|   15:07:40
דלג
  איתי חיים  
מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

בית המשפט דרס את הנוסע

פסק הדין המקל שנתן השופט נחשון לחברת קווים מערער את מעמדם של נוסעי התחבורה הציבורית המסר לנוסעים: מוטב לנהל הליכים באופן מהיר ויעיל בבתי משפט לתביעות קטנות
31/01/2012  |   איתי חיים   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
השופט נחשון. מסר שימנע מנוסעים שנפגעו להתלונן לרשויות [צילום: בוצ´צ´ו]

אל"ף-בי"ת של תחבורה ציבורית
לנהג רכב תחבורה ציבורית אין את הפריווילגיה לפספס תחנה. העלאת נוסעים והורדתם בתחנות היא אל"ף-בי"ת של תחבורה ציבורית. לנהג לא צריכה לעמוד טענה כאילו לא הבחין בנוסע, כאילו הוסחה דעתו במהלך הנהיגה, כאילו שכח שיש לו שם תחנה וכו'. הוא אינו נהג משאית שמבצע פריקה וטעינה, ועליו להתייחס לנוסעים בכל תחנה ולבחון בשבע עיניים אם יש שם נוסע שמחכה לו

האוטובוס לא עצר, המדינה תשלם יותר מהחברה
מחלקה ראשונה
למרות הודאת הנהג בהסדר טיעון על כך שלא עצר בתחנה בשני מקרים לאסוף נוסע, פסק השופט לחברת קווים 7,000 שקל קנס ו-300 שקל למתלונן
לרשימה המלאה

מסר קשה מעביר בית המשפט לתעבורה בפתח תקוה לנוסעי התחבורה הציבורית בישראל. אם בכל יום רומסים חברות התחבורה הציבורית ומשרד התחבורה את זכויותיכם - הרי שעכשיו יש לכך הכשר גם מבית משפט בישראל, שברגל גסה דורס את מעמדו של הנוסע.

בפסק דין מקומם שכתב (יום ג', 31.1.12) השופט שלמה (אטינגר) נחשון, הוא פסק לנוסע שהאוטובוס פעמיים לא עצר לו בתחנה רק 200-100 שקלים. מדובר בסכום פיצוי זעום לנוסע שכל "חטאו" היה שלא נעמד באמצע הכביש ונופף בשתי ידיו לנהג, או כלשון השופט - החזיק שלט שעליו נכתב "אני כאן".

השופט נחשון, שמן הסתם מגיע לעבודתו ברכב פרטי ולא באוטובוס, אינו יושב בתוך עמו ואינו מודע למצוקות משתמשי התחבורה הציבורית, לטלטלות ולייסורים אותם הם עוברים יום-יום בדרכם לעבודה, לקניות ולכל מקום אליו הם נדרשים להגיע. מדובר בקהל לקוחות שבוי, שאין עבורו חלופה אחרת מלבד התחבורה הציבורית.

אין פריווילגיה לפספוסים

לנהג רכב תחבורה ציבורית אין את הפריווילגיה לפספס תחנה. העלאת נוסעים והורדתם בתחנות היא אל"ף-בי"ת של תחבורה ציבורית. לנהג לא צריכה לעמוד טענה כאילו לא הבחין בנוסע, כאילו הוסחה דעתו במהלך הנהיגה, כאילו שכח שיש לו שם תחנה וכו'. הוא אינו נהג משאית שמבצע פריקה וטעינה, ועליו להתייחס לנוסעים בכל תחנה ולבחון בשבע עיניים אם יש שם נוסע שמחכה לו.

בתחנה נשואת העניין, כמו תחנות רבות ברחבי הארץ, יש אומנם מיעוט של נוסעים. גם אם הסיכוי שנוסע יבקש לעלות דווקא שם אפסי, מחובתו של נהג להשגיח כי לא יאבד רגע זה. הנהג כמוהו כזקיף השומר על הצאר. מעשה מספר כי כאשר עבר הצאר על גשר ליד נהר, ראה הזקיף אישה טובעת. מיד פשט בגדיו וקפץ אל המים להצילה. גורלו של הזקיף נחרץ, ולאחר משפט צבאי הודח ממשרתו, משום שזהו תפקידו. נהג תחבורה ציבורית, תפקידו להיות "שומר הראש" של הנוסע ולאסוף אותו בתחנה, כי זהו כל יעודו. נוסע אינו צריך לעמוד בתחנה או על שפת הכביש וגם לא להחזיק שלט כדי שנהג יבחין בו. לא אחת ניתן לראות בתחנות האוטובוסים זקנים ונכים שאינם יכולים לסמוך על תשומת לבו של הנהג ונעמדים כדי לסמן לו שיעצור, שעה שיכלו לשבת כמו בני אדם בתחנה ולהמתין שיעצור.

מטרטרים את הנוסע הנפגע

את הנוסע שמתלונן יש להוקיר ולהעריך, ולו רק על דרך הייסורים שעבר תרתי משמע. לא רבים יודעים, אבל בתי משפט לתעבורה אינם מרבים לעסוק בתיקים של פגיעה בנוסעי תחבורה ציבורית. על-פי נתוני משרד התחבורה, על כל עשרה נפגעי תחבורה ציבורית מתלוננים רק שלושה. רק אחד מהם מגיע למסור עדות במשרד התחבורה, וגם אז - כלל לא בטוח שזו תגיע לבית המשפט. הנתונים מתייחסים רק למי שנפגעים קשות, משום שמדי יום ישנם אלפי מקרים "קלים" בהם נתקלים הנוסעים, שכלל אינם מגיעים לכדי תלונה.

הנוסע אינו שוטר. הוא אינו מסתובב עם פנקס לתעד כל חריגה. תוך כדי תנועה הוא אינו רושם, ורק כאשר הוא מתיישב ליד מחשב, הוא גם מנסח תלונה. ברוב הפעמים הכתובת היא החברה שביצעה את העבירה. את התלונה הוא שולח באמצעות אתר החברה, שלא פעם מערים עליו קשיים טכנולוגיים ומגביל אותו במילים. מרגע שלחץ "שלח" הוא אינו יכול יותר לראות את לשון התלונה. כעבור שבוע-שבועיים מגיעה גם התשובה. ברוב הפעמים תהיה התשובה: "הנהג לא אותר, הנהג טוען אחרת וכו' - במילים אחרות: הלקוח תמיד אשם.

לאחר כמה פעמים בהם נוכח כי בחברה אין כתובת, וכי הוא עומד מול שוקת שבורה. פונה הנוסע הנפגע בצר לו למשרד התחבורה. הוא נקרא להתייצב מול חוקר, במועד שנקבע לו - על חשבון שעות העבודה שלו. את העדות יכול למסור הנוסע רק באחת משלוש הערים הגדולות - ירושלים, תל אביב וחיפה. את הדרך לשם יעשה באוטובוס בנסיעה שעשויה לארוך שעה, שעתיים ויותר. איש לא ישלם לו את החזר הנסיעה...

חקירת שתי וערב ללא החזרים

עם הגיעו, יפתח החוקר בסדרה של שאלות ויחקור אותו חקירת שתי וערב מפרכת, שעשויה להימשך חצי שעה ויותר, כאשר כבר בתחילתה יצהיר על נכונותו לבוא ולהעיד בבית משפט. למה בית משפט? כי משרד התחבורה לא שש לנהל הליך מנהלי ופונה להליך משפטי, שעל הדרך מכניס לקופת המדינה עשרות אלפי שקלים בכל תיק. והנוסע? הוא יכול מעכשיו להמתין שיקראו לו להעיד.

כאשר הוא מגיע סוף-סוף לבית משפט, שופכת החברה הנתבעת קיתונות של שופכין על פניו. עושים לו דמוניזציה, קוראים לו מתלונן סדרתי משל היה מדובר ברוצח סדרתי ולא בנפגע סדרתי, משל היה הוא האשם בסיטואציה שנוצרה.

לנוסע אין אוזן קשבת בביהמ"ש לתעבורה

ההליך הסיזיפי הזה נמשך כשלוש שנים (!!), שבמהלכן סופג המתלונן הבעות פנים חמוצות מצד נהגים שאמורים לשרת אותו באדיבות.

בזמן הזה, יכול היה הנוסע לפנות לבית משפט לתביעות קטנות, לגמור עם העסק בכמה חודשים ולקבל פיצוי כפול, משולש ומרובע. הפיצוי הזעום שקבע השופט נחשון לנוסע שגילה אזרחות טובה ופנה באמצעות הצינורות המקובלים, תוך שהוא עובר דרך חתחתים, הוא לעג לרש. יש בו מסר לכל נפגעי התחבורה הציבורית באשר הם על כך שחבל על המאמץ. בכל הכבוד לזמנו היקר של בית המשפט, שעמוס וגדוש בתיקים, זמנו של הנוסע בתחבורה הציבורית חשוב לא פחות. כאשר הערך אותו משווה בית המשפט למעמדו של הנוסע פחות, ומתייחס אליו כאל סרח עודף במשוואה שבין המדינה לחברות התחבורה הציבורית, אין פלא שהפרשנות אותה לומדות שאר חברות התחבורה הציבורית מפסק הדין המקל היא שניתן להמשיך ולדרוס את הנוסע. רק שעכשיו זה כשר, אבל מסריח. לא יותר.

הכותב הוא דובר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל
תאריך:  31/01/2012   |   עודכן:  14/02/2012
איתי חיים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט דרס את הנוסע
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שטיירמן
31/01/12 21:25
2
נחום שחף
31/01/12 23:16
3
דורון רז
31/01/12 23:20
 
איציק הימן
1/02/12 07:52
4
ישראלי מן המנין
1/02/12 08:47
5
ההוא
1/02/12 10:43
6
זה כתב זה?
1/02/12 13:30
 
איציק הימן
10/02/12 10:48
 
פריצקי
22/03/12 05:35
7
מורד חזי
1/02/12 13:42
8
מורד חזי
1/02/12 13:48
9
אבי שלו
1/02/12 16:12
10
לינור
2/02/12 06:09
11
yosddd
3/02/12 04:54
12
יוסף המגיד וצולף
14/02/12 11:57
13
אזרח: הצדק התכווץ
14/02/12 17:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנהלת בתי המשפט נכנסה להיסטריה. אין דרך עדינה יותר לתאר את התנהלותה מאז נחשפו הטענות לפיהן השופטת ורדה אלשיך שיפצה פרוטוקול, כך שיוחסו בו אמירות קשות בעניינו של עורך דין נגדו התלוננה. כאשר בוחנים את התגובה של הנהלת בתי המשפט, השכל הישר אומר שכנראה יש דברים בגו, משום שמי שצודק - אינו צועק.
31/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מתרבים הפירסומים שלפיהם נתן אשל צילם במכשיר הסלולרי שלו אזורים מוצנעים בגופה של ר'. כך למשל, אתר ynet טוען כי "לנציבות הגיעו כמה עדויות התומכות ומאשרות כי ר' סיפרה לכמה אנשים כי אשל צילם אותה בסלולרי מתחת לחצאית".
31/01/2012  |  יוסי דר  |   מאמרים
פרשת ההטרדה המינית המיוחסת לראש לשכתו של ראש הממשלה הידרדרה חיש קל לתיאטרון אבסורד. קיימות עדויות שמיעה ממקור שני, או שלישי, לפיהן הטריד ראש הלשכה עובדת בלשכה. העובדת, מגובה בייעוץ משפטי, מסרבת להתלונן וכמובן שעל מניעיה יש כמה וכמה שמועות. הכול מניחים משום מה שאכן הטרדה מינית הייתה אך שהעובדת המסרבת להתלונן חוששת ממשהו. אחרים בטוחים שלא מדובר אלא בקנוניית חצר פוליטית, העושה שימוש ציני בחוק למניעת הטרדה מינית למטרות זרות. ח"כ גילאון כבר הציע לתת לעובדת צו הגנה (מפני מי ומפני מה) וח"כ שלי יחימוביץ אינה מבינה מדוע ראש הממשלה אינו מעודד אותה להתלונן ולנו לא נותר אלא להמתין למערכה הבאה-אם תהיה כזו.
31/01/2012  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
איך זה שארבעה משובטים מתכנסים לאולפן אחד ומשחררים טקסטים דומים בלוויית צחוקים מאולצים שחלקם מודבקים, ועוד קוראים לזה "סאטירה"? הנה ליצן אחד מציע לגרש את המתנחלים בעזרת מפוח עלים; מצחיק, לא? ליצנית אחרת מציעה לעשות להם טרנספר (חבל שהם לא כלבים או חתולים; היו מקבלים ממנה יחס טוב יותר...) ומקבילתה השנונה מנפיקה מתכון שיגרום להתאבדות המונית בקרבם: "להדביק להם עורלות". וואלה מצחיק, לא? אתם חושבים שהשנונה יודעת מהי עורלה או מה המקור ההיסטורי של משיכה בעורלה?
31/01/2012  |  דרור אידר  |   מאמרים
בא סליחה להקיא מהתבכיינותן המאוסה של גוזרות הקופונים העלובות לבני (נעמ"ת) ושות' - נוכח קבלתן של מסקנות ועדת שניט ע"י שר המשפטים יעקב נאמן, זה שכינוהו שוביניסט רחמנא ליצלן!
31/01/2012  |  עזרא הראל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il