|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

למי שייכת המילה האחרונה?

הוכחת הטענה בדבר הפוליטיזציה השמאלית הברורה השוררת בגל"צ תחנה שלמה של שדרנים ועורכים המקדמת דבר יום ביומו ערכים ודעות מן הצד השמאלי רוב מוחלט בתקשורת הישראלית משתייך לאסכולה הליברלית היכן היו עוזי בנזימן וחבריו ה"מקצועיים" בזמן הסכם אוסלו? חשוב שמפקד גל"צ יהיה איש צבא אמיתי
03/07/2011  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   תגובות
גלי צה''ל. לא לכל הדעות [צילום: פלאש 90]

הבית של החיילים?
איתמר ברתור
בגלי צה"ל רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. גם ליהנות מהמותג הצה"לי, מהמימון, ומכוח האדם הזול, וגם לנגח את הצבא ולראיין מחבלי חמאס. הגיע הזמן להזכיר לתחנה את הסלוגן שהיא המציאה
לרשימה המלאה

להעביר את גלי צה"ל לנגב
משה גולדבלט
מה שבאמת נדרש הוא להעביר את התחנה, יחד עם רובם של בסיסי צה"ל, לנגב. לשכנם כפי שמשכנים את חיילי השריון והתותחנים, באוהלים או בביתנים מקובלים, להאכילם בתפריט צבאי רגיל ולא נשכח גם שק"ם ואפילו מועדון יחידה מסודר. אחת לשבועיים-שלושה יזכו החיילים המסורים המשרתים בתחנה לחופשה בצפון. איני מציע חלילה לשלוח אותם לדלג על הגבעות כאיילות, אבל מפעם לפעם הם יכולים לתרום מזמנם לפעילות ביטחון שוטף בגבול הדרומי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
מגיש הרדיו הכי מעצבן - רזי ברקאי

   עידן יוסף
המאבק נגד גל"צ מגיע למשטרה

1
ראו מי התגייס לטובת גלי צה"ל. טובי שדרנינו ועיתונאינו. הם לא מבינים על מה יצא הקצף, הרי בתחנה הזאת מתקיים "תמהיל שידורים מרתק", "החבילה הכי ישראלית שיש" כדברי רזי ברקאי. או עמנואל רוזן שקובע - לא תוהה - שאין רלוונטיות למונחים שמאל וימין ולכן לא ברורה התלונה בדבר שמאליותה הבוטה של התחנה הצבאית.

אכן אירוניה. דווקא ההתגייסות החד-צדדית של עיתונאי שמאל לטובת המשך מתכונתה הנוכחית של גל"צ, מוכיחה את הטענה בדבר הפוליטיזציה השמאלית הברורה השוררת בה. כמובן שהתירוץ הקבוע הוא שמדובר ב"עיתונות", ועוד "מקצועית". ככה זה כאשר המקום משרת סדר יום פוליטי המזוהה עם קבוצת מיעוט מבחינת הציבור הישראלי אבל בעלת רוב מוחלט בתקשורת הישראלית. איך אמר לי חבר עם ותק של שנים בתקשורת הישראלית: בישראל יש עיתונאים ויש ימנים.

2
"איך את מאתרת את השמאליות של רזי ברקאי; אני לא הצלחתי", תהה ירון לונדון בתוכניתו כלפי איילת שקד מתנועת "ישראל שלי". התשובה די פשוטה: בבחירת הנושאים, בבחירת המרואיינים, בבחירת הפרשנים, בשאלות ובהנחות היסוד המשתמעות מהן, וגם - כן גם - מהתקבלותו של ברקאי בקרב קהל המאזינים.

ברקאי לא יתקוף את הממשלה על הקפאת הבנייה בבירת ישראל, למרות שמדובר בממשלת ימין שנבחרה לשם כך - משום שזה עונה על תפישתו הפוליטית התומכת בחלוקת ירושלים (למען השלום, כמובן, השלום). הוא יעלה כפרשן ("אובייקטיבי") את אמנון אברמוביץ' שימשיך גם ברדיו את מסע ההסתה שלו נגד ההתנחלויות ונגד ממשלת ישראל ויאיים בקטסטרופה אם לא ניענה לדרישות הפלשתינים.

זה לא רק ברקאי, אלא תחנה שלמה של שדרנים ועורכים המקדמת דבר יום ביומו ערכים ודעות שחלק ניכר מהם אינו משותף לרוב גדול בציבור. גם במקרה שאותם שדרנים אינם נמצאים מיד תשמעו שם את טלי ליפקין-שחק שאין בדבריה כמעט משפט אחד ללא הכוונה אידיאולוגית ופוליטית. ומיכה פרידמן ויעל דן, רינו צרור ואילנה דיין ונורית קנטי ועוד אנשי שמאל לעייפה. ואם מתפנה מקום, למשל בגזרת שלמה ארצי, נביא את רענן שקד שיגוון בדעותיו את המרחב הגל"צי. אכן, פלורליזם לתפארת.

3
"נוסטלגיה" - כינה עמנואל רוזן בציניות את הטענה בדבר שמאליותה של גל"צ, שהרי הליכוד מדבר על מדינה פלשתינית. נוח מאוד לרוזן לעשות רדוקציה של המציאות, כל עוד גל"צ נשארת טריטוריה של בני מינו הפוליטיים.

גם אני חושב שהמושגים "ימין" ו"שמאל" הם ארכאיים ומעולם לא היו מדויקים. לטעמי צריך לדבר על שמרנים (ושמרנים חדשים) וליברלים. רוב מוחלט בתקשורת הישראלית משתייך לאסכולה הליברלית - ביחס לפוליטיקה, לתרבות, למדיניות, לחברה ועוד. גל"צ רק עושה קולות של שיתוף, אבל בפועל התחנה מרוחקת מאוד מהקונצנזוס.

4
הפלורליזם שראשי התחנה כה גאים בו הוא לעג לרש, משום שהוא מניח שעמדות בענייני פוליטיקה ותרבות - הנמצאות בצד השמאלי העמוק במפה הפוליטית - הן קונצנזוס. כך ביחס להתנחלויות, להינתקות, למאחזים היהודיים ה"בלתי חוקיים" אל מול "הכפרים הבלתי מוכרים" של הבדואים בנגב, כך ביחס האוהד שזוכים לו ארגוני שמאל קיקיוניים המוזמנים תדיר להשמיע את דעתם אל מול ההתעלמות הכמעט גורפת מארגוני ימין, כך בתיוג האידיאולוגי הכמעט אוטומטי המוצמד על-פי רוב לארגוני ימין בלבד (לעתים קרובות בתוספת התואר "קיצוני") אל מול ארגוני השמאל הנקראים כמעט תמיד בשמם ללא תיוג פוליטי. כך גם ביחס לערכי מסורת ודת, שאלת תגבור לימודי יהדות בבתי הספר, לימודי האזרחות וההיסטוריה.

ועוד לא דיברנו על האמפתיה הנושבת מצד השדרנים כלפי בני-בריתם האידיאולוגים ב"שלום עכשיו" וארגוני שמאל נוספים, אל מול העוינות או האדישות כלפי נציגי ימין. אנשי התחנה אוהבים להצביע על התוכנית "המילה האחרונה" ככזאת המשקפת דעות הפוכות, אבל דווקא בדידותה של התוכנית הזאת מלמדת ההפך. תוכניות האקטואליה נשלטות בידי קו אחיד.

5
המאבק של ראשי גל"צ לשימור אופי התחנה כמות שהוא כיום, כמו גם התגייסותם של עמיתים נוספים רחוק מלהיות תמים. זוהי מלחמה על מוקד כוח, משאב ציבורי שנשדד מהציבור בתואנות צבועות. עיתונאי שמאל כעוזי בנזימן ואחרים מדברים על "מאמץ מחושב של ראש הממשלה לשלוט בתכנים המשודרים בערוצי התקשורת הציבוריים". בנזימן מגדיל ומייחס זאת ל"מגמה החותרת להגביל את חופש הביטוי", ו"להפוך את ערוצי השידור הציבורי מארגוני תקשורת מקצועיים לשופרות תעמולה של השלטון", לא פחות. הם כמובן גם יורקים אחת לכמה דקות את צמד המילים "מקרתיזם" ו"פשיזם".

נחזור בפעם האלף על השאלה, היכן היו בנזימן וחבריו ה"מקצועיים" בזמן הסכם אוסלו? מי שאל אז את השאלות הקשות? מי השתיק את המתנגדים להסכם הדמים הזה? היכן הם היו לאחר רצח רבין, שעה שחלקים ניכרים בעם נרדפו על לא עוול בכפם כאשמים ברצח? היכן היו בזמן ההינתקות, האם גם אז פעלו במקצועיות ולא כשופרות תעמולה של ממשלה שיישמה מדיניות שמאל מובהקת?

המחאה כלפי גל"צ לא נועדה "להחזיר את השידור הציבורי 50 שנה אחורה" כדברי בנזימן; ההפך, היא נועדה לגרום לכך שהתחנה הצבאית הזאת תשדר סוף-סוף שידור ציבורי באמת, כלומר שידור המבטא את מגוון הדעות הקיימות בציבור; לא רק דעותיהם האזוטריות של בנזימן וחבריו שאוהבים להתגדר מאחורי מונחים יפים כ"חופש ביטוי" ו"עצמאות תקשורתית", אבל בפועל תומכים במי שמדיר מזה שנות דור עיתונאים שמרנים מלהיכנס למעוזי התקשורת הוותיקים.

6
בפני חברי ועדת האיתור של מפקד התחנה הצבאית הבא, כמו גם בפני קובעי המדיניות, ניצבת הזדמנות פז להשיב את התחנה הזאת אל מקומה המרכזי. לא צריך לשם כך איש פוליטי; לבד מניסיון תקשורתי עשיר, חשוב שמפקד גל"צ יהיה איש צבא אמיתי, קצין בדרגת רס"ן או סא"ל לפחות, אחד שלחם בשטח ולא רק שידר ממנו, שמכיר היטב את ההווי הצבאי לגווניו, שמכיל באישיותו עולמות רבים - ישראלי ויהודי, מודרני ומסורתי - אדם היכול להביא רוח של שינוי אמיתי לתחנה, רוח של פיוס עם החברה הישראלית שהתחנה כה מנותקת ממנה. אסור להפטיר כדאשתקד ולשמר את המצב הנוכחי. זה טוב לאנשי הסדר הישן; לא טוב לחברה הישראלית.

פורסם בעיתון 'ישראל היום' (1.7.11)
תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למי שייכת המילה האחרונה?
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
3/07/11 15:30
2
חבילת השמאל לרזי
4/07/11 00:16
3
ירון זכאי 1
4/07/11 00:46
4
מטאטא
4/07/11 16:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל לנו לטעות. אנחנו בעיצומה של מלחמת אחים. יהודים ביהודים. מי בדיבור, מי בכתיבה, מי בשתיקה, מי בהתעלמות ומי במעשה של ממש. מדי יום המלחמה הזאת עולה מדרגה ועוד מדרגה ואין עוצר. יכול להיות, כדברי הפרופסור ישעיהו ליבוביץ, שזוהי שעתנו היפה כמדינה. מלחמת אזרחים אלימה מבהירה את פניה של החברה וחושפת את האמת בקרבה. מי אנחנו? מה אנחנו? מה אנחנו רוצים? לאן אנחנו מוליכים את עצמנו? אי-אפשר יותר לברוח מן השאלות הנוקבות הללו. טועים אלה שחושבים שיש פערים בתוך החברה הישראלית שיש לגשר ביניהם, אין פערים יותר, יש הפכים! אין מקום לגשרים. מתחייבת הכרעה לכאן או לכאן.
03/07/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
אחרי הנער שנרצח על-ידי חברו בבאר שבע ואחרי עוד תאונה שבה נהרג הולך רגל באשדוד מפגיעת נהג שיכור, הנה קיבלנו את הקטטה בנוסח "התפוז המיכני" בפארק לכיש באשדוד- תגרה המונית של חבורות נערים מרמלה, גדרה, אשדוד ורחובות שהסתיימה ב 13 נערים פצועים, שניים מהם פצועים קשה. השוטרים נאלצו לחפש בשיחים על פני כל הפארק כדי לאתר את הנערים המדממים מה שהעיד על מרדפים אלימים. חוץ מפצועים מצאה המשטרה במקום בקבוקי משקה ריקים. שוב-תרבות השתייה ההולכת ומתפשטת מביאה לאלימות חסרת רסן.
03/07/2011  |  צביקה בן-שבת  |   מאמרים
אין לך דבר מסוכן, מושחת ומשחית יותר מאשר שובו של המושחת הגדול אריה דרעי אל המערכת הפוליטית הישראלית, למשרדי הממשלה ומסדרונות השלטון בהם ביצע את מעשי שחיתותו החמורים אשר בגינם הורשע בדין ונשלח אל מאחורי סורג ובריח. בכל מדינה מתוקנת ובכל מערכת המכבדת את עצמה היה נמנע ממי שפשע נגדה ומעל בתוכה לשוב אל אותם המחוזות בהם פעל וסרח. לא בישראל. כאן יקבל החתול התאוותן הזדמנות שנייה לשמור על קערת השמנת המתוקה, לבצע את זממו וללקק שפתיו תחת שפמו.
03/07/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
כאשר הלך לובה אליאב לעולמו פקד את ישראל קונצנזוס של הוקרה לאיש ולפועליו. מכל קצות הקשת הפוליטית והרעיונית חלקו ללובה הערכה עמוקה על מגוון מעשיו, שהטביעו את חותמם על דיוקנה של הארץ. ורק נושא אחד נמנעו מלציין: מעורבותו של לובה בפריצת-הדרך לדיאלוג המתמשך עם אש"ף, בימים שבהם נתפש הארגון במקומותינו כאויב האולטימטיבי של מדינת ישראל, רצחני ופסול למגע.
03/07/2011  |  יוסי אמיתי  |   מאמרים
כאשר אני קורא ושומע בכלי התקשורת את עדותו הראשית של אהוד אולמרט, ראש ממשלתנו לשעבר, כי "הוא נלחם את קרב חייו", לבי נחמץ בקרבי ואני נוטה להאמין לו. ואני שואל ותוהה איך הגענו למצב זה? מדוע אנו ארץ האוכלת את מנהיגיה? וזאת לתפארת מדינת ישראל וקבל עם ועולם...
03/07/2011  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il