|   15:07:40
  יעקב איציקוביץ  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ערוץ 10: רגע לפני הורדת השאלטר

מדוע שוועדה בכנסת תחליט בשם הציבור על ביטול החובות של בעלי ערוץ 10? מדוע שהוועדה לא תאשר פריסת חובות או תעביר כספים בסכומים דומים לטובת מפעל "פרי הגליל" בחצור הגלילית? זה מפעל יחיד בעיירה שמפרנס עשרות משפחות. או מדוע שלא להעביר כספים למפעל הפלסטיק במצוקה "סלינה" בנצרת? ראוי לקחת מישהו אחר כדי להפעיל את הערוץ, וגם לדרוש מהמפעילים היוצאים לשלם את מלוא החוב הכספי לציבור, במלואו
23/12/2011  |   יעקב איציקוביץ   |   מאמרים   |   ערוץ 13 - המשבר   |   תגובות
ערוץ 10. אנחנו לא צריכים לממן אותו

בין ציבורי למסחרי
אם המדינה מממנת את רשות השידור, על-פי חוק, ועכשיו גם תממן ערוץ מסחרי, אז מהו ההבדל בין שירות טלוויזיוני ציבורי לבין ערוץ טלוויזיוני מסחרי?

עידן יוסף
ערוץ 10 משלם לדרוקר 100,000 שקל בחודש

"ההשוואה בין רשות השידור לערוץ 10 - חלולה"
עופר וולפסון
הדיונים בבקשות לאפשר לשר הממונה על רשות השידור להפחית את מחויבויות רשות השידור להשקעה בתוכן ובהצעה לדחיית חובות ערוץ 10 נקבעו כ"נושאים חדש" בעקבות טענות חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה * ועדת הכנסת תכריע בסוגיה ביום שני
לרשימה המלאה

עובדי פרי גליל: הנשיא לא מצא זמן לפגישה
איציק וולף
יו"ר ועד עובדי מפעל פרי גליל טוען כי למרות פנייה שלו אל נשיא המדינה לא הוזמנו עובדי הייצור של המפעל לפגישה אישית עם הנשיא פרס * זאת בניגוד לבכירי ערוץ 10 ומפורסמים אחרים שזכו לפגישות * בית הנשיא: הנשיא פועל מאחורי הקלעים
לרשימה המלאה

יחסים עכורים בין בעלי המניות בערוץ 10
נתי טוקר
מקורבים לערוץ 10 טוענים כי ארנון מילצ'ן מעוניין בסגירת הערוץ: "הוא פועל בניגוד עניינים בין טובת הערוץ לבין אינטרסים שיש לו או למקורביו". נציגו של מילצ'ן, זאב פלדמן: "זה קשקוש. מילצ'ן לא מעוניין בסגירת הערוץ" * ועדת הכלכלה תדון היום שוב בעתיד ערוץ 10
לרשימה המלאה

בעת האחרונה נשאלו בציבור השאלות הבאות: האם ייסגר מפעל "פרי הגליל" בחצור הגלילית? האם ייסגר מפעל שקיות הפלסטיק "סלינה" בנצרת? איך ימומש חינוך חינם ממלכתי לילדים בני 3 וגם 4 על-פי דוח טרכטנברג? האם ערוץ 10 ייסגר? כולם פנו לועדות בכנסת ולממשלה לסיוע כספי. בלט מכולן כמובן ערוץ 10 ה"מתוקשר" היטב.

כידוע, מפעילי ערוץ 10, הנמצא בגבעתיים, פריפריה של תל אביב, נמצאים בחוב כספי המוערך בכ-60 מיליון שקלים. זו להם פעם נוספת, בחוצפתם, שבה הופיעו לא בעלי הערוץ, אלא דווקא עובדי הערוץ, בפני ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעה לדחות את תשלום החובות של המעסיק שלהם. הדבר מעורר תמיהות: מדוע לא חשפו העובדים במהלך הדיון את גובה משכורתם? שכן, עובדי "פרי הגליל" ו"סלונית" בנצרת חשפו זאת, והוא שכר מינימום. מדוע לא הלכו עובדי ערוץ 10 אל הבעלים, אנשי עסקים פרטיים, המעסיקים שלהם, שיכניסו הם את ידיהם לכיסיהם הם, כדי שישלמו את חובותיהם? אחרי הכל, החובות הם של בעלי הערוץ. החובות הם לא שלי או שלך, אזרחים מן השורה.

למה שנממן את ערוץ 10?

מדוע שוועדה בכנסת תחליט בשמנו, הציבור, על ביטול החובות של ערוץ 10? זהו כספנו שלנו. מדוע שהוועדה בכנסת לא תאשר פריסת חובות או תעביר כספים בסכומים דומים לטובת מפעל "פרי הגליל" בחצור הגלילית? זה מפעל יחיד בעיירה שמפרנס עשרות משפחות. או מדוע שלא להעביר כספים למפעל הפלסטיק בקשיים "סלינה" בנצרת? גם הוא בפריפריה ומספק עבודה לעשרות משפחות?

ויותר מכך, מדוע שהמדינה לא תוותר על חובות של תשלום למס הכנסה לכל אלה, בעלי העסקים בישראל, שנקלעו לקשיים? כמו קבלן בנייה, בעל מוסך רכב, או מסגרייה כזו או אחרת? מדוע שאנחנו, אזרחים מן השורה, נממן דווקא ועכשיו את ערוץ 10? ואם המדינה מממנת את רשות השידור, על-פי חוק, ועכשיו גם תממן ערוץ מסחרי, אז מהו ההבדל בין שירות טלוויזיוני ציבורי לבין ערוץ טלוויזיוני מסחרי? ומאידך-גיסא, מדוע שערוץ 10 לא יעשה כתבת "שקשוקה" בנדון?

"מאחורי כל דבר עומד אינטרס"

יתרה מכך, לפעמים נראה כי כתבות ערוץ 10 יוצאות מתוך דיר גדול שבו מסתופפים דווקא כלבי ציד שרודפים את ראש הממשלה או את אשתו. יללות המסתופפים, עכשיו, לעזרה, הן ציניות, כיוון שהן מופנות דווקא לנתניהו. עובדתית אין זאת הפעם הראשונה שמפעילי הערוץ מבקשים ומקבלים עזרה מכספי ציבור. וכל המבין יודע שמדובר בריטואל לא אמין. ובהקשר זה ראוי להיזכר בשתי התבטאויות של כתבי הערוץ:

"שונא את זה שהתקשורת לא מספרת איך היא בעצמה עובדת. אנחנו רוצים מכל פוליטיקאי עידכון ברמה של יומן חקירות לגבי כל החלטה שהוא מקבל. אבל לגבי השיקולים שלנו אנחנו לא מוכנים להסביר" (רביב דרוקר, הארץ, גלריה, 30.10.07).

"העיתון שאתם מחזיקים עשוי מאינטרסים. הכותרת הראשית, הידיעות המדיניות, מה שנכנס ומה שלא, מה מובלט ומה מוצנע, מאחורי כל דבר עומד אינטרס" (עופר שלח, מעריב, 27.11.07).

חוסר אחריות משווע של נציגי ציבור

עובדי ועיתונאי ערוץ 10 טעו בפנייתם אל חברי ועדת הכלכלה, הפוליטיקאים נציגי המפלגות, מהסיבה שאלו אינם המעסיק שלהם. גם לא הממשלה. ואפילו לא נשיא המדינה ובטח שלא ח"כ איתן כבל עם איומי הבג"צ שלו. האיום הוא בחזקת נמר של נייר. אולם מאידך-גיסא האיום מייצג לכאורה את הקשר בין "הון-שלטון וערוצון".

חברי הכנסת האלה אמורים לשמור על האינטרס הציבורי הכללי, שלי ושל כל אזרח מן השורה. תפקידם לשמור על הכסף הציבורי לטובת הכלל. תפקידם לדעת להפריד בין רשות השידור, שהוא שירות ציבורי ממומן ישירות על-ידי המדינה והציבור, לבין ערוץ מסחרי, שאת זכויות ההפעלה שלו מממנים אנשים פרטיים מכספם הם ובהתנהלות שלהם על-פי המוגדר בחוק. תפקיד חברי ועדת הכלכלה איננו לשמור דווקא על עובדי הערוץ, ודווקא על המעסיקים המיליארדרים בעליו של מפעילי הערוץ.

אין זו הפעם הראשונה שמפעילי הערוץ, מיליונרים בזכות עצמם, שולחים את עובדיהם אל הכנסת כדי שהם, הבעלים, יזכו דרכם, גם בהטבות מכספי ציבור, וגם כדי להעניק לעובדיהם משכורות מפליגות. משכורותיהם אינן דומות למשכורות של עובדי "סלינה" או של עובדי "פרי הגליל" בחצור הגלילית. יותר מכך, משתמע הוא שהבעלים של ערוץ 10 מבקשים כסף ציבורי, שלי ושלך, מבלי לתת ערבויות אישיות להחזרו. כיצד זה ייתכן? הסכמה לכך היא חוסר אחריות משווע של נציגי ציבור! אשר על כן ייאמר להם: "רבותיי, עד כאן".

לא עומדים בהתחייבויות? צאו החוצה!

דוח ועדת טרכטנברג קורא להפעיל את חוק חינוך חינם לגילאי 4-3 שחוקק לראשונה בשנת 1981. בחישוב סטנדרטי ופשוט ניתן להבחין כי בסכום שמבקש ערוץ 10 אפשר לממן למעלה מ-3,000 ילדים לשנת לימודים מלאה אחת, לילדים הנוכחים בלפחות כ-100 גנים. זהו מספר פנטסטי. זהו חשבון ראוי. אין צורך לפרט את חשיבות סכום כסף כזה ל"פרי הגליל" ו/או ל"סלינה" בנצרת.

נשיאת מועצת העיתונות מביטה בדאגה על אפשרות סגירת ערוץ 10 ומתייחסת גם לשאלת החוב של ערוץ 10 מול התספורות לטייקונים. היא מתייחסת לתפקידה של התקשורת ועל כך שאינה צריכה לשאת חן ולרצות את הפוליטיקאים. היא איננה מדברת על משכורות העובדים בערוץ 10 אשר בעקיפין דורשים, מאתנו הציבור, בכנסת, לממן זאת. חוצפה! מדוע? מאידך-גיסא, לא מוצעת כאן סגירה של ערוץ 10 אלא החלפת הבעלים המפעילים אותו, כנהוג בשוק חופשי.

בסייפי ייאמר, שברור הוא שהמדובר הוא על ערוץ 10 מסחרי, וברור הוא שאם הבעלים הנוכחיים לא עומדים בהתחייבויות הכספיות, או שלקחו על עצמם התחייבות שאין בידם האפשרות לממשה, כמו עלויות תפעול וכמו התחייבות לתוכן, אזי ראוי לקחת מישהו אחר במקומם, כדי להפעיל את הערוץ. וגם לדרוש מהמפעילים היוצאים לשלם את מלוא החוב הכספי לציבור, במלואו. רק כך פועל השוק החופשי, השוק המסחרי.

תאריך:  23/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
יעקב איציקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 10: רגע לפני הורדת השאלטר
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תיבת זהב של השמאל
23/12/11 14:17
2
ע_הראל
23/12/11 16:06
3
אלירן2
23/12/11 16:13
 
איציקוביץ יעקב
23/12/11 17:36
 
ירדנה
24/12/11 13:28
4
ישע
23/12/11 16:44
5
יהושפט
24/12/11 00:23
6
סופר טנקר מהמם
24/12/11 10:02
7
ליכודניקים כנסו
24/12/11 19:23
8
שידאג להם בוודאי.
25/12/11 09:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המהפכה במצרים ובעקבותיה הבחירות לפרלמנט העלו את המפלגות האיסלאמיות לעמדת כוח עם רוב פרלמנטרי מוחלט שהושג בשני השלבים הראשונים של הבחירות לפרלמנט. מפלגת החירות והצדק של תנועת האחים המוסלמים זכתה בשלב הראשון של הבחירות ב-49 אחוזים מכלל המושבים עליהם הייתה התמודדות (73 מתוך 150) ומפלגת אל-נור הסלפית זכתה ב-20 אחוזים מהמושבים (30 מושבים). בשלב השני של הבחירות זכתה מפלגת האחים המוסלמים ב-40 אחוזים מהקולות ומפלגת אל-נור ב-35. השלב האחרון של הבחירות יתקיים בינואר 2012, ואולם כבר עתה ניתן להתרשם, כי הפרלמנט המצרי יהיה נתון לרוב מוחלט של שתי המפלגות האיסלאמיות הקיצוניות הללו.
23/12/2011  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בעולם נורמלי, הידיעה הזאת לא הייתה מתפרסמת בשום כתב עת שאיננו מקומון. אבל הסיפור הצליח לצאת מהגבולות המוניציפליים של חולון והסביבה, ולהפוך לכותרת של ממש: נוסעי קו 189 פתחו דף מחאה בפייסבוק. לטענת הנוסעים, מאז הרפורמה האחרונה בתחבורה הציבורית בגוש דן, הנסיעה באוטובוס מחולון לכיוון אוניברסיטת תל אביב הפכה לבלתי נסבלת. האוטובוסים מפוצצים, מגיעים באיחור ומשך הנסיעה ארוך מדי. כל זה מן הסתם לא יעניין את מי שאיננו זקוק לשירותיו של קו 189; מה שמעניין הוא שעל דבר כזה פותחים מחאה בפייסבוק.
23/12/2011  |  חיים אקשטיין  |   מאמרים
התקשורת הרבתה השבוע ללעוג, ובצדק, לנסיונו הפאטתי של סופר העיתון החרדי 'יתד נאמן' פ. חובב, להצדיק את אידיאולוגיית הדרת הנשים, באמצעות הבאת תנא דמסייע מטורף להחריד, מתוך עומק תהומות הגהינום של אושוויץ. "גם בתקופת השואה", כתב ישראל וורצל תחת שם הכיסוי שלו, "כשהגרמנים יימח שמם וזכרם הפעילו את מכונת ההשמדה במלוא הקיטור – היהודים הוחזקו במחנות ההשמדה בבלוקים נפרדים לגברים ולנשים. אפילו חיות האדם הללו התייחסו אל ההפרדה כדבר טבעי. גברים הושלכו להתגורר בבלוק הגברים ונשים בבלוק הנשים".
22/12/2011  |  מנחם רהט  |   מאמרים
על-אף שאין יותר משש-שבע אוניברסיטאות בארץ, לבר-אילן יש קושי להתברג בחמישייה הראשונה. זה לא במקרה! למה שסטודנט טוב, מוכשר, שרוצה להיות מהנדס או עורך דין או רופא, ירצה לבזבז את הזמן שלו על מה שקוראים בבר-אילן "דוסית" - לימודי חובה של יהדות? אפילו הסטודנטים הדתיים משתעממים מזה. ומרצים? איזה מרצה, חוץ ממי שחובש כיפה, ירצה ללכת ללמד בבר-אילן? מי רוצה ללכת לאוניברסיטה שסוגרת את האינטרנט שלה בשבת?
22/12/2011  |  אמיר שיפרמן  |   מאמרים
מה מטרת החוק שמציע היועמ"ש, להסתרת חקירות מהציבור? הסתרת נתונים היא פרקטיקה מקובלת בישראל רבים המקרים שעובדי ציבור עוברים על החוק בארה"ב מפרסם כל נבחר ציבור את דוחותיו למס הכנסה ואת הצהרת ההון שלו - למה אין הדבר כך גם בישראל? חופש המידע - סממן מובהק לדמוקרטיה
22/12/2011  |  משה גביש  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il