|   15:07:40
  עופר לפלר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתחברים לצד האומנותי: מסלולי לימוד יצירתיים שמשלבים בין אמנות וטכנולוגיה
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024

אין כבוד: באל-על מזלזלים בכבוּדה

על-אף שאני נמנע מלטוס עם אל-על, לא הייתה לי ברירה ואת טיסתי האחרונה עשיתי עם החברה ושוב זה קרה: השירות היה לקוי והכבוּדה היקרה ללבי נרמסה הכל מתחיל בחוסר ההבנה של אל-על כי לנוסע חשוב שיתייחסו אליו ואל הכבוּדה שלו בכבוד ולא ב"סמוך" הישראלי המכוער מכתב גלוי למנכ"ל אל-על
27/10/2011  |   עופר לפלר   |   מאמרים   |   תגובות
אליעזר שקדי, מנכ"ל אל-על. מתי יבין שבשם הביטחון אין לחברתו את הפריבילגיה להתעלל בנוסעים? [צילום: יח"צ]

מכובדי,

אני שואל את עצמי הרבה מתי בדיוק התפתח אצלי היחס השלילי, או יותר נכון להגיד - היחס הבלתי אוהד בלשון המעטה כלפי החברה אותה אתה מנהל. החברה שבעבר היינו, או לומר הייתי כל-כך גאה בה והבטתי בעובדיה בהערצה מלווה בקנאה הפכה אצלי לחזות ולדוגמה לחוסר מקצועיות, לשלומפריות הישראלית ולזלזול בלקוח ובכבודה שלו.

האמת, מכובדי, אני כותב את מכתבי זה בדם ליבי אבל גם מתוך איזו הבנה שכנראה כלום לא ישתנה בחשיבה ובמתן השירות לנוסע ולכבודה שלו. אני מכיר את התשובות וההסתתרות בשם הביטחון, אני כתבתי חלק מהתשובות האלה. התחרות בעולם התעופה הביאה אותי לעשות כל שלאל ידי בשביל לא לטוס עם אל-על. אפילו כשאני מוצא עצמי יושב שעות בשדה תעופה נידח או משלם על חדרי אירוח ולו רק שלא אצטרך לעבור את מה שאני עובר בטיסותיי עם אל-על.

"לא יהיה בסדר, תדאג"

אחרי שמסרתי את המפתחות ואת המושב שלי 57 A, יצאתי לשוטט ברחבי הטרמינל, וכששמי נקרא ידעתי שמתחיל סיפור המזוודה. ניגשתי לדלפק, אחרי שלקחתי רגיעון כדי שלא תגידו שאני הישראלי המכוער העצבני, ופניתי לאחראי. "כן, אני עופר לפלר", אמרתי כשקולי רועד. "אהה, אנחנו מחפשים אותך", ניתנה התשובה, "איפה המפתחות של המזוודה שלך?"

מאחר שחלק לא קטן מחבריי היו ועודם קב"טי תעופה שלכם, וגם מי שהיה הקב"ט הראשי שלכם בעבר נמנה עם חוג חבריי, אני דואג מבעוד מועד לדעת מי הקב"ט הממונה בתחנה. לא בשביל לקבל חלון או מעבר (זו פריבילגיה השמורה לבודדים - גם בתשלום), אלא רק, אבל רק לוודא שהכבודה שלי תגיע ביחד איתי אל היעד ורצוי גם שלמה.

הפעם במדריד התייצבתי ראשון עוד בטרם נפתח הצ'ק-אין כדי לתת את מפתחות המזוודה, כדי לתת את הקוד שלה וכדי לבקש רחמים שהיא תגיע יחד איתי לארץ הקודש. כמובן שהנערה החיננית שאלה ותשאלה את סדרת שאלות הביטחון. ביקשתי והתחננתי שהמפתחות יחזרו אלי. אבל גם ביקשתי שיעשו הכל כדי לפתוח את המזוודה בזמן, יסגרו אותה ושהיא תעלה על הטיסה. בכל פעם שזכיתי למבט הישראלי - "אחי אל תדאג", הפכתי לחרדתי יותר ויותר. בהומור סיפרתי לקב"ט ולנערה כי יש לי היסטוריה רבת-שנים עם מזוודות מטיילות בלעדיי, יחד עם סיפורי מפתחות מהונג-קונג, מפריז ומלונדון. זכיתי לחיוך מעודד ולמבט "אחי יהיה בסדר, אל תדאג".

אחרי שמסרתי את המפתחות ואת המושב שלי 57 A, יצאתי לשוטט ברחבי הטרמינל. כשעה לפני פתיחת הגייט התייצבתי מול הבורדינג. וכששמי נקרא ברחבי הטרמינל ידעתי שמתחיל סיפור המזוודה. ניגשתי לדלפק, אחרי שלקחתי רגיעון כדי שלא תגידו שאני הישראלי המכוער העצבני, ופניתי לאחראי. "כן, אני עופר לפלר", אמרתי כשקולי רועד. "אהה, אנחנו מחפשים אותך", ניתנה התשובה, "איפה המפתחות של המזוודה שלך?". כאן, אני חייב לציין, קצת בא לי הדם החם לעיניים. "מה זאת אומרת???", שאלתי באסרטיביות, "אצלכם".

"התייצבתי ארבע שעות לפני הטיסה, הגשתי מפתחות עם מחזיק כבד שלא ייפול למישהו מהכיס, הוספתם פתקית עם מספר הנוסע שלי ומקום המושב שלי. ועכשיו ארבעים דקות לפני המראה אתם שואלים 'איפה המפתחות?'. אצלכם, כן אצל ענבל, ליאת או חוחית כמו שקוראים להן". כשראו שאני מתחיל לאבד את סבלנותי, זכיתי שוב למבט "אל תדאג אחי, יהיה בסדר".

רבע שעה של מתח חלפה עד שמצאו את המפתחות ואז שוב נשמע קול מתכתי קורא בשמי. נו טוב, כהרגלי בקודש היה לי כבר ברור שהמזוודה בשל שיקולי ביטחון תגיע במועד שיבוא או יהיה נוח לאל-על. אבל הפעם נמסרו לי המפתחות אחר כבוד.

אני ואל-על - הסוף

כשהגעתי הביתה ופתחתי את הכבודה גיליתי שבודקיך הביטחוניים פחדו שמא פידל קסטרו שתל בתוך הפייפרים שלי את החלקים של הכור בבושהאר, או שמא מאחורי או מתחת לכנפיים הוסתר מטען רב-עוצמה

מכובדי, לא הייתי כותב לך אם היה זה רק סיפור המפתחות. כשהגעתי הביתה ופתחתי את הכבודה, נשבר ליבי. כל פריטי העץ שחצו חצי עולם היו מפורקים לחתיכות ושבורים. גיליתי שבודקיך הביטחוניים פחדו שמא פידל קסטרו שתל בתוך הפייפרים שלי את החלקים של הכור בבושהאר, או שמא מאחורי או מתחת לכנפיים הוסתר מטען רב-עוצמה. אני לא רוצה לדבר על קופסת הסיגרים שהבאתי לחלק לחברה שנפתחה (הרי יש חותם על סיגרים אמיתיים כדי למנוע זיוף). האם מוכר הסיגרים בחנות הרשמית ידע שאני ישראלי? האם נשתלו חומרים מסכני טיסה בקוהיבה? למה? למה היה צריך לטפל בכבודה שלי כך? מה, פחדת שהפייפר מהעץ שניסה לעשות עלייה איתי, יתחרה במטוס הסטירמן של טרנר ולכן ניתנה הוראה לפרק את עבודת היד הזו?

לא בנזק כספי מדובר, אני לא יודע מתי אשוב לאי הקסום קובה, והאם אמצא שוב את הקשיש ממנו קניתי את המטוסים הקטנים ואת האופנוע מדגם הארלי. למה היה צריך לפתוח בחופזה את המזוודה שהגיעה חמש שעות לפני ההמראה והנוסע (הלא-מתמיד כמוני) התייצב בזמן לטיסתו?

אני כותב ככה סתם מהגיגי ליבי לבוקר של אחרי טיסה. ככה סתם, אולי מישהו אצלכם יבין ביטחון אמיתי מהו ויטפל בנוסע ובכבודה לא מתוך חשש ופחד מהתרגיל הבא, אלא מהאיום האמיתי, והוא - אובדן נוסע. הנוסע מימן את עבודתו ושהייתו בחו"ל וגם את שיקולי הביטחון שהם ברורים. אולי באחת מהישיבות שלכם תדברו ותבינו שבשם הביטחון אין לכם את הפריבילגיה להתעלל בנוסעים זרים או בכבודה של נוסע. אם תרצה לשמוע על התעללות בנוסעים זרים, אשמח לשתף אותך.

אני יודע, אקבל תשובות בשם הביטחון, אבל את הפייפרים וההארלי הם לא יחזירו למצבם, אלא אם יש לכם חובב דגמים היכול לשפץ לי את הפריטים ולהשיב להם את צורתם.

אני מאחל לאל-על עוד הרבה שנות טיסה, ואני אשתדל לא להיות חלק מלקוחותיך.

יום טוב,
עופר לפלר

לא כבודה ולא כבוד
[צילום: פלאש 90]

אצלי המזוודה היא חלק מהמסע והתכולה שלה היא חלק ממני. בעברכם כבר שלחתם אותה ליעדים שאפילו אני לא זכיתי להגיע אליהם. לילה אחד, כששבתי מטיסה מהמזרח וכששכחו להחזיר לי את מפתחות המזוודה, מצאתי עצמי ישן כמו כלבלב על מפתן ביתי עד הבוקר

בעשור האחרון אני מרבה לטוס וחייב לציין, שלא הייתה לי טיסה אחת עם אל-על שלא חוויתי איזו טראומה. וכי למה דווקא היום אני כותב לך? ולמה אחרי החגים אני נופל עליך עם מכתב גלוי? הנה תשובתי: אמש חזרתי מעוד מסע בעולם (והאמן לי מאחורי שעות טיסה וחציית העולם לפחות כמו אחד מטייסיך הצעירים); הפעם חזרתי ממסע בקובה ובקוסטה ריקה; למרות תחנוני שלא לטוס אל-על, סוכן הנסיעות שלי התעקש שאטוס חלק מהדרך עם החברה הלאומית.

כשיצאתי מקובה אחרי חודש, דאגתי לארוז את הכבודה שלי כך שהפיצ'פקס הקטנים שאותם אספתי בדרך יגיעו בשלמותם לארץ הקודש. חודש ימים הסתובבו אצלי במזוודה כמה פייפרים ואופנוע מעץ אותם רכשתי מידי אמן באחד הכפרים הנידחים של קובה. הם לא נרכשו בכסף רב, אבל היה בהם מהתמימות והיופי של קובה. האי שנותר הרבה שנים מאחור, אי שם בסוף שנות החמישים, לכן רכשתי את הפיצ'פקס. המטוסים הקטנים מהעץ וההארלי נארזו כל-כך טוב, שהם עברו ארבע טיסות (טיסות פנימיות וטיסות בינלאומיות) והגיעו בשלמות לפני שפגשו את ידיהם המסוקסות של קציני וקצינות הביטחון שלכם במדריד.

הכל מתחיל אצלכם בחוסר ההבנה כי לנוסע לא חשוב אם הוא מקבל חומוס או משהו אחר, אלא שיתייחסו אליו ואל הכבודה שלו בכבוד ולא ב"סמוך" הישראלי המכוער. אצלי המזוודה היא חלק מהמסע והתכולה שלה היא חלק ממני. בעברכם כבר שלחתם אותה ליעדים שאפילו אני לא זכיתי להגיע אליהם. לילה אחד, כששבתי מטיסה מהמזרח וכששכחו להחזיר לי את מפתחות המזוודה, מצאתי עצמי ישן כמו כלבלב על מפתן ביתי עד הבוקר לפני שהזעקתי אחד מבני משפחתי.

תאריך:  27/10/2011   |   עודכן:  27/10/2011
עופר לפלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין כבוד: באל-על מזלזלים בכבוּדה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
"אל-על?-לא,תודה."
27/10/11 10:42
2
נוסע מתמיד לשעבר
27/10/11 11:33
 
גל רו
27/10/11 12:32
3
ל' מפרשת קצב
27/10/11 13:35
4
הניה
27/10/11 15:25
5
י.מזור
29/10/11 19:19
6
נוסע מתמיד מאד
29/10/11 19:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בראיון נרחב בעיתון ידיעות (23.10.11), מפורסמים קטעים נבחרים מספרו של גלעד שרון על אביו, מתוך מבט ראותו של אביו שרון ומתוך מבט עיניו, נטייתו הפוליטית של הבן. מעניין לקרוא על ניתוח נושאים ואישים פוליטיים וצבאיים, בהם נתקל, התחכך, נלחם פוליטית האב שרון במהלך פעילותו הצבאית והמדינית. כמובן שהפתקים בכתב ידו הם חומר אותנטי המביע את דעותיו והשקפותיו הצבאיות, פוליטיות אבל החלקים הנוספים, הם פרי כתיבתו והשקפת עולמו של הבן גלעד, שמותר לנו להעיר, להעביר ביקורת ואפילו להתנגד נמרצות.
27/10/2011  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בינות לכל מדפי הספרים העמוסים בביתי ניצב לו ספר התנ"ך במקום של כבוד, עטוף כריכת עור, עטור בהדפס זהב. אפתח בווידוי אישי. לא נעים לומר, אפילו די מביש, מעולם לא סיימתי לקרוא את כל התנ"ך. בוגרת אולפנה, בת מדרשה, שותפה קבועה בחידוני תנ"ך, ועדיין אינני יכולה לומר שהצלחתי לעבור על כל דפיו בשלמות ולו פעם אחת.
26/10/2011  |  רעות יעקבסן  |   מאמרים
מדינת ישראל, המדינה המתקדמת ביותר במזרח התיכון, מאשימה את טובי רופאיה בחוסר ניקיון-כפיים ובתחבולנות. אני לא הייתי מוכן להיות מטופל תחת ידי רופאים תחבולנים וחסרי ניקיון-כפיים, אז מדוע אין מפטרים לאלתר כל הרופאים האלה? יותר מזה, הרופאים האלה, אשר לטענת המדינה הם תחבולנים ומלוכלכי כפיים, מבקשים ללכת, ולא נותנים להם, מה הולך פה? האם נכון לומר שהפוסל במומו פוסל? האם המדינה קושטת את הרופאים במקום לקשוט את עצמה? כנראה שכן.
26/10/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
מי שמסתובב קצת בסופרמרקטים לאחרונה מגלה להפתעתו שאחרי שפגה השפעתה של המחאה החברתית וגל החרמות דעך מעט, מחירי המוצרים - שאותן חברות שנורא פחדו מהחרם החברתי - עלו בצורה משמעותית בעשרות אחוזים והאמירו למחיר הקודם ואף מעבר לכך. עובדים עלינו בעיניים והטייקונים, יחד עם האוצר, ממשיכים לגזור קופונים שמנים ויורקים לנו בפנים, ואנחנו אומרים שיורד גשם.
26/10/2011  |  עמוס דאי  |   מאמרים
בעוד פחות מ-3 חודשים ייעלמו מאות מיליוני כוכבים בשווי עשרות מיליוני שקלים שנצברו לזכות צרכני האשראי - בכאל ובישראכרט, ומספר חודשים אחר כך, גם בלאומי קארד.
26/10/2011  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שתי תביעות קטנות נגד חברות תעופה מגיעות לרשם הבכיר שרון קרן, אשר עם הכנה מצוינת, התמקדות בפרטים החשובים וסבלנות רבה מצליח להוביל לפשרות בתוך רבע שעה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
אחרי 7 באוקטובר הדרישה של ראשי מערכת הביטחון שנסמוך עליהם בעיניים עצומות וניתן להם שיק פתוח היא לא לגיטימית    העמדה הזו שהם הכי חכמים והיחידים שיודעים ותמיד צודקים ואנחנו לא מבינים...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il