|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בדיקת ספינומטר: ספין הגיוס

היום יתייצבו בכיכר אלפי אנשים שיבואו מתוך אמונה שהם נלחמים על מה שהם מאמינים בו, אבל הם יבואו רק כדי לשחק במשחק הספינים של פוליטיקאים שהם שרלטני דעת קהל. יעמדו שם אלפים, כניצבים בהפקה של טרום-בחירות מטעם משרד יחסי-ציבור של איווט איומים או שאול חסדים. על הבמה תהיה חבורה של פוליטיקאים מתחילים או מקצוענים, ציניים וספיניונרים, שכל מה שמעניין אותם זו מערכת הבחירות הבאה
07/07/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
המחאה החברתית. הפגנה קודמת [צילום: פלאש 90]


דייג, אוהב דגים? כן! רק אם הוא תופס אותם!

תתחילו לספור לאחור, כי הבחירות בפתח. זה זמן בחירות וכל הפוליטיקאים המקצועיים (שזהו מקצועם היחיד ואין להם מושג איך עובדים כדי להתפרנס), אלה שביום טוב יש להם מה לומר רק על מה שאומר היריב שלהם ושום דבר על מה שמעניין את המצביעים שלהם, כל אלה מחפשים ספינולוג בכיר שיתחיל לייצר עבורם קהל מצביעים פוטנציאלי.

המירוץ אחר קהל המצביעים מתחיל. מחפשים קהל טיפש מספיק כדי שירוץ אחריהם לכיכרות, חבורות רחוב שיתפרנסו מכסף שחור של תורמים שחורים עוד-יותר, ובעבור 50 ש"ח לשעה או 300 ש"ח ליום יהיו מוכנים לעלות עבור הפוליטיקאים על בריקדות ולגבות אותם ברחובות עם "הו-הא-מי-זה-בא...."

כל פוליטיקאי ציני שמוכן לרוץ למערכת בחירות על גב הציבור, ולא משנה לו הנושא, הציבור, המחיר שהחברה הישראלית תשלם עבור המחדלים שמייצרים חדלי האישים הללו, כל פוליטיקאי טוב כבר מתחיל לחפש גל ששווה לרכב עליו אל תוך מערכת הבחירות. ספין הגיוס הוא גל ציני כזה, משום שהוא נוגע בנימי הנפש של הציבור הישראלי התמים. "צה"ל הוא צבא העם", ומי הם שיחליטו שהם לא לוקחים חלק בשירות העם?

אז בואו נדבר רגע על האמת שמאחורי התרגיל הזה, ונראה את מי משרת הספין ואת מי משרתים החרדים בסיפור הזה. החרדים, אגב, יכולים רק להרוויח מכל הסיפור הזה, וכל הציבורים האחרים יהיו אלה שישלמו את המחיר.

שחקן ראשון: איווט האיום (ליברמן וביתנו)

הסחורה: "אִיוּמים אַיוּמים". הספין: הצגה של תמיכה בחילונים כדי לגייס אותם נגד הערבים.

איווט ליברמן מושך לכיוון של בחירות כמה שיותר מהר, מתוך מחשבה שהפעם הוא הולך על כל הקופה. בפעם שעברה הוא לקח מאות אלפי קולות על גבו של הציבור הערבי, כאשר הסית את כולם עם הסיסמא "בלי נאמנות, אין אזרחות". הסיסמא הזו של "בלי"-"אין", נטבעה כמשרתת של הצורך להטיל ספק, פומבי וגס, בנאמנות של אזרחים בקבוצת מיעוט אתני-דתי.

בתרגום לזמן אחר, "הבעיה הערבית" של ליברמן, היא מפתח דומה לזה של "השאלה היהודית" במודל הגרמני בשנות ה-30' של המאה הקודמת.

בבחירות הקרובות מתכנן ליברמן ללכת רחוק עוד יותר עם המודל הזה, ולהמשיך לבנות את כוחו הפוליטי על גבו של הציבור הערבי, בשיטת מירי רגב, דני דנון ויריב לוין, וציידת הקולות של קדימה: רונית תירוש. עוד אש ברחובות על גבו של מיעוט, ועוד שנאה של לאומנים פאשיסטיים יהודיים שתופנה אל המיעוט הערבי במודל של "אש עקיפה-ישירה".

אז... "איפה כאן הספין?" משום שעד כה זו יכולה להיות תורת-שנאה סתמית או גל אמיתי של פחד מהשונה ולצידו שנאה שנובעת מאותו הפחד.

הספין הוא בכך שהאוכלוסיה הערבית לא מעניינת את ליברמן כהוא זה. ועובדה היא שעד היום הוא ומפלגתו לא היו עסוקים בשאלה הערבית, אבל הבחירות מתקרבות אז מחממים שוב את הגזרה. והנה הסיבה שיכולה לקרב אל ליברמן עוד כמה מאות אלפי קולות של בוחרים שאינם במחנה שלו.

אם ליברמן יצטייר כמי שדואג ל"צבא העם" וכמי שמתעקש על טובת הציבור הכללי המשרת, ולצד זה רק יפנה אצבע מאשימה אל שני קהלים שוהא אוהב להסית נגדם (חרדים וערבים) - והנה הוא מרוויח (קולות) וכולנו מפסידים (סולידריות חברתית ודיון מעמיק בהבדלים בינינו ובדרך לשתף פעולה ולחיות יחד).

עמוד השדרה של הספין הזה (The spin spine) - הסתה כנגד החרדים זה טוב, אבל המוצר שלי כאיווט ליברמן הוא ייחודי משום שהוא כולל גם את החרדים וגם את הערבים, ומי שבליבו שנאה יוקדת יעדיף את המודל שלי: "שניים במחיר אחד". הייל או דה, היינו הך.

שחקן שני: שאול הצדיק (מופז וקדימה)

הסחורה: אימרות חז"ל. הספין: אני רוצה שילכו לצבא כי זה משרת את קמפיין הבחירות שלי.

כאן אין צורך להכביר מילים כדי לבאר את הספין. שאול מופז הוא גוויה פוליטית, שריח רע נודף ממנה מאז הספינים המשורשרים בשרשרת "בית לא עוזבים", "בית כן עוזבים", "בית לא עוזבים", "בית כן עוזבים", כמו בת טיפש-עשרה מאוהבת שמחזיקה בידה פרח ותולשת ממנו את עלי הכותרת בניסיון למצוא תשובה לשאלה שלא הייתה אמורה להישאל מלכתחילה.

עכשיו, לאחר ה"פוטש" שאירגן מול ציפי לבני בניסיון לרקוח לעצמו ולחבריו צמאי הכיסאות איזה כיסא נוח לרכב עליו אל תוך מערכת הבחירות הבאה, ובניסיון להבטיח כיסאות, תפקידים, משרות וג'ובים להמוני חסרי האידיאולוגיה של מפלגת המרכז הנוכחית, עכשיו הוא חייב איזשהו ספין כדי לחלץ את עצמו מהמערבולת הזו שיצר הוואקום האידיאולוגי המגולם בו ובמפלגתו.

בשגיונו, רקח הספינולוג הזה, את הספין המשולש.

כמו שנאמר על-ידי חז"ל כי שמעון הצדיק היה אומר כי "על שלושה דברים עומד העולם: תורה, עבודה וגמילות חסדים", כך קיבל שאול (שאינו) הצדיק בסיפור הזה, עזרה מספינולוגים שרכשו עבורו כמה משהשמות הגדולים ביותר אשר "תורמים" לפוליטיקאים ישראלים ורוכשים לעצמם "סל הטבות" בתמורה.

את המודל של: "תורה, עבודה וגמילות חסדים", הפכו ל: "גיוס חרדים, תהליך שלום, ושינוי השיטה"

על הפגישה שלא התרחשה בין מופז לאבו-מאזן נכתב מעט מאוד ועוד יצאו משם מטעמים בעתיד הקרוב, כך שתהליך שלום - גורנישט.

שינוי השיטה היה מלכתחילה "קלף" שנזרק לתוך העסקה רק על-מנת להוות מנוף לחץ ותו לא.

גיוס חרדים היה קלף מנצח שאיתו אפשר יהיה לבנות את שאול השפן כמנהיג, או להוביל עליו לבחירות ולקחת חזרה מאות אלפי קולות כאילו שקדימה היא המושיעה של הציבור הגדול שכולם רודפים אחריו (המרכז, המשרת בצבא ומשלם מיסים וכורע תחת הנטל).

עמוד השדרה של הספין הזה (The spin spine) - אז מה אם הצבא לא רוצה אותם כי הם יעלו המון כסף, ואז מה אם אי-אפשר להביא אותם לשירות לאומי, ואז מה אם הדבר היחיד שעומד כאן על הפרק באמת הוא הקרב על הישרדות קדימה, ובסוף יהיה "חוק טל" משופר כי אם קדימה רוצה להיות מפלגת שלטון היא לא יכולה להתקרנף על החרדים? אז מה? העיקר שקדימה תינצל מאימת הבוחר (שכבר הביא אותה בסקרים ל-4 מנדטים).

שחקן שלישי: "הודיני" בתפקיד נתניהו

לנתניהו אין ענין בקרב על הגיוס החרדי. זה מעניין אותו עוד פחות מאשר הגיוס החילוני, צבא העם, וכל הבולשיט הזה. את נתניהו הכי מעניין להמשיך את שלטונו רק למען המשך שלטונו. הוא קנה את "שאול הצדיק" אל תוך הקואליציה שלו רק כדי לנסות לשבור עוד שיא (הקואליציה הגדולה ביותר, הקדנציה הארוכה ביותר, וכו')

שאול (שלושה דברים) מופז, הביא איתו נדוניה מעצבנת (גיוס, שינוי ושלום), אבל אולי היה שווה לשלם את המחיר הזה כדי לשבור שיא במשחק ההישרדות של הביצה הפוליטית.

אבל נתניהו לא מתכוון להיכנס בחרדים, ובטח שלא לגייס אותם. פלסנר שהגיש את מסקנות הוועדה שלו לראש ממשלה שלא רצה לקבל אותן, אמר שלנתניהו יש יחסי אישות עם החרדים שהלוואי והיו לכל בעל ואישה.

אבל איווט רוצה כי זה טוב לו לפני הבחירות, ושאול רצה כי זה טוב לשאול לפני הבחירות, ולביבי זה לא שינה מאום. אם ישיגו גיוס הוא יקח את הקרדיט. ואם לא יגישו גיוס, הוא יצטייר כמושיע החרדים ושוב ישריין את נאמנותם אליו לקראת הבחירות הבאות, כבר מעכשיו.

עמוד השדרה של הספין הזה (The spin spine) - איווט איומים ושאול חסדים משחקים במגרש של בנימין הודיני והוא גדול עליהם בשבע מידות. אם יצליחו לגייס חרדים הוא יקח את הקרדיט כראש הממשלה שתחת ידיו התאפשר הדבר. והרי רוב הסיכויים שיכשלו בכך, כי הוא לא יתן לפגוע בחרדים, ולכן הוא יגיע לבחירות עם קולות החרדים בכיס (זה הכיס הריק שבימים כתיקונם קונה את קולות החרדים בכסף, ובזמני בחירות הוא קונה אותם באמצעות האיומים של איווט ושאול). מלך הספינים הציניים, עוכר טובת הציבור בהתגלמותו המתפרנס כמו חבריו איווט ושאול מזריעת מדון וקציר קולות.

הספינולוג אוהב פראיירים רק אם הוא תופס אותם

אפשר היה להמשך עם אהוד שברח מבחירות כדי למלט נפשו מבושה של "אף מנדט", ועם אלי ישי שנשאב אל הספין הזה של איווט איומים ושאול חסדים, כאשר הוא בכלל חשב שהקרב על הבחירות יהיה במגרש של מיצי גרב והסודאנים. ועל זה נאמר על משקל "דייג, אוהב דגים?"

והתשובה היא: "כן, רק אם הוא תופס אותם"

חבורת פוליטיקאים ציניים וספיניונרים, שכל מה שמעניין אותם זו מערכת הבחירות הבאה וכמה כיסאות הם יכולים לסדר לעצמם ולצבא העבדים שהולך אחריהם.

היום יתיצבו בכיכר אלפי אנשים שיבואו מתוך אמונה שהם נלחמים על מה שהם מאמינים בו, אבל הם יבואו רק כדי לשחק במשחק הספינים של שרלטני דעת קהל, כניצבים בהפקה של טרום-בחירות מטעם משרד יחסי-ציבור של איווט איומים או שאול חסדים.

הפראיירים לא יקבלו היום אפילו מטבע שחוקה של יושרה מצד הנואמים או צדק מצד המערכת. פשוט, כי הפוליטיקאים נשארים תמיד במשחק ורק הפראיירים מתחלפים.

תאריך:  07/07/2012   |   עודכן:  09/07/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בדיקת ספינומטר: ספין הגיוס
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
7/07/12 17:58
 
דודי30
7/07/12 20:04
2
קורןנאוה טבריה
8/07/12 07:21
3
מיכאל הירושלמי
8/07/12 07:59
4
דן ה
8/07/12 17:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל עושה שימוש בנתונים שמספקים ארגוני זכויות אדם על ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה על-מנת להעצים את מספר ההרוגים האזרחים שנהרגו בידי צה"ל ולהאשימו ב"פשעי מלחמה". בדיקת המקורות הגלויים מעלה במקרים רבים סימני שאלה על מהימנות הנתונים שמספקים ארגוני זכויות האדם.
07/07/2012  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
"אתם פונים שמאלה ותראו גן. בקצה שמאל אחרי מתקני המשחקים, יש שביל כורכר תגיעו לשם ותראו". You can't miss it - אומר לנו המארח, ד"ר דייויד בס, רופא בכיר יליד ארה"ב שהקים כאן את ביתו . זאת ההנחיה שקבלנו כיצד להגיע ל "בית התרבות" .שם כזה כבר אומר, מעט או הרבה, תלוי איך מתייחסים. זה יכול להיות מעין בית תרבות מודרני, אולם אירועים, או חלק ממתנ"ס. אבל "בית התרבות" בחבצלת הוא בפועל חלק ממורשת הסתדרותית משנת 1946 כשבע שנים לאחר הקמת השכונה בפאתי רחובות. ואכן, זה "בית התרבות" כפי שהיה לפני 65 שנה, תוך שיפוץ מינורי. בחוץ ישבו כבר כחמישה עשר נשים וגברים, כולם תושבי השכונה, מי שנשען על המעקה, מי בעמידה ומי בישיבה על האדמה. זאת המבואה. מחכים. כאילו לאסיפת הקיבוץ. הבניין נבנה בצורה מלבניית שצבעו חודש, אך נראה כהעתק של המקור, חוור, בין לבן לבז'.
06/07/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
אם יש משהו משותף להתנהלות של בנימין נתניהו, שאול מופז ואביגדור ליברמן בנוגע לגיוס החרדים, היא הטעות ששלושתם מתעקשים לחזור עליה. שלושתם רוצים מהלך פומבי, פוליטי, כוחני. אבל הדרך היחידה בה יהיה ניתן להשיג משהו היא במהלך חשאי, ענייני, הידברותי.
06/07/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
על בית הכנסת החביב שלי ושטריימלים בבצלאל. על פתרון לשירות הלאומי, על משפט עם עד מוסתר, והסבר פשוט לנוסחת השיוויון
06/07/2012  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
ג'ון פ. קנדי טבע את המשפט האלמותי: "אל נא תשאל מה המדינה יכולה לעשות עבורך, אלא מה אתה יכול לעשות עבור המדינה". בעולם שבו היחיד קורס תחת המטלות הרבות המקיפות אותו מכל עבר - יוקר המחיה, החופש הגדול של הילדים, מיסים, מילואים ועוד - הדרישה להשתתפות של עוד מישהו נראית ברורה לחלוטין. בבחינת נשיאת אלונקה - כשמישהו בוחר לא לעזור, הזעם עליו מובן לחלוטין.
06/07/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   המחאה החברתית  /  מי ומי  
המחאה מאבדת גובה: רק 52% תומכים  /  מחלקה ראשונה
הממשלה הכבידה את עול המיסים מאז המחאה  /  מירב ארד
טרכטנברג: ללא ספק - המחאה תתחדש  /  עופר וולפסון
אל תנטשו את הצעירים   /  אורנה מרקוס בן-צבי
בשדרות רוטשילד מול בית הבימה  /  איתן קלינסקי
חרדת השנאה  /  מאיה רימר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il