלים לתחזק את האחוזה והיא לעתים רבות מוצעת למכירה. במקרים אחרים, זוכים התיירים ללון באחת האחוזות האלה שעברו הסבה לבית מלון. די היה בתמונה של אחוזה זו כדי לתמוה על ערכיותו של מי שחפץ להיות הקצין הראשון בצבא הישראלי, מודל לחיילים ולעם ישראל כולו. אבל רק לאחר הפירוט המלא שקראנו על דרך התנהלותו וסיפוח השטחים לנחלתו, ורק לאחר שמבקר המדינה קבע כי גלנט לא דיבר אמת, ניתן להתייחס לדרך התנהלותו ויחד עם זאת - לטיפול התקשורת בפרשה.
רשימות נוספות   /   פרשת קרקעות גלנט  /  מי ומי  
"הטענות שקריות, מנסים להתפרסם על גבי"  /  איתמר לוין
השר איתן: גלנט לא יוכל להיות רמטכ"ל  /  איציק וולף
המבקר יפרסם עיקרי דוח גלנט  /  איציק וולף
בין י"ג לי"ג  /  עמוס שריג
גלנט לא ראוי  /  איתמר לוין
גלנט צריך ללכת - בגלל התצהיר הכוזב  /  אלעזר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il