|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
תמונה אחת מני רבות של דתיים, חרדים וברסלבים שהשתתפו במחאה [צילום: פלאש 90]

החרדים כן יצאו להפגין במחאת האוהלים!

כיצד התעלמו כלי התקשורת מהעובדות ו"הסתירו" מהציבור את המידע על השתתפותם של חרדים ודתיים רבים בהפגנות? האמת חייבת להיאמר - ישנה הדרה מכוונת של החרדים מהמרחב הציבורי במדינת ישראל. מישהו לא רוצה לראות אותם ולשמוע מהם שאלות קשות ונוקבות הדורשות חשבון נפש מכל חלקי החברה הישראלית
23/08/2011  |     |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות

בעקבות ההפגנות הצודקות מאין כמותן להביא לצדק חברתי ולשוויון לכלל האוכלוסיה במדינת ישראל, נשמעו שוב ושוב קולות בכלי התקשורת השונים בשאלת תם: היכן החרדים והדתיים? מדוע הם אינם מצטרפים להפגנות? האם זה אומר שהם מתנגדים ל"צדק חברתי"?

ראשית כל, אציין את העובדות הפשוטות שחלק מכלי התקשורת טרחו להסתיר בצביעות רבה: החרדים והדתיים כן השתתפו בהפגנות! היו קבוצות חרדיות ודתיות רבות שהצטרפו לרבות מן ההפגנות ולמאהלים, חלקן קבוצות מאורגנות יותר וחלקן פחות, חלקן תנועות וארגונים וחלקן בודדים שלקחו יוזמה ויצאו מן הישיבות כדי להפגין הזדהות וסולידריות עם המפגינים החילונים.

בל נשכח שהדתיים והחרדים סובלים ממצוקת הדיור לא פחות ויש אומרים שאף הרבה יותר מן הציבור החילוני. המדובר בדרך כלל במשפחות עם יותר ילדים ממשפחה ממוצעת חילונית, שזה אומר שסל הצריכה שלהם גדול יותר ויוקר המחיה פוגע בהם הרבה יותר, כאשר רובם המוחלט הם אנשים העובדים קשה לפרנסתם ומתקשים לגמור את החודש ולשלם את השכירות או המשכנתה, וכן את שאר הוצאות המחיה שמנופחות בגלל המיסים העקיפים הכבדים. בכך הם גם מממנים יותר מהחילוני הממוצע את שאר השכבות החלשות במדינת ישראל.

אך ללא ספק, מה שהוציא אותם לרחובות היה בעיקר הרצון הכנה להביע הזדהות עם החילונים ולשדר שלום ואהבה, ולהראות שניתן גם לשתף פעולה יחד ולא רק להיות במחנות מנוגדים באופן אוטומטי, כשברור שישנו אינטרס ברור לבעלי ההון-שלטון לפלג בינינו וכך להמשיך את המדיניות המעוותת הקיימת באוצר לטובת העשירים, במקום לשנות את השיטה לטובת מדיניות של רווחה ושוויון.

הכללה לצורך יצירת דמוניזציה
נטורי קרתא, למשל, מייצגים רק את עצמם [פלאש 90]

בצורה שיטתית מתנהל לו מסע מאורגן להפליא שגם ילד יכול להבחין בו, של יצירת שנאה ודמוניזציה לציבור של קרוב למיליון אישה ואיש חרדים. הייתכן שנוכל להמשיך כך בשתיקה נוכח מסע האימה הזה שמתרחש לו ב"מאמרי דעה" מטעם ובאלפי טוקבקים מסיתים בצורה מאורגנת? האם נוכל לומר שידינו נקיות כאשר זה יגיע חלילה לידי שפיכות-דמים?

מכיוון ש-ynet הכריזו על יוזמה מיוחדת למתן חופש ביטוי לכולם במדור דעות (ראה הערה בסוף המאמר) בכל הקשור למחאת האוהלים וההפגנות למען צדק חברתי, אעשה את מה שמרבית כלי התקשורת לא עשו - אפתח בשאלות קשות ונוקבות הדורשות חשבון נפש מכל חלקי החברה הישראלית.

השאלה הראשונה מופנית אל כלי התקשורת עצמם - הכיצד התעלמו מהעובדות ו"הסתירו" מהציבור את המידע על השתתפותם של חרדים ודתיים רבים בהפגנות? מילא להטיה חלקית כבר "התרגלנו", אך איך ייתכן שכותרות ענק התנוססו ב"שאלה" מדוע החרדים והדתיים לא השתתפו כאשר המציאות והתמונות הוכיחו את ההפך?

שאלה נוספת המתבקשת, ולמעשה היא כבר נמצאת תחת מחקרים באקדמיה ומן הסתם עוד ידובר בה רבות באוניברסיטות השונות - כיצד קרה הדבר שרוב ככל כלי התקשורת "התגייסו" גיוס מלא לסיקור ההפגנות תוך נטילת צד ברור לחלוטין, ומה היו הגורמים המרכזיים לכך? לא אכנס במסגרת זו להשערות השונות שמועלות כעת במחקרים השונים, אך ארחיב את השאלה לכיוון נוסף - הכיצד כלי התקשורת עשו לכאורה יד אחת ובמקביל לפרסום הבלתי פוסק לטובת סיקור ההפגנות באופן חיובי, נוספה מגמה ברורה של ניסיון "להסתיר" את הדתיים והחרדים המפגינים, וגרוע מכך - לתת במה נרחבת מאוד לגורמים שניסו להסית ולהסיט את האש של המחאה לשנאה כלפי החרדים והדתיים כאילו הם "גנבו את כל קרקעות המדינה" או פשוט "שדדו את כספיה", כאשר כל כלכלן מתחיל יודע את העובדה הפשוטה שכל ה"קצבאות" שניתנות למשפחות חלשות דתיות או חרדיות, הן אחוז מזערי ביותר של תקציב המדינה וגם אם מחר נבטל להם את כל הקצבאות הללו, כלום לא ישתנה מבחינת עניי מדינת ישראל, זאת מאחר שמדובר בסכום זעום ביותר.

הרי בעוד שלצורך "שינוי השיטה" למדיניות רווחה זקוקים לפינוי של עשרות מיליארדים לצורך כך, כאן מדובר במיליונים מועטים בלבד, כאשר מתוכם מגיעים בפועל לאותם נתמכים מהשכבות החלשות בקרב הדתיים והחרדים, בסך-הכל כמה מאות שקלים בלבד בחודש. אפשר כמובן להתווכח על הלגיטימיות לכך ולהילחם על כך אידיאולוגית או לומר "בואו נרעיב אותם", "אנו לא מוכנים לממן פרזיטים" וכולי, אך אין כל קשר בין מלחמה אידיאולוגית זו ל"שינוי השיטה הכלכלית למדיניות רווחה" ואולי בפועל זו אף מטרה הפוכה במובן מסוים.

בל נשכח שאחרי הכל המדובר על אחוז קטן מאוד מכלל האוכלוסיה החרדית ועל אחת כמה וכמה אם נוסיף לכך את כלל האוכלוסיה הדתית שרואה כערך חשוב לתמוך במעט לומדי תורה, ובסך-הכל המדובר באחוז מזערי ביותר מתוך כלל האוכלוסיה הישראלית. למעשה, מגיל 23-22 נותרים מעטים שבמעטים להמשיך במסלול הלימוד הישיבתי האברכי ובדרך-כלל המדובר באנשים אידיאליסטים מאוד ששום דבר, כולל מצוקה כלכלית, לא ימנע מהם מלהמשיך בלימודי התורה. במקרים אלו האישה היא הכוח המדרבן העיקרי והיא נותנת מוטיבציה תוך מוכנות להסתפק במועט ולעבוד קשה כדי שהבעל יוכל כל עוד מתאפשר, להמשיך ללמוד תורה. מתוך הנשארים ללמוד אכן ישנו אחוז מזערי שנשאר שם כי לא הצליח למצוא תעסוקה לבינתיים, ואותם אנשים מעטים הם החלשים שבחלשים שבחברה, שאם הם היו חילונים היו חותמים אבטלה, כך שלהאשים אותם בכל תחלואי "השיטה הכלכלית המעוותת" זה אוקסימורון.

למעשה, גם אותם לומדי תורה מסיבות אידיאולוגיות, בדרך כלל נשותיהם עובדות וממילא גם משלמות מס הכנסה למרבה הפלא בדיוק כמו כל אזרח. הרי ככל הידוע לי אין אף חוק במדינת ישראל שפוטר חרדים מתשלומי מיסים, שלא לדבר על המיסים העקיפים שהחרדים נאלצים לשלם אף יותר בגלל גודל המשפחה. זכותן המלאה של אותן נשים עובדות וכן של שאר הגברים החרדים העמלים קשות לפרנסתם, לדרוש שבמקום לתקצב דברים כאלו ואחרים מכספי המיסים שלהם, ילך לפחות חלק קטן מהם למימון תמיכה במעט לומדי התורה. אז כמובן ניתן להמשיך ולהתווכח על כך שוב ושוב האם זה מוצדק או לא, אך איך ייתכן שכלי התקשורת ברובם עשו יד אחת לכאורה, בכך שסייעו להסתה על בסיס דברי שקר וכזב נגד הציבור החרדי והדתי? הסתה שנראית מיוחצנת היטב, חלקה במסווה של "מאמרי דעה" וכדומה, וחלקה בטוקבקים מלאי שנאה והסתה שניכר בהם היטב שנכתבו בצורה מאורגנת ומכוונת על-ידי אג'נדה מאוד מסוימת וידועה.

יתרה מכך, הכיצד לא הובאו בזמן-אמת אף תגובות מהצד החרדי למאמרי הסתה אלו? חוסר הגינות זה בולט מאוד על-רקע התופעה הנרחבת בשנים האחרונות כשכמעט על כל כתבה חדשותית הקשורה בחרדים, ובפרט אם ניתן דרכה להציגם באור שלילי, תהיה "תגובה" של רבאי רפורמי ידוע או עוזריו, שהפכו משום מה ל"פטרונים" של הציבור החרדי והדתי, למרות שמעולם לא קיבלו ממישהו כתב מינוי לכך. מה שמדהים עוד יותר, זה שאת "דעותיו" הפטרוניות שמאוד "דואגות" לחרדים, מכניסים היישר לתוך הכתבה החדשותית, משל הייתה מאמר דעה.

לעומת זאת, מעולם לא הובאו מאמרי דעה וכדומה של "רבנים חרדים" בכלי התקשורת. זוהי תופעה נדירה מאוד בעולם התקשורת הכלל עולמי, ולמעשה זוהי תופעה ייחודית לכלי התקשורת בישראל ואך ורק בכתבות על חרדים, ממש כשם שרק בישראל התפתחה תרבות "העלמת" החרדים והדרתם מכלי התקשורת, אך במקביל הבלטה שלהם בכותרות ראשיות תחת המילה "החרדים" כאשר ישנו דיווח שלילי, תוך הכללה והכפשת מאות אלפי אנשים שאינם קשורים בכלום לדיווח השלילי. תחשבו - אם על כל נושא פלילי או התפרעות בהפגנת חילונים תהיה כותרת ראשית "החילונים...", האם זה לא יקומם אתכם? הכללה לצורך יצירת דמוניזציה?

וכאן, בצורה שיטתית, מתנהל לו מסע מאורגן להפליא שגם ילד יכול להבחין בו, של יצירת שנאה ודמוניזציה לציבור של קרוב למיליון אישה ואיש. הייתכן שנוכל להמשיך כך בשתיקה נוכח מסע האימה הזה שמתרחש לו ב"מאמרי דעה" מטעם ובאלפי טוקבקים מסיתים בצורה מאורגנת? האם נוכל לומר שידינו נקיות כאשר זה יגיע חלילה לידי שפיכות-דמים?

האמת חייבת להיאמר - ישנה הדרה מכוונת של החרדים ושל רבניהם מהמרחב הציבורי במדינת ישראל. מישהו לא רוצה לראות אותם ולשמוע מהם. למישהו מציקה עצם נוכחותם ונראותם. מטרת ההכללות וההסתה היא בראש ובראשונה להציג מאות אלפי אנשים שברובם המוחלט הם אנשים מתונים וישרים עם אחוזי פשיעה הנמוכים ביותר במדינה, כפושעים מסוכנים ה"משתלטים" על שכונות כדי "לכפות" על החילונים האתאיסטים אורח-חיים אירני, כאשר מסתבר שאין כל קשר בין השקרים למציאות האובייקטיבית.

נכון, ישנו זרם של כמה מאות אנשים באזור מאה שערים שאוהבים להפגין בכל הזדמנות שרק אפשר. האם הם מייצגים את מאות אלפי החרדים הפזורים בכל רחבי הארץ ובשאר חלקי ירושלים? נכון, ישנה קבוצה ונדליסטית של עשרות בודדות, ללא רב ומורה דרך שמתחזה לאנשי "נטורי קרתא", שמתנהגת באלימות וראויה לכל גינוי וענישה, וזה תפקידה של משטרת ישראל כמדומני; אך האם הם מייצגים מישהו חוץ מאת עצמם? מה הקשר בינם לבין האידיאולוגיה החרדית? התשובה: אין כל קשר. אך אם ניתן להכליל ולהכפיש מאות אלפי אנשים ולהסית נגדם הסתה שיש בה לפעמים גם התרת דם, בשביל "לקדם אג'נדה", אז למה לא.

ועכשיו בכנות, האם "צדק חברתי" אינו כולל את אותם מאות אלפי חרדים שבימים אלו של הסתה ודמוניזציה תחת מטריית מחאת האוהלים, חוששים "לצאת החוצה" מחשש פן יבולע להם? האם אני היחיד שחש שהסתה זו במאמרים ובטוקבקים הגובלים בהתרת דם של ממש, עוד תוביל חלילה לרצח והיא אינה שונה בהרבה מהסתות שהתרחשו בימים אפלים נגד העם היהודי? ולא, אינני פוטר מאשמה את החרדים והדתיים. הם בהחלט היו יכולים ועדיין יכולים לעשות הרבה יותר כדי למנוע את הקיטוב בעם שלנו. הם צריכים לצאת ו"להתחבר" יותר, כך היו רבים מגלים להפתעתם שלא מדובר ב"מפלצות מסוכנות לציבור".

בהחלט ניתן להאשים עסקני הפגנות של ציבור קטן באזור מאה שערים שטיפשותם וחוסר אחריותם, תרמו רבות לפחד של חילונים מ"השתלטות" דמיונית של חרדים כביכול, ונתנו נשק רב בידי קומץ שונאי החרדים בעלי האג'נדה, ללבות אש ולהפחיד את החילונים בצורה שיטתית ללא כל בסיס רציונלי. הם אכן אשמים. אך זה כמובן מותיר בעינן את השאלות הקשות והנוקבות ומחייב חשבון נפש מהותי לכולנו.

לכן, כאשר אותם חרדים ודתיים רבים יצאו להפגין למרות הכל ביחד עם החילונים ב"מחאת האוהלים", והביעו סולידריות והזדהות כנה, למרות שלא ממש הוזמנו, ולמרות שבחיים הרגילים הם לא מסתובבים במקומות של תערובת גברים ונשים, ובפרט בסגנון הלבוש הנהוג בישראל בקיץ, בכל זאת באו והצטרפו למחאה בהמוניהם קבוצות וגם יחידים חרדיים ודתיים,וזאת למרות ההסתה הנלווית, מגיע להם בהחלט שאפו ובשפה הדתית-חרדית, יישר כוח. בפרט אם נוסיף את העובדה שהחרדים מעולם לא יצאו כקבוצה מאורגנת להפגין על קיפוח ואפליה שלהם אלא אך ורק על עקרונות וערכים בלבד, ובכל זאת באו והשתתפו בהפגנות למען כלל החברה, תוך הבעת סולידריות חברתית עם החילונים, למען צדק חברתי, הם בהחלט ראויים לכל הערכה.

הערה: הוכחה לאג'נדה מרושעת

את המאמר הזה שלחתי לפני קרוב לשבוע לאתר ynet לכמה מעורכי המדורים שם, ובפרט לעורך מדור דעות. זאת כמובן לאחר שאתר ynet הכריז כאמור על "חופש ביטוי" מיוחד לכל אדם שירצה לכתוב מאמר דעה בנושא "מחאת האוהלים". אך כצפוי מתקשורת עם אג'נדה, כמו ynet וערוץ 2, המאמר צונזר ואפילו לא טרחו להתייחס לאימייל הנשלח אליהם כאמור לכמה כתובות של עורכים ב-ynet.

בכך הם הוכיחו שוב שהמאמר צודק ושאכן יש כאן אג'נדה מרושעת ומתוכננת היטב על-ידי בעלי הון-שלטון שמנסים לרכוב על גל המחאה הצודקת ולנתבה להסתה בסגנון אנטישמי כלפי דתיים וחרדים ול"פוגרומים על יהודים דתיים" כפי שהיו בשנים אפלות בעבר לעמנו. והכל למען בצע כסף ולמען השגת שלטון למפלגת הטייקונים של התקשורת, שסביר להניח שאנשים מתוכה כמו יאיר לפיד יהיו חלק ממנה והכל בדרכים מרושעות ונלוזות.

אני מקווה שמשטרת ישראל, שכל-כך ממהרת להוציא כותרות והדלפות רבות בקשר לחקירת ידוענים ויודעת לעקוב אחרי חשבונות הבנק, התכתבויותיהם וכולי, תדע גם לחקור אחת ולתמיד מי מממן ועומד מאחורי הטוקבקים של ההסתה לרצח דתיים וחרדים. המדובר כבר במאות אם לא באלפי טוקבקים בשנתיים האחרונות בלבד, המסיתים לרצח באופן מפורש, כשמסביבם מערכת משומנת המייצרת "כתבות" ו"דעות" המשרתות את ההסתה הזאת, חלק בצורה גלויה יותר וחלק בצורה יותר סמויה ומתוחכמת, והגיע הזמן לטיפול שורש באנטישמיות מבית, כראוי ל"מדינה היהודית-דמוקרטית".

תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
יאיר לב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החרדים כן יצאו להפגין במחאת האוהלים!
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צדק חברתי
23/08/11 12:10
2
ירון זכאי 1
23/08/11 12:27
3
אלף דירות חינם
23/08/11 12:27
4
אמת
23/08/11 13:16
5
קורןנאוה טבריה
24/08/11 07:13
6
נעמי המכבית
21/09/11 15:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לכל בני האדם המתקוממים בכל-כך הרבה מדינות יש מכנה משותף אחד ברור וצלול: כולם קוראים לשינוי המבנה החברתי-כלכלי שהנציח את העושר בידי אותם אנשים במשך כל-כך הרבה שנים, ומטרת המאבק המשותף הזה היא השתתפות בשלטון וחלוקת המשאבים באופן צודק וערכי יותר עידן חדש נולד ובא אל ההיסטוריה האנושית. מה תפקידה של ישראל בעידן זה?
23/08/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
במהלך השנים הבנתי כי השיחה עם בני אדם מגיעה בסיומה לנושאיים כלכליים. בעבר היו מחליפים סחורות בשוק. לזה יש ירקות ולהוא יש פירות וסוחרים. היום אנחנו סוחרים בכסף. מעט מזומן והרבה באוויר. כרטיסי פלסטיק למיניהם, מועדוני לקוחות, זה נותן 10 אחוזי הנחה והאחר נקודות. אוספים קבלות ומקבלים נקודות, אוספים עטיפות ומקבלים הנחות. אבל יש תחום אחד בו אי-אפשר לסחור והוא שירות ויחס. שירות ויחס מהמקום האמיתי של רצון לעזור לזולת. לסייע מבלי לקבל תמורה או כפי שאמרו חכמינו: "טוב שם טוב משמן טוב". יש לא מעט אנשים מהזן הזה.
23/08/2011  |  גיל נתן  |   מאמרים
מאמר זה נכתב בתגובה לרעיון ישן אשר צץ ועולה מדי פעם, הרעיון לשדך בין גברים ונשים, הנמשכים רק לבני מינם ואינם נמשכים זה לזה, וליצור באמצעות הגבר והאישה מסגרת משפחתית אשר אינה מבוססת על משיכה בין ההורים. משפחה כזו מבוססת על שותפות הסכמית בין שני צדדים המעוניינים להביא ילדים לעולם, ולחיות במסגרת משפחתית, לעתים מתוך ציווי דתי או חברתי, לעתים מתוך צורך רגשי, והדרך הנוחה לממש זאת היא באמצעות בן המין השני.
23/08/2011  |  שלמה גולדרייך  |   מאמרים
סיפרו לי שבימי הביניים אנשים היו עובדים 18 שעות רצוף. סיפרו לי שבימי הביניים אנשים היו מרוויחים מעט מאוד עבור עמלם. סיפרו לי שימי הביניים היו לפני הרבה מאוד זמן. מסתבר שגם היום, יש אנשים שחיים בימי הביניים. קוראים להם "רופאים". ולאנשים שמשלמים את המחיר קוראים "חולים".
22/08/2011  |  ד"ר מיכאל וולט  |   מאמרים
הרשויות המקומיות מכשילות במכוון יוזמות של בני העדה האתיופית, שייעודן שיפור תנאי הקליטה של קהילתם. בשונה מן העבר, כיום יש לקהילה האתיופית הרבה אקדמאים עם השכלה בכל תחומי החיים. את הניסיון והידע הרב שיש להם רוצים הם לתת לקהילתם בשיתוף הרשות המקומית, אבל הרשויות במקום להושיט יד ליוזמה ולאמץ אותם בחום ובאהבה, רואות בהם כאנשים עוינים, ופועלות בכל דרך אפשרית על-מנת להכשיל כל יוזמה שתיטיב עם הקהילה האתיופית ועם העיר.
22/08/2011  |  איינאו פרדה סנבטו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il