|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ארגון החמאס - אמן התחפושת

אותם קוצר ראות ושאננות מופרזת של מדינת ישראל ביחס לאיסלאמיזם ולחמאס ולתנועות הדומות לה, המהווה כשל ישראלי חמור, נובעים מחוסר הבנה בסיסי של מהות האיסלאמיזם, שאינו מפריד בין דת ומדינה. האיסלאמיזם הוא דרך חיים, ובהיותו כזה הוא פוליטי ופטריוטי מאוד. לכשל שותפה באופן מלא התקשורת הישראלית
23/08/2011  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
החמאס משמש חוד החנית במלחמת התשה מדינית וצבאית [צילום: פלאש 90]

בספרם של אביבה שאבי ורוני שקד 'חמאס' נבנו הן הפרופיל של האיסלאמיזם ושל החמאס ושאר תנועות איסלמיסטיות, והן של הכשל הביטחוני והמדיני בהבנתם. הלקחים מבניית הפרופיל של האיסלאמיזם והבנת הכשל הביטחוני מדיני עשויים להציל את חיינו.

החמאס היא תנועת ג'יהאד איסלמי שהליבה שלה באה מחוגי המשכילים והמעמד הבינוני - הגבוה: מהנדסים, רופאים, מרצים במכללות, אנשי דת. חלקם של המורים והסטודנטים בולט גם בהרכב חוליות הטרור שלה. המעגל הרחב יותר, של אוהדי התנועה ותומכיה, כולל את בני המעמד הבינוני-הנמוך בכפרים ותושבי מחנות הפליטים והיא למעשה הכוח הפוליטי המוביל היום בקרב הפלשתינים.

אמנת החמאס נגועה בנימות אנטישמיות בנוסח הפרוטוקולים של זקני ציון, ומנסחיה לא נרתעו אף מהגדרת היהודים כנאצים. היהודים הם אויבי האנושות, מחרחרי מלחמות ומחוללי הרס. הם מבקשים לשלוט בעולם כולו בעזרת אמצעי התקשורת העולמיים וארגונים חשאיים כגון הבונים החופשיים, מועדוני רוטרי, בני ברית ורשתות ריגול. הם עומדים מאחורי הסחר בסמים ומשקאות משכרים. הם עמדו מאחורי המהפכה הצרפתית, המהפכה הקומוניסטית, מלחמת העולם הראשונה והשנייה - הכל בשירות הציונות ובהכוונתה.

האיסלאמיזם הפלשתיני בדמות החמאס והג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגונים איסלמיסטיים, מתאפיין בשנאת יהודים עזה ובדמונולוגיה של הציונות. היהודים הם גורם אפל, מאיים ושטני, המייצג את כל כוחות הרוע בעולם. המאבק עם היהודים הוא קיומי. הסכסוך איתם לא ייפתר עד ליציאת אחת משתי התרבויות מהאזור. פלשתין אמורה להפוך לבית הקברות של יהודי העולם כולו.

על-פי החמאס אין ליהודים שורשים היסטוריים או פוליטיים בפלשתין. בחדירתה לפלשתין נסתייעה היישות הציונית הגזלנית בכוחות הרשע העולמיים, ולכן אויבי המוסלמים הם לא רק היישות הציונית, אלא מי שתומך בה, ובראשם בריטניה, ארצות הברית, ברית המועצות ומדינות הבגידה הערביות, המשרתות את הציונות ואת הקולוניאליזם.

החמאס, בכדי להתאים את עצמו באופן מירבי לייעוד של הקמת שלטון איסלמי אזורי ועולמי - מהות האיסלאמיזם, חידש את עיקרון ה"איג'תיהאד" - פסיקה עצמאית בענייני הלכה. לפיכך, פרגמטיזם הלכתי ופוליטי הוא אחד מהמאפיינים הבולטים של החמאס. לפיכך, החמאס מוסווה בארץ ובעולם כארגון חינוך חסד וצדקה, ובהיתר האיג'תיהאד הוא מתחפש ללאומיות טריטוריאלית ואוחז בפוליטיקה פרגמטית..

אמנת החמאס קובעת שהג'יהאד נגד ישראל הוא חובה אישית. כמו-כן יש בה את העיקרון החדשני של סייד קוטב על הזכות למרוד בשליט, אפילו הוא מוסלמי. קוטב הרחיב את מושג הכפירה וכלל בתוכו גם שליט ערבי, שאינו מחיל את חוקי השריעה. שליט כופר הוא מושא לג'יהאד ויש לפעול להפלתו בכוח. כך החמאס מתייחסת לפת"ח לאש"ף ולרשות הפלשתינית ולשאר המשטרים והמנהיגים הערביים.

זיקתו של הג'יהאד הפלשתיני הסוני לאירן המהפכנית סללה את הדרך לקשרי אחווה בינו לבין ארגון 'חיזבאללה' הלבנוני, ארגון ג'יהאד שיעי בן חסותם של האירנים. כל קבוצות הג'יהאד האיסלאמי שואבות את השראתן מהמהפכה האירנית ורואות בה כדגם לחיקוי. רובן נתמכות, או נתמכו עד לאחרונה, בידי אירן. כאמו בדמות תנועת האחים המוסלמים וכאביו מולידו השיח' יאסין, החמאס ערמומי, אמן התחפושת. זאב בעור של כבש. הוא עושה זאת באמצעות עיקרון ה"סבר" - סבלנות, התמדה. בסבלנות בעורמה ובג'יהאד תמוגר ישראל.

תפקידו של החמאס הוא לשמש חוד החנית במלחמת התשה מדינית וצבאית, ובאמצעות טרור וגרילה אינסופיים תמוגר כוחה של ישראל עד שתיכנע ותקבל שהאדמה אינה שייכת לה. עד שתקבל שפלשתין היא אדמת וקף איסלמי של המוסלמים בכל דורותיהם עד קץ הימים.

יכולת ההסוואה והעורמה של החמאס הצליחה להביא לכשל ישראלי חמור של המוסד ושל השב"כ. כמו גם, לכשל חמור של המדיניות הביטחונית הישראלית. בנימין פואד בן-אליעזר ניסח את הכשל: "אמרו: במקום אש"ף נטפח את האיסלאם. עדיף שיעסקו בא-לוהים במקום שיעסקו בפח"ע". איש המוסד, שמואל גורן נתפס כמכשול המשמעותי ביותר על דרך ההתמודדות הישראלית עם האיסלאמיזם. הכשל היה באי הבנת האיסלאמיזם וחרדה שמא פעולה נגדו תתפרש כמלחמת היהדות בדת האיסלאם. לכן, התנגד לכל ניסיון להכביד את יד הממשל על הקבוצות האיסלאמיות.

כמו המוסד, כך גם השב"כ, נשבה בתפיסה מוטעית שראתה בטרור את יעדה הראשי של הפעולה בקרב הערבים. מאחר שאש"ף הוגדר כארגון טרור, התחזקותו של האיסלאמיזם ברחוב הפלשתיני זכתה לעצימת עין ולפרשנות מוטעית המתייגת אותו כגורם חיובי בחברה הערבית. משה ארנס אמר זאת במפורש: "אין ספק שתקופה מסויימת ראו בזה תופעה בריאה, שיכולה לעצור את אש"ף. היה אפילו ניסיון מסוים של הצבא ושל השב"כ לעודד את הפונדמנטליסטים נגד אש"ף. עובדה שלא נעשה ניסיון לעצור אותם".

בין היחידים שראו נכוחה את הסכנה, והתריע עליה עוד ב-1984, היה אבנר כהן, קצין מטה לענייני דתות במנהל האזרחי. וכך כתב בסקר על מסגדים בחבל עזה הנתונים לשליטת החמאס: "אני חושב כי המשך העלמת העין שלנו או גישתנו הסלחנית [כלפי החמאס] עלולה בעתיד להיות בעוכרינו. לכן אני ממליץ למקד את מאמצינו בחיפוש דרכים לניתוץ הגולם הזה לפני שהמציאות תטפח על פנינו". אותו אבנר כהן עמד כבר בסוף שנות השבעים על הסכנה שבחמאס והכריז על מלחמת חורמה בשיח' יאסין. אבל התרעותיו זכו ליחס השמור בדרך כלל לתמהונים.

אותה קוצר ראות ושאננות מופרזת של מדינת ישראל ביחס לאיסלמיזם ולחמאס ותנועות הדומות לה, המהווה כשל ישראלי חמור, נובעים מחוסר הבנה בסיסי של מהות האיסלאמיזם, שאינו מפריד בין דת ומדינה. האיסלאמיזם הוא דרך חיים, ובהיותו כזה הוא פוליטי ופטריוטי מאוד. לכשל שותפה באופן מלא, התקשורת הישראלית.

השב"כ לא עסק בניסוח הערכות מודיעין כלליות לטווח רחוק, ובכלל זה פסח על הסכנה האיסלאמיסטית. נושא החתרנות המדינית קיבל בשב"כ עדיפות משנית, במשך זמן רב מידיי, ובכך איפשר את צמיחתו ושגשוגו של האיום האיסלאמיסטי, כמעט באין מפריע.

התרעה נוספת מול האיום האיסלאמיסטי באה בדמותו של תא"ל שייקה ארז, ראש המנהל האזרחי בגדה עד אפריל 1991. עם סיום תפקידו העביר סקירות מפורטות, הכוללות התראות מפורשות לגבי האיסלאמיזם. עוד באוגוסט 1985 חתם על דוח המפרט את דרכי הטיפול האפשריות בקבוצות האיסלאמיסטיות. המוטו של הדוח היה אי ויתור על דברים גדולים כקטנים.

כל הפגנת חולשה, קבע המסמך, מנוצלת על-ידי הקבוצות הדתיות להרחבת פעילותן ולהעמקתה. על-פי הסקירה: "ניתן בקלות לגייס דתיים פנאטיים לפעילות מזויינת.. לא מן הנמנע שחלק מהקבוצות הדתיות הקיצוניות ירצו לחקות את הדגם האירני החומייניסטי בדרום לבנון... ואף להגיע לשיטת פעולה של התאבדות כדי לגרום פגיעות חמורות בנפש וברכוש". לסיכום הדוח המיוחד הזה: "פעילותן של הקבוצות האיסלאמיות הקיצוניות, הגלויה והחשאית...תימשך ביתר שאת וביתר תחכום... העלמת עין שלנו או גישה סלחנית כלפי פעילותן של קבוצות איסלאמיות קיצוניות עלולה בעתיד להיות בעוכרינו. אי התמודדות תתפרש כחולשה, והדתיים הקנאים ישתלטו על הרחוב".

שלושת השופטים במשפטם של חברי חוליית החמאס הראשונה של עז אלדין אל-קסאם בשומרון, קבעו בגזר דינם: "מעשי הרצח בוצעו באכזריות ובאטימות בידי מרצחים צמאי דם, אשר לא בחלו בשום אמצעי, ובלבד להשיג את מטרתם: להרוג אנשים תמימים וישרי דרך, שלא עשו להם רע, ואשר כל חטאם הוא שהם יהודים".

על המוסד, השב"כ, אמ"ן, הצבא, ומערכת הביטחון כולה, ועל ראשי המדינה, ועל כולנו להתאחד כעם אחד ולהתפכח ולפעול מיידית וביעילות מרבית. עלינו ליישם את הלקחים מהכשל שחטאה בו מערכת הביטחון כולה וקובעי המדיניות, ביחס לאיסלמיזם. עלינו להילחם מדינית וצבאית באיסלמיזם עד השמדתו המוחלטת. זו כפרה ותיקון והכרח היסטורי קיומי עולמי לנצח ולהשמיד את האיסלאמיזם.

תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדובר סימס אמש לעיתונאים מסרון בן שלוש מילים: "מחר חזרה לשגרה". לאחר עשרות אזעקות, הרוג, עשרות פצועים, אנו אמורים לחזור לשגרה. רשמית אפשר להשאיר את הילדים לבד בבית, אפשר לנסוע עם חלונות סגורים, מחליפים סוויץ ועוברים למצב 'שגרה'. הילדים כבר פנטזו על דחיית פתיחת שנת הלימודים. אבל מה לעשות, חוזרים לשגרה. אפשר לחזור ולאכלס מסעדות ובתי קפה, לצאת עם הילדים לשופינג ולהזרים קצת דלק למחאת הדיור.
23/08/2011  |  ראובן קפלן  |   מאמרים
התעצמות הטרור הפלשתיני מחייבת חזרה ליסודות הלוחמה בטרור. לדוגמא, ההגנה היעילה ביותר מטרור מבחינה מבצעית, כלכלית ומוסרית אינה פעולת תגמול נקודתית, אלא מתקפת מנע יבשתית, מערכתית ובלתי-מידתית שמטרתה השמדת תשתיות ויכולות הטרור והכנעה ברורה של האויב. תבוסה מוחלטת של הטרור מחייבת ניצחון על - ולא דו קיום והפסקת אש עם הטרור; עקירה ולא רק הפסקת הטרור.
23/08/2011  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
כאשר החלו המהומות בלוב, לאחר תוניס מצרים וכולי, טענתי בכמה מאמרים, שמול פני ההיסטוריה אין מנהיג שיכול לעמוד. אימפריות גדולות ועצומות, קרסו כבניין קלפים, רודנים מן האכזריים שידענו, סיימו את חייהם לא בגיל גבורות אלא תלויים או ירויים בכיכרות. מול ההמון המשתחרר מכבלי הפחד ומוכן להקריב את החיים, אין מנהיג שיכול לעמוד.
23/08/2011  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
מסתובבים כיום בעולם כמה עשרות אנשי אקדמיה מישראל, דוקטורים ופרופסורים, שמכרו עצמם לזנות פוליטית, לשמאל הפשיסטי - והאתנן הוא: השמצת מדינת ישראל, בעיקר במידע מסולף ובשקרים. מומלץ לכן לבוא להרצאותיהם עם חברים (שגם יגנו עליך פיזית) ולתקוף את שקריהם, "לפחות בצורה אקדמית", ולא לפחד לתקוף את האיסלאם עצמו. להלן מענה ברור ואמיתי לנקודות שיועלו על ידם:
23/08/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
אשים את נפשי בכפי ואומר את מה שאסור על-פי "התקינות הפוליטית": מותן של הנפשות היקרות במתקפת הטרור והרקטות הוא תוצאה ישירה מסילוק צה"ל וגירוש המתנחלים מתוך הרצועה (שם מכובס: 'ההינתקות').
23/08/2011  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il