|   15:07:40
  נדיה מטר  

  נדיה מטר  
יו"ר תנועת הריבונות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

"החקירה"

08/10/2004  |   נדיה מטר, נדיה מטר   |   מאמרים   |   תגובות

רבים התקשרו אלי ורצו לדעת "נו, איך עברה החקירה"?
האמת היא שהכל עבר בסדר גמור. באתי מוכנה, עם הרבה חומר (ראו המאמר "מה באמת מזעזע ומי באמת מסית") ויצאתי משם לאחר שעתיים ורבע.

טל, שוטרת ג'ינגי'ת, צעירונת כבת 21 לדעתי, הייתה "החוקרת". האמת היא שהיא הייתה יותר סוג של קלדנית שרשמה את כל תשובותיי הארוכות - וכל כמה דקות היא קיבלה טלפון ממישהו שנתן לה עוד ועוד רעיונות לשאלות. ישבנו לבד בחדר קטן. ההתרשמות שלי היתה שהיא לא הרגישה נח עם כל העניין. שפת הגוף שלה שידר כאילו יודעת שהכל הצגה אחת גדולה וכל החקירה היא מגוחכת ולא עניינית.

לאחר שרשמה את פרטיי כגון שם, כתובת, ת.ז. וכו' - התחילה טל עם השאלה הראשונה:

"נדיה, את יודעת למה את פה?" "אני רוצה שתדעי שיש לך זכות שתיקה וכל מה שתאמרי נוכל להשתמש בו כנגדך"
תשובתי: "לא - אינני יודעת למה אני פה".
חוקרת: "את מואשמת בהעלבת עובד ציבור משום שקראת ליונתן בשיא בכינוי "יודנראט" וזה נגד החוק".
תשובתי: "למה זה נגד החוק???"
חוקרת: "כי המילה יודנראט זה נגד החוק"
תשובתי: "איפה זה כתוב? עדיין לא הבנתי למה זה נגד החוק?"
חוקרת: "כי המילה הזאת מהווה העלבת עובד ציבור".
תשובתי: "למה?"
חוקרת: "כי אני אומרת לך שזה ככה. שלהגיד יודנראט למישהו זה העלבת עובד ציבור וזה נגד החוק".
תשובתי: [ורק כאן היא התחילה להקליד-כל השיחה הנ"ל הייתה "off the record”]

"ואני אומרת לך שהעורך דין שלי מר יורם שפטל הסביר לי שעבירת העלבת עובד ציבור תקפה במקרה שאדם נכנס למשרד ממשלתי ואינו מקבל שרות ואז מתעצבן וקורא לעבר הפקיד "אידיוט" או "מטומטם". זה באמת העלבת עובד ציבור. מה שאני עשיתי הייתה בקורת לגיטימית ועניינית על תוכנית מדינית שאני מתנגדת לה. כל הגורמים יודעים שבמכתבי לבשיא אין העלבת עובד ציבור או שום עבירה אחרת. כל מטרת החקירה כאן היא ניסיון לסתימת פיות, רמיסת חופש הביטוי, רדיפה פוליטית והפחדה של כל המחנה הלאומי- שמא לא יעזו לתקוף עוד את תוכנית ה"נגע" של שרון (נגע=נסיגה-גירוש-עקירה).

אני שואלת אותך איך זה שהפרקליטות והמשטרה מזדרזים לחקור "חשד" לעבירה המינורית ביותר של "העלבת עובד ציבור" -
- ולעומת זאת, אין הפרקליטות והמשטרה פותחים בהליכים נגד אנשי שמאל, המבצעים, מדי יום, עבירות חמורות הרבה יותר.

לדוגמא, העבירה של "בגידה" - מוגדרת בחוק העונשין (חוק משנת 1959 ביוזמתו של בן-גוריון) סעיף 97 כ"פעולה למען העברת שטח ריבוני של המדינה אל מחוצה לה", עבירה שדינה מוות.

יוסי ביילין ושאר החותמים על הסכם ג'נבה פועלים יום יום למען העברת שטחים ריבוניים של המדינה (כגון הגולן וחלקים מירושלים) לאויב הערבי. התקשורת הישראלית נותנת ליוסי ביילין וחבורתו במה חופשית להפצת דבריהם - והיועץ המשפטי מני מזוז, ופרקליט המדינה ערן שנדר (ממקימי "שלום עכשיו") אינם חולמים לנקוט בהליכים נגדם, למרות שעל פי החוק הישראלי, דינם מוות. תסבירי לי את זה.

חוקרת: "האם את מודעת למשמעות המילה "יודנראט"?
תשובתי: "כמי שרוב גדול במשפחתה נרצח בשואה, כמי ששמעה סיפורי זוועה מפי הסבים והסבתות - וכמי שקראה בילדותה עשרות ספרים על השואה - כמובן שאני יודעת מה מובן המילה ואני עומדת מאחורי השימוש במילה.

השימוש בטרמינולוגיה מהשואה מחויבת מהמציאות. ילדי ישראל לומדים בבי"ס מגיל קטן על השואה במטרה ללמוד את הלקח, ולוודא שהדבר לא יקרה עוד. לנוכח העובדה שהאויב הערבי היום ממשיך את "מורשת היטלר" ומנסה להשמיד, לאבד ולהרוג את כל היהודים, מקטון ועד גדול (ולא חשוב באיזה גבולות אנחנו) - יהודים המשחקים לידי האויב הערבי-נאצי ומתכננים מהלכים מדיניים שיאפשרו לאויב הערבי-נאצי לבצע את זממו בקלות יתר, מזכירים לנו את תופעת ה"יודנראט", בגרסה חמורה יותר, כי היום אין אף אחד שמחזיק אקדח לרקתם של אריאל שרון ויונתן בשיא.

    דעי לך, שאריאל שרון וטומי לפיד השתמשו באסוציאציה של "יודנראט" כנגד אדריכלי אוסלו -
  • כשאריאל שרון התראיין לביטאון "כפר חב"ד" ונשאל על האפשרות שבמסגרת הסכם אוסלו ייתכן שיהיה צורך לפנות כמה התנחלויות, הוא ענה:
"צריך להבין שהממשלה הזאת והעומדים בראשה הם מוכי טירוף שאיבדו כל רסן... למרות שאסור להשוות שום מצב עכשווי לשואה, אני בכל זאת רוצה להזכיר שגם לפני השואה... המנהיגות היהודית אמרה אז: אין ברירה".

  • טומי לפיד, בתוכנית "פופוליטיקה", אוקטובר 95 אמר לשמעון פרס: "אתם ממשלת יודנראט".

האם הפרקליטות והמשטרה האשימה אי פעם את אריאל שרון וטומי לפיד ב"העלבת עובד ציבור"?

גדי דורלכר, אלוף משנה במיל, גם כן השתמש במלה "יודנראט" כדי לתאר את חברו לקיבוץ יונתן בשיא. גדי סיפר ל"מעריב NRG” (לכתב מנחם רהט) איך ששני ניצולי שואה בקיבוץ הזדעזעו מהמכתב שבשיא עמד לשלוח לתושבי גוש קטיף והדבר הזכיר להם את מכתבי היודנראט. האם הפרקליטות והמשטרה מתכוונים לחקור את ניצולי השואה האלו?

וכאן המקום לזעוק על צביעות התוקפים. הרי אני לעולם לא אשווה יהודי לנאצי. סך הכל השוויתי בין בשיא ליהודי היודנראט. אך יש רשימה ארוכה של יהודים בשמאל שהשוו יהודים לנאצים וברצוני לצטט אותם.

כאן עצרה אותי החוקרת, אין ספק שלא ציפתה להקלדה כל כך ארוכה- ואמרה לי שמעכשיו אין היא מקבלת יותר ציטוטים. אם אני רוצה, אני יכולה למסור לה את רשימת הציטוטים והם יצורפו לתיק. נתתי לה את כל הרשימה - גם של אנשי שמאל המשווים בין יהודים לנאצים וגם של אנשי שמאל המסיתים לרצח מתנחלים ובקשתי שהפרקליטות תפתח בחקירה נגדם.

חוקרת: "מה היתה מטרת מכתבך לבשיא?"
תשובתי: "כפי שכתבתי בסוף המכתב, מטרתי הייתה לנסות ולשכנע אותו להתפטר מתפקידו הבזוי. בעצם, זה לא מכתב ראשון שלי ליונתן בשיא. היתה לנו התכתבות שלמה [כאן אני נותנת לחוקרת את מכתביי הקודמים ליונתן בשיא, כולם במטרה לשכנעו להתפטר. אני גם מצרפת את מכתבו אליי].

חוקרת: "האם את יודעת מהו תפקידו של יונתן בשיא"?
תשובתי: "זו דווקא שאלה מעניינת. את אומרת שאני מואשמת ב"העלבת עובד ציבור, אבל על-פי המידע שישי לי, בשיא הוא בכלל לא עובד ציבור. לא עבר את התהליך החוקי להפוך לעובד ציבור. דווקא כדאי לפרקליטות לבדוק אם מה שהוא עושה בכלל חוקי. ולכן, כתשובה לשאלתך - לא, אינני יודעת מה תפקידו בדיוק. אני רק יודעת מהתקשורת שהאיש התנדב לעמוד בראש המנגנון שיאפשר את גירוש היהודים.

אז החלה רשימה של שאלות עליהן סירבתי לענות:
חוקרת: "למה את מכנה את יונתן בשיא "ראש מנהלת הגרוש כשהמלה הנכונה היא 'פינוי'?"
תשובתי: השאלה שלך שוב מוכיחה לי שזו חקירה ורדיפה פוליטית. אני מסרבת לענות על שאלות שאינן קשורות לחקירה. מה זה - עכשיו את הולכת לנתח לי כל מילה במכתב שלי??
חוקרת: "האם לדעתך המושג 'יודנראט' הוא חיובי או שלילי?"
תשובתי: המילה "יודנראט" היא מילה לקוחה מההיסטוריה. כל אחד יחליט בעצמו מה הוא חושב עליה.

חוקרת: "לא אבל את, מה את חושבת על המושג?
תשובתי: "שוב שאלה המוכיחה שזו סתם רדיפה פוליטית. מה זה - הפכתם עכשיו למשטרת מחשבות הבודקת מה אני חושבת? זה לא מעניינך מה אני חושבת ואני מסרבת לענות על השאלה.
חוקרת: "האם, כששלחת את המכתב, היית מודעת להשלכות של מכתב כזה?"
תשובתי: על איזה השלכות את מדברת? אינני יודעת על מה את מדברת. ההשלכה היחידה עליה חשבתי היתה האפשרות שאולי זה ישכנע את בשיא להתפטר מתפקידו הבזוי.

ואז באה שורה של שאלות על עצם כתיבת המכתב,
(חוקרת: "האם כתבת את המכתב לבד?"; תשובתי: "כן - לגמרי לבד. אבל יש לי רשימה של מאות אנשים המזדהים עם המכתב ותוכנו ומוכנים גם הם להיחקר. אשמח לתת לך את רשימת כל השמות").

איך זה הגיע לתקשורת - האם חתמתי את המכתב "יו"ר נשים בירוק" [כן] - מה היא תנועת "נשים בירוק [הפניתי אותה לאתר האינטרנט שלנו www.womeningreen.org.il ועוד כמה וכמה שאלות שאני כבר לא זוכרת. אני רק זוכרת שחזרתי ואמרתי שלא אני אמורה להחקר אלא אנשי השמאל.

בקיצור - מגוון רחב של שאלות עליהן עניתי באריכות או בקיצור או לגמרי לא.

טל החוקרת הקלידה את הכל. בסוף הדפיסה את כל התמליל. עברתי עליו וחתמתי את שמי על כל דף. גם חתמתי על כך שבמקרה ויקראו לי עוד פעם, אז אני אתייצב שוב. יצאתי משם בסביבות השעה 2:30 אחה"צ. מחוץ לתחנת המשטרה חיכו עשרות התומכים והמזדהים מ"נשים בירוק".

לסיכום, 2 פסוקים עלו למוחי בעת החקירה:

פסוק ראשון הנוגע לאיפה ואיפה במערכת המשפט בו רודפים אנשי ימין חפים מפשע ומתעלמים מפושעי אוסלו ושאר עבריינים בשמאל: "ועוד ראיתי תחת השמש, מקום המשפט שמה הרשע ומקום הצדק שמה הרשע (קהלת ג' טז)" - פסוק המתאר היטב את הפרקליטות שבשנים האחרונות הפכה לסניף של "שלום עכשיו" ותנועת "יש גבול". ופסוק שני המתאר את הנחישות שלנו שלא להישבר לנוכח הרדיפות והניסיונות לסתימת פיות: "למען ציון לא אחשה ולמען ירושלים לא אשקוט!!". ישעיהו.

_________________

כותבת המאמר משמשת בתפקיד יו"ר נשים בירוק

תאריך:  08/10/2004   |   עודכן:  08/10/2004
נדיה מטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מקרה שהיה, כך היה:
זה היה כמו צניחה שנייה - בפעם השנייה תוך עשור נקבע ניתוח גדול בבטני. הפעם אושפזתי במחלקה כירורגית ה' בבית החולים "אסותא" בתל אביב.
08/10/2004  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
קצין האג"ם של חטיבה 35 אל"מ (מיל.) גיל דוד, טען פעמים אחדות, לרבות בדיון באוניברסיטת תל אביב, במסגרת העמותה להיסטוריה צבאית, שאסור היה לשלוח את גדוד 890 לחווה הסינית. הוא ביסס את טיעונו בכך שמפקד אוגדה 143, אריאל שרון, סרב לשלוח אליה את חטיבת צנחני המילואים 55 בפיקודו של דני מט, כדי לפתוח את הצירים "עכביש" ו"טרטור", כי לפי שרון החטיבה תושמד על-ידי המצרים שנמצאו שם.
07/10/2004  |  אורי מילשטיין  |   מאמרים
"מה אני צריכה את הגט ממנו?!" אמרה לי רחל (שם בדוי), אישה הנמצאת בסוף העשור השישי לחייה. הנהנתי בראשי לשלילה, לאות שסבורה אני כי היא טועה, אך היא בשלה: "לא רוצֶה - שלא ייתן, בגילי זה כבר לא משנה... אז שיהיה כתוב על הנייר שאנחנו נשואים... ביג דיל! שיבושם לו. אני לא אתן לו לסחוט אותי רק בשביל חתיכת הנייר הזו. את יודעת מה? אני מצפצפת על הרבנים ואני גם מצפצפת על המדינה... מבחינתי אני לא חלק מהשיטה הזו ולצורך העניין - אני לא חלק מהמדינה. זו כבר מזמן לא המדינה שלי!"
07/10/2004  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
בסדרה של מאמרים עוקבים ב"מקור ראשון", ניכרת מבוכה עצומה של כל הכותבים נוכח מהלכיו של ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון. וזאת למרות שאותו אריאל שרון הקדים לבחירות האחרונות בהן זכה לרב מוחץ את כל ההצהרות אשר מדירות שינה מעיניהם של הכותבים.
06/10/2004  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il