|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קצין צה"ל נאבק עם פלשתיני [צילום: YouTube]
עוד התנהלות פסולה מצד ארגון בצלם

בצלם נחפז להאשים בלי לבדוק עם צה"ל

בצלם שוב מפרסם האשמות נגד קצין ושוב ללא תגובת צה"ל. בצלם: "המידע מתפרסם רק לאחר תחקירי שטח מעמיקים והצלבת נתונים וגרסאות". האומנם?
27/07/2012  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם - מה מניע אותה?

שרית מיכאלי, דוברת בצלם - רצה להפיץ לתקשורת

יעל שטיין, מנהלת אגף המחקר של בצלם

ניתוח סרטון "הבעיטה" של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען, כי צילום אירוע הבעיטה בחברון לא היה מבוים ונמנע מלצטט את תגובת מג"ב. בדיקת סרטון הווידאו ומקורות גלויים מעלה פרטים נוספים על נסיבות האירוע
לרשימה המלאה

בצלם דבק בעלילת שווא נגד צה"ל
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם חשף מעשי אלימות של מתנחלים, אך כשל פעם נוספת בדיווח חלקי, מוטה ובלתי מהימן, והוא ממשיך לטפול האשמות שווא נגד צה"ל בניגוד לעובדות העולות מתוך סרטוני הווידאו שפרסם
לרשימה המלאה

ממצאים חדשים בפרשת בצלם והירי בניעלין
יהונתן דחוח-הלוי
תחקיר בפרשת הירי בניעלין מעלה שאלות נוקבות על דרך התנהלות הגורמים המעורבים בפרשה * ניתוח צילום הוידאו מוכיח לטענת הפיזיקאי נחום שחף, כי העצור הפלשתיני לא נפגע מהירי או מריקושט וכי הושמטו ממנה קטעים * הצלמת נשמעת אומרת בקלטת שצילמה את המג"ד מכה את החייל היורה, ואולם קטע זה אינו נמצא בקלטת * עורך הדין של המג"ד דורש חקירה לבירור מי אחראי "לבישול ולזיוף" הקלטת
לרשימה המלאה

כך השחיר בצלם את פניו של סא"ל בורברג
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם "השמיט" בעתירתו לבג"צ ראיות מהימנות המסייעות למג"ד וממשיך בקמפיין תקשורתי המשחיר את פני המג"ד בישראל ובעולם בהתבסס על גרסת החייל שנדחתה ע"י בית המשפט * משפט הירי בניעלין הוא גם משפטו של ארגון בצלם בפני הציבור
לרשימה המלאה

בצלם והמצלמה שאינה משקרת
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען: מתנחלים תקפו באבנים ילדים פלשתינים * סרטון הוידיאו מוכיח: מבוגר פלשתיני יידה אבנים בקלע לעבר המתנחלים * שאלות נוקבות על פרויקט "חמושים במצלמה" של בצלם
לרשימה המלאה

סרטון התעמולה של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מפרסם תיעוד של מצוקת הפלשתינים שאיבדו את בתיהם במלחמה תוך יצירת רושם שישראל אחראית ל"מצור" על רצועת עזה * מסמך תיעודי או סרטון תעמולה זול?
לרשימה המלאה

ארגון בצלם פרסם (יום ה', 26.7.12) הודעה לאמצעי התקשורת שכותרתה "תיעוד וידאו: קצין נוגח בפניו של נער בן 17, חברון, 25.7.12”. בהודעת הארגון תוארו פרטי האירוע כפי שתועדו בסרטון הווידאו שצרף ארגון בצלם להודעתו, ובסיומה צוין כי "בצלם דיווח על האירוע לדובר צה"ל והעביר לידיו את תיעוד הווידיאו" וכי "החומר יועבר גם למצ"ח בדרישה לפתוח בחקירת האירוע".

הבדלי הגרסאות בין בצלם להארץ

בתיאור האירוע, על-פי סרטון הווידאו, גימד בצלם את פעולותיו האלימות של הצעיר הפלשתיני. בהודעת בצלם נכתב כדלהלן: "החייל הורה לנערים להמתין לצד הקיר. בצילום נראה כי אחד הנערים, ת'אאיר ר'נאם, בן 17, מתווכח עם החייל ואוחז בידו, לאחר שהחייל דרש מהנערים תעודות זהות".

כתבי עיתון הארץ, גילי כהן וג'קי חוגי, תיארו את הסצנה שתועדה בסרטון הווידאו באופן שונה מזו של בצלם, ולהלן ציטוט מכתבתם: "בין ר'נאם לקצין מתפתח עימות שכולל החלפת מהלומות ודחיפות הדדיות".

בתיאור של בצלם, הצעיר הפלשתיני רק "מתווכח". כלומר, אינו נוהג באלימות, ו"אוחז ביד" הקצין, תיאור המשתמע כפעולה הגנתית כדי למנוע תקיפה מידי הקצין ולא כתקיפת הקצין בידי הפלשתיני. לעומת זאת, התיאור של עיתון הארץ מייחס גם לצעיר פלשתיני "מהלומות" ו"דחיפות", וכן גם לקצין הישראלי. בסרטון הווידאו ניתן להבחין בבירור, שהקצין נסוג לאחור במהלך התכתשות ההדדית, ומכאן ניתן להסיק שהוא הותקף בידי הצעיר הפלשתיני.

רקע חסר על הצעיר הפלשתיני

בצלם ציין, כי תחקירנית מטעמו שוחחה עם ת'איר רנאם למחרת האירוע וגבתה את גרסתו, כפי שהובאה בהודעת הארגון שהופצה לאמצעי התקשורת. בהודעת בצלם לא הובא מידע נוסף על ת'איר רנאם.

העיתון הפלשתיני "אל-קודס" דיווח, כי הצעיר הפלשתיני ת'איר רנאם נעצר ע"י כוחות צה"ל ב-12 באפריל 2012, לאחר שכוח צה"ל הגיע לביתו בעיר העתיקה של חברון. לא נמסר מה הייתה עילת המעצר הקודם של רנאם, אך מתיאור הדיווח ניתן להתרשם, שמדובר במעצר נקודתי מתוכנן, אשר בדרך כלל מתבצע על-בסיס מידע מודיעיני (בחשד להפרות סדר ועד למעורבות בטרור).

הטיה והטעיה

אין זו הפעם הראשונה שארגון בצלם "אינו מדייק" בתיאור האירועים המתועדים בקלטות וידאו שהוא מפיץ לתקשורת. בסרטון וידאו שתיעד שוטר מג"ב בועט בילד פלשתיני טען בצלם, כי בצילום נראה "השוטר גורר את הילד, הצועק, במשך כמה שניות על הקרקע", תיאור המעצים את מעשה האלימות כלפי הילד. ואולם, בניגוד לטענת בצלם, כפי שמשתמע מההודעה הרשמית של הארגון, שוטר מג"ב לא גרר את הילד לאחר שתפסו ואחזו ביד.

בסרטון וידאו קודם, האשים בצלם את חיילי צה"ל כמי שמאפשרים ביודעין למתיישבים מיצהר להצית אש בשדה חיטה של פלשתינים, ויתירה מכל יורים רימוני גז מדמיע לעבר פלשתינים על-מנת למנוע מהם להגיע למקום כדי להגן על רכושם.

אולם ניתוח הסרטון מלמד, כי התיאור של בצלם אינו מדויק כלל ועיקר. קבוצת מתיישבים מיצהר הגיעה בריצה לעבר שדה חיטה. אחדים מהם נראו עושים פעולות, אשר עשויות בהחלט להתפרש כניסיון להצית את שדה החיטה, אך לא נראים להבות או עשן.

מספר חיילים הגיעו אליהם, ונראה כי החליפו עימם דברים (כפי הנראה הורו להם לעזוב את המקום), בטרם הפנו אליהם את הגב והמשיכו במשימתם. לאחר זמן קצר חזרו החיילים לאותו מקום (ופעם נוספת כך ניתן להתרשם הורו להם לעזוב את המקום), ובעקבות זאת המתנחלים נסוגו לאחור לכיוון יצהר. בעקבות פניית News1, הודה בצלם בהפצת גרסה בלתי נכונה, מחק את שני המשפטים המטעים בתיאור סרטון הווידאו ביוטיוב, אך נמנע במפגיע מלתקן את ההודעות באתר האינטרנט שלו בהתאם, ואלה ממשיכות להאשים את צה"ל בסיוע משתמע למתנחלים להצית שדות של פלשתינים.

במקרה אחר, הפיץ ארגון בצלם סרטון וידאו, וטען כי מתנחלים תקפו באבנים ילדים פלשתינים. לרוע מזלו של בצלם, מספר "פריימים" שלא נחתכו בעריכת הסרטון, לימדו ש"הילדים הפלשתינים" היו למעשה מבוגר פלשתיני שיידה אבנים בקלע לעבר המתנחלים. גם בפרשה זו הועמד בצלם על "טעותו", ולמרות זאת נמנע מלתקן את ה"טעות" ולפרסם התנצלות על הטעיית הציבור בארץ ודעת הקהל בעולם.

בפרשת "הירי בניעלין", שלח ארגון בצלם לאמצעי התקשורת סרטון וידאו ערוך המתעד ירי לעברו של עציר פלשתיני בכפר ניעלין. הסרטון, שנערך בידי בצלם נחתך שנייה לפני שהצלמת הפלשתינית נשמעת אומרת כי המג"ד סא"ל עומרי בורברג היכה את החייל ניקולה קוראה מיד לאחר הירי, הווי אומר הוא לא פקד עליו לירות, אלא הופתע מהירי ואף גער וחבט בו. לא זו אף זו. בצלם השמיט מהקלטת הערוכה, שהופצה לכלי התקשורת, קטע נוסף בקלטת בו הצלמת חוזרת ואומרת במפורש, כי המג"ד היכה את החייל לאחר הירי.

בצלם לא פרסם את הקלטת המלאה באתר האינטרנט שלו, וחמור מכך, הארגון נמנע מלהעביר את תרגום השיחה הנשמעת ברקע הצילום לידיעת שופטי בית המשפט העליון בעתירה לבג"ץ שהגיש הארגון נגד המג"ד, לו ייחס את מתן פקודת הירי בניגוד מוחלט לעובדות, כפי שהן עולות כאמור מהקלטת שהייתה הראיה המרכזית בפרשה.

לא ממתין לתגובה

ארגון בצלם לא המתין לקבלת תגובת דובר צה"ל לאירוע, ומיהר לפרסם את הודעתו לאמצעי התקשורת ללא תגובה רשמית מצד הגורם המבוקר. להלן תגובת צה"ל, שהופצה לאמצעי התקשורת ולארגון בצלם:

  • "במהלך פעילות שגרתית בחברון סירבו קבוצת פלשתינים להזדהות בפני כוח צה"ל. משהגיע למקום מפקד הכוח, הוא הותקף באלימות ע"י אחד הפלשתינים שהתפרע בנקודה, דבר שאינו מוצג בסרטון. על פניו נראה כי הסרטון ערוך באופן מגמתי ואינו מייצג את ההתרחשות במלואה, האירוע נמצא בבחינה."


מדוע בצלם נוהג כך?

ההודעה של בצלם לתקשורת הופצה (יום ה') בשעה 16:36 (בסמיכות זמנים הועלה קישור לכתבה באתר בעמוד הפייסבוק הרשמי של הארגון). באימייל שנשלח ע"י דוברת בצלם, שרית מיכאלי, מאיצה מיכאלי לפרסם ללא דיחוי את ההודעה של בצלם, ובו נכתב כדלהלן: "הודעה לעיתונות -לפרסום מיידי תיעוד וידאו: קצין נוגח בפניו של נער בן 17, חברון". הודעת דובר צה"ל המתייחסת לאירוע הופצה בשעה 18:30 לערך, כלומר כשעתיים לאחר הפצת הודעת בצלם.

בצלם מציין במפורש, כי הוא העביר את סרטון הווידאו לדובר צה"ל "זמן קצר" לפני שהפיץ אותו לתקשורת. להלן ציטוט הודעת בצלם, כפי שהופיעה בעמוד הפייסבוק של הארגון: "לפני זמן קצר העברנו לדובר צה"ל ולמשטרה הצבאית דיווח על אירוע שבו קצין צה"ל נגח בנער פלשתיני בחברון. האירוע תועד בוידאו על-ידי מתנדב שלנו".

מדוע אפוא הזדרז בצלם לפרסם את הודעתו לתקשורת ולא המתין לקבלת תגובת דובר צה"ל, ומשזו פורסמה לאחר כשעתיים, מדוע לא עדכן את ההודעה באתר האינטרנט של הארגון?

ארגון בצלם טען בעבר, כי אין הוא רואה עצמו חייב להביא את תגובת צה"ל או כל גורם אחר משום שאיננו גורם תקשורת, ובמשתמע אינו כפוף לכללי האתיקה העיתונאית. טענה זו תמוהה, שכן בצלם אינו פסיבי כלל ועיקר, אלא עושה שימוש מסיבי בתקשורת להפצת הודעותיו על-מנת להביאן מהר ככל האפשר לכותרות ראשיות בעיתונות הישראלית והעולמית. שיתוף פעולה מיוחד מתקיים בין בצלם לבין אתר ynet, המשתף עימו פעולה באופן הדוק, כפי שבא הדבר לידי ביטוי בהבלטה קבועה של הודעות בצלם, במקרים רבים בכותרת הראשית, ובפרויקטים תקשורתיים מיוחדים עם בצלם.

מעבר לכך, הטיעון של בצלם עומד בסתירה מוחלטת לעקרונות המנחים את בצלם, על-פי דבריו של הארגון, ואשר בהם הוא משתבח ומנסה לשכנע את הציבור במהימנות הדיווחים שהוא מפרסם. וכך כותב בצלם באתר האינטרנט הרשמי שלו בפרק "אודות בצלם": "בצלם מקפיד על מהימנות המידע שנמסר מטעמו, והמידע מתפרסם רק לאחר תחקירי שטח מעמיקים והצלבת נתונים וגרסאות”.

במקרה דנן, "תחקירי השטח המעמיקים והצלבת הנתונים והגרסאות" בוצעו ללא גרסת צה"ל, הגורם אותו ביקר בצלם. ארגון בצלם חוטא פעמיים. האחת, באי-המתנה לתגובת צה"ל, והשנייה בהטעיית הציבור על מהימנות המידע שהוא מפרסם המתבססת על "הצלבת נתונים וגרסאות".

חזקה על בצלם שהוא בקיא היטב בהתנהלות התקשורת וסביר להניח, שראשיו ודובריו יודעים אל נכון, כי הודעה לתקשורת אליה מצורף תיעוד וידאו היא מצרך יקר ערך עבור אמצעי התקשורת, אשר עטים עליה כמוצאי שלל רב ומתחרים ביניהם מי יפרסמה ראשון.

ועדיין ניצבת השאלה מדוע נוהג בצלם בדרך זו? מדוע אין לארגון סבלנות להמתין עוד זמן קצר לקבלת תגובה רשמית של הגורם המבוקר אותה יוכל לשלב בהודעתו לתקשורת? מדוע ארגון בצלם בוחר לנהוג בדרך המסבה נזק תדמיתי כבד למדינת ישראל, כשהא שולל ממנה את זכות התגובה לטענות החמורות שהוא מעלה נגד רשויותיה?

יש שיצדיקו את ארגון בצלם ויגנו על זכותו להימנע מפרסום תגובת הרשויות משום שאינו כלי תקשורת על-פי הגדרתו הרשמית. אחרים עשויים לטעון ארגון בצלם נוהג בדרך זו בכוונת מכוון בניסיון להטמיע בדעת הקהל בישראל ובעולם את המסרים, אשר נועדו לקדם לחץ על ישראל ברוח עמדותיו של ארגון בצלם (מימוש זכויות הפלשתינים במלואן, כולל בסוגיית ירושלים והפליטים, בטענה שזכויות אזרח אלה אינן נתונות לפשרה בין הצדדים שתגרע את חלקן). בצלם חייב להבהיר את עמדתו בנושא ולהסביר את מה עומד מאחורי התעקשותו לפרסם הודעות הכוללות האשמות חמורות נגד הרשויות מבלי להמתין לתגובתן.

השאילתה הדחופה לארגון בצלם

ביום חמישי (26.7.12) בשעה 18:39 שעון ישראל, נשלחה השאילתה הדחופה הבאה לארגון בצלם: "בהתייחס ל-[קישור], מדוע לא הובאה בגוף ההודעה של בצלם תגובת דובר צה"ל? בדוא"ל עוקב נוסף, שנשלח בשעה 19:07 באותו יום, הועברה הבקשה הבאה לדוברת בצלם, שרית מיכאלי: "אנא השיבי בהקדם אם ברצון ארגון בצלם להשיב לשאילתה, ואם כן אעכב את פרסום הכתבה עד קבלת תגובת בצלם".

הערה: מארגון בצלם לא התקבלה לפי שעה כל תגובה רשמית לשאילתה זו, וגם לא הודעה אם בכוונת הארגון להשיב על השאילתה. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

צילום מסך של הודעת ארגון בצלם הנעדרת תגובת צה"ל (26.7.12)
צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בצלם (27.7.12)
הודעת בצלם לתקשורת "לפרסום מיידי" ללא תגובת צה"ל
תאריך:  27/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם נחפז להאשים בלי לבדוק עם צה"ל
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 28 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צפנת
27/07/12 09:50
 
אז למה שייתקנו?
30/07/12 17:54
2
איריס כהן
27/07/12 09:54
 
Gilead
30/07/12 13:38
3
ובצלם אשם ?!?!?
27/07/12 09:59
4
סתם עברתי...
27/07/12 10:07
5
האמת הידועה לכל
27/07/12 10:14
6
מסעודה לייבוביץ
27/07/12 11:26
7
קורןנאוה טבריה
27/07/12 11:30
 
קורןנאוה טבריה
28/07/12 12:35
8
נותן במה ל" בצלם"
27/07/12 11:41
9
תחסל בצלם את קיום
27/07/12 12:20
10
בחלם
27/07/12 12:37
11
בצלם בזבל!
27/07/12 16:37
12
שאלה מעניינת
27/07/12 16:43
13
ישראל מרמת גן
27/07/12 17:57
14
סקרן
27/07/12 21:34
15
e
27/07/12 23:35
16
קוביבו
27/07/12 23:35
17
ידידיה
28/07/12 08:38
18
יוד יוד
28/07/12 16:31
19
שרון.
29/07/12 09:18
20
אורי עמר
29/07/12 09:42
21
בצלם חובבנים
30/07/12 02:24
22
נחום שחף
30/07/12 17:40
 
יוד יוד
30/07/12 19:01
23
גיל2
31/07/12 01:06
24
ויקטור,קרית טבעון
31/07/12 05:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חופש הבחירה, כאמור, בידינו. הרשות נתונה לנו, הצפייה והציפייה היא לשמיים, לא לבני האדם. אם כן, איך הגענו למצב בו ממלאים אנו את פינו במס שפתיים לריק? 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה', אומרים אנו מידי רגל ורגל, מדי יום מיליוני יהודים מתפללים ומייחלים לעת בניין ירושלים. האם אנו באמת מוכנים?
27/07/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
במוצאי השבת הקרובה וביום א', במלאת 1,942 שנה לחורבן בית שני ולתחילת הגלות האיומה שטרם באה אל קיצה, ישוב עם ישראל (אם לא יגיע משיח צדקנו עד אז) אל הנפוצה והידועה שבאגדות החורבן: "אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים" (גיטין נ"ה): בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים.
26/07/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
שוויון מהו? נתיב הקוראלס המשפטי הבושה בחוויות ההשתמטות התמודדות המשפטנים בקוראלס המשפטי דעת דוד בן-גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון פתרון אפשרי
26/07/2012  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
ביום פתיחתם של המשחקים האולימפיים בלונדון, תרשו לי לא להתלהב מכמה וכמה היבטים שלהם. למשל: מהוועד האולימפי הבינלאומי, ממקבילו הישראלי, מהיחס בין המשחקים לבין פוליטיקה וזכויות אדם, ומההשלכות העגומות של ההתמודדות בין המדינות
26/07/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אנחנו בתוך ימי בין המצרים, ובמוצ"ש הקרוב יחל הצום על חורבן בית המקדש ותחילת הגלות. על שנאת חינם חרבה הקוממיות הממלכתית הלאומית (פעמיים), והלקח הנלמד מכך נאמר (כלאחר יד) על-ידי כל אחד מאיתנו, אך הוא נאמר מן השפה אל החוץ, בלי התכווננות ובלי כוונה עמוקה מן הלב. "על שנאת חינם חרב בית המקדש", נאמר כמו פליטה של תינוק לאחר ארוחה דשנה, כתגובה בלתי רצונית. ממש כמו שאומרים "נפגש בשמחות", או "ד"ש בבית". אומרים וחוזרים לסורנו.
26/07/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il