בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
אפשר להתחפש גם באופן צנוע... [צילום: פלאש 90]
|
|
|
בין חג פורים ליום האישה
|
תחפושותיהן של חלק מהנשים אינן אלא ניצול ההזדמנות להתלבש בצורה חשופה ופרובוקטיבית. אם המטרה של פורים היא לחשוף את פנימיות האדם וזו התוצאה - אז אנחנו בבעיה...
|
יום האישה הבינלאומי חל השנה כבכל שנה ב-8 במרס. במקרה, חג פורים יחול באותו יום. הקשר בין שני הדברים מקרי ואולי לא. סיפור המגילה ידוע ומוכר לכל. הוא מתחיל עם אישה שמסרבת לקבל את מרות בעלה שבתגובה מוציא אותה להורג. סוף הסיפור הוא בניצחון של אישה אחרת, במזימות ובסתר, גבר הרסני אחר. מצוות החג העיקריות הן 'עדלאידע', משלוח מנות ומתנות לאביונים. איפשהו השתרשה תרבות התחפושות, כנראה בהקשר המשתה והסעודה, שבסיסם הוא להגיע אל שורש האדם, כלומר התחפושת נועדה להציג את מי שאנחנו באמת, מעבר לרוח השטות. מה על האישה ללבוש הבעיה מתחילה בימים האלו, בזמן הזה. התחפושות של חלק מהנשים אינן אלא ניצול ההזדמנות להתלבש בצורה חשופה ופרובוקטיבית. אם המטרה של פורים היא לחשוף את פנימיות האדם וזו התוצאה - אז אנחנו בבעיה. אז יאמרו, מה רע? אישה שאוהבת את עצמה, את הגוף שלה, גאה להציג אותו - זה מצוין! לא מדובר על מה יראו או לא יראו הגברים, לא משנה כמה הם יימשכו, או מה תהיה תגובתם למחשופים הנשיים. הדיון הוא על מה אישה צריכה ללבוש, במה צריך להתגאות ומה ראוי שיהיה מוצנע. זה הכבוד האמיתי. כשהמטרה נעשית למשוך תשומת לב, ההישג של אסתר - שגם היא נבחרה לכאורה בשל יופי תוארה, אבד. התעוררות הזהות היהודית זה נמשך, הרס הפורים. לא רק בזה. עוד שבועיים, ב-20 במרס, יהיה יום המעשה הטוב. שוב, הבינלאומי. מה לעשות, העם היהודי לא השכיל ליצור יום כזה לעצמו. אלא שכן. הבעיה היא שאחרי לילה בו אתה משתכר, לצאת לאיזו התנדבות פתאום נעשה קשה הרבה יותר. ההאנגאובר מצר את צעדיך. משלוח מנות, מתנות לאביונים - זה יום המעשה הטוב. מעבר לזה, השתייה - היא לא נעשית כדי להשתכר. עדלאידע - עד שלא ידע אדם בין ארור המן לבין ברוך מרדכי - מה גדולה יותר: שנאת הרע או אהבת הטוב? זו השאיפה. לא אותה תרבות של מסיבות לשם המסיבה. פורים אינו סתם עוד חג שהוא מסיבה לחגוג. זהו חג שמוציא את הזהות היהודית בדרך לא דרך. כך אסתר ומרדכי, שהסתירו את יהדותם ומתוך כורח חשפו אותה; כך היום דווקא דרך השכרות לגלות את הזהות העצמית, הפנימית. חג פורים שמח.
|
תאריך:
|
08/03/2012
|
|
|
עודכן:
|
08/03/2012
|
|
עקיבה לם
|
|
מאז מותו של המן האגגי ושליחיו שרצו להרוג ולאבד את כל היהודים לא ברור לאן נעלם אותו עם שהתורה מצווה עלינו למחותו. אבל לפני שנתחיל את החיפוש אחריו, אולי כדאי שנבין מדוע התורה מחייבת אותנו למחות אותו, ולא רק זאת, אלא שעלינו לזכור זאת לעד. בוודאי שלא מדובר כאן בגזענות. מחייה אינה סתם הרג במלחמה, אלא מעין היגיון קר שהתורה מצווה אותנו לפעול לפיו - לא משנה אם מדובר באדם בוגר, בזקן או אפילו בתינוק ובבהמה [רש"י, דברים כ"ה, י"ט].
|
|
|
ראש הממשלה סיים את הביקור הרשמי שלו בארה"ב, כשהוא לא מביא בשורה או מצליח להשיג הישג משמעותי בנושא האירני. כבר למעלה משבוע הכותרות בתקשורת בישראל מתמקדות רק בסוגיה האירנית, בעוד הסכנה הקיומית נובעת דווקא מההתנהלות הכלכלית הכושלת של הממשלה שממשיכה לרמוס את מעמד הביניים. ראש הממשלה מעוור את עיני הציבור באמצעות הדיבורים המיותרים והבלתי פוסקים על האיום האירני, בזמן שפקידי האוצר ובעלי ההון ממשיכים במסע העושק וגוזלים בלי רחמים את אזרחי ישראל.
|
|
|
בסיום פגישתם החשובה, העניק ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה כשי את מגילת אסתר. מגילה שהיא אקטואלית בימים אלה ממש כמו בימים ההם של המלך אחשוורוש, המן, מרדכי ואסתר. בטוחני שבסביבתו של הנשיא אובמה ישנם יועצים יהודיים שיוכלו להסביר לו את המשמעות של המגילה על היבטיה האקטואליים.
|
|
|
אמש זיכה בית המשפט העליון אדם מהחזקת סכין ואדם נוסף מהחזקת סם. אברהם בן-חיים צעד בת"א ושוטרים ביקשוהו להזדהות, ולאחר שגילו שיש לו ר"פ, ביקשוהו לחשוף את שבכיסיו. כשציית נתגלתה סכין, שהביאה להרשעתו בבית המשפט המחוזי. גם יגאל ג'בלי הורשע, לאחר שנמצאה כמות סם מזערית בחדרו, לאחר חיפוש משטרתי בנוכחות אמו בלבד (עמה גר), ללא הסבר בדבר זכותה לסרב לחיפוש, שלושה שבועות לאחר שהגיע למשטרה מידע מודיעיני.
|
|
|
אתה נודניק. אני לא מגיב למיילים שלך בגלל סיבה אחת: ההתנשאות השמאלנית שלך, היא לצנינים בעיני. אם יש לך מה להגיד לי, אתה יכול לכתוב תגובית (טוקבק) ישירות למאמר. לכל מאמר. העובדה שאני כמעט שלא מגיב לתגוביות, לא אומרת שאתה חופשי לכתוב לי למייל. ואם כן, אין עליי חובה להשיב. אילו היית מתנסח בנימוס, הייתי משיב לך. תמיד.
|
|
|
|