|   15:07:40
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
הפיכת האזרח הקטן לקר ומנוכר [צילום: פלאש 90]

אזרחים נטולי מדינה - חלק א'

התנהלות של ניכור וראייה של כל דבר דרך השקל הופכת את האזרח הקטן לקר ומנוכר כלפי השלטון המרכזי, ובסופו של דבר קר ומנוכר כלפי המדינה בה הוא חי עד כדי אובדן ההכרה שהמדינה בה הוא חי היא בכלל חלק חשוב בחייו
19/06/2011  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   תגובות

בשנים האחרונות אני חש מידי יום איך אזרחי מדינת ישראל מאבדים את המדינה, לא איך המדינה מאבדת את אזרחיה מכיוון שהיא איבדה אותם מזמן. מדינה שמנוהלת על-ידי קבוצות פקידים מנותקים מהעם כאשר כול עניינם הוא קידומם האישי בלבד. נבחרי הציבור שהם חברי הכנסת או שרי הממשלה השונים שעסוקים רק בקידומם האישי, בשרידותם, פרסומם האישי ויציבותם הכלכלית. נבחרים אלו והפקידות הבכירה מבצעים פעולות אשר אולי יש בהן היגיון כלכלי או ניהולי אך מדרדרות את יחסי האזרח הקטן והמדינה לכיוונים אשר הנהגה חכמה ורגישה לא רק כלפי עצמה אלא גם כלפי אזרחיה לא הייתה נוהגת כך.

התנהלות של ניכור וראיה של כל דבר דרך השקל הופכת את האזרח הקטן לקר ומנוכר כלפי השלטון המרכזי, ובסופו של דבר קר ומנוכר כלפי המדינה בה הוא חיי עד כדי אובדן ההכרה שהמדינה בה הוא חיי הינה בכלל חלק חשוב בחייו, וזאת תוך נטישה של המדינה לטובת חים אחרים במדינות העולם השונות, חיפוש דרכים להוצאת אזרחויות זרות.

הגורמים הללו רבים אך מתמשכים זה שלושה עשורים כאשר לשלטון המרכזי יש לכך את התרומה המרכזית להיווצרות הרגשות אלו. נבחן רק מקצת הגורמים לחושת הציבור ,לתחושה שהוא רק מקור לחליבה בלתי פוסקת של כספים, של קבלה אפסית עם בכלל לתרומתו למען עצמאותה וחוזקה של המדינה.

להלן מספר נקודות משלל הנקודות שאפשר להעלות כאן שיוצרים את תחושות של הפרה הנחלבת עד לגסיסתה המלאה. הפרטת כל גורם שלטוני עד כדי התנערות של המדינה לאחריותה על תושבי המדינה.

  • הניסיון להפריט בתי סוהר, דבר בסיסי של קיומו של שלטון מרכזי הוא שפיטה הוגנת ושווה לכלל האזרחים וענישה שווה לכל אזרח אשר הרשות השופטת הטילה עליו ענישה מסוג זה או אחר כולל מאסר בפועל, הפרטת בתי הסוהר בסופו של תהליך הייתה מביאה את השפוטים במדינת ישראל לכאלו שיש להם ומקבלים תנאים של מלון פאר וכאלו שאין להם ומקבלים חושה במקרה הטוב.

  • העברת אוצרות הטבע של המדינה לקבוצות כוח שונות שפועלות במדינה כאשר בשלב השני אנו רואים את העברת אותם אוצרות טובע לידים זרות והכול בשם הכסף ראה את אשר מתרחש באוצרות הטבע בים המלח, והעברתן במחיר יפה לגורמי חוץ במקרה זה סין וזרימת הכסף לכיסים פרטיים אף שאוצרות הטבע הללו ניתנו במחירים מגוחכים לאותם ידיים פרטיות.

  • התנערות המדינה מכל מדיניות הרווחה והעברת האחריות לעמותות השונות , במקביל לאחר שהעמותות השונות קיבלו אחריות זאת ,המדינה חונקת את אותן עמותות עד כדי הבאתן לגסיסה והורדת רמת השירותים עד כדי ביזוי אותן אוכלוסיות שהמדינה חייבת בגין היותה מדינת רווחה לטפל בהן. זה כולל את כל שרותי הסיעוד, הרווחה, הבריאות ועוד, האזרח הקטן שמשלם את מיסיו הכבדים בלי יכולת ליצור לעצמו מקלטי מס ותשלומי מס מוקטנים כפי שעושים אותם בעלי הון, האזרח הקטן משלם את מלא המיסים ובהכנסתו הדלה עוד מממן את האוליגרכים החדשים שהמדינה מייצרת.

כך נוצרת עבדות חדשה בפיקוח ממשלתי ובכפיה ממשלתית. דבר זה מגביר את התסכול והכעס והניכור בין האזרח הקטן שחש את עצמו דפוק ונדפק על-ידי השלטון המרכזי , דבר שבסופו של דבר מנתק את האזרח הקטן מהמדינה ואף יוצר במשך הזמן להרגשות עוינות בינו ולבים המדינה.

  • המדינה הרסה לחלוטין את שכבות מעמד הביניים ומחקה מעמד זה. חיסול זה ומחיקת מעמד הביניים יביא את המדינה שיהיו כאן במדינת ישראל שני מעמדות האחד המעמד השליט כפי שהיה בתקופת ימי הביניים וכל שאר האוכלוסיה שתשרת את המעמד השליט, עבדות בסגנון חדש ואף חזרה לימי החושך, מחיקת מעמד הביניים ויצירת שני מעמדות בסופו של דבר והיום לא רחוק יביאו או למרי אזרחי או התפוררותה של המדינה והיעלמותה מרשימת המדינות של העולם. נגיע למצב של חוסר לגיטימיות מצד אזרחיה, מדוע האזרח הקטן ישלח את ילדיו לצבא אם הוא נחשב על-ידי המדינה כאפס שתפקידו לעבוד , לשלם מיסים , לשרת את השלטון ולקבל מהממשלה המרכזית רק חובות כאשר השלטון המרכזי נותן לאותו האזרח בסופו של דבר אצבע משלושת. דבר שכבר יוצר ניכור בין השלטון המרכזי וכלל האוכלוסיה על כל גווניה למען המקורבים לשלטון ואותם אוליגרכים.

  • תאגידי המים וייקור המים לאזרח, יצירת תאגיד המים והעלאת מחירי המים במאות אחוזים היא פגיעה בזכויות היסוד ובצרכי היסוד הבסיסים של האזרח ,לשיא חוצפתו של השלטון המרכזי בעידודם של פקידי האוצר מדושני העונג הגיעו הדברים בימים האחרונים לידי כך שהעבירו את השליטה בחזרה בתאגיד המים לידי הרשויות המקומיות, הוזילו את תעריפי המים לעיריות אך העלו את מחירים מחדש לאזרח הקטן. האזרח הקטן - אותה פרה שאמורים לחלוב אותה עד מוות , אולי אין כבר מה לחלוב ממנה ,אז ישחטו אותה וימכרו אותה כבשר פיגולים לכל המרבה במחיר ואולי ימצא אוליגרך המקורב לשלטון המרכזי שיקנה גם פגר זה ,כי אולי אפשר ליצר מעצמות הפגר דבקים או מזון לחיות המחמד של האוליגרכים יקירי השלטון המרכזי.

  • השפלת העובד ושחיקתו עד דק, השלטון המרכזי בניצוחם של נערי האוצר מדושני העונג מביא את העובד במוסדות השונים לכדי משכורות המשפילות את העובד ומורידות את המוטיבציה שלו בכלל לעבוד ולתרום באותו מקום העבודה בו הוא עובד, הורדת השכר והעסקת העובדים בחברות כוח אדם בעידוד השלטון המרכזי מורידות את רמת השכר לשכר עבדות של ממש, ראה את שכרם העלוב של העובדים הסוציאליים, הפרקליטים בשרות המדינה ששבתו זה מכבר, האחיות שהושפלו עד עפר, הרופאים שממש מתעללים בהם וגורמים להם לעבוד בתנאים שהם לא תנאים ואשר בסופו של דבר מסכנים את חיי החולים.

השכר המצחיק עד כדי גיחוך, ההשפלה בשכר כה נמוך שמגיע לשכר מינימום לרופא שמקדיש מחצית משנות חיוו ללימוד , עובד בעבודה אחראית ביותר ומקבל שכר לשעה שמגיע למנת פלאפל עם פחית שתייה במקרה הטוב, ואפילו לא למנת שווארמה , זאת ממש השפלה, אני לא מבין את הרופאים מדוע הם לא מתפטרים מבתי החולים וקופות החולים ומפליגים למדינות אחרות בהם השכר הוגן ואף למעלה מזה ,שם פקידי אוצר מדושני עונג לא מתעללים בעובדים ומוחקים אותם כאשפה.

באיזו מדינה יכול להרשות לעצמו סגן שר הבריאות ושר הבריאות בפועל מר ליצמן לומר דבר טיפשות ,הבל של ממש, כי שביתת הרופאים תגרום להפחתת התמותה של החולים, באיזו מדינה ראש ממשלה יתעלם משביתת הרופאים עד כדי התעלמות של ממש, היכן ,באיזו מדינה ישבו נבחרי ציבור חברי כנסת ויתנו לרפואה במדינתם לגסוס גסיסה איטית אך בטוחה, רק במדינה בה נבחרי הציבור שלה , חברי הכנסת שלה , שריה מנותקים מהעם. כן מנותקים מהעם. ,מה שמעניין אותם הם עצמם.

  • טיפות חלב, תראו לי מדינה שאפילו הדור הבאה אינו מעניין אותה, בכול העולם מעודדים ילודה, המדינה עושה את כול אשר ביכולתה לשמור על בריאותם של הילדים שלה, דואגת לביטחונם לבריאותם ועוד, רק במדינה המתנתקת מהעם מנסים לחסל את טיפות החלב, רק במדינה שבה אין כל קשר בין האזרח למדינתו המדינה אומרת בריאתם של ילדי המדינה אינה מעניינת אותי. תחשבו על כך, האם אין כאן ניכור שמובל בתפיסות עולם מעוותות?.

המשך בפרק הבא - המדינה לאן?

תאריך:  19/06/2011   |   עודכן:  20/06/2011
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אזרחים נטולי מדינה - חלק א'
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תורה מחכימה פתי
19/06/11 16:24
2
בלום נועם
19/06/11 16:49
3
חשדנית
19/06/11 18:51
4
אלימלך מתל אביב
19/06/11 22:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תהליך הצונאמי, שכה מרבים לאיים בו עלינו, כבר התחיל, בהתרוצצות מנהיגי הפלשתינים לגייס תמיכה להכרת האו"ם ב"מדינת פלשתין העצמאית בגבולות 1967", וצריך להרוג אותו כשהוא עדיין קטן. אבל, הוא גדול בהפרת הסכמי אוסלו שבזכותם מתרוצצים בעולם אותם מנהיגים של כאילו מדינה-בדרך. על הפרה זו חייבת ישראל להודיע מייד שאינה מכירה יותר במעמד אותם מנהיגים, הרוצים ליהנות מהסכם שבעצמם הפרו, ודורשת מהם לחזור לתוניס יחד עם כל השיירה שהגיעה לכאן משם. ובהסתמך על התקדים שקבעו הערבים על "זכות השיבה" שיש לכל אחד שהתגורר בשטחי פלשתינה שנתיים ויותר - כך נדרוש שכל מי שהתגורר בתוניס שנתיים ויותר יחזור לשם.
19/06/2011  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
תקציר פרשות השבוע: פוטוגניות; קרובים-קרובים; שתום-עין; דיג בשלט רחוק; תצא בחוץ; סרטן ורסטילי; באג בכתיב חסר; בעיה מינורית בפינבוק; אפרטהייד; נשים קטנות; מדע לייט; מגנומטר; מתכת מועשרת; חופרים וקודחים; מריחונענע; מחמת הספק; צ'ק דחוי; ציפיות מתוקות; קלקלה; מוצרי ייבוא; רעיון למחקר; סופרים כסף; סיפור גבשושי; קוטג' קרבי
19/06/2011  |  אריקה קוברי  |   מאמרים
מי אוהב לשלם עמלה? כנראה שאף אחד (על-רקע סערת תקרות דמי הניהול שנקבעים על-ידי משרד האוצר). אולם דמי הניהול המדויקים שנגבים מכל חוסך וחוסך בנפרד נקבעים באופן שרירותי על-ידי החברה. למעט ברי מזל שמיוצגים על-ידי ארגון עובדים או מנהל רווחה עובדים וכולי.
19/06/2011  |  שפיר קמר  |   מאמרים
מבצע "אבירי לב" לצליחת התעלה והעברת המלחמה לשטח מצרים במלחמת יום הכיפורים נחשב לאחד מהקרבות הקשים ועקובי הדם בתולדות צה"ל עוזי בן צבי, חובש מוסמך ומתנדב מד"א בכיר מקיבוץ עמיעד, מציג במאמר זה את התובנות שלו בנושאי פינוי נפגעים בקרב וטוען שמחדלי צה"ל בתחום זה לא תוקנו חרף לקחי מלחמת יום הכיפורים
19/06/2011  |  עוזי בן צבי  |   מאמרים
יש מין תופעה בזויה שכזו בפוליטיקה הישראלית כאשר מאן דהוא נבחר לעמוד בראש הליכוד ומחנה הימין בשל עמדותיו הלאומיות הבלתי מתפשרות, מנצח בבחירות הכלליות, נהיה ראש הממשלה ואזי ברבות הימים, לעת הזדקנות וזיקנה ממש, הוא פונה שמאלה ולעיתים אף נעשה שמאלני קיצוני ממש, בחינת אידיאולוגיה המשועבדת לפיזיולוגיה.
19/06/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il