|   15:07:40
  צבי כסה  
יועץ ניהולי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

שיח על השיח הציבורי (7)

הראש המעשי: נסכים ל-67' בתיקונים קלים, ובמשא-ומתן נתעקש על סידורי הביטחון. והראש הימני - לא! הראש המעשי: די לנו בהכרה במדינת ישראל, בתמורה לוויתורם על השיבה בפועל של הפליטים. והראש הימני - לא!
27/05/2011  |   צבי כסה   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
מלחמת הראשים [צילום: פלאש 90]

שיח על השיח הציבורי (1)
צבי כסה
הלכנו למקום היחיד בעולם שיכולנו לטעון על-פי ההיסטוריה שהוא שלנו. אין מקום בעולם שיכול היה לכנס את דמארי מתימן ואת הורי מאוקראינה ואת שוקן מגרמניה - אלא בארץ ישראל. ובארץ ישראל היו ערבים-פלסטינים מאז המאה השביעית...
לרשימה המלאה

שיח על השיח הציבורי (2)
צבי כסה
עלה הסכסוך עם הפלסטינים, ואמר ויצמן: "צדק בצדק נגע". ואמר עמוס עוז: אתה טובע בים ומוצא קרש הצלה ועליו יושבים אחרים. אם הם אומרים רק אנחנו - הם נבלים. אם הם אומרים גם אתה - הם בני אדם, נציגי הצדק
לרשימה המלאה

שיח על השיח הציבורי (3)
צבי כסה
בחמש השנים האחרונות התברר יותר שהסתבכנו עם הגדרת ישראל כ"מדינה יהודית". זו הרשאה למעשים המנפצים את הקוד הגנטי של מהפכת הריבונות של העם היהודי, ויוצרים שיח ציבורי של אי-יושר וצביעות שמקומו רק במדינות חשוכות
לרשימה המלאה

שיח על השיח הציבורי (4)
צבי כסה
גורלנו עלול להתדרדר למדינה דו לאומית בגלל מתנחלי האידיאולוגיה המשיחית. כל הציטטות שלהם מאוצרות התרבות של עמנו לא מעלים ולא מורידים. הכול צביעות
לרשימה המלאה

שיח על השיח הציבורי (5)
צבי כסה
צריך ללמוד על ההיסטוריה של שתי התפישות: המעשיים, הפרגמאטיים - מול הקנאים לבלתי אפשרי, המקסימליסטים. ויצמן ובן-גוריון וארלוזורוב - מול ז'בוטינסקי ובגין. וכל הימניים שהגיעו לראשות הממשלה - ועשו את ההפך מהבטחותיהם קודם לכן
לרשימה המלאה

שיח על השיח הציבורי (6)
צבי כסה
הנורמה של אמירת אי-אמת התחילה בפעולות התגמול בשנות ה-50, שסביבן צמחו השיטות לשטות במדינאים ובציבור. בשלב השני עלה העיוות, עם אריק שרון, למפעל ההתנחלויות. שרון לימד את המתנחלים לפעול בהערמה על הממשלה, על מערכת המשפט ועל צה"ל
לרשימה המלאה

בקרוב, או אחרי שאובמה ייבחר לקדנציה נוספת, נידחק אל ההכרעות האפשריות. למען שיח מעשי צריך שהציבור שלא היה כאן בשנים המכוננות, יבין איך קהילת 50,000 הגיעה במאה שנה למדינה חזקה מכל סובבותיה. התשובה: ניצחון הראש המעשי על הראש הימני.

הציונות נולדה עם שני ראשים - הראש הימני והראש המעשי. המאבק בין השניים נמשך עד היום. לו ז'בוטינסקי ובגין, של הראש הימני, היו במקום ויצמן ובן-גוריון, של הראש המעשי, הם היו מסרבים לקבל את הצהרת בלפור: מיסטר בלפור, אם לא תכתוב "מדינה יהודית" ו"שתי גדות לירדן" - אנחנו מסרבים להצהרה... אבל, ויצמן-בן-גוריון, עם הראש המעשי, קיבלו. והראש הימני לא הרפה, ודרש מהשניים שכל העולם ידע שהכוונה היא מדינה. והראש המעשי אמר: למה להרגיז ולהזעיק התנגדות. מוטב בפחות רעש, לבנות כוח.

וכשצריך היה להציל הון יהודים מגרמניה, ארלוזורוב, מראשי הראש המעשי, נסע וארגן את הוצאת הכסף. הראש הימני זעק: בגידה. והבוגד הצליח להציל רכוש רב.

ואחר-כך בא הוויכוח על החלוקה. הראש הימני (הפעם גם "הקיבוץ המאוחד"): זו בגידה בקודשי העם. והראש המעשי בגד והסכים לחלוקה, ואיפשר את החלטת האו"ם על המדינה. ולקראת סוף מלחמת העולם השנייה, הראש הימני עסק באנגלים, והראש המעשי, בן-גוריון, התכונן למלחמה עם הערבים. ובבוא 48', 5,000 פלמ"חניקים כבשו את כל הארץ בלי 3,000 חיילי אצ"ל, שלו התכוננו לעתיד יכולנו איתם לכבוש עוד.

אחר-כך געשו השילומים מגרמניה. הראש הימני: לא נמיר כבוד לאומי בכסף. והראש המעשי: המדינה קודמת לכבוד, יהיו שילומים. בגין הבהיל את נאמניו להסתער על הכנסת, והשילומים הצילו את המדינה. באו היחסים עם גרמניה. הראש הימני: לא! והראש המעשי: האינטרסים של המדינה קודמים. מי ימנה את הסיוע האדיר שקיבלנו ומקבלים מגרמניה.

אחרי הניצחון ב"קדש", אפילו הראש המעשי בן-גוריון התלהם והכריז "מלכות ישראל השלישית". כעבור 36 שעות, כשהנשיא אייזנהאור איים שלא יגן מפני הרוסים, נתן הוראת נסיגה, לקולות הזעם של הראש הימני.

ובמלחמת ששת הימים, ההתלהבות המשיחית הותירה בממשלה ראש מעשי אחד, לוי אשכול, שחילץ מהממשלה מכתב לנשיא ג'ונסון, 19.6.67, שמוכנים להחזיר את השטחים תמורת שלום. מהר התלכדו הראשים הימניים, והמכתב התבקש בחזרה. הראשים המעשיים, המיעוט: הרווחנו הכרה בגבולות 67', נחזיר בשינויים קלים כנגד שלום (אז לחוסיין ולא לאש"פ). והראשים הימניים, הרוב: טוב שארם א-שייח' בלי שלום. ושוב הראש המעשי אמר: תהיה מלחמה מיותרת, שאחריה יבוא הסדר. והראש הימני, של גולדה, אמר לא, לרבות לסאדאת שהציע שלום ללא מלחמה. וקיבלנו את יום הכיפורים. החזרנו את סיני רק אחרי 2,700 הרוגים. והראש הימני של בגין, דיין וויצמן חתם, הוריד התנחלויות, ומהר התאושש ויצא למלחמת לבנון, ושקע בה 20 שנה. הראש המעשי, המיעוט, התריע על החמצת הסיכויים לנירמול הקיום, מטרת-העל של הציונות. והראש הימני עלה על הרכבת של גוש אמונים, בדרך לבחירה בין מדינה דו-לאומית לבין מדינת אפרטהייד. המשנה לראש הימני, אריאל שרון, פינה את התנחלויות עזה, ולמד שהבלתי אפשרי - אפשרי.

החברה והפוליטיקה הדו-ראשית נאבקת גם היום. הראש המעשי: נסתפק בהישג האדיר מששת הימים, ההכרה בגבולות מדינת היהודים ב-67'. והראש הימני - לא! הראש המעשי: נסכים ל-67' בתיקונים קלים, ולחלוקת ירושלים, ובמשא-ומתן נתעקש על סידורי הביטחון. והראש הימני - לא! הראש המעשי: די לנו בהכרה במדינת ישראל, יהודית מרוב אזרחיה, בתמורה לוויתורם על השיבה בפועל של הפליטים. והראש הימני - לא! קודם שיכירו במדינה היהודית. הסמל קודם למהות. הראש המעשי טוען לראש הממשלה הימני: אתה זועק נגד אירן, ובה בעת מסתכסך עם היחיד שבידיו פעולה נגד אירן.

מסקנה: במאה שנה, הראש המעשי צדק לאורך כל הדרך. בשנים שהראש הימני בשלטון, באשמת מנהיגים מהמחנה המעשי שסטו מדרך האפשרי, הדברים הטובים שעשו היו בניגוד לאמונותיהם שקדמו לשלטון. וכך יהיה. אני מחכה ליום שמישהו ממחנה הראש הימני יבקש סליחה ממחנה הראש המעשי, שלפני 44 שנים הבין לאפשרי. להגיע לכך, צריך רופא לאומי, שישתיל לראש הימני - לב, ולראש המעשי - חוט שידרה.

תאריך:  27/05/2011   |   עודכן:  27/05/2011
צבי כסה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיח על השיח הציבורי (7)
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע. הנביא
28/05/11 10:47
 
ע. הנביא
28/05/11 11:25
2
חנה שרה
29/05/11 22:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אז בשביל מה צריכים דגל? לכאורה, שאלה כזאת הייתה צריכה להישאל בסביבות יום העצמאות, אם בכלל, בימים בהם מלאה הארץ דגלים בצבעי כחול-לבן, אז למה מעלים אותה כעת? ובכן, קודם כל צריך להבהיר שלא מערערים על הצורך בדגלים, כי ברור שצריכים דגל, אפילו אם לא ממש יודעים בשביל מה. כלומר, השאלה היא רטורית ורק כדי לפתוח את הדיון. ולשאלת העיתוי, כרגיל אנחנו מתייחסים לאקטואליה מזווית הראייה של פרשת השבוע, ואמנם בפרשה שלנו ובספר בַּמִדְבַּר כולו יש התייחסות די נרחבת לדגלים. חוץ מזה, דגל אמור להיות מונף (לא רק בימים מיוחדים אלא) כל הזמן. שהרי אם הוא מייצג משהו, מכריז איזו הכרזה, וכל דגל מכריז משהו כידוע, לא ייתכן שתהיה זו הכרזה המוגבלת לזמנים מיוחדים. יכול להיות שבזמנים מסוימים יושם דגש על המסר שנושא הדגל ואז הוא יונף בבולטות ניכרת, כמו בסביבות יום העצמאות, אבל המסר אמור להיות קבוע. ולפיכך, גם הדיון על המסרים שלו יפה בכל עת.
27/05/2011  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
התייר הישראלי המצוי, שעושה את דרכו מן הארץ אל מעבר לים, קנה לו שם של "קרצייה מהלכת", למן הרגע שכף-רגלו דורכת על מפתן אולם הנוסעים בשדה התעופה. שאל כל איש צוות-קרקע ואוויר ויגיד לך.
27/05/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
התקשורת הבהילה אותנו בתיאורי העימות עם ארה"ב, אך לא תפיק לקחים לאחר שלא התרחש שני גזרי דין החייבים לשמש כלקח לכל השופטים לקחי אסון ורסאי לא הופנמו, ורכבת ישראל לא מסיקה מסקנות מהתלונות נגדה ומהו הלקח האפשרי מהיוזמה להריץ את משה כחלון לתפקיד נשיא המדינה
27/05/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
גם השנה, כמו בכל אחת מהשנים האחרונות, התקבלו במשפחתנו, לקראת יום הזיכרון, שני מכתבי נחמה ועידוד משר הביטחון: האחד בשל האב שנפל במלחמת השחרור ב-1948 והשני בשל הבן שנפל במלחמת לבנון השנייה ב-2006. נוסח המכתבים זהה – מדובר כאילו באותו אירוע ולא בשתי מלחמות שונות לחלוטין באופן ובנסיבות שבהם התחוללו. וזה לא מקרה. כך באמת נתפשות אצלנו המלחמות – מלחמה אחת ארוכה ומתמשכת להבטחת קיומו של עם ישראל. יש המושכים את מלחמת הקיום הזאת אחורה עד 48', יש המרחיקים עד השואה במלחמת העולם השנייה ואם יוצא לכם להאזין לרב צבאי במהלך טקס זיכרון כלשהו, אתם מוצאים עצמכם מובלים אל נבכי ההיסטוריה היהודית עד המלחמות בעמלק. מלחמות ישראל איבדו את הממדים ההיסטוריים של זמן, מקום ונסיבות, המאפשרים להתייחס לאירוע כלשהו באופן ענייני והפכו למין מושג מופשט ומאיים (שכבר הבנו) שילווה אותנו תמיד. אני מתאר לעצמי שקל לו יותר לשר הביטחון לכתוב למשפחה שכולה על הבן שאבד במלחמת קיום מאיימת וחסרת פנים, מאשר באיזו מלחמה מוגדרת שריח חריף של רשלנות ושיקול דעת מוטעה של מנהיגים עולה ממנה.
26/05/2011  |  יוסי שחר  |   מאמרים
בדיון על סובלנות דתית - בעד או נגד, נשכח פרט אחד חשוב ועקרוני. פרט שהציונות הדתית לגווניה הִפנימה, כולל לא מכבר מוסדות הקיבוץ הדתי שלכאורה מזוהה עם הפן הליברלי-פלורליסטי בציונות הדתית. פרט שרוב מוחלט מעם ישראל כבר הבין מזמן. פרט שהארגונים "הדתיים הגאים" שארגנו את היום הזה לא הבינו, וחבל.
26/05/2011  |  עמית לוי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
הרב אמנון יצחק מככב בסרטי תעמולה ערביים  /  עידן יוסף
החשש: גל צעדות אל גדרות הגבול  /  איציק וולף
דובר צה"ל: טביעות אצבע של פרובוקציה אירנית  /  איציק וולף
על גבול הפארסה  /  פזית רבינא
ה"פוּ!" וה"טְפוּ!" המצפים לנו  /  דודו אלהרר
גבולות ביטחון - וגבולות של איפוק  /  אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il