|   15:07:40
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

רכבת ישראל ונורמות שלטון רקובות

אצלנו הרכבת לא מתפתחת, הקרונות הישנים מוחלפים בישנים, התקלות הטכניות, השריפות והתאונות הולכות ומתרבות ועדות חקירה מתמנות ואף אחד בשלטון לא מתעניין בתוצאות החקירה אין שיפור, אין תוכנית לפי חוק מרפי וכל חוקי ההסתברות שקיימים, התאונה הבאה רבת ההרוגים בדרך
10/04/2011  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תגובות
קרונות ישנים [צילום: AP]

פרשת רכבת ישראל, היא אחת הסימפטומטיות לנורמות השלטון הרקובות, ליחס השלטון לאזרח ולתפישת התפקיד של שרים ומנכלים בשירות המדינה את תפקידם .זו אינה הגזמה פרועה לטעון שבישראל אין רכבת. רק לכמה מקומות, שאינם אפילו שליש משטחה של מדינת ישראל, אפשר להגיע בדרך ויה דלורוסה לרכבת באמצעות מערכת עלובה של אוטובוסים מאחרים, הנגררים שעות ארוכות בפקקים בלתי נגמרים. הנסיעה בקווי רכבת מיושנים, ביציאות והגעות לא מדויקות, גורמות למי שיכול, להעדיף את מכוניתו הפרטית או לחלופין פשוט לא לצאת מהבית אם הוא לא מוכרח. למשל אם אתה מגוש דן ללא מכונית, אין לך רכבת לירושלים! לצפת, או לראש פינה, לא לטבריה, לא לרמת הגולן לא לאילת לא לכפר בלום, לא לתבור לא לחרמון, לא למצפה רמון ועוד מאות ישובים בישראל לשם תרצה להגיע ולא תוכל. במילים אחרות הרבה לא קרה בתחום רכבות וקווי אוטובוס מאז הקמת מדינת ישראל לפני 62 שנה.

רכבת ישראל היא עלובה ומסכנת חיים.

נסו לתאר לכם שבאנגליה בה יש קווי רכבת מאז המחצית הראשונה של המאה ה-19, בארה"ב או קנדה, או הולנד, או יפן או סין או כל הארצות המפותחות במזרח אסיה ומדינות המפרץ- הייתה מערכת הרכבות, נכשלת במשך תקופה ממושכת בתאונות של ציוד רקוב או "טעות אנוש" או שרפות והופכת לסכנת חיים של ממש.אילו באחת מארצות העולם המפותח הייתה מערכת הרכבות, מתפקדת בצורה מיושנת ועלובה, מאחרת, מבטלת קווים מהיום למחר ונמצאת בפיגור של מאה שנה מול כל העולם, בציוד שלה בטכנולוגיה ובמילוי הפונקציות שלה להסעת המונים.

האם יכול להיות שבמקרה כזה בארץ אחרת, השרים האחראים לא היו מתפטרים או מפוטרים מיד או שראש המדינה המכהן לא היה לוקח על אחריותו את המחדל ומסביר לאזרחים מה עושה המדינה כדי להחזיר את רמת החיים התחבורתית הבסיסית לתקינותה?

אצלנו הרכבת לא מתפתחת, הקרונות הישנים מוחלפים בישנים (הרכבת קנתה במכרז האחרון קרונות רכבת ישנים וויתרה על תקנות בטיחותיות מחברת בומברדייה!!!), התקלות הטכניות, השריפות והתאונות הולכות ומתרבות. ועדות חקירה מתמנות ואף אחד בשלטון לא מתעניין בתוצאות החקירה. אין שיפור אין תוכנית (מלבד דיבורי ביבי שכבר עייפנו מלא להאמין להם). לפי חוק מרפי וכל חוקי ההסתברות שקיימים התאונה הבא רבת ההרוגים בדרך!!!

הוסיפו לכך את סיפורי רכבת תחתית-קלה -תל -אביב, זו שבחלום, כבר עייפנו מלשמוע אותן וניסיון להכניס אופניים לתל אביב במקום רכבת תחתית הא פתטי. אנחנו נגררים במטרופולין תל אביב חולון בת ים רמת גבעתיים פתח תקוה כמו לפני 50 שנה רק עם יותר פקקים.

כאשר מורחים אותנו בטענת "טעות אנוש" בעניין הרכבת שבשבוע החולף התנגשה בעוד רכבת, ירדו קרונות ומהפסים ו"רק" 60 נוסעי ם נתקפו ב"סך הכול" מחרדה או נפצעו קל, כאילו אין כיף גדול יותר מחרדה, האזרחים המושפלים אין להם תקווה ואין להם למי לפנות. בקווים הבודדים בהם מתנהלת מערכת רכבות נוסעות, מופקרים למעשה הנוסעים שרוצים להגיע לצבא או לעבודה בשלום וחייהם הפקר לרשלנות ישראלית לא חדשה ולא מפתיעה.

שר התחבורה ישראל כץ

יש אחראי לכל המתרחש בתחום רכבות. אדם שקיבל מרצונו החופשי את הג'וב ושמו השר לענייני תחבורה ישראל כץ. האיש דואג לפרסם את עצמו בכול הזדמנות בה נפתח איזה כביש חדש כלשהו, כאילו המציא את הגלגל, מתנהג כמי שמקבל שכר עבור עבודה ובעצם מפקיר את האזרחים הנתונים לאחריותו כמי שלא חייב כלום לאף אחד.

אמרה כבר שרה נתניהו, האישה היקרה, הכי מדוברת במדינת ישראל באחרונה: "כולם נוסעים לא על חשבונם למה לא בודקים את כולם... אנחנו לא מוציאים שקל למדינת ישראל...". במילים אלה הנציחה הגב נתניהו והדגישה - כמי שבקי בעניינים יותר מכל אחד מאתנו - כי יש נורמות רקובות ששייכות לכל מי שהוא בשלטון בישראל. מדוע השר הממונה לא רק מספר לנו אילו תוכניות גרנדיוזיות יש לממשלה על עתיד הרכבת, ולא מתרכז בעבודה השוטפת שלו ומטפל בנסיעות היומיומיות, במצב קווי הרכבת, בצרכים של התחבורה, במצב הקרונות והקטרים, מצב העובדים, הבטיחות, הדייקנות וכל מה שקשור לפיתוח והשבחת תחום הרכבות, לשירות האזרחים התמימים? מדוע בכול התאונות התקלות השרפות וביטולי הנסיעות של הרכבת בישראל לא ראינו את השר הממונה בטלוויזיה פונה אלינו, מדווח לנו על מקורות התקלות, מסביר, מתחייב למשהו, עומד מאחורי מחויבותו לתפקיד?

"כולם" כמו שאומרת שרה נתניהו, לא מחויבים. צריך לבדוק את כולם. כולם נוסעים על חשבון הברון, "כולם" בעלי שררה ומשרות-על, שלא חייבים כלום לבוחרים. השר כץ כמו "כולם", מרוצה מהכסא, לא אכפת לו מהרכבת ונוסעיה, אלא רק מתלוש המשכורת ומעמדו כשר.

אכן לעתים קרובות אנו חשים צמרמורת מול האין-מחויבות של בעלי תפקידי העל, מול הנורמות הפגומות של "כולם", מול ההיתממות והזלזול. אנחנו האזרחים שאף אחד לא חייב לנו דין וחשבון, אנחנו שווים כקליפת השום מול החיים הטובים של הנבחרים שמצפצפים עלינו.
למה בעצם אנחנו מסכימים לכל זה?

תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רכבת ישראל ונורמות שלטון רקובות
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאיר דרום
10/04/11 10:49
 
ש.קיסרי
10/04/11 13:28
2
אזרח רגיל
10/04/11 14:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נקמתו של ארגון החמאס, בדמות הפגזת אזור הדרום, סביר שהייתה מבלי שהצד השני ציפה לתגובה צבאית. המתקפה בתגובה הייתה חסרת תקדים, מאז עופרת יצוקה, גם בעוצמתה, אך גם בתמיכה שנראית כבלתי מסויגת מהקשת הפוליטית, דבר שקיבל ביטוי בדבריה של יו"ר קדימה, ציפי לבני באומרה היום שיש להשיב בכוח את ההרתעה שהושגה במבצע "עופרת יצוקה", והיא לא היחידה.
10/04/2011  |  אלון לופוביץ  |   מאמרים
בית המשפט הישראלי הופך בשנים האחרונות יותר ויותר לבובה אילמת, נטולת השפעה, המבטלת את מעמדו השיפוטי. דברים כדורבנות, שאותם השמיע, בסוף השבוע, לא אחר מנשיאו לשעבר של בית המשפט העליון, השופט בדימוס מאיר שמגר, ושחייבים להדליק נורה אדומה אצל כל מי שחרד למערכת המשפט.
10/04/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הגנה בלבד איננה פתרון מספק - בייחוד כשהיא חלקית
10/04/2011  |  ליאור רזניק  |   מאמרים
מפלגות החופש באירופה בכינוייהן השונים נחלצות כדי להציל את תרבות המערב מהשתלטות חרב האיסלאם על היבשת שהייתה מאוימת בעבר על-ידי פשיטות ברבריות שנבלמו בספרד ובווינה. כיום עוד לפני שמגיע לכאן כוח צבאי, הכיבוש כבר נעשה באמצעות מיליוני מהגרים שהנהגותיהם אינן מסתירות את שאיפתן להשליט את האיסלאם כדת וכתרבות פוליטית על כל מדינות אירופה בכוח השריע'ה ובכוח הזרוע ולא רק בשינוי הדת והתרבות.
10/04/2011  |  הלל ויס  |   מאמרים
בשבוע שעבר פורסם מאמר שזכה לכינוי "מאמר ההתנצלות" של השופט ריצ'רד גולדסטון. כצפוי, כלל הגורמים הרלוונטיים כאן בישראל ידעו להסתער על הפגר כזאב רעב ובראשם התקשורת הישראלית. עם-זאת, אל לנו לנוח על זרי הדפנה ולסמוך על התפכחותם לכאורה של גורמים כגולדסטון, מכיוון שהעולם ממשיך להיות מלא בשונאי ישראל ובעויני ישראל דוגמת גולדסטון. הלגיטימציה לפעילויותינו דרושה כעת, ובשבילה צריך לעבוד קשה מאוד.
09/04/2011  |  מיקי פרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il