בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
נשיא המדינה לשעבר משה קצב. מהפך במשפטו? [צילום: פלאש 90]
|
|
|
משפט קצב - האם יתרחש מהפך?
|
מה הם סיכויי הערעור של נשיא המדינה לשעבר משה קצב בבית המשפט העליון? האם השופטים ייצאו מגדרם - כפי שהם יודעים לעשות - וירקחו עבורו ביד אמן את אותו ספק סביר?
|
|
א' מבית הנשיא
|
|
|
|
|
כל מי שיתבונן בכפות רגליו של קצב, ימצאן נקובות ככברה; כי האיש לא הפסיק לירות לעצמו ברגל - על בסיס יומיומי כמעט. וכך, הפוליטיקאי הממולח הזה קומם עליו את כל התקשורת כולה ולא השכיל להבין שהתקשורת בכוחה להשתלט על השטחים האפורים בתודעת השופטים, ולהפוך את השטחים הללו לשחורים משחור. כי הפוליטיקאי הממולח הזה לא הבין שהתקשורת לא תאפשר לשופטים להתלבט. כי הפוליטיקאי הממולח הזה לא השכיל להבין שהציבור הרחב והתקשורת אינם ערוכים להבין את משמעותו של הספק הסביר. כי בתקשורת הכל שחור-לבן (ובעיקר אדום). אבל הוא לא הסתפק בהשנאת עצמו על הציבור והתקשורת; הוא גם שיקר בבית המשפט (משהכחיש יחסי מין מכל סוג שהוא). ובכן, למה ציפית, מר קצב, משהפכת מצורע בתקשורת ושקרן בבית המשפט? הייתכן שלא ידעת שמצורע אינו יכול ליהנות מפירותיו של הספק הסביר? כי זהו כוחו האדיר של בית המשפט: לרקוח את השיקוי הפלאי הזה הקרוי ספק סביר ולהחיות את המתים. לא נתייגע כאן באפיונו הכולל של המושג ספק סביר, ורק זאת נאמר: אם נמצאות בתיק עובדות שבכוחן להצביע על אפשרות שיש לה אחיזה הגיונית במציאות, שהיחסים בין קצב לבין א' ממשרד התיירות היו בהסכמה, כי אז יש בכך להקים ספק סביר שהיה אונס. אומר בהקשר זה בית המשפט העליון: "בביטוי 'סביר' טמונים הסינון והמיון בין עניינים שיש להם אחיזה הגיונית במציאות, לבין דברים שהם ספקולציות נעדרות תשתית". הנה כי כן, אין צורך שהעובדות בתיק יצביעו באופן נחרץ וחד-משמעי על כך שהיו יחסים בהסכמה. די בכך שבכוחן של העובדות הללו להצביע על אפשרות שיש לה אחיזה הגיונית במציאות שהיו יחסים בהסכמה כדי להקים את הספק הסביר שהתרחש אונס. אכן, בית המשפט המחוזי נתן אמון מלא בעדותה של א' ממשרד התיירות, אבל האם האמון המלא בעדות הזו הוא חזות הכל? אומר בהקשר זה בית המשפט העליון: "גם כאשר גרסה מרשיעה נמצאת אמינה בעיני בית המשפט, אין הוא רשאי להתעלם מתמיהות העולות ביחס לגרסה זו. עליו לנתח תמיהות אלה, ולבחון האם הן מגיעות כדי יצירת ספק סביר; עליו לשלב התרשמות מן העדים באמצעות החושים עם ניתוח אנליטי אובייקטיבי של הראיות, הן לצורך הערכת הראיות המפלילות והן לצורך הערכת התמיהות מבחינת הגעתן כדי "ספק סביר" לעניין הפללת הנאשם". עינינו הרואות, הגירסה המרשיעה והאמינה של א' ממשרד התיירות אינה חזות הכל. על בית המשפט לבחון ולשאול עצמו אם לצד גירסתה האמינה של א' קיימים סימני שאלה שיש לרדת לחקרם. ובכן, האם, לצד גירסתה האמינה של א', קיימים בתיק סימני שאלה או עובדות שבכוחם להצביע על אפשרות - אפילו אינה חד-משמעית, אבל שיש לה אחיזה הגיונית במציאות - שהיו יחסים בהסכמה? ובמילים אחרות, מה הם סיכויי הערעור של קצב בבית המשפט העליון? האם השופטים ייצאו מגדרם - כפי שהם יודעים לעשות - וירקחו עבורו ביד אמן את אותו ספק סביר? כפי שהדברים נראים עתה - הסיכויים אפסיים.
|
תאריך:
|
12/08/2011
|
|
|
עודכן:
|
12/08/2011
|
|
עו"ד יוסי דר
|
משפט קצב - האם יתרחש מהפך?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהרן מיטל
|
12/08/11 14:27
|
|
|
|
פסוק רגליים בששון
|
12/08/11 21:32
|
|
|
|
הערעור יידחה.
|
12/08/11 22:54
|
|
|
|
חבר מרכז הליכוד
|
13/08/11 11:25
|
|
|
|
uri1
|
1/09/11 15:01
|
|
|
|
יוליש מכפר בילו
|
13/08/11 11:18
|
|
|
|
האגנדה מדברת
|
31/08/11 16:34
|
|
2
|
|
השופטים לא טפשים
|
12/08/11 16:04
|
|
3
|
|
ש. קיסרי
|
12/08/11 16:10
|
|
4
|
|
פועה
|
12/08/11 17:47
|
|
|
|
תלמיד משפטים
|
12/08/11 19:07
|
|
5
|
|
סקסולוג
|
12/08/11 18:39
|
|
|
|
צדק תרדוף
|
12/08/11 19:50
|
|
|
|
סדק תרדוף
|
12/08/11 19:58
|
|
|
|
מומחה לחוקנים
|
13/08/11 08:38
|
|
|
|
צדק תרדוף
|
14/08/11 02:53
|
|
6
|
|
צדק תרדוף
|
12/08/11 19:39
|
|
|
|
רחב ממסעדת יריחו
|
12/08/11 21:33
|
|
7
|
|
zoomarch
|
12/08/11 22:45
|
|
8
|
|
שיפוצניק שעובד שם
|
12/08/11 22:53
|
|
9
|
|
סתם_1
|
13/08/11 00:45
|
|
|
|
גדליהו
|
13/08/11 08:32
|
|
|
|
סתם_1
|
13/08/11 09:52
|
|
|
|
רחב השרמוטה
|
13/08/11 09:04
|
|
10
|
|
יריקה על השופטים
|
13/08/11 02:50
|
|
11
|
|
ישמעאל
|
13/08/11 07:56
|
|
12
|
|
עידן סובול
|
13/08/11 17:46
|
|
13
|
|
לוי
|
13/08/11 23:06
|
|
14
|
|
מתניה
|
14/08/11 00:36
|
|
15
|
|
aviku
|
14/08/11 08:04
|
|
16
|
|
מה הפלא הגדול
|
10/11/11 11:06
|
|
אין אדם בישראל שאין לו דעה בעניין. אם לא דעה, אז תחושת בטן, אם לא תחושת בטן, אז ספקולציה על "מה יהיה". המחאה ועוצמתה, העובדה שהיכתה את כולם בתדהמה: כל-כך הרבה אנשים לא מרוצים, רואים את המצב לאשורו, חיים במצוקות ומוכנים להיאבק על חיים צודקים יותר, על מדינה פחות מושחתת ועל חלוקת המשאבים בדרך חדשה בחשיבה עכשווית. כל-כך הרבה אנשים ראו הכל ושתקו, אבל אספו, שנה אחר שנה, את כל העובדות, את כל המחדלים, את ההשפלות והמיסים הישירים והעקיפים, את האין תחבורה, את מחירי המזון, את המתעשרים ללא הכרה, את פערי המשכורות ומכאן את הבדלי המעמדות שנוצרו והגיעו לנקודת המפנה!
|
|
|
חלמתי חלום מדהים שבו מדינות "צדיקות" מאוד (שהיו "נייטרליות" במלחמת העולם השנייה וסייעו לנאצים) כמו ספרד, שווייץ ושבדיה, המגנות אותנו חדשות לבקרים על כל תגובה לירי קסאמים, יוציאו גינוי קטן לקואליציה הנלחמת בטרור באפגניסטן ובפקיסטן, על כך שהם עושים פשעים נגד האנושות על-ידי סיכולים ממוקדים של מנהיגי הטרור של אל-קאעידה (וזאת במקום להוציא צווי מעצר כחוק), וגם לא שמענו מכל כיוון שהוא גינוי על הפצצות מסיביות של "ריכוזי טרור" הנמצאים בלב אוכלוסיה אזרחית, אף שזו נפגעת קשות.
|
|
|
מהדורת-אבל עצובה לסיום תשעה באב: על וילה קטנה בסביון; ישיבה חסידית באפריקה; הלכות דת בלונדון וקרב העצמות הגדול של מאה שערים
|
|
|
תתפלאו, ההפסד של כור קשור אלינו "בריבוע" ואולי בחזקה חמישית! קונצרן כור, הנשלט על-ידי אי.די.בי, הפסיד סכום כסף נכבד ברבעון השני של 2011 ובשל כך, כנראה, לא יוכל לחלק דיבידנדים לבעליו. נראה שלעובדה זו תהיה השפעה מיידית ועקיפה על כל אזרח במדינת ישראל, כנראה לא רק לשנה זו אלא גם לשנים הבאות ונקווה שלא תגיע גם לנכדינו, שחלקם עדיין אף לא נולדו.
|
|
|
את פרשת השבוע פותח משה רבינו בסיפור על התפילות שהתפלל לה' יתברך שיואיל להתיר לו להיכנס לארץ ישראל [דברים ג']: [כג] וָאֶתְחַנַּן, אֶל-ה', בָּעֵת הַהִוא, לֵאמֹר. [כד] ה' אלקים, אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת-עַבְדְּךָ, אֶת-גָּדְלְךָ, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה--אֲשֶׁר מִי-אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ. [כה] אֶעְבְּרָה-נָּא, וְאֶרְאֶה אֶת-הָאָרֶץ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר, בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן: הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה, וְהַלְּבָנֹן. מפסוקים אלו לומדים הרבה מאוד על אודות תפילה בכלל ועל אודות סדר התפילה בפרט. קודם כל לומדים שהמתפלל צריך לגשת בתנועה נפשית של תחנונים, כלומר, שאמנם מצד עצמי, מצד הזכויות שלי לא מגיע לי כלום ומה שאני מבקש זה מתנת חינם. דבר שני שלומדים זה שלפני ששוטחים את הבקשות לפני ה' צריכים להשמיע את שבחיו, לפחות להזכיר לעצמנו ממי אנחנו הולכים לבקש מה שמבקשים.
|
|
|
|