|   15:07:40
פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

השב"כ, תג מחיר, קו 300 ומועצת הגטו של ישראל

שני קווים מרכזיים מחברים בין השב"כ מפרשת קו 300 לבין האימפוטנטיות של ההנהגה הישראלית - הראשונים סבורים כי הם מעל החוק, ואילו האחרונים מתנהלים כהנהגה כנועה וזוחלת כלפי ה"אדונים" מהחונטה השמאלנית בשב"כ ובבג"צ. הקו הראשון הוא החיפוי על האליטות, והקו השני הוא הכניעה להן
09/10/2011  |     |   מאמרים   |   תגובות

פרשת קו 300 וארבעת המחבלים [1984]
יפעת גדות
מחבלים משתלטים על אוטובוס בקו ‎300 של "אגד" ומחזיקים בנוסעי האוטובוס כבני ערובה * שני מחבלים נלכדו וראש השב"כ הורה להרוג אותם במקום מבודד * היכו את המחבלים בראשיהם באבנים ובמוט ברזל, עד למותם
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  על בידוד מדיני, שקרי התקשורת ומוחמד בסיוני
  שמעון פרנס - היחצ"ן היהודי של דאלארס
  הבולשביזם הישראלי ממשיך לחגוג
  בולשביזם ישראלי
  מדינת ישראל כאסקופה נדרסת

צפיתי בסרט "א' תחסל אותם" ששודר בערוץ 10. הסרט מתאר את השתלשלות העניינים בפרשת קו 300. ההיסטוריה של פרשה זו ידועה כבר לכל - מחבלים אשר השתלטו על אוטובוס עם נוסעים ישראלים ניסו לחטוף אותו לכיוון עזה. במהלך החטיפה השתלט כוח של צה"ל על האוטובוס, ולאחר ששוחררו בני הערובה (חיילת נהרגה) נלקחו שני המחבלים אשר נותרו בחיים על-ידי נציגי השב"כ. אז כאמור אירע "האסון הגדול" - המחבלים הוכו וחוסלו על-ידי אנשי השב"כ, כאשר את האחריות לחיסול הטילו אז אנשי השב"כ על תא"ל איציק מרדכי.

אליטת ה"נאורים" וחונטת השמאל בראשות דורית ביניש קמו להן, הזדעקו וזעקו. הארץ "נרעדה" ממש. "הכיצד מעז השב"כ לחסל את המחבלים החפים מפשע וזאת ללא משפט צדק?" נטען אז.

בסרט מוצגים אנשי השב"כ כגורם הרע בסיפור (מלבד השטינקרים והמשת"פים השמאלנים מהשב"כ אשר שיתפו פעולה עם ביניש (רדאי, חזק, ואחרים)). לעומתם מוצגת מערכת המשפט כצד הטוב בסיפור. האומנם? במבט היסטורי אנו יכולים ללמוד כי תקדים קו 300 היווה עוד חוליה בשרשרת חוליות הסירוס שכפתה מערכת המשפט על צה"ל ומערכת הביטחון.

אנו רואים זאת עד היום - לפי אותם עונשים המוטלים על קציני צה"ל אשר לוחמים באויבים (מ"פ מחטיבת כפיר שנתן כאפה למחבל - נענש; המג"ד עמרי בורברג אשר "העז" לירות כדור גומי ב"ערבי מתפרע וכפות" - נענש וקידומו עוכב; המח"ט איתי וירוב שנתן גיבוי למ"פ מחטיבת כפיר - ננזף ושינה את עמדתו). הגענו למצב בו על כל צעד ושעל זקוקים החיילים והקצינים לעורך-דין צמוד.

יש לציין כי הסירוס מצד חונטת הנאורים קיים רק ביחס ללחימה נגד האויב הערבי, ונגד פיזור הפגנות אנרכיסטים מהשמאל (בילעין, נעלין), שהרי בכל הנוגע ל"לחימה נגד המתנחלים ואנשי הימין - על-פי הנאורים הכל מותר, הכל הולך והכל כשר! הפגיעה ביהודים (רצוי מאוד ממחנה הימין, דתיים ותושבי יו"ש) מותרת ואף כדאית ומומלצת על-פי החוגים הנאורים - כפי שנוכחנו לראות בגירוש גוש קטיף, במגרון, בעמונה, בהתעמרות של המנהל האזרחי כלפי המתנחלים, ובמעצרים השערורייתיים השכם והערב של תושבי יו"ש. חייל, קצין או שוטר שיילחם היטב נגד "האויבים מהימין הקיצוני" צפוי אליבא דחוגים הנאורים לקידום משמעותי.

אותה מערכת משפטית המוצגת כ"אידיליה" בסרט, היא אותה מערכת אשר טייחה וממשיכה לטייח את כל הספקות וסימני השאלה הנוגעים לפרשת רצח רבין. כל אותן עתירות של אישים כמנתח המערכות נתן גפן ואישים אחרים שדרשו לראות את צילומי הרנטגן של רבין לאחר הרצח - נדחו על-ידי "מערכת מפוארת" זו בטענה המגוחכת של "צנעת הפרט".

הקלטת אשר נמצאת אצל מפברק עלילת הילד מוחמד א-דורה, הלא הוא מיודענו מהטלוויזיה הצרפתית שארל אנדרלין, קלטת בה מתועד רגע מעצרו של יגאל עמיר בכיכר מלכי ישראל ב-4 בנובמבר, לא נחשפה עד היום! נתן גפן הגיש בג"ץ כדי שתיחשף הקלטת שיש בידי אנדרלין. וראו זה פלא - המערכת המשפטית ממשיכה לסנגר על שארל אנדרלין ומונעת את חשיפת הקלטת (ממה הם כל-כך מפחדים?).

כיצד ניתן להסביר את האבסורד בו אדם שפיברק את הקלטת של מוחמד א-דורה, הכפיש והשמיץ את צה"ל ומדינת ישראל, כיצד זה ייתכן שהוא עצמו זוכה להגנה כה גורפת מצד רשויות המדינה אותה השמיץ? האם ייתכן כי שארל אנדרלין סוחט את רשויות המדינה בגלל אותה קלטת חסויה מה-4 בנובמבר בה הוא מחזיק? האם ייתכן שיש בה באותה הקלטת, אינפורמציה וצילומים העלולים לפגוע באי-אלו אנשים בכירים? כאמור, כל הבג"צים אשר הוגשו בעניין פתיחה חדשה של חקירת הרצח וזאת עקב הממצאים החדשים נדחו בטענות סרק! אכן "מערכת מפוארת" שאינה מטייחת כלל וכלל!

ובכן, מדוע כך הם פני הדברים? ההסבר המתקבל ביותר על הדעת - בפרשת קו 300 הרגו אנשי השב"כ "מחבלים חפים מפשע", ולכן ביצעו אליבא דמחנה הנאורים "פשעי מלחמה" שבגינם יש להעניש אותם. חקירת אנשי השב"כ במקרה זה שירתה את האג'נדה השמאלנית - על פיה "הכל שפיט" ואין דבר העומד מעל החוק (מלבד השופטים עצמם. כמובן...). לעומת זאת, בפרשת רצח רבין עלולה החקירה המחודשת להטיל ספק בנכונות הגרסה הרשמית, ובכך להזיק לאג'נדה השמאלנית הטוענת כי "הימין רצח את רבין". טענה זו עלולה לקרוס כמגדל קלפים - ולכך לא יתנו ה"נאורים" מבג"צ לקרות בשום פנים ואופן!

במקרה זה האמת לא חשובה, והחוק הופך לצחוק. האג'נדה היא זו הקובעת, כפי שכבר טען בזמנו שר הבריאות דאז אפרים סנה: "האמת ההיסטורית חשובה מהאמת הבליסטית". מסתבר כי אכן היא חשובה יותר. רק במערכת משפט רקובה עד היסוד ייתכן מצב בו המערכת מחפה על המעורבים בפרשה, נמנעת מלחקור לעומק, נמנעת מלפתוח בחקירה מחודשת עקב הממצאים החדשים, ומעדיפה להתנהל על-פי קשר של שתיקה וטיוח. לא זו בלבד, שכל אותם מעורבים בפרשת רצח רבין לא נחקרו ולא נענשו, אלא שמסתבר כי אף קודמו על "הצטיינותם הרבה"!

אבסורד נוסף הנוגע לעניין - בפרשת קו 300 פורסמו תמונות בהן רואים את המחבלים יורדים מהאוטובוס בליווי החיילים בעודם בחיים, זאת למרות שקודם לכן נטען כי חוסלו במהלך ההשתלטות על האוטובוס - דבר הסותר את העובדות. והנה בפרשת רצח רבין ישנם עדים הטוענים כי ראו את רבין לאחר הירי של עמיר ולאחר קריאות ה"סרק סרק" נכנס חי לרכב השרד (מרים אורן), קלטת שארל אנדרלין?

במקרה קו 300 התקשורת ומערכת המשפט עשו את עבודתן (גם אם אינה מוצדקת ובפועל מסרסת את גורמי הביטחון, וזאת תוך קידום האג'נדה השמאלנית). מאידך-גיסא, במקרה רצח רבין התקשורת ומערכת המשפט בחרו לשתוק ולטייח את הפרשה - כיוון שזה כאמור נוגד ופוגע באג'נדה השמאלנית. אכן "תקשורת מופתית" ו"מערכת צדק מפוארת".

הדבר המצער ביותר הוא כי מלבד המידע אשר נחשף באתרי האינטרנט השונים העוסקים בנושא רצח רבין, בוחרים עיתונאים מובילים לשתוק ולא לחקור את הממצאים החדשים המוצגים בפניהם. אדרבה, הם מעדיפים להתקרנף ולברוח - וזה כולל גם עיתונאי ימין אשר ידועים כאנשים אמינים וחרוצים, אך בכל הנוגע לפרשת רצח רבין הם מעדיפים לשמור על פרופיל נמוך - שמא מפחד הצקות השב"כ, או מפחד הברנז'ה השמאלנית אשר במסגרת "חופש הביטוי" המפורסם שלה עוד עלולה לנדות ולהחרים אותם. (אלה שמעוניינים לדעת מי הם אותם "עיתונאים אמיצים" מוזמנים לשלוח לי מייל.)

מצער הדבר כי במדינת ישראל הכל מתברר רק בדיעבד, וזאת כאשר כל המעורבים נמצאים כבר ב"עולם האמת" או ב"אזור הבטוח" - רק אז ניתן לברר עד הסוף פרטים ואמיתות אשר קודם לכן אסור היה לומר אותן. כך היה גם בפרשיות של ברנס, ג'ו אלון, מע"צ וכאמור קו 300, וכנראה שיחלפו שנים עד שנדע את התשובות לשאלות הללו. מסתבר שוב ושוב כי ישראל היא מדינה בולשביקית לכל דבר.

מגנים רק את היהודים

שוב אנו רואים כי "מנהיגי הימין" בוחרים לגנות רק את היהודים! על מה להתנצל ועל מה לגנות? האם ראשי המגזר הערבי מגנים השכם והערב את הפריצות, הגניבות, שריפות בתי הכנסת, חילול בתי הקברות וגניבות הרכוש המבוצעות על-ידי ערבים כלפי יהודים? מדוע זה אם כן בוחרים מנהיגינו להתרפס כך בפני אותם ערבים?

זהו ראש ממשלת הימין ואלו הם מנהיגי הימין, אשר הפכו למשת"פים עם אליטות השמאל שכל מטרתן היא להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ומסתנניה. נתניהו ומנהיגי הימין פשוט הפכו למריונטות של השמאל והתקשורת. ושימו לב - איש לא מזדעק כאשר עושים את אותם הדברים ביחס ליהודים. מועצת גטו כבר אמרתי?

תג מחיר

אין עדיין חשודים, עדיין לא ברור מי עשה מה, וכבר מזדעקת לה התקשורת האנטישמית יחד עם גורמי הביטחון להטיל את הרפש והאשמה בנוגע להצתת המסגד בצפון (איך לא?) על המתנחלים והימין (הערבים כידוע לא שורפים מסגדים ובנייני מועצות...). למיטב הבנתי, העניין עצמו מריח כעוד פרובוקציה שיכולה להיעשות הן על-ידי בני מיעוטים והן על-ידי משת"פים עם המחלקה האנטי-יהודית בשב"כ.

אין חשודים, ואותם "עצורי ימין" הנעצרים בנוהל שערורייתי משתחררים אחר-כך בקול ענות חלושה ובשקט בשקט (חיים פרלמן, העצור האחרון בנוגע לגרפיטי בבנימין, ורבים אחרים), וזאת בדרך-כלל לאחר שסירבו להפוך למשת"פים ושטינקרים עבור השב"כ (בסגנון אבישי רביב הזכור לשימצה). אבל זה כאמור לא מפריע להסתה התקשורתית. אחחח, איזה פסטיבל מתוזמן יוצרים לנו כאן בתקשורת!

מאידך-גיסא, כאשר ערבים מטרידים מינית צעירות יהודיות, זורקים אבנים, מחללים בתי קברות יהודיים, שורפים בתי כנסת, או אז גורמי הביטחון והתקשורת בוחרים (כמה מפתיע) לשתוק, להבליג, ולעבור לסדר היום. אז הם מעדיפים לא לייצר פסטיבל.

אשת התקשורת טלי ליפקין-שחק מופתעת ושואלת בתוכניתה בגלי צה"ל: "האם הערבים בצפון עשו משהו כנגד היהודים?". "מדוע לבצע כנגדם פעולות תג מחיר, אשר בכל מקרה אינן ראויות?". ובכן, טלי ליפקין-שחק, הערבים עשו גם עשו, ועושים גם עושים - הצתות, גניבות רכוש, הטרדות מיניות כלפי צעירות, זריקות אבנים, חילול מצבות, שריפות של בתי כנסת, ניסיונות השתלטות על שכונות יהודיות. כל אותם אירועים "זניחים" שאת וחבר-מרעייך בתקשורת הגיס החמישי האנטישמית והפושעת מסרבים לשדר ולחשוף, וזאת כיוון שכל התופעות הללו מייצגות כידוע "רק קומץ צעירים".

משפטנים רפי-שכל מתדיינים ביניהם במילים "יפות" כל-כך, "מקצועיות" כל-כך ו"נאורות" כל-כך על "הגזענות של רבני צפת". גזענות על שום מה? על שום שאינם רוצים להפוך את שכונותיהם משכונות יהודיות לשכונות כל אזרחי ומסתנני המזרח התיכון?

מאידך-גיסא, כל בנייה יהודית באזורי יו"ש על אדמות מדינה מתויגת על-ידי אותם משפטנים צבועים כ"פרובוקציה בשטח עוין". לערבים אם כן מותר לבנות בכל מקום, וגם בצורה בלתי חוקית (בג"צ כבר ילבין למענם את החוק...), ולעומת זאת ליהודים אסור לבנות! את היהודים יש לפנות ולזרוק מבתיהם! הם, היהודים, הרי רק אורחים בארצם.

"יש לתת לאנשים לקיים פולחן וחופש דת", אומרים לנו אותם משפטנים בגרוש. אך כאשר ישנם חיילים שאינם יכולים לשמוע שירת נשים, או אז יש "לטפל בהם בחומרה להענישם, ולחנך אותם". הסובלנות, כמה מפתיע, היא רק כלפי המואזין המטריד באמצע הלילה. הסובלנות היא רק כלפי הירי המטריד והמסוכן בחתונות של בני המיעוטים בצפון. הסובלנות היא רק כלפי ה"הסתה המתונה" במסגדים. שנפריע ונמחה על כך? שוד ושבר, חלילה וחס - "זו תהיה הרי פגיעה בחופש הפולחן".

והרי המדובר כבר בהפקרות ובאנרכיה? נו טוב, "שיהיה להם לבריאות", אומרים ה"נאורים", "הם הרי מקופחים, סובלים מגזענות ומכיבוש (חיפה, עכו, צפת - כיבוש?). ובכלל, הרי לא מלמדים אצלנו מספיק על המורשת שלהם. נו, אתם יודעים, נאכבה, נאכסה וכולי".

והנאורים ממשיכים: "חלילה לנו מלהטיף להם, הדבר עלול להתפרש כגזענות וכאפרטהייד, וכיצד אז נצטייר בעיני ידידינו (האנטישמים) בעולם? מה הם יאמרו ויחשבו עלינו אז?". מה, שכחנו שיש לנו מנטליות של מועצת גטו? לא שכחנו! והנה, כמיטב המנטליות של מועצת הגטו, מזדרזים נתניהו ושאר מנהיגי הימין האידיוטים לגנות את המעשה. מאידך-גיסא, כאשר פוגעים בבני עמם ורוצחים יהודים הם, ה"מנהיגים", בוחרים לשתוק ולהבליג על כך. ביהודים, כך מסתבר, מותר לפגוע, דם יהודי הוא הפקר! העיקר מבחינתם הוא "רק לא להרגיז את הצעירים הערבים".

לשם כך גם יטייחו פיגוע שעשו ביהודים, ויאמרו כי "המדובר בתאונת דרכים". לשם כך גם לא יחקרו רצח של רב (טלבי) ויטענו כי "התאבד". כי הרי על-פי המנטליות של "מנהיגינו", את היהודים המתנחלים מותר לשחוט ולזרוק מהבתים. ליהודים, מסתבר, אסור להגיב. ליהודים מותר רק להיות הקורבן!

את הערבים לעומת זאת יש להבין, כי הם הרי "מקופחים וסובלים מהכיבוש", לכן גם ניתן להבין את כעסם, את תגובותיהם, את ההתפרעויות שלהם (ירי על שוטרים), את פעולות הנקם שלהם ואת הפיגועים שלהם. היחס אליהם הוא בבחינת "כלב נשך אדם". כי כידוע הכל בגלל "המתנחלים והכיבוש".

צה"ל ומשטרת ישראל הפכו לצבא הגנה לפלשתין ולמשטרת פלשתין. כלפי הערבים מגלים סובלנות, סלחנות ופתיחות, ולעומת זאת את היהודים כלל לא "סופרים"! ל"ידידים הערבים" (המחזיקים בנשק בצורה בלתי חוקית) מבטיחים קלגסי משטרת הגטו לטפל ב"אנשי תג מחיר" (מישהו כבר תפס חשודים?). ולעומת זאת לאחיהם היהודים מסוגלים לשקר על אודות פיגוע ודאי ולהסוותו כתאונת דרכים!

הערבים בהחלט יכולים לקרוא את קריאות ה"מענה בעדנה" (המדינה איתנו), כפי שקראו בזמנו ביחס לתמיכת המנדט הבריטי בהם. כן רבותיי, אלה הם אינם ימי המנדט הבריטי - אלה הם ימי נתניהו וממשלת הימין! ונתניהו? הוא א-גרויסע גיבער (גיבור גדול), ממש "רותח מזעם" על הצתת המסגד.

נשאלות השאלות: היכן היה נתניהו כאשר ערבים זרקו וזורקים אבנים בצפון? היכן היה נתניהו כאשר ערבים מחללים בתי קברות והורסים ממצאים ארכיאולוגיים בירושלים? היכן היה הזעזוע של נתניהו כאשר פוגעים בחופש הפולחן של היהודים ומונעים מהם לעלות ולהתפלל בהר הבית? היכן היה הזעזוע של נתניהו כאשר אך זה מכבר התקיימה עצרת שטנה אנטי-ישראלית בסכנין (בהשתתפות ח"כים ערביים), במהלכה שרפו דגלי ישראל? היכן היה נתניהו כאשר קלגסי הצבא והמשטרה זרקו יהודים במהלך הלילה מבתיהם כאחרוני המחבלים? האם גם אז היה כה מזועזע? הרי ברור הדבר כי באותם המסגדים, ובמסגרת חופש הפולחן (רק לערבים), מסיתים הסתה אנטישמית נגד מדינת ישראל.

האם נתניהו מודע לכך? האם הוא מודאג מכך? האם ידרוש נתניהו בשת"פ עם השב"כ לסגור מסגדים אלו כפי שדרש לסגור "ישיבות ימין קיצוני"? או שמא הוא עדיין "רותח מזעם"? פלא שכל אזרח מרגיש עצמו היום כשי דרומי? אותו דרומי אשר מחוסר ברירה, ונוכח אוזלת היד של כל הרשויות, נאלץ לירות בפורץ שפרץ לביתו?

יש הסבורים כי גם הטבח שביצע ברוך גולדשטיין בפורים 1994 במסגד בחברון היה פעולת הגנה שעשה כאשר "קלו כל הקיצין", וזאת מתוך ידיעה כי הערבים מתכננים טבח ביהודים, ולאחר שכל התרעותיו בפני מערכת הביטחון נפלו על מערכות ורשויות אטומות.

תאריך:  09/10/2011   |   עודכן:  09/10/2011
אריה פרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השב"כ, תג מחיר, קו 300 ומועצת הגטו של ישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זקן
9/10/11 17:23
2
מסתכלת מהצד
9/10/11 19:59
3
ישראל עמיאל
10/10/11 00:01
4
ספיינר
10/10/11 10:29
 
אריה פרי
10/10/11 10:54
5
אהוד ברקן
11/10/11 10:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאון פאנטה, שר ההגנה האמרקני, הכריז לא מכבר בדרכו לביקור במזרח התיכון, כי ישראל מעולם לא הייתה כה מבודדת באזור, וכי השינויים הנוכחיים המתרחשים בו אינם לטובתה. לפיכך, בהסתמך על תמיכתה הבלתי מסוייגת של אמריקה בביטחונה ובהגנתה של ישראל, ישראל יכולה לדעתו להרשות לעצמה ליטול עוד סיכונים למען שלום.
09/10/2011  |  רפאל ישראלי  |   מאמרים
הרבה מטענים יפים וחמים יש בצירוף המילים יום הכִּפּוּרִים - סליחה , רחמים, חשבון נפש, תשובה, תקווה לחיים, שנה חדשה טובה יותר ... אני מצאתי עצמי ביום הכיפורים תשע"ב בין קטעי תפילה שמדברים אל לבי, שירי יהודה עמיחי וזלדה וספרו של פרופסור ישעיהו ליבוביץ "על עולם מלואו". ספר שיחות עם מיכאל ששר, מי שהיה בין יתר תפקידיו הרבים, עוזרו של משה דיין, שהוא גם נשוא הדברים שייכתבו כאן בהמשך.
09/10/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
החלטתה השערוריתית של נשיאת בית הדין לעבודה נילי ארד, לקיים דיון עם הרופאים המתמחים, 14 שעות לאחר שהתפטרותם החוקית נכנסה לתוקפה, - וההודעה שעד אז, ועד שהיא לא תחליט אחרת אסור לרופא מתמחה להתפטר, מזכירים את המשטרים האפלים ביותר. "אין להחלטה של שופט לאסור על אדם להתפטר מעבודתו, אח ורע בעולם החופשי, תיהיינה הסיבות אשר תיהיינה, שמצדיקות צעד קיצוני שכזה", אמר יוסף פריצקי, ח"כ לשעבר ערב יום הכיפורים. נילי ארד רמסה ברגל גסה במו ידיה את חוקי היסוד: "חוק כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק". היום הזה יירשם כיום השחור של שלטון החוק במדינת ישראל. זהו סטליניזם במיטבו! זאת לא דיקטטורה של הפרולטריון, זאת דיקטטורה מסוג חדש: "דיקטטורה שיפוטית".
09/10/2011  |  רובי בוזגלו  |   מאמרים
"לא צם" עניתי לשאלה שנשאלתי בערב יום כיפור, ותמיד ביום שלמחרת הצום באה השאלה "איך עבר הצום?". מה אכפת לשואל אם צמתי או לא, האם הצום הוא הכפרה? או שמא לשואל יש חלק בסקר? שאלות מסוג זה נשאלות באופן תדיר ומטרתן אחת - מציצנות. ספרו של יצחק לבנון "על כל שאלה תשובה" (הוצאת דבר לילדים ועמיחי, 1959) נמצא על מדף הספרים שלי. יצחק לבנון היה סופר ומתרגם, חיבר ספרי מדע לנוער, עיבד ותרגם, והעמיד לרשות הנוער העברי ספרי יסוד שהיו חסרים אז מאוד. ספריו נועדו להרחיב את הידע של הנוער. נזכרתי בו ובספרו הנ"ל כי לשם הספר יש משמעות בעיני לשאלות המציצנות. גם לחרדים יש על כל שאלה תשובה. נסו ותיווכחו. אלא שלחרדים תשובות שאבוי לו לשואל אם יערער או יהרהר על תשובתן.
09/10/2011  |  גיל נתן  |   מאמרים
אני למדתי בבית ספר. הורי למדו בבית ספר וגם ילדי כך. לכן היה לי מעניין לפגוש את רונן שפרון, צעיר, שמתחיל השנה ללמוד לתואר שני באקדמיה למוזיקה בתל אביב, והוא לא למד בבית ספר. המפגש אירע אצל יעל אופיר, שהזמינה חברים לביתה ברמת אפעל וביקשה את רונן לנגן בפנינו בוויולה. אחרי החלק האמנותי שוחחנו קצרות, אני ורונן, על הנושא המסקרן כל כך של אי-בית ספר.
09/10/2011  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il