בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
נכון, זה החוק. אבל מה עם הצדק?
|
פסק דינו של בית הדין לעבודה בעניין שלילת גימלתה של חולת סרטן שעבדה קצת יותר מדי, עולה בקנה אחד עם החוק היבש. אך בכל זאת, הוא מותיר תחושה קשה מאוד של חוסר צדק וחוסר אנושיות. הן הביטוח הלאומי והן בית הדין היו יכולים לנהוג אחרת
|
שומרוני-ברנשטיין. איפה הלב היהודי? [צילום: בוצ´צ´ו]
|
|
|
|
|
|
|
|
למה יש תחושה כל כך קשה למקרא פסק הדין הזה? למה יש תחושה שמדובר בגישת "יקוב הדין את ההר", שלפי חז"ל היא שגרמה לחורבן הבית השני? למה מתגנבת ללב ההשוואה לחוקים האכזריים של סדום ועמורה? | |
|
|
|
|
|
אתה קורא את פסק הדין בעניינה של חולת הסרטן ניצה יעקב, ואינך יודע האם להתרגז או להתפלץ. נכון, הכל חוקי. נכון, הכל בדיוק כפי שצריך להיות. נכון, מדובר בכספי ציבור. ובכל זאת: זה כל כך לא צודק, שזה זועק לשמים. נזכיר את העובדות. יעקב היא חולת סרטן עם נכות של 60% ואם לבת שגם היא חולת סרטן. במקום לשכב בבית ולרחם על עצמה, היא לקחה את עצמה בידיים והתחילה לעבוד. קיבוץ עין המפרץ נהג ברוחב לב ופתח עבורה חנות ליד שנייה, שם היא עובדת כמה שעות ביום. אבל אז התברר שהיא עבדה יותר מדי: 4.5 שעות ביום במקום 4.3 שעות ביום. העונש שלה: שלילת גימלתה, בסך 1,600 שקל בחודש. כאמור, זה החוק וחובה לקיימו. ודאי שאם יעקב הייתה מקבלת, היו באים עוד חולים - לא עלינו - ומבקשים את אותה גימלה. לזה 1,500 שקל, ולזה 1,950 שקל, ולשלישי 2,120 שקל - והכל מקופת הציבור. בית המשפט צריך לדון לפי החוק והפסיקה ולא לפי רגשותיו, שאחרת - אין לדבר סוף. הכל נכון. אז למה יש תחושה כל כך קשה למקרא פסק הדין הזה? למה יש תחושה שמדובר בגישת "יקוב הדין את ההר", שלפי חז"ל היא שגרמה לחורבן הבית השני? למה מתגנבת ללב ההשוואה לחוקים האכזריים של סדום ועמורה? האם זה רק הלב היהודי הרחמן? האם זו רק תחושה של צדק שנסוג מפני הדין, של היציב הגובר על האמת? אולי זה משום שהביטוח הלאומי יכול היה לפתור את הבעיה בצורה הרבה יותר אנושית: להעמיד את יעקב בעדינות על כך שהיא עובדת קצת יותר מדי, להציע לה לעבוד רבע שעה פחות מדי יום וגמרנו. אולי משום שהביטוח הלאומי נהג בחוסר רגישות מופלג, כאשר לא הסתפק בביטול הגימלה קדימה אלא גם תבע החזר שלה שישה חודשים אחורה. אולי משום שכאשר ראה הביטוח הלאומי שיעקב פונה לבית הדין, הוא לא מצא לנכון להגיע איתה לפשרה. יש מקרים בהם בתי הדין קובעים - או לפחות ממליצים - לתת גימלה או קיצבה לפנים משורת הדין. מוזר מאוד שהשופטת אילת שומרוני-ברנשטיין ונציגי הציבור עמי בריל ואלי אליהו לא מצאו לנכון להציע זאת במקרה הנדון. הרי אם יש מקרה בו מגיע, ממש מגיע, לפנים משורת הדין - זהו המקרה. אישה שעושה כל מאמץ להתגבר על מחלה קשה, שמתמודדת עם מחלה קשה של בתה, ושבסך-הכל עבדה קצת יותר מאשר התקרה המזכה בגימלה. אם לה לא מגיע - לא ברור למי כן.
|
תאריך:
|
30/04/2012
|
|
|
עודכן:
|
30/04/2012
|
|
איתמר לוין
|
נכון, זה החוק. אבל מה עם הצדק?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ללוין
|
1/05/12 03:08
|
|
2
|
|
זו רשעות
|
1/05/12 05:04
|
|
|
|
רוצה לסתור
|
1/05/12 08:49
|
|
3
|
|
ירון זכאי 1
|
1/05/12 12:02
|
|
4
|
|
ישמעאל
|
1/05/12 17:04
|
|
רק מטורף היה אומר את הדברים שדיסקין אמר למצלמות, תוך שהוא מתכוון ליצור מהומת אלוהים (מהצילום הלא מצונזר של דבריו ניתן לראות שהפרק המשיחי היה מוכן מראש על נייר וחלקו אף הוקרא מן הנייר), מבלי שיש לו אלטרנטיבה ביד. כי גם אם נתניהו וברק הם קטסטרופה, הרי בלא אלטרנטיבה, אדם אחראי עם ראש על הכתפיים לא היה מדליק כזו מדורה.
|
|
|
ההתבטאויות של מאיר דגן ויובל דיסקין לגבי תפקודם של אהוד ברק ובנימין נתניהו מהוות תעלומה מוחלטת. משהו הזוי בממלכת דנמרק. פורשים להם שני אישים שעמדו בראש הארגונים הרגישים ביותר במדינה, ומצהירים כי אין לסמוך על ראש הממשלה ושר הביטחון ואין לצפות מהם להתנהגות רציונאלית.
|
|
|
לאור העדר תכלית מוסכמת במחנה הפלשתיני והחסמים שבולמים את שני התהליכים המדיניים והפוליטיים העיקריים - התהליך המדיני עם ישראל והפיוס הפנים פלשתיני, מתועלת האנרגיה ברשתות החברתיות לכוונים חדשים. הדור הצעיר בעזה ובגדה נסחף אף הוא למדיה החדשה ומנהל שיח ערני ומרתק ברשתות החברתיות בשלוש סוגיות מרכזיות: הבעיה הפלשתינית, היחס כלפי ההנהגה הפלשתינית, והמעבר ממאבק אלים למאבק לא אלים, מטרור להתקוממות עממית, באמצעות הפגנות ופעולות לא אלימות ובתוך כך, שביתת רעב של אסירים מנהלתיים הכלואים בבתי הכלא בישראל.
|
|
|
השנה חידון התנ"ך התקיים בסימן האחדות והצדק החברתי היהודי, אך האירוע שהתקיים בירושלים סימל דווקא פגיעה בצדק, באחדות ובממלכתיות שמסמל התנ"ך. התנ"ך שייך לעם ישראל והיהודים כולם צריכים להרגיש חיבור לספר החשוב הזה שנושא בתוכו את "הגנים היהודים", שאמורים להיות המצפן בליבו של כל יהודי. ברוח זאת נהג לומר דוד בן-גוריון - "שכל יהודי, מאמין או כופר בעיקר, אמור למצוא בתנ"ך "את מקורותיו, שורשיו ההיסטוריים והמוסריים". במציאות של היום רק מיעוט מרגישים קרובים לספר החשוב הזה, כשרבים מהיהודים בעולם ומהישראלים מרגישים ריחוק וניקור כשמדברים על התנ"ך.
|
|
|
התקופה שלנו מזכירה את ימי בית שני, ליתר דיוק, את ימי שלטון הורדוס וקודמיו, בהם קונספירציות שהסתיימו ברציחות, קבעו מי יהיה השליט הבא. המריבות ששררו בתוכינו אז, הפירוד והשנאה שאכלו כל שדה רענן והביאו לכליונה של ממלכת ישראל - כל אלה חוזרים ומצויים כעת כאן ובקרבנו. ומי שלא לומד מהעבר וחוזר על הטעויות - סופו להגיע לאותו מקום כקודמיו.
|
|
|
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|