|   15:07:40
  מתי דוד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מדוע שותקים שלושת סופרינו המופלאים?

ישראל הנאורה והפצפיסטית של השמאל הנאיבי והדוגמטי מילאה פיה מים בפרשת האשמותיו של גינטר גראס. אף איש רוח לא כתב מאמר גינוי ב"ניו-יורק טיימס". אף איש רוח של השמאל לא אירגן פרסום עצומת גינוי בעיתון הארץ. גם ממרצ ומשלום עכשיו לא פורסמו הודעות גינוי, למרות שהם רגילים לעשות זאת נגד המתנחלים
17/04/2012  |   מתי דוד   |   מאמרים   |   תגובות
א.ב. יהושע, עמוס עוז, דוד גרוסמן. אין תגובה [צילום: AP]

עמוס עוז, א.ב. יהושע ודוד גרוסמן, "שלושת הקולות" שהתקשורת משווקת אותם כנציגי "ישראל האחרת", ההומנית, הליברלית, הרציונלית והסוציאלית, אינם מגיבים ומבקרים את הסופר הגרמני, גינטר גראס, שמאשים את ישראל (ולא את אירן) כסכנה לשלום העולם? מדוע?

מדוע הסופרים (המהוללים), הללו, שרואים את עצמם כמצפון העולם, לא מגיבים כלפי הסופר הגרמני, שלדעתו לישראל אין הזכות להתגונן נגד איומי ההשמדה של אירן? מדוע?

מדוע הסופרים (המוערכים) הללו שתמיד יש להם רפלקס אנרגטי שמאלני, להגיב על כל אמירה שפוגעת בפלשתינים, ואילו כלפי האשמותיו ההזויות של גינטר גראס, שבכתיבתו הפך את אירן לקורבן ואת ישראל לתוקפן, הם קיבלו שיתוק ואלם דיבור מפתיע? מדוע?

מדוע הסופרים (המכובדים) הללו שמפגינים, נואמים, כותבים וחתומים על כל העצומות של השמאל הדוגמטי למען פלשתין ונגד ישראל, לא מצאו לחובתם להגיב גם נגד גינטר גראס? מדוע?

שתיקתם של סופרים אלה, מבטא את הכשל המוסרי של כל השמאל הקיצוני. ישראל הנאורה והפצפיסטית של השמאל הנאיבי והדוגמטי מילאה פיה מים בפרשת האשמותיו של גינטר גראס. אף איש רוח לא כתב מאמר גינוי ב"ניו-יורק טיימס". אף איש רוח של השמאל לא אירגן פרסום עצומת גינוי בעיתון הארץ. גם ממר"צ ומשלום עכשיו לא פורסמו הודעות גינוי, למרות שהם רגילים לעשות זאת נגד המתנחלים, הדתיים, נתניהו וברק.

גרמניה הרשמית והאינטלקטואלית גינתה את גינטר גראס, בניגוד לסופרים ולשמאל שלנו, גרמניה הרשמית, כולל רוב העיתונאים והאינטלקטואלים שלהם, גינו בתקיפות ובפומבי את בכיר הסופרים שלהם, גינטר גראס. שר האוצר הגרמני לשעבר, מנפרד לנשטיין, בממשלתו הסוציאליסטית של הלמוט שמידט, פירסם מאמר ביקורתי חריף נגד גינטר גראס ואילו הארץ פירסם מאמר מערכת: "גראס, חתן פרס נובל, בסך-הכל פירסם שיר". ואילו השמאל האינטלקטואלי שלנו שתק! מדוע?

כיצד פועל וחושב השמאל באירופה ביחס לישראל

השמאל באירופה לא אוהב גזענות. גם השמאל בישראל לא אוהב גזענות. החלק הפעיל בשמאל האירופי לא אוהב גם את הציונות העכשיווית, את ממשלת ישראל ואת נתניהו וברק. גם השמאל הישראלי לא אוהב בדיוק את אותם הדברים. זוהי הנוסחה החדשה של השותפות בין האדום (השמאל) לבין הירוק (האיסלאם) באירופה. ההבחנה הזו בין ישראל לבין ממשלתה, או בין הציונות ליהדות, היא הנוסחה של האנטישמית האיסלאמית והאירופאית החדשה. סיסמאות התעמולה שלהם מנוסחות כך: "הכו בישראל והצילו את פלשתין". "הכו בנתניהו ובברק והצילו את השלום". "הכו בציונות והצילו את ישראל".

גינטר גראס, יחד עם השמאל האירופי רוצים לשלול מישראל את יכולת ההרתעה (הגרעינית) שעליה מבוסס בטחונה, גם בסיוע אמריקני וגם בסיוע של הצוללות שגרמניה בונה עבור ישראל למורת רוחו של גראס. גראס כתב: "כוחה הגרעיני של ישראל מסכן את שלום העולם"! מי מאיים על מי? אירן על ישראל או ישראל על אירן?

גראס הופך את ישראל לתוקפן ואת אירן לקורבן! עולם הפוך של צביעות ושקר. מבחינת גראס, השמאל הקיצוני והאיסלאם הקיצוני, האטום של ארה"ב, רוסיה, בריטניה, הודו, פקיסטן וצפון קוריאה אינם מסכנים את העולם! רק האטום של ישראל מסכן את העולם! ישראל פיתחה נשק אטומי כלקח היסטורי מהשואה של השמדת העם היהודי בידי העם של הסופר הגרמני, גינטר גראס. זו האמת.

"מה שחייב להיאמר" - זו כותרת הדברים שכתב גינטר גראס.

הגיע באמת הזמן לומר דברים גלויים לסופרים שלנו ולשאר אנשי הרוח הפצפיסטים המטיפים לכולנו.

שלשת סופרים אלה, ורבים מחבריהם בקרב אנשי הרוח בשמאל, רואים עצמם כבעלי תבונה עליונה של הבנה מדינית ופוליטית כיצד לנהל את המדינה וכיצד לפתור את הסכסוך עם הפלשתינים. ההתנהלות שלהם מאופינת תמיד בשחצנות, בהתנשאות, ובזילזול כלפי כל מי שלא בדעתם ובטעמם. כל ההתנשאות הזו כביכול בשם עקרונות וערכים אינטלקטואלים, שרק הם מבינים אותם, ורק להם יש הסגולות לדבר בשמם. ואילו כל שאר האנשים שלא בדעתם הם אספסוף ימני, קיצוני, לאומני, גזעני ופשיסטי. מספיק ודי!, עייפנו מכם.

הגיע באמת הזמן לומר ששלשת סופרים אלה, יחד עם חבריהם לדעה בקרב אנשי הרוח, הם חלק מעדר, שיש לו קולקטיביות רעיונית, מנותקת מהמציאות הריאלית של החיים, שיש להם, קיבעון של אמונה אידיאולוגית שרק ישראל אשמה בהעדר השלום ובכל מה שקורה.
הגיע באמת הזמן לומר שצריך להפסיק להתפעל ולהתחשב ממטיפי מוסר אלה, המתחזים לנביאים ולקדושים שרק הם מבינים כיצד לנהל את ישראל. הגיע הזמן להפסיק להעניק להם מעמד וחשיבות לדעותיהם בסוגיות מדיניות. מוסריות וגיאו פוליטית.

הגיע הזמן לומר שדעותיהם בנושאים אלה שהזכרנו, אינם חשובים יותר ובעלי משקל רב יותר מכל שאר "האנשים הרגילים". הם אינם מבינים טוב יותר את המציאות בה אנו חיים מכל אחד אחר.

היכולת של אותם סופרים ואנשי רוח לספר סיפור ולכתוב להטוטי לשון מבריקים, אינם הופכים אותם למקור של סמכות והבנה בעניינים מדיניים, ביטחוניים ובינלאומים שבהם המדינה נאבקת. ההסיטוריה מלאה בסופרים ואנשי רוח שדעותיהם היו כשלון עובדתי ומוסרי. ז'אן פול סארטר (קיבל גם כן פרס נובל) תמך בסטלין. מרטין הייצגר, אחד הפילוסופים החשובים במאה ה-20, תמך בהיטלר.

הגיע הזמן לצטט את אשר כתב לפני שנים רבות ברל כצנלסון, המנהיג הרוחני של תנועת העבודה הסוציאליסטית והחלוצית. דברים שכתב כבר אז על תופעת אנשי הרוח ששונאים ומבקרים רק את עמם ותומכים ומעריצים את אויבי עמם.

"היש עם אשר מבניו הגיעו לסילוף שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, ממלא את ליבם רגש הערצה והתמכרות".

ואני מוסיף: יש אינטלקטואלים, סופרים ופרופסורים, הרואים את עצמם כאנשים סופר נבונים וחכמים עד כדי כך שהם אינם מסוגלים להבין את המובן מאליו. יש לעתים לחלק מהם רעיונות כל כך הזויים ומטופשים שרק הם מסוגלים להאמין בהם
.

ואולי באמת העדר התגובה לגינטר גראס, מצד שלשת הסופרים הישראלים הידועים והמוערכים ביותר, בארץ ובעולם, נובע מכך שהם מזדהים עם דבריו, מבלי האומץ והנכונות להודות בכך בפומבי? שישראל היא סכנה לשלום העולם? קשה להאמין שאמנם זו דעתם, ואולם, שתיקתם והעדר תגובתם לא מבטלת את הספקנות של האפשרות הזו.

תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  18/04/2012
מתי דוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע שותקים שלושת סופרינו המופלאים?
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברבי
17/04/12 11:59
2
yoni207
17/04/12 12:43
3
צפנת
17/04/12 12:45
4
יונני
17/04/12 14:07
5
אילן הדר
17/04/12 23:54
6
נו, באמת!
18/04/12 05:24
7
לגיטימי
18/04/12 08:08
8
יוסי אבידור
18/04/12 10:07
9
רובי בוזגלו
18/04/12 14:44
10
אברהם מערב השומרו
18/04/12 21:22
11
ד"ר רון בריימן
20/04/12 11:39
12
גונן.
26/04/12 20:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אשת-חיל, הודעות, הגדרות, הפתעות והפקרות לקראת יום הזיכרון לשואה - וכל יום - נזכור את אחינו שנטבחו, ונלמד את הלקחים מרציחתם
17/04/2012  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
לפני כ-15 שנה, נסענו שתי משפחות, שלושה דורות, ל"ביקור בית" בפולין, חמי היה שם מספר פעמים קודם לכן, גילה את קבר האחים של העיירה בה נולד וגדל, ועשה יחד עם השלטונות המקומיים שיפוץ בבית הקברות היהודי. ביקור הדור השני והשלישי באתר הנצחה בלב בית הקברות, שם נקברו גם הוריו, היה מבחינתו סגירת מעגל.
17/04/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
המושג "ערך" משמעותו מערכת מושגים שמכתיבה פעולה של אדם שאינה נגזרת משיקולים הקשורים לטבע החיים אלא על-פי עקרונות שהם חיצוניים ומנוגדים לטבע החיים. כל פעולה שיש בה אבק תועלת כלשהי (כלכלית, ביולוגית לטובת האדם) אינה פעולה הנגזרת מ"ערכים". הדבר הכי בלתי טבעי שאדם בריא בנפשו עשוי לעשות הוא הנכונות למות שלא בתוך פעולת הצלה של בן משפחה מדרגה ראשונה. לפיכך, הערך המרכזי של צבא, ובמיוחד צבא של גיוס חובה ("צבא העם") הוא הנכונות של אדם לוותר על חייו הפרטיים למען הבטחת חיי חופש וריבונות של גוף מופשט הקרוי לאום. במילים יותר ישירות, נכונותו של אדם לוותר על חייו הפרטיים כדי שאנשים אחרים, שאינם בני משפחתו ואינם מוכרים לו יחיו בשלווה עד 120. כל השאר משני. זו הדרישה הקיצונית ביותר שיכולה אומה המיוצגת על-ידי מדינה לדרוש מאדם כלשהו.
17/04/2012  |  אלישע האס  |   מאמרים
אכן, מאז תחילת שנות האלפיים מנסה כותב שורות אלו וחברים מפורום ותיקי מלחמת העצמאות לשכנע חברי כנסת - מהיו"ר ומטה - בצורך לקדם בדחיפות חקיקה שתילחם בהסתה האנטי-יהודית בעולם. זה היה החוק הפותח בפרויקט חקיקת הגנה לישראל שבלי הגשמתו לא ניתן להילחם בהסתערות התעמולתית הגוברת נגד העם היהודי ומדינתו.
16/04/2012  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
ביקרתי באתר שוני מספר פעמים. המחזה היה מרשים, עשרות רבות של עטלפים כיסו את תקרת הגג והחלק העליון של קירות אחד מחדרי המבצר. הם היו תלויים כדרכם של עטלפים בהיפוך כשראשם מוטה כלפי מטה דבוקים אחד לשיני ויצרו מעין מרבד בצבע שחור-חום כשלצידם באותו חדר שוכנים בצוותא ובהרמוניה כך נראה, יונים.
16/04/2012  |  אלי אלון   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il