|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

נמל אילת - גשר לשת"פ אזורי

מזה זמן רב מתנהל דיאלוג פורה בין נמל אילת לנמל עקבה. הקשר נשמר על בסיס כמעט יומיומי תוך בניית תוכנית משותפ ת במטרה להעצים את הסחר בין שני הנמלים
24/11/2011  |     |   מאמרים   |   תגובות
נמל אילת. הגשר לרווחה ולשלום [צילום: איתמר לוין]

צו השעה
אף לא אחד יכול להבטיח כיום, מעבר חופשי של אוניות וסחורות ישראליות דרך תעלת סואץ. חיזוק והידוק הקשרים הכלכליים עם נמל עקבה הוא צו השעה כיום וגם לירדנים ולחברות ענק אסייתיות יש אינטרס מובהק בזה.

לפני כמה ימים ערכנו בנמל אילת כנס ללקוחות החברה, עם האורחים הרבים נמנו גם שני מנהלי הפיתוח העסקי של נמל עקבה. בעצם הגעתם ונוכחותם לא הייתה כל הפתעה. מזה זמן רב מתנהל בינינו דיאלוג פורה, אנחנו שומרים על קשר כמעט על בסיס יומיומי ובונים תוכנית משותפת שמטרתה הגברה והעצמת הסחר בין שני הנמלים - עקבה ואילת.

נמל עקבה הוא הנמל היחיד של ממלכת ירדן, הוא גדול הרבה יותר מנמל אילת ויכולת הטעינה והפריקה שלו נאמדת כיום בלמעלה מ-30 מיליון טון בשנה. אין כל סיבה שאנחנו, כנמל קטן ששוכן לצידו של נמל גדול, לא נוכל לסייע לו ולהעניק לו שירותי נמל נלווים ולצד זה גם ליהנות מהיתרונות ומהיכולות שיש לנמל גדול, וכך ביחד ותוך שיתוף פעולה, נוכל להציע למפעילים ימיים רבים שירות משופר, יעיל וזול יותר, מזה הניתן כיום.

איננו מתעלמים מהמגבלות השונות ובראשן החרם הערבי, שלא מאפשר לאוניות סחר רבות לעגון בנמל ישראלי, וכן מההיבטים הפוליטיים שמערימים קשיים נוספים. מפעילי ומנהלי נמל עקבה הם אנשי חברה בינלאומית שפועלת תחת זיכיון של ממלכת ירדן, ומטרותיהם חופפות למטרותינו - הגדלת נפח הפעילות הנמלית והפיכת מפרץ אילת/עקבה, לגורם התעבורתי המרכזי ביותר בסחר המתנהל בין אסיה לאירופה ולהפך.

זה לא סוד שכמות המכולות שמשונעות כיום דרך נמל אילת היא מינימלית. מספר גורמים 'תורמים' את חלקם לכך: א. אוניות מכולות גדולות מאוד אינן יכול לעגון אצלנו בשל רציף ועומק נמל שאינם מספיקים. ב. עלות ההובלה היבשתית הגבוהה מאילת למרכז הארץ ולהפך. ג. המעבר דרך תעלת סואץ.

להיות חלק מהשוק בימי הגלובאלי

כדי להתאים את עצמנו למציאות הכלכלית המשתנה, הכינונו תוכניות, גויסו תקציבים וכבר בזמן הקרוב יחלו עבודות של הארכת הרציף והעמקת הנמל. בנוסף, במהלך השיחות עם מנהלי נמל עקבה, עלה הרעיון של העמסת מכולות לישראל על אוניות הענק שפוקדות את עקבה ושינוען לאילת מעקבה, באמצעות אוניית מעבר (שאטל) קטנה יותר. ככל שקיבולת האונייה גדולה יותר, העלות למכולה קטן יותר ואפילו השינוע ה'שאטלי' הנוסף, לא מייקר אותו. עובדה זו עשויה להוזיל משמעותית את עלות ההובלה ליבואנים והיצואנים הישראלים, ואפילו לאירופאים שמשנעים סחורות במעבר דרך תעלת סואץ. כיום, בשל המגבלות, אוניות מכולה גדולות אינן פוקדות את נמל אילת ו'תפיסת טרמפ' על אוניית מכולות גדולה, יכולה להפוך את נמל אילת לאטרקטיבי ביותר, כלכלית, ליבואנים והיצואנים.

כאנשי עסקים ישראלים, אנחנו שואפים להיות חלק מהשוק הכלכלי/ימי הגלובלי, יחד עם זאת אסור לנו להתעלם מהנעשה באזורנו. אף לא אחד יכול להבטיח כיום, מעבר חופשי של אוניות וסחורות ישראליות דרך תעלת סואץ. חיזוק והידוק הקשרים הכלכליים עם נמל עקבה הוא צו השעה כיום וגם לירדנים ולחברות ענק אסייתיות יש אינטרס מובהק בזה.

שר התחבורה, ישראל כץ, שהוא 'בולדוזר' לא קטן, מדבר בריש גלי ומעל כל במה, על חיבור אילת לקו הרכבת של מדינת ישראל ומדבר על מעורבות של גורמים מרכזיים בסין, שרוצים להיות שותפים לפרויקט.

אינטרסים כלכליים בינלאומיים + שת"פ אזורי בין מדינות + שימוש הדדי באמצעים תעבורתיים = גשר לרווחה ולשלום.

הכותב הוא מנכ"ל חברת נמל אילת בע"מ.
תאריך:  24/11/2011   |   עודכן:  24/11/2011
אבישי כהן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים ההם כתבתי את ספרי הראשון 'ביתספר למפגרים'. הייתי גאה מאוד בשלוש-מאות או ארבע-מאות העמודים שנצברו ושלחתי את כתב היד להוצאת ספרים מכובדת. בראש ההוצאה לאור עמד עורך לילה ותיק באחד מעיתוני הבוקר. להוצאה לאור היו כמה מחלקות ובראשן עמדו גם פרופסורים מהאוניברסיטה וכמה פוליטרוקים שהזדקנו ופרשו מהבמה הפוליטית. אחד מהם התקשר אלי ושאל, לאיזה מדור לדעתך שייך הספר שכתבת? כידוע, לגיהינום יש שבעה מדורים. זו בערך הייתה תשובתי והוא צחק. תראה, הסביר לי, יש מדור ספרות יפה, אבל אתה כותב פה דברים מכוערים על אנשים מפגרים. זה לא יפה. יש מדור שירה, אבל אנחנו עומדים להוציא לאור את אלתרמן ועמיחי. כל העמדות תפוסות. גם מדור היסטוריה ומדור ספרות בדיונית לא שייך כי הדברים שלך יותר קרובים להיסטריה. אולי מדור מדע, פסיכולוגיה, מה דעתך? ליבי רטט והחסיר כמה פעימות. למה לא, בעצם? שיהיה.
24/11/2011  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
"כתשעים אחוזים מההורים אינם מונעים מילדיהם לפתוח חשבון בפייסבוק לפני הגיל המינימלי המוגדר לכך. מהו הגיל המינימאלי? שלוש עשרה" (ידיעות אחרונות 14.1.11).
24/11/2011  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
פרשתנו פותחת בנוסח תמוה: "אלה תולדות יצחק בן אברהם הוליד את יצחק". הרי התורה לא מבזבזת מילים לחינם ועוד באותו פסוק אז למה החזרה הזו?
24/11/2011  |  בעז מלט  |   מאמרים
במדינה שהקומבינה הפכה להיות האמצעי האולטימטיבי להשגת טובות הנאה, הנוהג של "שמור לי ואשמור לך" העמיק לתהומות שלא ידענו כמותן ו"חבל על הזמן" הוא בעצם הישג בלתי רגיל, לא פלא שמכתיבי סדר היום הציבורי ומנהיגי המדינה מנסים לשוות לכול ההתנהלות הבזויה הזו אופי אמריקני. מעתה אמור דיל ולא קומבינה. זה נשמע הרבה יותר טוב, הרבה יותר אמריקני ו"תו התקן" הוא לא אחר מאשר הדגלון רב הכוכבים. אחריות אין ל"מוצר" שפעמים כה רבות מתגלה כפגום או שתוקפו פג מזמן. אך מה זה חשוב. העיקר שנהייה בריאים, במיוחד כאשר מערכת הבריאות נמצאת במצב סופני מתקדם.
24/11/2011  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
לאחרונה אנו שומעים בארץ קולות מבהילים, חשוכים, קולות שמזכירים תקופות נוראות בהיסטוריה של המין האנושי. הקולות האלה תובעים מן הנשים להפסיק לשיר בפני גברים, ולהפסיק לשבת בשורות הראשונות של האוטובוס, ולעבור לשבת בשורות האחרונות.
24/11/2011  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il