|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

האם מדינת ישראל היא אכן דמוקרטיה?

בבחירות הדמוקרטיות בשנים האחרונות מנצחות מפלגות ותנועות המתחייבות על קיום וחיזוק המדינה היהודית, אבל לאחר הבחירות אנו רואים שלא הן שולטות במדינה, אלא אותה אליטה הקשורה בטבורה בהון בינלאומי ובקבוצות אנטי-ישראליות המופעלות על-ידי שירותים חשאיים של מדינות שונות במדינת החלמאים 14
02/02/2012  |   יעקב אסתרליס   |   מאמרים   |   תגובות
בית המשפט העליון. הוא השולט [צילום: פלאש 90]

הם מגיעים בדרך כלל באמצע הלילה מצוידים בכל האמצעים לטיפול באויב, מקיפים את השטח בכלי רכב רועשים שבבת-אחת שוברים את השקט הלילי ומתחילים במלאכה, רעש הנגמ"שים והמשאיות עשה את שלו והעיר את התושבים בלי מאמץ גדול. הם מתחילים בהוצאת אנשים (משפחות עם ילדים ותינוקות) מהבתים, עוצרים כל אחד שינסה להתנגד והורסים כל דבר בשטח. זה קורה לא בסוריה (הנמצאת בעיצומה של מלחמת אזרחים), לא בעירק (שם קבוצות אתניות נלחמות ביניהן) - זה קורה במדינה שמתפארת שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון: במדינת ישראל. אפילו חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נחרת על דגלה, אבל למי זה אכפת? הפעולות הן רק נגד היהודים – ערבים יכולים לחיות ולבנות בכל מקום שנראה להם מבלי שמישהו יחשוב אפילו על אכיפת החוק והרס מבנה מגוריהם.

בזמן האחרון זה קרה במגרון, ברמת גלעד, בשבי שומרון ולפני מספר ימים זה קרה במאחז מצפה אביחי. ברוב המקרים זה קורה ביישובים יהודיים שנבנו בעידודה של הממשלה, באישורה ואפילו בעזרה הכספית שלה. בתקופת המנדט הבריטי היו מקרים בודדים של גירוש אנשים מבתיהם, אבל לאחר שהאנשים חזרו למקום פעם או פעמיים האנגלים היו מניחים לעניין. באותה עת כל היישוב היהודי בארץ היה עומד מלוכד לצידם של המתיישבים היהודים. עכשיו זה נראה אחרת: בשנים האחרונות צמחו במקומות שונים בארץ ארגונים וקבוצות הממומנים ביד רחבה על-ידי מקורות סמויים מחו"ל שמטרתם אחת – לגזול מהעם היהודי את מדינתו. אבל המוזר והדוחה בכל זה, שהמוסדות הרשמיים של המדינה, כולל הממשלה בראשות בנימין נתניהו, משתפים איתם פעולה.

כיצד כל זה התאפשר?

בבחירות הדמוקרטיות בשנים האחרונות מנצחות מפלגות ותנועות המתחייבות על קיום וחיזוק המדינה היהודית, אבל לאחר הבחירות אנו רואים שלא הן שולטות במדינה, אלא אותה אליטה הקשורה בטבורה בהון בינלאומי ובקבוצות אנטי-ישראליות המופעלות על-ידי שירותים חשאיים של מדינות שונות.

הם לא זקוקים לבחירות, הם התמקמו בצמתים חשובים של השלטון ובמוסדות הנותנים להם יכולת להחזיק "בביצים" את נבחרי הציבור ולעוות את רצון העם - זו לא קונספירציה, זה פשע. מי הם המוסדות האלה? התשובה פשוטה מאוד: מערכת אכיפת החוק, כולל בתי המשפט (ובעיקר בית המשפט העליון) ואמצעי התקשורת.

ניתן לטעון: אבל הרי בכל ממשלה נבחרת יש שר משפטים האחראי על המערכת, לא? ובכן, קודם כל הוא בכלל לא אחראי על בתי המשפט (אולי יש לו השפעה די מוגבלת על גודל תקציבם ועל מינוי השופטים), אבל בואו ננסה לבדוק מה היה גורלם של שרי המשפטים ה"לא מתאימים" ל"חונטה" שהתמקמה במערכת משפטית, לשם כך נתחיל בממשלת רבין השנייה ואחריה:

מה התרחש בממשלות ה-25, ה-26 וה-27

בממשלת ישראל ה-25 של יצחק רבין (22.11.95-13.6.92), שר המשפטים היה דוד ליבאי. בממשלת ישראל ה-26 של שמעון פרס (18.6.96-22.11.95), דוד ליבאי גם היה שר המשפטים, הכל היה בסדר – הוא התאים למערכת שהיה ממונה עליה, אבל הסיפור התחיל אחרי ניצחון הליכוד בבחירות 96', הרכבת ממשלת נתניהו וכניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש יעקב נאמן.

לא עבר חודש ופרקליטות המדינה הודיעה על פתיחת חקירה נגדו (יועץ משפטי מיכאל בן יאיר, פרקליטת המדינה עדנה ארבל). הוא התפטר ב-10 באוגוסט ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום ונאמן זוכה ב–15.5.97. אחרי התפטרותו מונה לתפקיד צחי הנגבי שידע לתמרן את עצמו לפינה ולשתוק.

סיפור דומה בהרכבת אותה ממשלה היה גם עם מינויו האפשרי של שר המשטרה (יותר נכון – שר לביטחון פנים), רפאל איתן. המינוי לא יצא לפועל עקב חקירה פלילית שנפתחה נגדו על "שימוש פוליטי" בפרטים אישיים שהוצאו ממאגרים צבאיים (לאחריה הוא הועמד לדין וזוכה). מי יודע באיזה מאגרים השתמשו אנשי ממשלת רבין? אבל בשבילם זה היה לגיטימי.

נסתפק בציטוט מוויקיפדיה: "לנאמן ביקורת רבה על התביעה הכללית של מדינת ישראל ועל התנהלותה של המשטרה בחקירת אישי ציבור. לגבי העמדתו לדין הוא טען שהדבר נבע מנקמנות של היועץ בן יאיר, שבדרך זו ניסה למנוע את הדחתו שלו בידי ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים נאמן. הוא הצביע על שורה של הגשות כתבי אישום לא מוצדקות שנעשו לטענתו. למשל כלפי רפאל איתן במטרה למנוע ממנו להיות שר המשטרה, וחקירות מתמשכות של רובי ריבלין במטרה למנוע ממנו להיות שר משפטים. בנוסף הוא אף טען כי המשטרה עושה פומבי לחקירות אישי ציבור... והעיתונות שמשתפת אתה פעולה, משחירה את פניה של ישראל בעולם...".

לו היה מדובר רק על שתי חקירות המתוזמנות האלה, היה אפשר לקבל את דעתו של נאמן שהמקור הוא בן-יאיר, אבל במקרה של רובי ריבלין, בן-יאיר כבר לא היה בתפקיד ועדנה ארבל הייתה ועוד איך!

התביעה לא הסתפקה בשני מועמדים לתפקידי מפתח בנקודות השליטה. לבנימין נתניהו, ב-1999, אחרי סיום תפקידו כראש הממשלה, גם "אורגן" אמבוש מתמשך הקשור לבני משפחתו בליווי רעשני של כלי התקשורת שהתגייסו למערכת השמצה חסרת-תקדים בכמה פרשיות (אחת מהן - ניצול מעמדו של נתניהו להשגת טובות הנאה מקבלן ההובלות אבנר עמדי). בפרשה זו המליצה המשטרה להעמידו לדין, אולם היועץ המשפטי החליט שלא להגיש כתב אישום.

הממשלה ה-28 והממשלה ה-31

בממשלת ישראל ה-28, שהורכבה על-ידי אהוד ברק (7.3.01-6.7.99), כיהנו כשר המשפטים יוסי ביילין והשר לביטחון פנים שלמה בן עמי. הם היו מהצד ה"נכון" של המערכת ולגביהם לא הייתה שום בעיה. באותם הזמנים, אחרי בחירות 99', דובר הרבה על עמותות ברק; הייתה חקירה וכצפוי, גברת ארבל החליטה לא להגיש כתבי אישום, ולהבדיל, "היא כן המליצה להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה, אריאל שרון ובנו גלעד, על מעורבותם בפרשת האי היווני. המלצתה זו לא התקבלה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, וגררה עימות מתוקשר בינו לבין ארבל" (מתוך ויקיפדיה).

רצה הגורל ושיטת העבודה של "הקבוצה המשפטית" פתאום התבהרה בשידור ישיר לעיני כל עם ישראל בתקופה מאוחרת יותר – עם כניסתה לתפקיד של ממשלת ישראל ה-31 בראשות אהוד אולמרט (31.3.09-4.5.06). בממשלה זו מונה לתפקיד שר המשפטים חיים רמון שהתחיל לדבר על "עשיית סדר" במשרד המשפטים ובתביעה הכללית – הסיבות התבהרו אחר-כך עקב פרשיות שחיתות שהציפו את סדר היום הפוליטי והיו קשורות לרבים מחברי הממשלה ההיא, כולל רמון עצמו.

הכל אולי נכון, אבל הקבוצה שהתמקמה במערכת המשפטית רצתה לשלוט בפוליטיקאים ולא ההפך, לכן רמון הפך למטרד וחיפשו רק סיבה מזדמנת לסלקו. ביום 12.7.06, כאשר רמון הגיע לישיבת קבינט בקריה בתל אביב, חיילת צעירה ביקשה ממנו להצטלם עמה לרגל עזיבתה, נשקה לו ונתנה לו את מספר הטלפון. המקרה צולם ושודר לעולם. היו אלה שניצלו אותו כדי לתפור תיק לשר בעייתי והחיילת שוכנעה להתלונן על רמון, הוא נחקר, כתב אישום הוכן במהירות מרבית – ורמון סולק מהתפקיד.

נסתפק בזה – לאנשי התביעה אין בעיה לתפור תיק לכל אחד, אבל רק נדגיש שלמטרה זו זקוקים לזרוע ביצועית – וכאן הם מצאו במשטרה את ה"אנשים הנכונים" במקום הנכון ובזמן הנכון. נזכיר רק את ניצב משה מזרחי. אצטט מה שכתוב בוויקיפדיה:

  • " משה מזרחי... באפריל 1997 מונה לראש היאחב"ל (יחידה ארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים), החקירות הבולטות עליהן פיקד היו בפרשת נמרודי ב' בה מוקדו מאמצים גם נגד השר לביטחון פנים אביגדור קהלני, פרשת נמרודי ג' - השיבוש על-ידי יעקב נמרודי והסופר אריה קרישק, והחקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל ומיכאל גורלובסקי. בחקירות אלו נערך שימוש נרחב בהאזנת סתר, על-פי עדויות אנשי היחידה, הפגין מזרחי מעורבות רבה בחקירות אלו ואחרות שהצריכו האזנות ומעקבים, הרבה מעבר למעורבות "רגילה" של מפקד יחידה‏‏.

    בדצמבר 2000 מונה על-ידי השר לביטחון פנים שלמה בן עמי לראש אגף חקירות ומודיעין בדרגת ניצב, זאת חרף התנגדותו של המפכ"ל שלמה אהרונישקי‏‏. בעקבות חשיפות עיתונאיות בגלובס ושל יואב יצחק נפתחה באותה תקופה חקירת מח"ש נגד מזרחי, אשר נועדה לבדוק האם היה שימוש פסול בהאזנות סתר בחקירות אותן ניהל כראש היאחב"ל. חקירת מח"ש הובילה להמלצה להעמידו לדין משמעתי, ובאוקטובר 2003 פרסם היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין את מסקנותיו בהן קבע כי התנהלותו של מזרחי בפרשיות שנחקרו הייתה בעייתית, הוא הפעיל שיקול דעת לקוי ולא כיבד צווי בתי משפט. רובינשטיין מצא שיש להסיק כלפי מזרחי מסקנות פיקודיות-מינהליות במישור האישי עד כדי סיום תפקידו, בכפוף לשימוע‏‏.

    בנובמבר 2004 הודח מזרחי מתפקידו על-ידי השר לביטחון פנים, גדעון עזרא אך לא נתבקש לפרוש מהמשטרה. הוא מונה ב-2005 למפקד אגף קהילה ומשמר אזרחי וביולי 2006 סיים את שירותו במשטרה".


חקירות נגד וינשטיין ונתניהו

האבסורד שגורם להשתמרותו של המצב הקיים במדינה הוא שחלק גדול ודומיננטי של שופטי בית המשפט העליון הם יוצאי פרקליטות המדינה - יש הבדל עצום בין תפקידה של הפרקליטות ותפקידו של בית המשפט. אפילו במקרה אידיאלי, כשכולם ממלאים את תפקידם בצורה הטובה ביותר, הפרקליטות עוסקת בחיפוש עבריינים והעמדתם לדין בכל הדרכים האפשריות.

לבית המשפט תפקיד שונה בתכלית – הוא אמור להיות מוסד להשלטת צדק ולצדק חייבים גם מידה מסוימת של רחמים. לך תחפש צדק כאשר יושבים בבית המשפט שופטים מסוגם של אהרן ברק [קישור], עדנה ארבל, דורית ביניש [קישור] ואחרים. בית המשפט העליון הפך לשלוחה של הפרקליטות ועקב השפעת הקרן החדשה בפרקליטות - מורגשת אותה נטייה "אנטי-יהודית" (לא רוצה להשתמש במילה "אנטישמיות") גם בהחלטות בית המשפט העליון.

לו הכנסת הייתה קובעת שלאנשי הפרקליטות דרושה תקופת צינון סבירה (בין חמש לעשר שנים) כדי להתמנות לשופטים, תקופה המסוגלת לשנות את אופי האדם בעקבות עבודתו בפרקליטות – היה אפשר להגיע למהפכה בתחום עשיית צדק ובחוסן המדינה היהודית.

ולסיום, קצת על המצב העכשווי: כבר כתבתי שהקבוצה המשפטית רוצה לשלוט בנבחרי הציבור, אבל איך? כמו קודם – על-ידי "חקירות": נגד היועץ המשפטי יהודה וינשטיין מתנהלת חקירה מתמשכת על העסקה בלתי חוקית של עובד זר. החקירה כבר הסתיימה - אבל התיק עדיין לא נסגר כי יש מי שמעוניין במצב הזה. נגד בנימין נתניהו ישנן כמה חקירות בו-זמנית - מתוקשרות, מקושטות בכל מיני פרטים פיקנטיים, כי התקשורת דואגת לזה מאוד. נזכיר רק את סיפור "ביבי-טורס" שמככב כבר שנה כמעט – ואין לזה סוף, אז וינשטיין הפך לבובה של הפרקליטות ובית המשפט העליון, וביבי הפך לבובה של וינשטיין - זה מה שנקרא "להחזיק בביצים". התוצאה המתקבלת היא ששולטים במדינה הקבוצה המשפטית ואהוד ברק – עושה-דברם של קלינטון-אובמה.

הסיכום: אנו מדינה יהודית ודמוקרטית שבזכותה ניתן לעלות על בולדוזרים ולהרוס זכויותיהם של יהודים!

תאריך:  02/02/2012   |   עודכן:  02/02/2012
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם מדינת ישראל היא אכן דמוקרטיה?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
2/02/12 10:12
2
היסטוריון
2/02/12 13:24
3
שמואל פישר
2/02/12 13:48
4
די כבר לבכיינות
2/02/12 15:35
 
זקן
2/02/12 17:33
5
מחלוף
2/02/12 17:27
6
נחום שחף
2/02/12 22:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר שבועות ישבתי בביתה של לילי, אישה מקסימה בת 75 אשר נולדה עם מום מולד של צליעה. כששאלתי אותה מהו הקושי המרכזי בחייה, ציפיתי שהתשובה תהיה קושי פיזי להתנהל, בעיות נגישות לנכים במוסדות ציבוריים וכדומה. להפתעתי ולצערי, תשובתה של לילי הייתה אחרת לגמרי. "הקושי הפיזי אומנם תופס חלק גדול מחיי היומיום ומקשה עליי מאוד, אך הוא שולי בחיי. מילדותי ועד היום הקושי המרכזי איתו אני מתמודדת, הוא הקושי הנפשי. הרגשת השונות שהחברה נותנת לי בכל רגע. המבטים החודרים והמבוהלים, גורמים לי להרגיש כאב ובושה גדולה שמלווה אותי כל רגע נתון". המילים הללו פילחו את ליבי.
01/02/2012  |  סהר צחי  |   מאמרים
המעניין אותנו כרגע בעניין חוק האזרחות הוא נושא ההתאזרחות. לכל מדינה הזכות לקבוע מי רשאי להיכנס אליה ומי לא, וכמובן לקבוע מי יתאזרח בה ומי לא, בבחינת "ביתי הוא מבצרי". מדינה בוודאי רשאית למנוע מאוכלוסיה עוינת מלהיכנס לשטחה. יש בודדים שיכולים להיחשב כאיום ויש קבוצות או אוכלוסיות שלמות שיכולות להיחשב ככאלה. כך עשתה ישראל כאשר אסרה על כניסה של חברי המפלגה הנאצית בגרמניה. מה עם תושבי מקומות החשופים לחינוך ולתעמולת זוועה נגד ישראל, נוסח "דר שטרימר" העיתון הנאצי, ומלאים בשנאת יהודים, האם אינם מהווים איום? האם הפלשתינים, אזרחי אירן, אזרחי סוריה ועוד מדינות בהן קיימת הסתה פרועה נגד היהודים בישראל אינם מהווים אוכלוסיה עוינת? האם יש ספק לגבי עוינות הפלשתינים כאשר בשיא האינתיפאדה 90% מהם תמכו ברצח יהודים?
01/02/2012  |  אילן ריס  |   מאמרים
קח שאיפה עמוקה של אוויר לריאות, ודקלם את הלחש הבא במהירות: "ואכסי יתיכי ליכי כהלכות גוברין יהודאין דפלחין ומוקרין וזנין ומפרנסין ומכלכלין וסוברין ומכסין ית נשיהון בקושטא ויהיבנא", אם נשברו לך כמה שיניים תוך כדי הקריאה, לא נורא. תירק אותן והעלה על פניך חיוך אווילי: "אכלת אותה!"
01/02/2012  |  אריאל לוין  |   מאמרים
נתייחס ראשית כל אל העובדות. הכוח של פייגלין שווה 12% ממתפקדי הליכוד. החישוב פשוט - פחות מחמישים אחוז ממאה שלושים אלף הגיעו להצביע, 24% מתוך אלו שהגיעו שמו "משה בתיבה". ההבדל בין מתפקדי פייגלין לאנשי נתניהו הוא שאנשי פייגלין יגיעו 'בכל מזג אוויר', כלומר בכל מקרה. לנתניהו אין נאמנות כה מוחלטת, אך מספיק כדי "לנצח בהליכה".
01/02/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
פסקי דין חשובים אינם נולדים רק מן השאלות ה"חגיגיות" העומדות במרכז החיים הציבוריים. כזהו גם פסק הדין בבג"ץ
01/02/2012  |  דפנה ברק-ארז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il