|   15:07:40
  רן לוי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

החוצפה הבלתי נסבלת של האופוזיציה

מפלגה מושחתת, לפי דברי אחד מחבריה, שכשלה בשחרור גלעד שליט, תוקפת בשיא חוצפתה את ממשלת ישראל ואת העומד בראשה. גדולה במיוחד חוצפתו של ח"כ שאול מופז, שטען בעבר כי "בית לא עוזבים"
27/06/2011  |   רן לוי   |   מאמרים   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
שאול מופז. שכח מה שהבטיח [צילום: ועדת החוץ והביטחון]

בימים האחרונים אנו עדים להתקפה חסרת מעצורים כנגד ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו. ההתקפות הללו באות בעקבות ציון 5 שנים לחטיפתו של גלעד שליט. התקשורת, משפחתו של גלעד ובעיקר מפלגת קדימה תוקפות בשיא חוצפתן את ראש הממשלה. הם חושבים שלציבור יש זיכרון קצר מאוד, ואנו לא זוכרים מתי הוא בדיוק נחטף ומי עמד בראשות הממשלה. אז תנו לי לחדד קצת את ההיסטוריה והעובדות.

גלעד שליט נחטף במהלך חדירה של מחבלים בבוקר יום ראשון, ה-25 ביוני 2006 , באמצעות מנהרה לשטח מדינת ישראל. החוליה שהייתה מורכבת משיתוף של כמה ארגונים, ובהם החמאס, חדרה ליד מעבר "כרם שלום" ותקפה טנק מרכבה סימן 3 ומוצב של צה"ל. במהלך התקיפה נהרגו מפקד הטנק, סגן חנן ברק, וחייל בצוות הטנק, סמ"ר פבל סלוצקר. אף אחד ,גם לא התקשורת,לא מזכירה ולא זוכרת אותם,אלא רק משפחתם בעוד שהציבור זוכר אותם אולי ביום הזיכרון. וזה הכל. ארבעה מחיילי המוצב נפצעו. איש צוות הטנק, גלעד שליט, נחטף על-ידי החוליה לעזה. ומאז ועד היום הוא נמצא בשבי האויב ,במקום לא ידוע.

ביום החטיפה עמד בראש ממשלת ישראל, ממשלת קדימה, מר' אהוד אולמרט, ולא מר' בנימין נתניהו. הם גם עמדו בראשות הממשלה, במשך שנתיים וחצי לאחר מכן, והוא עדיין לא השתחרר. אני רוצה להזכיר עוד נתון. ביום ה-27 בדצמבר 2007 ,בבוקר יום שבת, הוקפצתי בצו חירום לשירות המילואים ולקחתי חלק במבצע, בתור קצין מטה בפיקוד העורף. צבא הגנה לישראל יצא למבצע זה,לאחר שקיבל את ההוראה ממשלת ישראל ,ממשלת קדימה בראשות אולמרט.

אני כמובן הייתי בדעה שיש לצאת למבצע, שהוא מבצע הכרחי. מטרתו הייתה "לפגוע קשה בממשלת חמאס על-מנת לגרום למציאות ביטחונית טובה יותר לאורך זמן סביב רצועת עזה, תוך חיזוק ההרתעה וצמצום ירי הרקטות ככל שניתן". בסופו של דבר הוגדרו שלושה יעדים למבצע: הראשון - ליצור רגיעה ביטחונית שתשרוד לאורך זמן; השני - למנוע את יכולת חמאס להתחמש; והשלישי - להחזיר את גלעד שליט. אף יעד לא הושג והחמאס התחזק בעשרות מונים,והמבצע הסתיים תרם זמנו.

כמובן גם גלעד שליט לא השתחרר, ולא הושגה שום הזדמנות להחזירו,לא נחטף אף קלף מיקוח ,ובעצם המבצע נכשלה,לא בגלל צבא הגנה לישראל,אלה בגלל הדרג המדיני ,שנתן את ההוראה להפסיק את המבצע,והם גם נתנו את ההוראות לצה"ל ,עד לאן להתקדם.

וכאן ההבדל הגדול בהתנהגות האופוזיציה. ראש ממשלת ישראל, מר' בנימין נתניהו, בהיותו יו"ר האופוזיציה, התנהג בצורה הכי ממלכתית שניתן. כל האופוזיציה התנהגה בממלכתיות. ראש הממשלה תמך ביציאה למבצע,ודברר את המבצע מול כל כלי התקשורת הבינלאומיים,ומול מדינות העולם. הוא גם עשה זאת, בזמן מלחמת לבנון השנייה. וכך צריכה אופוזיציה להתנהג בזמן חירום, לעמוד לצד הממשלה,ולא לנסות להפילה.

הגדיל ואמר חבר הכנסת חבר הכנסת עתניאל שנלר, ואני מצטט מדבריו: "זה מתחיל להיראות כמו אובססיה ,ראה שהרצון להפיל את השלטון בכל מחיר, גובר על כל שיקול אחר. מתי אמרנו לראש הממשלה שאפו? מה שהוא אמר זו לא דעתנו? אז בואו נגיד את זה."

הוא עוד אמר: "המצב היום הוא שאנחנו רוצים להפיל את הממשלה כי אנחנו רוצים להפיל את הממשלה, גם אם היא עושה את הדברים הכי נכונים. הציבור עוד ישפוט אותנו על זה". שנלר מוסיף כי "ראשי קדימה הופכים את השלטון לערך יותר חשוב מהתוכן, לדעתי זה פוגע בקדימה". וזה ההבדל העצום, בין קדימה והליכוד,ובין האופוזיציה חסרת הבושה של היום,והאופזיציה הממלכתית של קדנציה הקודמת.

אהוד אולמרט במשך שנתיים וחצי לא הצליח לשחרר את גלעד שליט,לא באמצעים צבאיים ולא באמצעים מדיניים. ואני לא זוכר, ולדעתי אני לא טועה,שמשפחת שליט יצאה כנגד כראש הממשלה אולמרט,והתקשורת לא יצאה כנגד אולמרט וממשלתו. ידוע לכולם, שהזמן הכי טוב להחזיר שבוי, הוא בזמן הכי קרוב למקרה החטיפה, אם באמצעים מדיניים, והעובדה היא שאולמרט לא הצליח, וגם באמצעים צבאיים, שגם בזה הוא וממשלתו נכשלו. וגם ידוע ,שכמה שהרעש גודל, והקמפיין לשחרורו של גלעד שליט מתרחב כך גדל המחיר שישראל תצטרך לשלם.

לא יכולתי לשתוק יותר, ולא להגיב לדבריו של חבר הכנסת שאול מופז, רמטכ"ל הצבא לשעבר , שר הביטחון לשעבר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון החשובה, ששיו"ר בטוח יודע הרבה יותר דברים ביטחוניים מאשר הציבור, ויודע בדיוק מה יקרה, אם ישתחררו מאות מחבלים עם דם על הידיים, מה שיגרום לגל ענק, צונאמי של פיגועי הטרור ורציחתם של עשרות ומאות אזרחים נוספים חפים מפשע, כפי שכבר הוכח שקרא בעבר.

ראש הממשלה הצהיר היום והודיע שהוא קיבל את הצעת המתווך הגרמני , והוא אמר: "זו הייתה הצעה קשה, לא פשוטה ובכל זאת הסכמנו לקבלה, כי היא מאזנת בין הרצון להביא לשחרורו של גלעד ולמנוע פגיעה אפשרית בחיי ישראלים. עד לרגע זה לא קיבלנו את תגובת חמאס להצעה". ואם ראש הממשלה מדבר על הצעה קשה, יתכן מאוד שיתכן מאוד שהוצע לחמאס לשחרר מאות רוצחים מסוכנים,אך נותר עוד לראות ולהמתין.

אני אישית מתנגד לשחרור הרוצחים, וצריך להמשיך ולפעול בצורת הלחץ המדיני על החמאס,ובפעולות נוספות,בעיקר צבאיות , אם ניתן, להביא לשחרורו. הלוואי שנשמע עליהם, אם הם מתקיימות בכלל, רק לאחר שהן התרחשו,ועדיף בכלל שלא נשמע עליהם.

ואחזור לשאול מופז. יש עכשיו מלחמת שליטה במפלגת קדימה, ושאול מופז מתמודד או יתמודד בקרוב, מול יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שלא מסוגלת לנהל מפלגה , לא בצורה שקופה,ולא בצורה נקייה, לפי דבריו של ח"כ שטרית, שאמרת שקידמה היא מפלגה מושחתת.

צודק שר החינוך גדעון סער בתגובתו לדברי מופז ,באומרו ,שמופז נתון בקרב על הנהגת קדימה,ולכן הוא תוקף את ראש הממשלה.הוא גם הביע צער על דברי מופז ואמר כי גלעד שליט אינו מוחזק בצינוק במעון ראש הממשלה בירושלים, אלא ברצועת עזה. אני גם זוכר ,שבהיותי חבר ליכוד, קבלתי גלויה משאול מופז,שהיה איש ליכוד ,שלח לכל אנשי הליכוד גלויה,ובא הוא אומר שבית לא עוזבים.

לאחר יום אחד, הוא הודיע שהוא עבר לקדימה. אני רוצה לצטט מדבריו: ""הפיצול מחליש והפילוג הפוליטי מבלבל את האנשים בישראל. זו אינה הדרך הנכונה. אם יש קשיים צריך לפתור אותם ולשדר תקווה. אני לא בטוח שלמפלגה ששרון מקים יהיה אופק מדיני ושלטוני לאורך שנים רבות" (שאול מופז, 2.12.2005). "מוקדם עוד להספיד את הליכוד. אם נתניהו ייבחר, חברים יעזבו ואנחנו נתרסק. אני האלטרנטיבה. בית לא עוזבים".

"אני החלטתי שאני נשאר בליכוד וזהו. אם שרון רוצה לשנות את הכיוון שלו ולהקים מפלגה חדשה, זה לא אומר שבהכרח צריך להצטרף אליו. אני מאמין בדרך. היום, כשאני צריך לבחור, בין הדרך לאיש, בחרתי בדרך".
זה האיש אשר אמר "בית לא עוזבים" ,והוא עזב את המפלגה שגידלה אותו וקידמה אותו בשורותיה. לא נשכח גם שהוא היה אחראי על הכנת מערכת הביטחון לביצוע תוכנית ההינתקות,גירוש אחינו מגוש קטיף, ומגדולי תומכיה בממשלה (יחד עם השרים אהוד אולמרט וציפי לבני).

לכן אני מציע ואופוזיציה ולשאול מופז, לאמץ גישה ממלכתית, במיוחד עכשיו שמדינת ישראל מתונה בלחץ בינלאומי, בנוגע למשא-ומתן על הערבים, על השלום, שלא יגיע בקרוב, במיוחד עכשיו ,ימים ספורים לפני משט נוסף לעזה,ובמיוחד עכשיו שמדינת ישראל נתונה תחת איומים גורליים למדינת ישראל מצד אירן,במסע המטורף שלה להשגת פצצת האטום, ובאמצעות שלוחותיה, חיזבאלה מצפון, וחמאס מדרום. הציבור לא שוכח, ולא ישכח את התנהגות קדימה והאופוזיציה, בבואו להצביע בבחירות הבאות.
אני לא שוכח, ולכן אני משטף אתכם במידע.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
רן לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החוצפה הבלתי נסבלת של האופוזיציה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
27/06/11 17:29
2
רונן גולדשטיין
27/06/11 18:06
 
די...רונן...
28/06/11 13:07
3
הערות:
27/06/11 19:46
4
פישמן
27/06/11 21:45
 
כתומית
28/06/11 08:47
 
אליהו חיים
28/06/11 11:39
5
קורןנאוה טבריה
29/06/11 06:07
6
דרורה נגב
29/06/11 11:07
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ה"יונים" וה"ניצים" בקרב "עסקת שליט" הולמים אחד בשני ללא רחם. אלה מגדפים ואלה משיבים אש. אלה מגייסים מיתוסים מכאן ואלה מיתוסים משם. אנו נמצאים בסוג של תוכנית וירטואלית העושה שימוש ב"פעלולים", תמרות עשן ופירוטכניקה משוכללת, ובלבד שטיעוני כל צד ייראו ויישמעו היטב. הפנייה של שני הצדדים היא לא לשכל הישר אלא אל הרגש. השנאה כלפי היריב מעוורת את העיקר. הוויכוח הוא ויכוח מתלהם, צעקני וגס. הכואב ביותר הוא שבין שני המחנות הלוחמים נמצאים החייל השבוי ומשפחתו. כולם מדברים בשם העם מבלי שהעם נשאל על כך, ומאידך המשפחה המעונה יושבת במאהל המחאה ובנה נמצא עמוק במעמקי האדמה.
27/06/2011  |  צ'לו רוזנברג   |   מאמרים
בשבועיים האחרונים נאלצתי להיפגש עם מחלקה פנימית ד' בבית החולים בילינסון. כל אמצעי התקשורת הודיעו השכם וערב על קיומה של שביתת רופאים ברחבי הארץ. על משא-ומתן תקוע בין הנהגת הרופאים ובין משרד האוצר. העיתונות מרחה כותרות על החרפת השביתה.
27/06/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
צריך להודות באמת: גם הטובים ביותר שבינינו - העוסקים בחינוך, או בייצור, או בחקלאות, או בביטחון; גם אלה בעלי המוחות המצוינים, ולא משנה מה הן דעותיהם הפוליטיות - אינם מפרגנים למשולש הפוליטי נתניהו-ברק-ליברמן. השלושה מצאו שפה משותפת - שפת הזלזול באינטליגנציה של כולנו! הם התנתקו מהעם, הם מחייכים בסרקזם מלמעלה "ישחקו הנערים לפנינו...". הם "מתאמנים" עלינו ברעיונות מטופשים, ומיד לאחר ההתנגדות הציבורית - חוזרים בם.
27/06/2011  |  רן שורר  |   מאמרים
בגדה המערבית:
27/06/2011  |  עמוס גבירץ  |   מאמרים
במשט הקרוב לעזה ישתתף הקריקטוריסט והסטיריקן האיטלקי השמאלני המפורסם, האהוב על-ידי מיליונים של איטלקים, ואורו סנסי. סנסי פרסם שלשום (שבת, 25.6.11) מכתב גלוי למפקד חיל הים הישראלי, במטרה להבהיר מטרות, לפרט בקשות ולהבהיר עמדות. תרגמתי את המכתב לפרסום ראשון ב"על צד שמאל". איני מסכים עם כל הכתוב במכתב, אך מצאתי לנכון לפרסמו (בקיצורים קלים) - בתקווה שיסייע בפתרון הבעיה.
27/06/2011  |  איתן לרר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il