|   15:07:40
  יוסי שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הבחירות בליכוד: חייבים להצביע לפייגלין

מי יסכן את מעמדו, את ההווה והעתיד הפוליטי, לאור תנאי הפתיחה שסידר לעצמו ראש הממשלה? - רק מתמודד הרואה בהתמודדות כלי לקידום רעיון ודרך ואת עצמו כי שליח המחויב לדרך ולקידומה אינו נרתע מתנאי הסף, גם אם הם מבשרים קשיים בהצלחת ההתמודדות
10/01/2012  |   יוסי שחר   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
משה פייגלין. חייבים לעצור את הסחף

לחברי וחברות הליכוד ה"מגזריים", יוצאי המפד"ל ושלוחותיה: רבים מאלו שעשו את הצעד הפורמלי הנועז מבחינתם, והנכון פוליטית, בהצטרפם לליכוד, לדעתי עדיין נמצאים מנטלית ומחשבתית בתסמונת הנטישה והאשמה על עזיבת הקן הפוליטי על-אף חוסר הרלוונטיות הפוליטית של נציגותינו המגזריות. זה לא חדש.

תשתחררו, חברות וחברים, מהגישה של המאה הקודמת, בה נבנתה הציונות הדתית כמעט יש מאין. אז היינו כציבור בתקופות הילדות והנערות, והעשייה הפוליטית רובה ככולה עסקה בצדק בבנייה פנימה. בגרנו, גדלנו, מכל בחינה אנחנו בצומת העשייה. בכל תחום - להוציא התחום החשוב המשפיע על עתידנו כעם וכמדינה: ההנהגה הפוליטית. הציונית הדתית רבת הגוונים (לדעתי רבים מדי) צריכה, יכולה וחייבת על-אף הניואנסים השונים, לחתור להנהגה, לייבש את הביצה הפוליטית המגזרית ולחבור בהמוניה אל הכלי הפוליטי המוביל הקרוב לדרכה מבחינות רבות ולהתחבר פוליטית לעם ישראל. רק הליכוד יכול זו לא רק סיסמה. זו מציאות לטוב ולמוטב ואנחנו יכולים להשפיע שזה יהיה לטוב .

חיסכון בדמוקרטיה

הבחירה המחודשת של מוסדות הליכוד, מרכז הליכוד ומועצות הסניפים, בחירות הנערכות אחרי עשור שנים (2002), כמובן מעבר לזמנים הקבועים בחוקת התנועה. גם זאת לא בהתנדבות
ראש הממשלה, אלא בגין עתירה שהגישו מספר חברים ממנהיגות יהודית לפני כשנתיים בדרישה לקיימם אז, דרישה שנתקבלה על-ידי בית המשפט המחוזי, החלטה שעליה ערער ראש הממשלה לבית המשפט העליון ושהתקבלה תוך הבטחת עורך דינו לעריכת בחירות בתחילת 2012.

והנה התבשרנו על בחירה מחודשת ו/או נוספת למועמד הליכוד לרשות הממשלה. זאת על-אף העובדה כי הדרישה באה באמצע קדנציה של ראש ממשלה מכהן, ממשלה האמורה לכהן עוד כשנתיים עד לבחירות הבאות. בחירת ראש הליכוד שהוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה נערכת בדרך כלל לפני בחירות ולפני ההליך בו נבחרים חברי הכנסת, זאת כמובן כדי לאפשר התמודדות לאור ניסיון תפקודו כראש ממשלה או כראש האופוזיציה, כפי שקרה בקדנציה שעברה, ולאפשר למועמדים לפרוש את משנתם ברבדים השונים המוטלים על ממשלה וראשה במדינה יהודית ודמוקרטית לאור מצע הליכוד.

בשני ארגומנטים תומכי המהלך המקורבים לראש הממשלה משתמשים להצדקת הבחירה החוזרת. האחד, חיסכון כספי, והשני גורס כי בבחירות למוסדות ההשתתפות גדולה יותר עקב הפעילות של המבקשים להיבחר למוסדות ולכן גם ההשתתפות לבחירת ראש הליכוד תהיה גדולה יותר. החיסכון הוא לא מוצר חדש בליכוד. הזכרתי כבר את העובדה כי מוסדות הליכוד הקיימים נבחרו "רק" לפני עשר שנים, וכי "החיסכון" היה המוטיב המרכזי והעיקרי לדחייה שחזרה וחזרה ונשנתה עד 2012, חיסכון בכסף והיותר חשוב - חיסכון בדמוקרטיה.

לאחרונה נתגלו סימנים ברורים ביחסו החדש לדמוקרטיה של ראש הממשלה. בהקשר לבית המשפט העליון, במניעה והקפאה של חוקים שונים, וככלל דאגתו לדמוקרטיה השתפרה, ובמסגרת הזו גם הליכוד זכה שוב בחיסכון.

והאמת לא רק שאין שום צורך ושום הצדקה פורמלית או דמוקרטית לבחירתו של ראש הליכוד מחדש, גם אם כוונתו ללכת לבחירות מוקדמות. אלא משמעות הבחירה בסוף ינואר הוא ניסיון שקוף לקבל מנדט ארוך טווח, פוליסת ביטוח ללא תנאים מגבילים, תוך ניצול סקרים המצביעים על פופולריות עכשווית, והעובדה החשובה שהבחירה היא בהיותו ראש ממשלה מכהן לאורך זמן. וזאת מבלי לדון בהיבטים המדיניים של תוכניתו, התנהלותו והצהרותיו החורגות ממצע הליכוד, ומבלי להיות מחוייב למערכת הרמזורים הליכודית המדינית והפוליטית, מערכת תקנית שיש בה גם אדום וצהוב ולא רק הירוק - מצע הליכוד המחייב! . נכון להיום יש לראש הממשלה כמה וכמה עבירות תנועה באדום ובצהוב ברמזור החשוב וההכרחי הזה לקיומנו כליכוד והבולטות בהן ההקפאה וכמובן הצהרת בר-אילן ועוד.

משה פייגלין - כוח עולה

בתנאים כאלו לא פלא שזרם המתמודדים לא עולה על גדותיו. מי יסכן את מעמדו, את ההווה והעתיד הפוליטי, לאור תנאי הפתיחה שסידר לעצמו ראש הממשלה? - רק מתמודד הרואה בהתמודדות כלי לקידום רעיון ודרך ואת עצמו כי שליח המחויב לדרך ולקידומה אינו נרתע מתנאי הסף, גם אם הם מבשרים קשיים בהצלחת ההתמודדות.

זו ההתמודדות הרביעית של משה פייגלין לראשות הליכוד. בראשונה קיבל 3 אחוז. בשנייה - 13 אחוז, ובשלישית - 24 אחוז. התחזית הראלית בהתמודדות הזו הרביעית, הנערכת בסוף ינואר, לא מבשרת עדיין את בוא המפץ הגדול אך חשוב שתימשך מגמת העלייה באחוזי התמיכה במשה פייגלין. אין לי ספק שההתמודדות הזו תשמש את נתניהו לכאילו משאל מתפקדים על מדיניותו גם בלי לקרוא לו בשם המפורש ובלי להציג את כותרתו תוכנו ומטרתו האמתית. חייבים לעצור את הסחף. הצבע משה פייגלין!

משהו אישי. יישר כוח לחבורת הח"כים שסוף סוף, אחרי עשרות שנים של שלטון הליכוד, עשתה בית ספר לליכוד ללמדו ש"לשלטון בחרתנו" פרושו לשלוט ממש.

תאריך:  10/01/2012   |   עודכן:  10/01/2012
יוסי שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנהיגות יהודית   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבחירות בליכוד: חייבים להצביע לפייגלין
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ביבי יבטל הבחירה
10/01/12 11:24
 
קורןנאוה טבריה
11/01/12 06:12
 
ירמיהו120
11/01/12 18:06
2
שיטת נתניהו
10/01/12 17:28
3
חייבים לנטרל אותו
10/01/12 17:49
4
בן טיבוגה
10/01/12 21:24
 
ישראל עמיאל
10/01/12 23:55
5
המאמר צודק
10/01/12 23:52
6
בן ציון
11/01/12 16:41
7
ארקדי
11/01/12 16:42
8
דוד איש
11/01/12 19:00
9
ליכודניקים כנסו
11/01/12 22:54
10
זאבי
12/01/12 23:46
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע עמדה ההוויה הישראלית בסימן מובהק של השתלטות תופעת הרפלקס המותנה על חיינו. לא עוד מחשבה, לא עוד שיקול דעת ובקורת עצמית: רפלקס מותנה. רפלקס מותנה מסתמן כתגובה האישית והציבורית של רבים מדי בתוכנו לכל מה שאינו מתאים לשבלונה המחשבתית שלהם, לדעות הקדומות ולמנתרות אותן שיננו חזור ושנה לעצמם במשך שנים. זו ללא ספק מציאות קשה, מכוערת ומסוכנת.
10/01/2012  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
פרקליט המדינה משה לדור טוען כי הביקורת לא תשפר את עבודת הפרקליטות אלא תפגע בה. מניעיו ברורים - הוא פשוט לא רוצה שיחטטו לו בעניינים במקום להמשיך ולהתנגד לביקורת באופן גורף, טוב יהיה אם יקדיש זמן לקביעת נוהלי עבודה ברורים ותקינים בפרקליטות. בהמשך צריכים נאמן ווינשטיין להביא לאישור הממשלה הצעה לקביעת הגוף המפקח, לכפיפותו ולכללים לפיקוח ולביקורת
10/01/2012  |  משה גביש  |   מאמרים
כניסתו של יאיר לפיד לפוליטיקה מסמלת אולי יותר מכל את טשטוש התחומים בין העולם האמיתי למציאות הווירטואלית. לפחות על-פי הסקרים, מאות אלפים מאזרחי ישראל מוכנים היום להצביע עבור אדם שהוא קודם כל יפהפה. כיוון שלפיד עדיין בתחילת הדרך, טרם ניתנה תשובה לאחת השאלות המעניינות ביותר, והיא אחוז הנשים בקרב תומכיו. אם יסתבר שהתשובה קרובה למאה, יהיה זה סימן מובהק לכך שעבור חלק מהבוחרות, הבחירות הן המשך ישיר של התוכנית "כוכב נולד".
10/01/2012  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
שתי גישות שיפוטיות וערכיות מתנגשות חזיתית בפסק הדין בנוגע לראיות שיימסרו למשטרה. הנשיאה דורית ביניש אומרת: האינטרס הציבורי שבקיום חקירה פלילית גובר במקרים מסוימים על החשש מפני פגיעה בתקינות החקירה. השופט יורם דנציגר אומר: הזכות להליך הוגן צריכה לקבל ברוב המקרים את הבכורה.
09/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לאחר מאבק ממושך עברה בממשלה ההחלטה על קיומו של חוק חינוך חינם לגיל 3, אשר נחקק לראשונה בשנת 1984 ועד היום לא יושם. אין ספק שחינוך זה דבר חשוב, המכשיר את דור העתיד, ומסגרת חינוכית בגיל צעיר מפתחת את כישורי הרך הנולד.
09/01/2012  |  רועי אורן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
החוק יתייחס אחרת להתפלגות סיעות  /  עידן יוסף
שליט: אתמודד על מקום ברשימת העבודה  /  עידן יוסף
מפלגה בראשות לפיד תקבל 20-7 מנדטים  /  עידן יוסף
ביקשת לפיד, קיבלת אולמרט  /  אפרים הלפרין
נושאי הלפיד  /  איתמר לוין
מסע אל תוך הנפש הליכודית  /  רועי אורן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il