|   15:07:40
עיתונאית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

המירוץ לנשיאות ארצות הברית: תמונת מצב

ישראל תישאר נושא פוליטי חם בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, שכן הקול היהודי, אשר נטה באופן היסטורי להצביע למועמדים הדמוקרטים, משחק תפקיד מרכזי בהצבעה המוקדמת בפלורידה
14/10/2011  |     |   מאמרים   |   INSS   |   תגובות
פיילין. פרשה [צילום: רועי פליישמן]

   רשימות קודמות
  המרוץ לנשיאות ארצות הברית: תמונת מצב - יולי 2011
  המירוץ לנשיאות ארצות הברית: תמונת מצב

הודעתה של שרה פיילין בשבוע שעבר על הסרת מועמדותה כמתמודדת לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית לשנת 2012, מצטרפת להודעותיהם של פוליטיקאים נוספים שהסירו לאחרונה את שמם מרשימת המועמדים לנשיאות מטעם מפלגה זו. עם זאת, בנקודת הזמן הנוכחית, קצת יותר משנה עד מועד הבחירות, טרם הופיע מועמד מוביל מקרב השורות, הצפופות עדיין, של רפובליקנים המבקשים לזכות במועמדות מפלגתם לנשיאות ולקרוא תיגר על הנשיא המכהן, ברק אובמה. בעוד שהמועמדים מנהלים קמפיינים מזה חודשים, סקר משותף של הוושינגטון פוסט וחדשות אי.בי.סי,שפורסם בראשית אוקטובר 2011 העלה, כי התפלגות התמיכה בין מתמודדים אחדים השתנתה באורח דרמטי בתוך כמה שבועות.

נושא היחסים שבין ארצות הברית לישראל עלה לכותרות הקמפיין בראשית ספטמבר 2011 - לקראת ההכרזה על מדינה פלשתינית באו"ם - כשהמועמדים שוקדים על הוכחת תמיכתם הבלתי מעורערת במדינת ישראל. באמצע ספטמבר, הפך הקול היהודי לנושא מרכזי בעקבות מהפך רפובליקני בבחירות המיוחדות שהתקיימו במחוז התשיעי של ניו-יורק על מושבו של חבר הקונגרס הדמוקרטי שפרש. מהפך זה יוחס, בחלקו, לירידה בתמיכת היהודים בנשיא אובמה. עם זאת, ריכוז היהודים החרדים במחוז זה, הנוטים להצביע לימין, אינו מייצג, ככל הנראה, את כלל הבוחרים היהודים בארצות הברית. למעשה, סקר מכון "גאלופ" מספטמבר 2011 העלה, כי בעוד שתמיכתם של היהודים בנשיא אובמה ירדה מאז הבחירות בשנת 2008, הרי שהיא לא ירדה בשיעור שונה מזה שבו ירדה התמיכה בו בקרב כלל הציבור האמריקני.

ובכל זאת, ישראל תישאר נושא פוליטי חם בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, שכן הקול היהודי, אשר נטה באופן היסטורי להצביע למועמדים הדמוקרטים, משחק תפקיד מרכזי בהצבעה המוקדמת בפלורידה. כמו-כן ישנם נוצרים אוונגליסטים שמרנים רבים, המתעניינים מאוד בישראל, במדינות איווה ודרום קרוליינה, המקיימות הצבעה מוקדמת.

להלן רשימה מעודכנת של המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, והצהרותיהם ביחס למדיניותה כלפי מדינת ישראל.

מיט רומני, לשעבר מושל מדינת מסצ'וסטס

מיט רומני, שזכה לעשרים וחמישה אחוזי תמיכה בסקר גאלופ (שהוזכר למעלה) הוא המועמד המוביל היחיד ששיעורי התמיכה בו נותרו יציבים בשבועות האחרונים. בעמוד הדעות ב-נשיונל ריוויו (National Review) מיום ה-23 בספטמבר 2011, כתב מר רומני כי אל לארצות הברית להיות ידידה של ישראל רק בזמנים הטובים, והוסיף כי, "עלינו לפעול כיחידים וכאומה כנגד הקמפיין העולמי לבצע דה-לגיטימציה של מדינת ישראל". כמו-כן, הוא הפציר באובמה להכריז, כי ארצות הברית תבצע הערכה מחודשת של יחסיה עם כל מדינה שתצביע בעד הכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית. בעימות בין המתמודדים הרפובליקנים על המועמדות מטעם מפלגתם לנשיאות ארצות הברית שהתקיים ב-22 בספטמבר, אמר מר רומני כי "לא ניתן יהיה להשלים" עם אירן גרעינית, שכן "זהו אולי האיום הקיומי הגדול ביותר עבור מדינת ישראל".

הרמן קיין, לשעבר מנכ"ל רשת הפיצריות "גודפאדר פיצה", ומנחה תוכנית אירוח ברדיו

הצהרות קיצוניות מאפיינות את דבריו של הרמן קיין ביחס לישראל. מר קיין, ששיעורי התמיכה בו עלו ב-12 אחוזים מאז ראשית ספטמבר קיבל בסקר 16 אחוזי תמיכה, בדומה לריק פרי. האמינות של מר קיין נפגעה מאוד בכל הנוגע לישראל בראשית השנה, כשהציע בטעות, שראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, יתמוך בזכות השיבה של הפלשתינים לאדמות שאותם עזבו ונמצאים כיום בשטח מדינת ישראל. חרף ביקור שערך בישראל בסוף אוגוסט 2011, מר קיין לא הצליח לגבש מדיניות מתוחכמת כלפי ישראל. בעימות בין המתמודדים הרפובליקנים שהתקיים ב-22 בספטמבר 2011, נשאל מר קיין כיצד יגיב להצהרה חד-צדדית על הקמת מדינה פלשתינית. "מי שיתעסק עם מדינת ישראל, יהיה לו עסק עם ארצות הברית של אמריקה", הוא השיב.

ריק פרי, מושל טקסס

ריק פרי, שהדרדר בסקרים ב-13 אחוז מאז ראשית ספטמבר 2011, נחשב עדיין לאחד מתומכי ישראל השמרנים ביותר בקרב המפלגה הרפובליקנית. באסיפה של תומכי הליכוד שהתקיימה בניו-יורק ב-20 בספטמבר, הוא הצהיר, כי ירושלים צריכה להישאר תחת שלטונה המלא של ממשלת ישראל. אל לארצות הברית "לגלות אמביוולנטיות", הוא אמר, "בין טקטיקות הטרור של החמאס לבין הטקטיקה הביטחונית של מדינת ישראל הלגיטימית והחופשית". בעמוד הדעות של ה- וול סטריט ג'ורנאל מה-16 בספטמבר, טען פרי, כי מדיניותו של אובמה עודדה את הפלשתינים להימנע ממשא-ומתן ישיר עם ישראל.

רון פול, חבר בית הנבחרים של ארצות הברית ממדינת טקסס

רון פול בולט ביחס למועמדים האחרים כמועמד המחזיק בעמדות ליבראליות, אשר מגנה לעיתים קרובות את התמיכה הכלכלית - ולעיתים גם הפוליטית - במדינת ישראל. ביחס להצהרה החד-צדדית על הקמת מדינה פלשתינית, אמר חבר הקונגרס, שכיהן שנים עשר תקופות כהונה, ואשר הגיע בסקר למקום רביעי עם 11 אחוזי תמיכה, כי מעולם לא היה תומך גדול של האו"ם כמוסד. בטור שכתב ב-Texas Straight Talk שהתפרסם ב-27 בספטמבר, מתח פול ביקורת על תוכניתה של ארצות הברית לחסום את יוזמת ההכרה במדינה פלשתינית באו"ם. "אישית, אני מקווה שארצות הברית תחזור בה מהכרתה בארגון האו"ם", הוא כתב.

ניוט גינגריץ', לשעבר יושב-ראש בית הנבחרים

נראה כי ניוט גינגריץ' מגלה הבנה עמוקה יותר של כמה מהסוגיות בהשוואה למועמדים אחרים, אך רבות מהצהרותיו קיצוניות לא פחות מהצהרותיהם של המועמדים האחרים. גינגריץ' כינה את המדיניות של ממשל אובמה כלפי ישראל "התאבדותית", ואמר בשנת 2010 כי השגיאות של הבית הלבן "יובילו לשואה שנייה". במדור הדעות שפורסם ב Humanevents.com ב-8 באוגוסט 2011, הפציר מר גינגריץ' בארצות הברית לקצץ במימון שהיא מעבירה לאו"ם אם זה יכיר במדינה פלשתינית. "הכרה של האו"ם תתרחש בצורה מנותקת לחלוטין מכל משא-ומתן עם ישראל, ומבלי שהפלשתינים יוותרו על דרך האלימות או יכירו במדינת ישראל", הוא כתב. עם שבעה אחוזי תמיכה, הגיע גינגריץ' בסקר (גאלופ, ספטמבר 2011) למקום צמוד לזה של מישל בקמן.

מישל בקמן, חברת קונגרס מטעם מדינת מיניסוטה

עמדתה של מישל בקמן האוונגליסטית ביחס למדינת ישראל מוגדרת בעיקר על-ידי האמונה המוצהרת שלה, לפיה כל הבוגדים בישראל, יהיו, כדבריה, "מקוללים". בקמן לא הצליחה לגבש מדיניות בהירה ביחס לישראל, והעדיפה לדבר על התנסות הקיץ שלה בקיבוץ ועל מה שהיא מחשיבה כמורשתה היהודית. אף שנראה היה כי בקמן מבססת את עצמה כמועמדת מובילה, שיעור התמיכה בה בסקרים ירד בצורה חדה לאחר שפרי הכריז על מועמדותו. בעימות בין מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות שהתקיים ב-7 בספטמבר, בקמן התייחסה לישראל רק באזכור קצר, כאשר כינתה את גבולות 1967 "בלתי ניתנים להגנה". כמו-כן היא הפצירה בנשיא אובמה לא לאפשר לנשיא מחמוד אחמדינג'אד לבקר במטה האו"ם בניו-יורק, גם אם הדבר יהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

ריק סנטורום, לשעבר סנטור מטעם מדינת פנסילבניה

בדומה לרוב המועמדים האחרים, לריק סנטורום ניסיון מועט בזירה הבינלאומית. בכל זאת, מר סנטורום מנסה למתוח את שרירי מדיניות החוץ שלו בהתקפה על ממשל אובמה וכינויו "חלשלוש". סנטורום, שזכה בסקר ב-2 אחוזי תמיכה בלבד, אמר בארוחת צהריים חגיגית של הקמפיין שהתקיימה ב-21 בספטמבר, כי הפלשתינים חשים ב"חולשת" ארצות הברית תחת הממשל הנוכחי: "הם רואים זאת, הם יודעים זאת, והם ינצלו זאת".

ג'ון האנטסמן ג'וניור, לשעבר מושל מדינת יוטה והשגריר לשעבר של ארצות הברית בסין

בהשוואה למועמדים האחרים, ג'ון האנטסמן המתון יחסית התמקד פחות בגילויי תמיכה בלתי מסויגת בישראל ויותר בהדגשת המדיניות ה"מוטעית" של הנשיא אובמה ביחס למזרח התיכון. בעמוד הדעות שפורסם ב-נשיונל ריויו און-ליין ב-22 בספטמבר, טען מר האנטסמן, כי המדיניות של אובמה בנושא המזרח התיכון "תרמה בצורה ישירה" להתמוטטות תהליך השלום: "עם ישראל איבד אמון בממשל אובמה וכבר אינו חש שהנשיא מבין את צרכי הביטחון של מדינת ישראל". כשגריר לשעבר, מר האנטסמן הוא המתמודד היחיד מטעם המפלגה הרפובליקנית היכול לטעון, כי הוא בעל ניסיון ממשי במדיניות חוץ. ובכל זאת, מר האנטסמן חותם את רשימת המועמדים של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, עם אחוז תמיכה אחד בודד, על-פי הסקר שנערך לאחרונה.

המועמדים בעלי הסיכויים הקלושים, באדי רומר, לשעבר מושל לואיזיאנה, וגארי אי. ג'ונסון, לשעבר מושל מדינת ניו-מקסיקו, לא הוזכרו בסקר.

תאריך:  14/10/2011   |   עודכן:  14/10/2011
ג'והנה קורנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המירוץ לנשיאות ארצות הברית: תמונת מצב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי 1
16/10/11 01:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תאגידים כמו "תנובה" עשו חזרה בתשובה, השפילו ראש, התוודו בפרהסיה - באמצעות כלי התקשורת - חטאנו, פשענו, כי לא היינו קשובים למצוקת ציבור הצרכנים.
14/10/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
המדפים הם הראשונים להרגיש. הם כמו חלק מהכלבים אשר התברכו בחוש מיוחד אשר מסוגל להרגיש ברעידות אדמה ואו בזעזועים בכדור עוד לפני כולם.
14/10/2011  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
הנה לפניכם כמה תובנות שמחפשות מוצא מרגע שפורסמה הידיעה על שחרורו המופלא של גלעד שליט.
14/10/2011  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
ועדת טרכטנברג הטילה את יהבה על תקציב הביטחון, או יותר נכון על קיצוץ בו, שיביא את הצדק החברתי המיוחל. לצד ההבנה שללא כלכלה בריאה ולאזרחים החיים בשביעות רצון אין מדינה (וגם אין ביטחון). יש כמובן לזכור שאיננו חיים במצב של שלום או אפילו בצלו של "מזרח תיכון חדש", כפי שחושב או חשב בעבר נשיאנו, אלא בארץ מלחמה.
14/10/2011  |  עפר דרורי  |   מאמרים
תהיה הרטוריקה ויהיו ההסברים של אלה אשר תמכו ותומכים ב"עסקת שליט", אותה עסקה לשחרורם מהכלא של 1,027 מחבלות ומחבלים מסוכנים שדם יהודי על ידיהם, שאושרה ע"י ממשלת ישראל, משכנעים וצודקים ככל שיהיו (הגם שאת רובם ככולם ניתן גם לסתור) דבר לא ישנה ולא יוכל לשנות עובדה מהותית אחת, והיא: בסופו של יום ובחלוף חמש שנים הוכח לכולם שוב שהטרור יכול להכניע את מדינת ישראל החזקה, שתענה בסוף לדרישותיו ותניף שוב את הדגל הלבן בפני הטרור ובפני אותו מעגל הקסמים של הטרור.
14/10/2011  |  נבון קצב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il