|   15:07:40
  אריה אבישור  
חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל

העוצמה של קבוצת אליטה מקורה במונופול היחסי על משאבים נדירים כמו עוצמה פוליטית, כסף, יוקרה, מידע, זיקה למערכת סמלים, שליטה בכוח פיזי וכיוצא באלה למרות עוצמתה, האליטה זקוקה לתמיכה מההמון
19/11/2011  |   אריה אבישור   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו. מקדש הפרדת רשויות [צילום: AP]

"אני מקדש את הפרדת הרשויות ושלטון החוק", אמר נתניהו והנחה את יו"ר הקואליציה למשוך את הצעת החוק. זו אינדיקציה נוספת עבור מי עובד מר נתניהו...

אֵלִיטָה (מצרפתית: élite, נבחרים) הוא מונח בסוציולוגיה המתאר קבוצת מיעוט בחברה, אשר מחזיקה בעוצמה החברתית המאפשרת לה שליטה או השפעה מכריעה על החברה או על חלקים ממנה. ההמון, לעומת האליטה, מהווה מספרית את רוב החברה ואינו מאורגן, נעדר עוצמה ומגויס מלמעלה על-ידי האליטות‏ (הגיוס מלמעלה נקרא 'קואופטציה').

'קואופטציה' גם הוא מושג מתחום הסוציולוגיה המתקשר לסוציולוג בריאן טרנר, ומתייחס לדרך ההתמודדות אל מול מנהיגים או נציגים המפריעים או עשויים להפריע לפעילותו של ארגון מסוים - כשהם פועלים מחוצה לו - זאת באמצעות צירופם לארגון עצמו. פעולה זו עשויה לתרום למניעת התגבשותה של אופוזיציה יעילה מטעם גורמי חוץ, בשל גיוסם של המוכשרים מבין חבריה לשורות הארגון בשיטה זו.

העוצמה של קבוצת אליטה מקורה במונופול היחסי על משאבים נדירים כמו עוצמה פוליטית, כסף, יוקרה, מידע, זיקה למערכת סמלים, שליטה בכוח פיזי וכיוצא באלה. למרות עוצמתה, האליטה זקוקה לתמיכה מההמון. באוניברסיטת שיקאגו מלמדים שלאליטה יש יתרונות יחסיים והיא יותר יעילה בהתארגנות פוליטית. ידועים במיוחד מאמרו של ג'ורג' סטיגלר "תיאוריה של פיקוח כלכלי" (Bell Journal, 1971), ומאמרו של גארי בקר "תיאוריה של תחרות בין קבוצות לחץ על השפעה פוליטית" (The Quarterly Journal of Economics, 1983).

קיומה ומעמדה של אליטה בחברה תלויים בשלושה גורמים עיקריים: תפישה עצמית, גישה למשאבים מוערכים ואישור כללי.

  • תפישה עצמית: חברי אליטה מחזיקים וחייבים להחזיק תמיד בתפישה עצמית אליטיסטית, שלפיה מעמדם המועדף מוצדק בגלל כישורים עודפים שלהם לבצע החלטות או לקיים שליטה בתחומים מסוימים. תפישה עצמית זו, בהגדרה, חייבת להיות תמיד כוזבת ומיוסדת על הגישה המועדפת של האליטה למשאבים מוערכים. אצל האליטה הקולוניאליסטית-אירופאית בישראל קיימת תפיסה עצמית של מונופול על החוכמה ועליונות הגזע האירופאי הלבן (White Supremacy).

  • גישה למשאבים מוערכים: התפישה העצמית של חברי האליטה מבוססת תמיד על העובדה שיש לקבוצה גישה נוחה יותר למשאבים הזוכים להערכה מצד כל או רוב החברים בחברה. משאבים אלו עשויים להיות כל דבר המבחין בין חברים בחברה: מוצא, תכונות פיזיות, מין, אמונה, חינוך, מזון, הון, מקום מגורים, וכן הלאה. מעבר למשאבים המוערכים המצויינים כאן, האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל טוענת לבלעדיות על המיתוס של הגשמת החזון הציוני והקמת מדינת ישראל.

  • אישור כללי: כדי שאליטה תתקיים, כל או רוב החברים בחברה חייבים להעריך את המשאבים שבחסר באופן דומה לזה של האליטה. הערכת ההמון כלפי המאפיינים של האליטה בישראל מבוטאת הרבה פעמים ע"י רגשי הנחיתות של מרבית המזרחים החיים בישראל כלפי האליטה הקולוניאליסטית-אירופאית, וזה תואם את תפיסת העליונות של האליטה.

בהקשר של החינוך, רוב קבוצות האליטה ברחבי תבל הפרידו לאורך הדורות בצורה חדה בין החינוך המוענק לבני האליטה לחינוך המוענק לאנשים אחרים. ההפרדה בחינוך הייתה לרוב פיזית (בתי ספר אחרים). החינוך במוסדות שונים נועד כדי לאפשר לבני האליטה להכיר זה את זה וכדי לקבל חינוך שיקנה להם שוֹנוּת ביחס למי שאינם בני האליטה. בישראל קיימת הפרדה לפי שכונות מגורים או יישובים שונים, או בתי ספר פרטיים, כאשר החינוך הממלכתי מתוקצב ברמה נמוכה ע"י הממשלה, והחינוך האליטיסטי מתוקצב, בנוסף, גם באופן פרטי ע"י הורים ותורמים.

עמדות מפתח במדינה

כדי לשמר את האבחנה בין הקבוצות השונות באוכלוסיה לתועלתה, יוצרת אליטת קבע מוסדות חברתיים שמטרתם לשמר את עליונותה לאורך זמן. מוסדות חברתיים אלו עשויים להיות דת, מסורת, חינוך, משפט, וכדומה והם מכוונים לשמר את האליטה הקיימת, ולהנציח את יתרונותיה באופן שיהיה תלוי פחות בנגישות למשאבים. בישראל לאליטה הייתה שליטה באופן מסורתי במוסדות המשפט ואכיפת החוק, באקדמיה, במערכת החינוך, בצבא ובמוסדות הביטחון, ובתקשורת. שליטה זו מתקיימת באופן גורף אך לא מוחלט גם כיום.

האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל משתדלת לאייש עמדות מפתח במדינה הכוללים את פרקליטות המדינה, בית המשפט העליון, צמרת המשטרה, הצבא, המוסד, והשב"כ, האקדמיה, תפקידי מפתח במשרד האוצר, בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, ואפילו את קובעי תוכניות הלימודים במשרד החינוך על-ידי אנשי האליטה, או על-ידי אנשים נאמנים לאליטה, אם בגלל נטיותיהם הפוליטיות ואם על-ידי קואופטציה.

נשאלת השאלה מהיכן השימוש במונח 'אליטה קולוניאליסטית-אירופית'? מבחינה מדעית, זהו ביטוי נכון המתאר את התנהגותה של האליטה השלטונית בישראל. הם קולוניאליסטים-אירופים בחיפוש שלהם אחרי עבדים ורנטות בכלכלה. הם מתייחסים לחלקים גדולים באוכלוסיית ארץ ישראל ולתושבי האזור בכלל כאל 'ילידים' והם עושים להם מניפולציות כפי שעשו הקולוניאליסטים האירופים בזמנו באפריקה, באסיה, ובאמריקה.

ראשיתם של הקולוניאליסטים האירופאיים בישראל היא כראשית הציונות. מי שנקראו אז "הבעלי בתים" הלכו וממש הזמינו את החמולות של הערבים לבוא לכאן מכל ארצות האזור כדי לעבוד עבורם. אלה היו הקולוניאליסטים האירופיים הראשונים בעם ישראל, והקמת מדינה יהודית לא עניינה אותם. עיניינו אותם רווחים כספיים ותו' לא. על תוצאות מעשיהם אנחנו משלמים עד היום. ההיסטוריונים של הקולוניאליסטים האירופיים דאגו להסתיר עובדה זו כמו גם לגמד את תרומתם של יהודי המזרח למימוש החזון הציוני. דוגמה לכך היא הסדרה "עמוד האש" והתבטאויותיו האחרונות של יוצר הסדרה, יגאל לוסין.

הם לא רואים לנגד עיניהם את האינטרסים של הלאום היהודי אלא את האינטרסים הכלכליים של האליטה בלבד. מה שאני עושה על-ידי השימוש במונח זה, זה לחשוף את המזימות שלהם ואת הכוונות שלהם. משנות ה-'1950 ועד היום, רבים בציבור הישראלי יודעים שיש "שיטה" שדופקת אותם ושיש לה משת"פים. זה לא חדש וזה נקלט טוב בציבור. אני רק מלמד אותם ש"השיטה" זה קולונואליסטים אירופיים.

יש לציין כי השימוש במונח 'אליטה קולוניאליסטית-אירופית' אינו מקרי, ולא במקרה אני לא משתמש במונח 'אליטה אשכנזית'. זאת מכיוון שיש אשכנזים רבים שאינם קולוניאליסטים-אירופאיים כגון: החרדים, הציונות הדתית, ואפילו אשכנזים חילונים שאינם כאלה. אצל האליטה המדוברת קיימת התנהגות אליטיסטית קולוניאליסטית-אירופאית בעלת מאפיינים התנהגותיים-כלכליים ברורים.

הצפה של שווקי העבודה

על-ידי יישום של מודל שיווי משקל כללי בכלכלה, ניתן להראות שהשכר והרווחים של עובדי צוארון לבן, להלן המנהלים, יגדלו ככל שהפרופורציה של עובדי צוארון כחול גדלה ביחס אליהם. במודל כלכלי ניתן גם להראות שניתן להעסיק עובדים בשוק עבודה תחרותי בתנאי שכר של עבד. אלה הם שני העקרונות הכלכליים עליהם מושתתת האמביציה הכלכלית של הקולוניאליסטים האירופיים בישראל, ומהם נגזרות עמדותיהם בנושא המדיני ובנושא מדיניות ההגירה של מדינת ישראל.

המשמעות של הדברים היא שהקולוניאליסטים האירופאיים בישראל מעוניינים בהשארות הערבים בארץ ישראל כדי להציף את שווקי העבודה של צוארון כחול בעובדים, וליהנות, אגב כך, מרווחים גבוהים. במילים אחרות "השמאל הנאור" מעוניין לשים ידו על מצבור ענק של עבדים מתוך שיקולים כלכליים, ועשיית השלום, תוך קבלת דרישות הערבים, היא רק תירוץ.

כאמור, מדיניות ההגירה של האליטה, קרי עניין יבוא העובדים הזרים, והיחס לפליטים, שחודרים לארצינו במספרים גדלים והולכים, נובעת מאותם שיקולים. מכאן ניתן ללמוד שהמאבק בערבים והמאבק כנגד העובדים הזרים אחד הוא. להזכירכם, לפני קום המדינה חלק ניכר מהערבים היו עובדים זרים. לכן הקולוניאלסטים האירופיים נלחמים על העובדים הזרים וילדיהם ומתנפלים כמוצאי שלל רב על כל פליט מדרפור. זו גם הסיבה שהם רוצים מדינה פלשתינית—שהערבים עובדי הצוארון הכחול יהיו זמינים לכלכלה שלהם.

יתר על כן, החולשה היחסית של מהגרים בשוק העבודה ידועה להם. אוכלוסיות חדשות ולא מאורגנות מבחינה פוליטית (הרבה פעמים ללא אזרחות או אפילו רשיון עבודה) חלשות בכל הנוגע לזכויותיהן בשוק העבודה. זה מגדיל את ההכנסות והרווחים של האליטה.

לצורך קידום המטרות הכלכליות שלהם, הקימו הקולוניאליסטים האירופיים שורה של ארגונים הממומנים בין היתר על-ידי הקרן החדשה לישראל. במישור "המדיני", ארגונים אלה כוללים את "שלום עכשיו", "בצלם", "מחסום ווטש", "קואליצית נשים לשלום", "עדאלה" ואחרים. במישור של מדיניות ההגירה, מדובר ב"קו לעובד", "מוקד סיוע לעובדים זרים", "ילדים ישראלים" (שנועד לסייע לילדי העובדים הזרים), וארגונים נוספים למען הפליטים החודרים לישראל.

ארגונים אלה מקדמים את האג'נדה של האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל על-ידי מגוון פעילויות, כאשר הידועה שבהן היא עתירה לבג"ץ, הנשלט גם הוא על-ידי אותה אליטה ומקבל באופן אוטומטי את עתירותיהם. כמובן כולם מתהדרים בשם הצח מלובן "ארגוני זכויות אדם". אני מניח שכמו שהקרן החדשה לישראל מממנת ארגונים המקדמים את מטרות האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל, יש מנגנון שדואג לשלם למושאי הקואופטציה.

בהרבה מקרים האליטה השלטונית נבדלת בדתה משאר האוכלוסיה. בישראל זה לא המקרה, אבל יחסם של הקולוניאליסטים האירופיים לדת שונה ביחס לשאר האוכלוסיה. יחסם של הקולוניאליסטים האירופיים לדת הוא עויין, מתנשא ומתנכר. מכיוון שאותם אנשים אינם רואים את עצמם כיהודים, כל טענות היהודים נראות להם לא רלוונטיות.

יתר על כן, היהדות והרבנים עומדים בדרכם למימוש מאוייהם הכלכליים-פוליטיים. במישור המדיני, היהדות מלמדת כי לעם ישראל זכות בלעדית על ארץ ישראל כולה. במישור של מדיניות ההגירה, הרבנים מערימים קשיים על רצונם להכניס לעם ישראל את כל מי שהם רוצים. קריאתו של שמעון פרס, מנהיגם של הקולוניאליסטים האירופיים, לחרדים: "צאו לעבוד" משמעותה למעשה שלילת הלגיטימציה של לימודי התורה וקריאה להפסקתם.

להערכתי, האליטה אינה מסתפקת רק בקואופטציה של ממלאי תפקידי מפתח בשירות המדינה, והיא שואפת לגייס מלמעלה גם פוליטיקאים בכירים. לדעתי, את מדיניות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשתי הקדנציות שלו כראש ממשלה אי-אפשר להסביר ללא שימוש במונח זה. אציין כי, בנוסף, אני מאמין כי ראשי המדינה גוייסו כסוכנים של האימפריה האנגלו-אמריקנית שהאינטרסים שלה חופפים במידה רבה לאינטרסים של הקולוניאליסטים האירופיים בישראל. אך לא אדון בעניין זה במאמר הנוכחי.

קבלת הסכמי אוסלו על-ידי הליכוד, כאשר עלה לשלטון ב-1996, וחתימת הסכמי וואי וחברון, בניגוד למצע הליכוד, לחוקת הליכוד, ולהצבעתו בכנסת בעניין זה נובעים מכך ש"המשחק מכור". גם את נאומי ראש הממשלה בבר-אילן, בקונגרס האמריקני, ובאו"ם, לפיהם הוא מקבל את עיקרון שתי המדינות בארץ ישראל המערבית, בניגוד להבטחתו מלפני הבחירות האחרונות, לא ניתן להסביר ללא השימוש במונח הקואופטציה. אם ראש ממשלת ישראל מהמחנה הלאומי לא מעלה את הטענות הצודקות של עם ישראל על ארץ ישראל ובמקום זה הוא מכיר בטענות הלא צודקות של הערבים על חלקים מארץ ישראל, משהו רקוב בממלכת דנמרק...

מערכת ערכים קלוקלת

בימים אלה ניטש הויכוח על אופיו של בית המשפט העליון. העניין ברור: לכמה חברי כנסת הגונים נמאס שבית המשפט העליון פוסק באופן סיסטמטי על-פי האינטרסים של האליטה השלטונית אליה הוא משתייך, ולזה קוראים הפרדת רשויות, עצמאות מערכת המשפט, צדק ושלטון החוק, והם פתחו במאבק על-מנת להוציא את השליטה בבית המשפט העליון מידי האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל.

בין היתר, הועלתה לדיון הצעתם של חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין לערוך שימוע פומבי למועמדים למשרת שיפוט בבית המשפט העליון בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת שלאחריו היא תאשר או תפסול אותם למשרה המבוקשת. נוהג זה קיים במדינות מערביות רבות בעלות מסורת דמוקרטית רבת שנים, ביניהן ראויה לציון ארצות הברית של אמריקה. "לא יקום ולא יהיה, חוק כזה לא יהיה בממשלה בראשותי. עצמאות בתי המשפט היא מעל הכול. אני מקדש את הפרדת הרשויות ושלטון החוק", אמר נתניהו והנחה את יו"ר הקואליציה למשוך את הצעת החוק. זו אינדיקציה נוספת עבור מי עובד מר נתניהו...

אחד התוצרים של האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל הוא מערכת ערכים קלוקלת. המרדף החולני אחרי תועלות חומריות ואינטרסים כלכליים מביא לכך שלא מבדילים בין אוייב לבני העם שלך, בין הצורך של ישראל בפצצה אטומית לכאורה מטעמי הגנה עצמית לבין הרדיפה של אירן אחרי הפצצה מטעמים אימפריאליסטיים, או בין התגייסות למחתרות היהודיות לפני קום המדינה לבין התגייסות לארגוני הטרור הפלשתינים. אתם לא מאמינים - תשאלו את אהוד ברק.

ההסברה הישראלית בעולם נכשלת מכיוון שהיא מבוססת על האינטרסים של הקולוניאליסטים האירופיים בישראל ולא על הטיעונים הצודקים של עם ישראל על ארץ ישראל, אותם פירטתי במאמרי שהתפרסמו ב"חדשות מחלקה ראשונה". אי-אפשר להגיד לאו"ם ולכל העולם שאנחנו בעד מדינה פלשתינית בשטחי יהודה ושומרון ובעזה ואז להגיד להם תצביעו נגד. אין הגיון בכך! מרגע שאנחנו תומכים בעיקרון של מדינה פלשתינית בארץ ישראל המערבית, מרגע שאנחנו מכירים בכך שארץ ישראל היא פלשתין, שום הסברה לא תעזור לנו. בדימוי ציורי, ממשלת ישראל כורתת את הענף עליו יושבת ההסברה הישראלית.

לסיכום, העתיד של מדינת ישראל והעם היהודי תלוי במידה רבה ביכולת של החברה בישראל למגר (באורח דמוקרטי וחוקי כמובן) את האליטה הקולוניאליסטית-אירופית מעמדות המפתח במדינה, וביכולתו של המחנה הלאומי להעמיד מתוכו מנהיגים חסינים בפני קואופטציה ו/או גיוסם לטובת אינטרסים של מדינות זרות המנוגדים לאינטרסים של העם היהודי.

בהכנת מאמר זה המחבר נעזר בחומרים מויקיפדיה.
הכותב הוא חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה.
תאריך:  19/11/2011   |   עודכן:  20/11/2011
ד"ר אריה אבישור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מי ומי
19/11/11 18:55
2
איך נדע מי משת"פ?
19/11/11 20:48
 
ירון זכאי 1
19/11/11 23:12
3
מב"י
19/11/11 21:27
4
פרעוש
19/11/11 21:57
5
אהרון שחר
21/11/11 15:55
6
שמאלש
22/11/11 18:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קבע שאירן מפתחת נשק גרעיני. בישראל מתלהט הדיון הציבורי בשאלה האם ישראל צריכה/מסוגלת לתקוף את אירן בכוחות עצמה. באירופה שלא למדה דבר מניסיון העבר (הלא-כל-כך-רחוק) יש נטייה להשלים עם התגרענותה של אירן. בארצות-הברית מכהן נשיא הלוקה בהבנת המציאות ואינו בשל/מסוגל להחליט את ההחלטה הנכונה היחידה במציאות הנוכחית, וזו צריכה להיות צ'רצ'יליאנית ולא צ'מברלינית.
19/11/2011  |  רון בריימן  |   מאמרים
בטורו הקבוע ב-"7 ימים" (ידיעות אחרונות 18.11) כותב יאיר לפיד: "בדמוקרטיה שפויה הקואליציה נוהגת לשים עליה רסן, מפני שהיא יודעת שבסופו של דבר השלטון יתחלף, וכללי המשחק שאותם היא קובעת יופנו פתאום נגדה".
19/11/2011  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
"ואהבת לרעך כמוך" - זה כלל גדול בתורה. זוהי אחת האמירות הבסיסיות שעליהן חונכתי אני, כמו רבים מבני עמנו היהודים, כבר משחר ינקותי. לא פעם היה לי הרושם שזו מין יוהרה יהודית. עוד נדבך בשכנוענו העצמי שאנו עם סגולה. שונים מאחרים. טובים יותר ומוסריים יותר.
18/11/2011  |  יורם דורי   |   מאמרים
מנהיגי שתיים מן המעצמות הגרעיניות החברות במועצת הביטחון ישבו זחוחים על בימת המפגש של ראשי עשרים המדינות העשירות בעולם, שכולו כלכלה, והחליפו רשמים. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ונשיא ארצות-הברית ברק חוסיין אובמה החליפו ביניהם הערות אודות אותו איש חצוף, גאוותן, ערמומי, המפריע ל-400 מיליון אמריקנים וצרפתים לנהל את העולם כמו שצריך. הוא שקרן, רטן הנשיא הצרפתי. אכן, אישר האמריקני, והוסיף: תאר לך שאני צריך לסבול אותו כמעט כל יום.
18/11/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
במשך 30 שנות שלטונו של חאפז אל-אסד (1970-2000) הוא ניהל יחסי אוהב-שונא עם הליגה הערבית ועם עמיתיו שליטי מדינות ערב. מצד אחד, השליט הסורי הציב את עצמו כ"שומר החותם" של הערביות, ודמשק בירתו היא "המבצר האיתן" ואף "כיוון התפילה" של הלאומיות הערבית. התדמית שאסד ניסה ליצור לסוריה היא שמדינתו לעולם לא תוותר על זכויות הערבים, כיוון שהיא מבטאת את רחשי לבם של ההמונים הערביים, בעוד שהשליטים האחרים - ובראשם אנוור סאדאת והמלך חוסיין - זוחלים לרגלי ישראל וארה"ב ובוגדים באינטרסים הערביים, בערכי האומה הערבית וברגשותיה. המלכים של סעודיה, מרוקו וירדן, כמו האמירים של אמירויות המפרץ, הוצגו בתקשורת הסורית כ"ריאקציונרים" ו"תקועים בהיסטוריה", ואילו סוריה תחת דגל הבעת' ("התחייה") היא "מהפכנית ופרוגרסיבית" המובילה את האומה הערבית אל עתיד מזהיר "תחת הנהגתו הנאורה של הנשיא אסד". התמונה הזאת הרגיזה מאוד את שליטי מדינות ערב, אך לא יכלו לעשות הרבה נגד השלטון הסורי, שהפעיל במשך השנים קבוצות רדיקליות, בעיקר פלשתיניות, נגד מדינות ערביות שלא מצאו חן בעיניו.
18/11/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il