|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

נתניהו מלך סדום

למרות שהוא מכיר בעובדה שלאזרחים התמימים בגבעת האולפנה, מלח הארץ, שהם במקרה גם תומכיו, נגרם עוול זועק לשמיים, כשהניפו מעל לראשיהם את חרב ההחרבה מבלי שקולם יישמע, פיספס נתניהו את האופציה היחידה למניעת העוול הסדומי המרושע
06/06/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו. מלך אוון [צילום: פלאש 90]

דין שונה למחבל ולמתנחל
אורי שטרוזמן
תקדים חדש בבית המשפט העליון: אין הורסים ביתו של אדם, אפילו הוא מחבל שרצח אדם, בלי שנותנים לו הזדמנות להשמיע טענותיו - אלא אם כן הוא מתנחל
לרשימה המלאה

לפני ימים אחדים העניק השבועון היוקרתי טיים, את התואר 'מלך' לראש הממשלה בנימין נתניהו והכריז בכותרתו: King BIBI. הטיים, ש'כל העולם' קורא בעיון, בשל רצינותו והעובדה שבדרך כלל הוא אינו טועה - לא טעה, מוכרחים להודות, גם הפעם. נתניהו הוא אומנם מלך, אבל מלך אוון, King of Sdom.

דרושה מידה רבה של רשעות סדומית, שטניות נוסח סדום, רוע לב, ציניות, צביעות ונבזות, כדי להוביל מסע פרלמנטרי לסיכול חוק הסדרה הוגן וצודק מאין כמוהו. גם בסדום נאחזו בהחלטות משפטיות מופרכות וחד-צדדיות, שבכוחן להרוס חייהם של בני אדם, וזאת – שומו שמיים! – מבלי אפילו לתת להם פתחון פה בבית המשפט.

מלך סדום הלחיץ וחסר עמוד-שדרה אידיאולוגי, יודע שגירוש מתיישבי האולפנה עושה עימם עוול הזועק לשמיים, שאין לו מחילה ואין לו כפרה, ושכל הדיון המשפטי בעניינם דמה יותר לחוכא ואטלולה מאשר למשפט הוגן, כפי שהוכיח בשוּם שכל משפטי השופט בדימוס אורי שטרוזמן (מאמרו החשוב פורסם בהארץ, 20.5.12). אבל חיידק הסדומיות שמכרסם בנפשו ההפכפכנית והמבועתת של נתניהו, מוביל אותו באותה דרך כזב צינית, שבה הלכו שני קודמיו בהנהגת הליכוד: מנחם בגין שהבטיח להתיישב בסיני ולבסוף פינה את כל סיני תמורת פיסת נייר ששוויה הולך ופוחת מיום ליום, לנוכח הפיכת סיני לכן שיגור של נשק לעזה ומסתננים לישראל; וממשיכו אריאל שרון שהכריז כי דין נצרים כדין תל אביב ולבסוף פינה את גוש קטיף אפילו לא תמורת פיסת נייר סמלית, והפך ארץ נושבת לארסנל של טילים המשוגרים יום-יום באין מפריע לעבר אזרחי ישראל.

עם השמאל להרוס הכל
מופז זיגזג וברק נסיגה [צילום: משרד הביטחון]

קוו ואדיס, מר נתניהו?
בכירים בליכוד שעימם שוחחנו, אינם מוציאים מכלל אפשרות ("יש לנו תחושה כזו", הם אמרו), שלנתניהו תכנית 'אורנים גדול' משלו, לפרישה מהליכוד והקמת ליכוד חדש, שפוי יותר על-פי הגדרתו. החלטה זו בשלה בו, כך אומרים בליכוד, לאחר שקלט בוועידת הליכוד האחרונה, שהתכנסה בגני התערוכה לפני חודש בדיוק, כי הליכוד הישן שלו כבר אינו קיים, בשל 'השתלטות עוינת', להערכתו, של גורמי ימין 'הזויים' מדי לטעמו, על מפלגתו

נתניהו, בהתנגדותו העיקשת לחוק ההסדרה, התחבר לבגידתם השפלה של שני קודמיו בגין ושרון, בהתחייבויותיהם החגיגיות לשולחיהם. גם הוא, כשני קודמיו שהיו לקבלני הביצוע של שלום אך-שווא, הפך עורו, וחזר והוכיח שוב, שרק הליכוד יכול - להתחבר לשמאל ולהרוס הכל.

נשאלת כמובן השאלה, מה עומד מאחורי התנהגותו הבוגדנית של נתניהו בשולחיו? קוו ואדיס (=לאן פניך מועדות), מר נתניהו? בכירים בליכוד שעימם שוחחנו, אינם מוציאים מכלל אפשרות ("יש לנו תחושה כזו", הם אמרו), שלנתניהו תוכנית 'אורנים גדול' משלו, לפרישה מהליכוד והקמת ליכוד חדש, שפוי יותר על-פי הגדרתו. החלטה זו בשלה בו, כך אומרים בליכוד, לאחר שקלט בוועידת הליכוד האחרונה, שהתכנסה בגני התערוכה לפני חודש בדיוק, כי הליכוד הישן שלו כבר אינו קיים, בשל 'השתלטות עוינת', להערכתו, של גורמי ימין 'הזויים' מדי לטעמו, על מפלגתו.

אם ירצה להתפלג, הוא יוכל לעשות זאת בקלילות בחסות 'חוק מופז', שאושר ביוזמת נתניהו לפני שנתיים. על-פי חוק מופז, די בשבעה ח"כים בסיעה מסוימת על-מנת להתפלג ממנה, מבלי שיאבדו את הזכות לרוץ לכנסת הבאה. הוא יטול עימו את אברכי המשי עויני ההתיישבות בגין, מרידור ואיתן, שממילא מקומם אינו מובטח ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, את 'מר נסיגה חד-צדדית' אהוד ברק, את 'מר זיגזג' מופז, ויכונן עימם רשימת מרכז חדשה, לא ימין ולא שמאל, רק חול וחול.

פקידוּת משת"פית

רק התוכנית להקמת מפלגה חדשה יכולה להסביר את התנהגותו של נתניהו. רק כך אפשר להבין את חופש הפעולה והגיבוי שהעניק נתניהו לפקידות המשפטית, שהפכה עצמה למשת"פית של השמאל קיצוני. מדהים שעד לרגע זה, לא שמענו שום מילת נזיפה או ביקורת כלפי הפקידות המשפטית, שסיבכה ברוב חוצפה את הממשלה בבג"ץ באופן שאין לו אח ורע במדינה מתוקנת: רוב שרי הממשלה וראש הממשלה, רוב מוחלט של נבחרי הציבור, וגם רובו של הציבור הרחב, התנגדו להרס בתי האולפנה, אבל הפקידות המשפטית חתרה תחתם בבג"ץ, בניגוד מוחלט לכללים הבסיסיים של השיטה הדמוקרטית, והיום היא מועמדת לפרס בדמות קידום במשרד המשפטים.

עם פקידות משפטית שכזו, יכול השמאל הקיצוני, אשר כשל שוב ושוב במאמציו לנצח בבחירות, להכתיב מדיניותו ממשרד המשפטים (שבשליטת, שימו לב, מפלגתו הפסבדו-ימנית של ליברמן!), בסיוע סייעני הפקידות המשפטית.

מעשה נבלה

עו"ד מנחם גורמן:
"האם בג"ץ לא חשב שמן הצדק הבסיסי היה, לצרף את בעלי הבתים ויושביהם כצד לדיונים בבית המשפט? האם לא היתה לבעלי הבתים ויושביהם הזכות האלמנטרית, יסודית, אנושית, חוקית, להשמיע עמדתם בבג"ץ, כנגד אוייבי המדינה, הערבים והשמאלנים, שקיבלו מבג"ץ מעמד של צדדים בקרקע ובבתים שאינם שלהם?"

הזכרנו את מאמרו המבריק של שטרוזמן בעניין העוולות האיומות שחולל הבג"ץ בפרשת האולפנה, כשהתייחס לאזרחים ישראלים נורמטיביים בעוינות שאפילו מחבלים אינם נתקלים בה. משפטנים ידועים הצטרפו אליו, וגם דבריהם פורסמו בטור זה בשבוע שעבר. השבוע הביע דעה דומה עו"ד מנחם גורמן, ידיד נעורים מימי בית הספר היסודי ותנועת הנוער, שהגדיר במכתב ששיגר לח"כים ולשרים את פרשת האולפנה – מעשה נבלה.

וכך הוא כותב מתמצית דם לבו: "התנהגות פרקליטות המדינה וממשלת ישראל בעניין הבעלות בקרקע של גבעת האולפנה (ומיגרון ועוד יישובים אחרים) היא מעשה נבלה שמתאים למשטרים השפלים והארורים ביותר. בג"ץ לא קבע כי האדמה שייכת לערבי מסוים. זהות הבעלים וזכות הבעלות בקרקע נבחנת עדיין בבית המשפט.

"בבתים המיועדים להריסה גרים מאות אנשים, נשים וילדים. הבתים שייכים להם. הם רכשו את האדמה והשקיעו בבתים את כל חסכונותיהם. הם קיבלו את אישור המדינה לבנות בתיהם; לקחו משכנתאות לרכישת הבתים וימשיכו לשלם את המשכנתה גם אחרי הרס בתיהם.

"האם בג"ץ לא חשב שמן הצדק הבסיסי היה, לצרף את בעלי הבתים ויושביהם כצד לדיונים בבית המשפט? האם לא הייתה לבעלי הבתים ויושביהם הזכות האלמנטרית, יסודית, אנושית, חוקית, להשמיע עמדתם בבג"ץ, כנגד אוייבי המדינה, הערבים והשמאלנים, שקיבלו מבג"ץ מעמד של צדדים בקרקע ובבתים שאינם שלהם?

מבחן האדם הנורמלי

"בג"ץ קיבל ללא כל דיון או בדיקת העובדות, את עמדת המדינה לגבי הבעלות הערבית על הקרקע. ומדוע דחתה המדינה את הטענה כי הקרקע נרכשה על-ידי אנשי בית אל? תשובת המדינה שנתקבלה על-ידי בית המשפט: 'הרישום בספרי הטאבו לא הושלם!!'. אז מה??? עשרות אלפי בתים במדינה נמצאים במצב שהרישום 'לא הושלם' – האם תהרוס המדינה את הבתים?? האם כל צרוע וכל זב שיטען לבעלות בבתים אלו יקבל מבית המשפט צו הריסה נגד הבתים האלו??

"הנימוק השני שניתן על-ידי בג"ץ: 'לא נתבקש אישור לעסקה' ולכן הרכישה אינה תקפה, מדהים ברשעותו לא פחות מהראשון. כלומר, ייתכן מאוד שנעשתה עסקה ושולם עבור הקרקע. הבעלים, יהיו מי שיהיו, קיבלו תמורה מלאה עבור הקרקע והסכימו להעבירה לבעלות אנשי בית אל. אך קרה דבר נורא: לא ביקשו רשיון לעסקה, ולכן צריך להרוס את הבתים. האם אדם נורמלי היה מעיז להגיע למסקנה כזו??

אזרחים סוג ב'

"ובמאמר מוסגר - מדוע בכלל צריך היתר מהמדינה לעסקת מקרקעין ביהודה ושומרון?? האם אנשי יהודה ושומרון הם אזרחים סוג ב'?? האם המדינה בכלל רשאית להתערב בעסקות מקרקעין הנעשות על-פי חוק בין אנשים פרטיים??

"מי הירשה לפרקליטות להתחייב להרוס בתים של אזרחים שומרי חוק (כן, שומרי חוק - בניגוד לפרקליטות, לממשלה ולבג"ץ)?? מי הירשה לבג"ץ להסתמך על הצהרה ממשלתית שאינה מוסמכת בעליל לתיתה?? הממשלה אישרה את הקמת הבתים ועל סמך אישורה נבנו הבתים!! אם הממשלה רשאית להצהיר בבית המשפט שהיא שינתה את עמדתה והיא לא מאשרת את הבנייה – האם אין היא רשאית לשנות שוב את עמדתה? האם הודעת הממשלה היא הלכה למשה מסיני, ללא אפשרות לשנותה??

"האם יהיה זה מתחת לכבודו של בג"ץ להכיר בטעותו ולשנות את החלטתו? האם 'סופיות הדיון' הוא עיקרון כה חשוב גם במחיר הריסת בתיהם, רכושם ומרכז חייהם של מאות אנשים?? האם כאשר ברור שבשאלת זהותם של הבעלים לא התקיים כל דיון ממשי יש ערך לעיקרון 'סופיות הדיון'??

"לצוות להרוס את בתי גבעת האולפנה (ומיגרון ואחרים) יכול רק חסר לב, חסר מוסר אנושי, חסר מצפון, חסר הבנת המשמעות של 'שלטון החוק' ובעל יצר הרס בלתי נסבל. זהו מעשה נבלה שלא יאומן במדינה יהודית שאמורה להראות מידה מינימלית של מוסר, צדק ושמירת חוק. זוהי החלטה מרושעת שיש לבטלה בהקדם, לפני שייגרם נזק בלתי ישוער להתיישבות, למעמד הכנסת ולמעמד הממשלה".


ובמילים הרבה יותר פשוטות: כל קול לנתניהו בבחירות הבאות, יהיה עוד קול ל'שלום עכשיו' ולאידיאולוגיית ההינתקות ביו"ש.

תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  06/06/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מלך סדום
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סש"ע
6/06/12 17:08
2
לוי
6/06/12 17:41
 
א מ רול
7/06/12 01:06
 
זהו בדיוק!רק כך!
8/06/12 17:53
 
זקן
7/06/12 10:28
3
כל כך להוט ומהיר
6/06/12 19:01
4
חשדנית
6/06/12 19:59
5
קורןנאוה טבריה
7/06/12 08:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש מומחים המקדשים את הוראות התקן בכל פרט ופרט מפרטי הבניה, באופן עיוור, ללא מחשבה וללא בדיקה, ומיותר לומר כי כל התיאוריה של מהנדסים מסוג זה עוברת שינוי וביטול ככל שנעשים בתקנים הרלוונטיים שינויים, תיקונים, ביטולים, ואלה נעשים גם נעשים.
06/06/2012  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
ושוב פורצת המחלה הלאומית מלווה כתמיד בהזיות הישנות של השמאל הישראלי. עלינו להרוס לנתץ את אחיזתנו בארץ אחרת ונובא למשפט העמים ונסתבך ... אומנם סוריה שכנתינו בוערת מקטל ומדם אולם לא איתה יבואו הגויים בחשבון, אלא איתנו יבואו במשפט איום ונורא, שבסופו יתלו אותנו בכיכר העולמית על גזילת ארצנו שביהודה והשומרון.
06/06/2012  |  דליה חשן  |   מאמרים
הופעתו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מול בית המשפט על מיטה רפואית ומאחורי הסורגים כדי להעמיד אותו לדין בגין אשמות ברצח מפגינים ושחיתות נחשבת לאחד ההישגים הגדולים ביותר של המהפכה המצרית, ולאירוע המוביל מאז הפלת שלטונו של המלך המצרי פארוק. פסק הדין "מאסר עולם" שניתן, נחשב תקדים היסטורי מכובד וראוי להערכה ולא יכולים לראותו אך ורק במדינה הערבית הכי ותיקה.
06/06/2012  |  ד"ר סלאח עודטללה  |   מאמרים
"מהו שקר? - אין זה אלא אמת במסכה" (לורד ביירון)
06/06/2012  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
הסופרת אלונה קמחי חושפת את "הצדדים האפלים בחייה" (אמירה לם, ידיעות אחרונות): טיפולים נפשיים, כדורים פסיכיאטריים, יחסים גרועים עם אמא, בעיות עם הבעל ו... : "החשש ממה שבנה, העומד בפני גיוס, עלול לעשות בשטחים...".
06/06/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il