|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

כך עורכי דין מפרסמים את עצמם

לא רק קופונים

הלשכה נעמדה על רגליה האחוריות בשל עורכת דין שפרסמה את עצמה באתר קופונים ומה עם כל צורות הפרסום הלא כשרות האחרות לידיעת משתמשי הקצה
23/10/2012  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות
מי כתב את המאמר? ומי חתם את שמו עליו?

פרסום אסור
בכל הכבוד, קידום ו"הקפצות" בגוגל, הוא פרסום אסור, לעניות דעתי (ודעתי אינה קובעת, כמובן, אלא דעת הלשכה). ה"הקפצות" בגוגל יוצרות מצג שווא כלפי ציבור מחפשי עורכי הדין, כי מי ש"יש לו יותר גדול" (היינו: שילם הכי הרבה לגוגל) הוא מי ש"הכי כדאי אצלו"

קונים בכסף
במילים אחרות, בעוד על-פי המסורת הישנה והטובה, עורך דין הצליח להתפרסם "מפה לאוזן" תודות להמלצת לקוחותיו על שירותיו הטובים, כיום בעל המאה, קונה את הדעה - דעת הקהל (באמצעות "הקפצות" בגוגל)

בעקבות פרסום של עורכת דין לענייני משפחה באתר "גרופון", במסגרתו פורסמו באתר זה "קופונים" לשירותי יעוץ משפטי, פרסמה לשכת עורכי הדין את ההודעה הבאה לעיתונות:

"ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין כבר החליטה בעבר שפרסום קופון לשירותים משפטיים הינו אסור, שכן הוא מהווה הפרה של איסור השידול והפרה של הוראות הפרסומת. בעקבות המקרה הנדון, שהובא לידיעתנו רק היום, פנתה וועדת האתיקה הן לאתר המפרסם והן לעורכי הדין שפרסמו בו בדרישה להסיר את הפרסום, שכן הוא כאמור עובר על כלל האתיקה.

"יו"ר ועדת האתיקה, עו"ד דרור ארד איילון מסר: 'שירותי עריכת דין הם שירותים מיוחדים המבוססים על אמון, וכללי האתיקה אוסרים על סחר בהם כסוחרים במרכולת השוק. ההתפתחות הטכנולוגית אינה משנה את ערכי היסודות של המקצוע עליהם אמונה וועדת האתיקה ובכוונתנו לברר את הסוגיה באופן ממצה ויסודי'".


אין כל ספק כי פרסום הקופונים באופן הזה גורם לזילות המקצוע ופוגע בכבודו. אך מה עם כל שאר דרכי הפרסום הנלוזות של עורכי דין? אין ספק שלעורך דין זכות לפרסם את עצמו, אך עולה השאלה איך. הנה כמה מהדרכים ה"מקובלות" בשוק:

עורכי דין רבים רוכשים מילות חיפוש פופולריות בגוגל: עורכי דין משלמים טבין ותקילין לצורך רכישת מילות חיפוש כגון עורך דין בצירוף המילים "דיני עבודה" או "דיני משפחה" או "רשלנות רפואית" או "ביטוח לאומי" או "אובדן כושר עבודה" או כל צירוף אשר לשיטתם, יוביל אליהם לקוחות. עורכי דין נוהגים לשלם סכומים לא מבוטלים לקידום שמם במנועי החיפוש. פירושו של דבר, הוא שאם תקיש בגוגל את צמד המילים "עורך דין דיני עבודה" או "עורך דין דיני משפחה" או "עורך דין ביטוח לאומי" או "עורך דין מיסוי מקרקעין" או "עורך דין מכר מקרקעין" תקבל את שמות אותם עורכי הדין שיש להם מספיק כסף לדחוף את עצמם קדימה בגוגל.

במילים אחרות, בעוד על-פי המסורת הישנה והטובה, עורך דין הצליח להתפרסם "מפה לאוזן" תודות להמלצת לקוחותיו על שירותיו הטובים, כיום בעל המאה, קונה את הדעה - דעת הקהל. האדם המצוי אל מול שוקת שבורה, לדוגמה כי בן-זוגו הגיש נגדו תביעת גירושין והוא מצוי בשבר ובהלם נפשי, יקיש בגוגל "עורך דין דיני משפחה" ו"יילכד" ברשתו של עורך הדין שהשכיל לדחוף את עצמו בגוגל, בין היתר על-ידי תשלום לגוגל לצורך "הקפצות". האין זה פרסום אסור? כרגע ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין קבעה שלא. כלומר, חרף הדמיון הרב בין לקדם עצמך בגוגל כך שכל אומלל שזה עתה נבגד על-ידי בן-זוגו ומקיש "עורך דין גירושין" יגיע לעורך הדין שקידם עצמו בגוגל, לבין לארוב לחולים בבתי-חולים כדי לפרסם עצמך כעורך דין המומחה בתאונות דרכים ובתאונות עבודה, חרף הדמיון בין שתי צורות השידול, לקדם עצמך בגוגל בלא מעצורים, לא נתפש בעיני הלשכה כשידול אסור, אבל לארוב לנפגעי תאונות דרכים במסדרונות בית-החולים, נחשב גם נחשב שידול אסור.

כי מה עושים עורכי הדין שעומדים במסדרונות בית החולים? הם יודעים שלשם נכנסים אמבולנסים, שם יש נשים שילדו, שם יש חולים ופצועים שלבטח זכאים לתגמולים מחברות ביטוח, והם עומדים במסדרונות בית החולים ומשדלים.

עקב בוטות צורת השידול הזו, לא תמצאו עורכי דין האורבים לפצועים ולנכים במסדרונות בית החולים. אבל האם לקדם את עצמך בגוגל, בבחינת "הכינותי מראש" ו"במקרה עברתי פה", ולהיות הראשון בגוגל, כך שכל מי שנפצע/חלה/התגרש/קיבל עיקול/פוטר מעבודה/יצא בשן ועין מניתוח כושל/עבר תאונה, יקיש ברגע של מצוקה בגוגל את צמד המילים "עורך דין" ו"דיני עבודה", "דיני משפחה" וכולי, ויפול על עורך דין "הכינותי מראש", ש"במקרה" (כלומר תוך תשלום אלפי שקלים) הגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. עם כל הכבוד, ואין הרבה כבוד (כי דעתי אינה קובעת), זהו שידול אסור.

זהו אותו אמבוש נלוז של הסתתרות בפינת מסדרון בית-החולים ו"התנפלות" על פצועים להחתימם על טופס פנייה למוסד לביטוח לאומי. אלא שכאן עורך הדין אינו מסתתר בפינת מסדרון בית-החולים, הוא עומד, באופן וירטואלי, בפינת תוצאות החיפוש בגוגל, "הכינותי מראש", "במקרה" עברתי בסביבה, בדיוק כשהאומלל שמתגרש/נפל ונחבל/פוטר מעבודה/נעצר במעצר/הואשם בהעלמת מס עושה גוגל ברגע של ייאוש.

בכל הכבוד, קידום ו"הקפצות" בגוגל, הוא פרסום אסור, לעניות דעתי (ודעתי אינה קובעת, כמובן, אלא דעת הלשכה). ה"הקפצות" בגוגל יוצרות מצג-שווא כלפי ציבור מחפשי עורכי הדין, כי מי ש"יש לו יותר גדול" (היינו: שילם הכי הרבה לגוגל) הוא מי ש"הכי כדאי אצלו". במקום לבקש המלצות מלקוחות קודמים, ולבדוק באופן מושכל את טיב השירות, לקוחות שבויים, אשר ברגע של ייאוש חיפשו בגוגל "עורך דין" ל"גירושין"/"דיני מס"/"מעצרים" - מתקשרים עם עורך הדין ששמו עלה ראשון אל מול מסך המחשב שלמולו הזילו דמעה (משום שבדיוק זומנו לחקירה פלילית/התגרשו/קיבלו הודעה מדאיגה מרשויות המס/יצאו מניתוח בשן ועין וכולי)- עם כל הכבוד (ודעתי אינה קובעת), זהו שידול אסור.

נפלאות הקידום האורגני

מאמרים בסרט נע
ישנן חברות המשווקות מילים ומאמרים במסגרת "קידום אורגני בגוגל". החברות האלו מעסיקות, במקרה של מאמרים משפטיים, סטודנטים למשפטים, ומשפטנים צעירים, שכותבים מאמרים משפטיים על סרט נע, ומוכרים את המאמרים, על זכויות היוצרים שלהם, לעורכי דין בכירים שממונם בידם ("ללא יחסי עובד-מעביד")

עוד שיטה שבמסגרתה עורכי דין מפרסמים עצמם קרויה "קידום אורגני בגוגל". אם תגיד מספיק פעמים שהירח עשוי מגבינה ירוקה, אנשים יאמינו לזה. בגוגל, ככל ששמו של עורך דין חוזר על עצמו מספר רב יותר של פעמים בצירוף מילות חיפוש פופולריות (כגון "עורך דין דיני עבודה", "עורך דין דיני משפחה", "עורך דין מעצרים", "עורך דין מכר מקרקעין" וכיו"ב) – כך הסיכוי שלו לעלות בתוצאות החיפוש בגוגל, גדל.

כלומר עורך דין צריך לשבת ולכתוב מאמרים רבים הכוללים את מילות החיפוש הפופולריות הנ"ל, כדי שאם אתה, הקורא בבית, תקבל תביעת גירושין מאשתך, ותקיש "עורך דין גירושין", תגיע לאותו עורך דין שהשכיל לכתוב מאמרים רבים מספור עד ששמו עולה בעמוד הראשון בגוגל.

כאן עולה שאלה נוספת: למי יש זמן לכתוב מאות ואולי אלפי מאמרים לצורך קידום עצמי בגוגל? עורך דין שמנהל משרד – אין לו תמיד את הזמן לעשות כן. הוא עמוס. ובכל זאת, לא אחת אנו רואים באתרים של עורכי דין שהם גם, בנוסף להיותם עורכי דין מומחים, מנוסים ומצליחים, גם מושכים בעט ואנשי אשכולות שכתבו אלפי מאמרים, או לכל הפחות מאות, ועשרות. אנו, כמשתמשי קצה, כלקוחות חסרי בינה ודעת, חושבים כמה מופלא אותו עורך דין, שביום הוא מנהל משרד "נמרץ, צעיר ודינאמי" שלו "הצלחות רבות", ובלילות, לאור העששית, הוא יושב וכותב מאמרים, מפרי הגיגיו המשפטיים הפילוסופיים משהו, משל היה דיקרט או אריסטו, שאינו יכול להירדם עד שהוא לא שופך את הגיגיו המשפטיים על קובץ word.

לפעמים, אכן עורך הדין החתום על שם המאמר פרסם את המאמר. לפעמים הוא קנה את המאמר מחברות "מאמרים". ישנן חברות המשווקות מילים ומאמרים במסגרת "קידום אורגני בגוגל". החברות האלו מעסיקות, במקרה של מאמרים משפטיים, סטודנטים למשפטים, ומשפטנים צעירים, שכותבים מאמרים משפטיים על סרט נע, ומוכרים את המאמרים, על זכויות היוצרים שלהם, לעורכי דין בכירים שממונם בידם ("ללא יחסי עובד-מעביד").

יוצא שעורך דין או משפטן צעיר, או אפילו סטודנט, שהוא מוכשר מאוד, אך מובטל, מוכר את כשרון הכתיבה שלו במחירי פשיטת רגל לעורך דין בכיר יותר, שהממון בידו. יכול להיות שהסטודנט/משפטן/עורך דין צעיר הוא מוכשר להפליא, וכותב בחסד עליון, אלא מאי, הוא לא "ביזנס מן" ולא "איש עסקים" ואין לו את הכישורים הכלכליים או את ההון ההתחלתי למנף את הכישורים שלו לאמצעי לעשיית כסף. כשעורך דין בכיר ממנו רוכש ממנו את המאמרים על זכויות היוצרים שלהם, ומנכס את הקניין הרוחני לעצמו, אותו עורך דין בכיר מטעה את הציבור: הוא מציג את כישורי הכתיבה של עורך הדין הצעיר אך חסר הכל מבחינה כלכלית, כשלו, ולמעשה, גורם לקהל לקוחות תמים לחשוב שכל ה"ניצוץ" הזה, של כישורי כתיבה, משויך לעורך הדין הבכיר, כאשר מדובר בכישורי כתיבה של עורך דין או משפטן צעיר, או אפילו סטודנט, שמה שמאפיין אותו זה המון כישורי כתיבה, ואפס כישורים עסקיים או הון התחלתי לפתוח משרד משלו.

כן זכיתי באור מן ההפקר
השוק מוצף - פתח לניצול [צילום: פלאש 90]

מלאכת אחרים
עורכי דין רבים הם כותבים בחסד עליון, ומפרסמים מאמרים מפרי עטם. עם זאת, עורכי דין רבים אחרים בשוק, חתומים על מאמרים שלא הם כתבו אלא שנכתבו בידי אחרים, לרוב סטודנטים צעירים שיודעים לכתוב אך אינם יודעים לעשות עסקים, עורכי דין צעירים או משפטנים

אני רוצה להציג לרגע את הבעייתיות ב"סידור" הזה. לכאורה, ישנו עורך דין צעיר וחסר כל, מבחינה כלכלית, שמוכר את המאמרים שלו, ב-50, 40, 30 ואף 20 שקלים למאמר. עורך הדין הבכיר משלם לו כסף. לרוב מדובר בשירותי פרילנס, "ללא יחסי עובד-מעביד", כלומר עורך הדין/המשפטן הצעיר אינו מקבל כל זכויות סוציאליות. עורך הדין הצעיר אינו מוכר אך ורק את זמן עבודתו, שכן התגמול שמתואר לעיל מגלם זמן עבודה, אלא את זכויות היוצרים שלו. כלומר, אותו עורך דין/משפטן צעיר אשר "ישב על התחת" במשך כל שנות לימודיו, ושקד, ועמל וקרא, פיתח הון אישי – כישורי כתיבה ייחודיים לו, אך בעבור פרוטות הוא "מסכים" למכור את המוניטין שלו ככותב לעורך דין בכיר.

למה? זאת הכלכלה, טמבל.

לא אכביר מילים על הצפת שוק עריכת הדין, על כך שיש "בוגרי משפטים כמו זבל", ועל כך שניתן לקנות כל בוגר משפטים, מצטיין ככל שיהיה, במחירי פשיטת רגל. השוק מוצף. עורכי דין, משפטנים וסטודנטים צעירים מבינים כי "מכוח המצב" ("תנאי השוק") עליהם למכור את המאמרים מפרי עטם לעורכי דין בכירים, בסכום שאולי מגלם את זמן העבודה (לעיתים גם זה לא), אך לא את הוויתור על הקניין הרוחני.

אך ישנו אספקט נוסף. הטעיית ציבור הלקוחות. תסכימו איתי שמנתח פלסטי, קוסמטיקאית, רופא לפטרת הציפורניים, או מעצב שיער, יכול לרכוש מאמרים מקופירייטר מקצועי. שכן מנתח פלסטי יכול להיות עילג, בור, עם הארץ, שאינו יודע לחבר משפט אחד תקני בעברית. הוא יכול להיות תת-רטוריקן ואחד שאינו יודע לכתוב. אז מה? אני לא שוכרת את שירותי המנתח הפלסטי תודות לכישורים הוורבליים, שאני לא מצפה שיהיו לו. אני שוכרת את כישורי המנתח הפלסטי כי אני מאמינה בחדות העין ובעדינות היד שלו כשהוא משרטט את גופי העתידני באזמל המנתחים שלו.

גם כשאני שוכרת את שירותי רופא פטרת הציפורניים, הקוסמטיקאית ש"עושה לי גבות", האינסטלטור, האדריכל, המעצב, הצבעי, אני לא שוכרת את שירותיהם על סמך כישורי הכתיבה שלהם, אלא על סמך כישורים אחרים. לא אכפת לי שמישהו כותב להם את הטקסטים. לעומת זאת, כשאני שוכרת שירותי עריכת דין, אני עושה זאת אך ורק על סמך אמונתי כי לעורך הדין שאת גורלי ואת מבטחי אני מפקידה בידיו - אולי משום שאני ספונה כעת בתא מעצר מצחין ורוצה להשתחרר ממעצר, אולי משום שעברתי ניתוח כושל ואני רוצה שעורך דין המומחה להתרשלות רפואית יתבע את נזקי בשמי בבית המשפט, ואולי משום שבעלי בוגד בי ואני רוצה שעורך הדין "ייכנס בו בכל הכוח" ויחלץ עבורי את הילדים ואת הדירה - כשאני שוכרת שירותי עורך דין, כאמור, אני מתרשמת מן המאמרים שהוא כתב, ואם אני מוטעית לחשוב שהוא כתב את המאמרים, אני מוטעית לחשוב שיש לו רטוריקה כה נפלאה, עד שבבוא היום הוא יחלץ אותי מתא המעצר, ימסור את ילדיי לחזקתי או יתבע את בית החולים על הניתוח הכושל שבוצע בי, תוך שהוא משתמש ברטוריקה המופלאה שאני מוטעית לחשוב שיש לו, כדי לחלץ אותי מכל צרותיי ועל כן אני מוכנה לשלם טבין ותקילין שכר טירחה, משום שהתרשמתי מן המאמרים "שלו" אשר קראתי.

לא מניה ולא מקצתיה.

עורכי דין רבים הם כותבים בחסד עליון, ומפרסמים מאמרים מפרי עטם. עם זאת, עורכי דין רבים אחרים בשוק, חתומים על מאמרים שלא הם כתבו אלא שנכתבו בידי אחרים, לרוב סטודנטים צעירים שיודעים לכתוב אך אינם יודעים לעשות עסקים, עורכי דין צעירים או משפטנים.

הם חתומים על מאמרים אלו, מציגים את עצמם בציבור ככותבים של מאמרים אלו, תוך שלעניות דעתי הם עוברים על כללי הפרסומת האסורה של לשכת עורכי הדין. לשכת עורכי הדין מרשה לעורכי דין לפרסם את עצמם בדרכים המנויות בחוק, ואין בלתן. אין שום היתר לעורך דין לרכוש מאמרים מעורך דין צעיר ומוכשר ממנו (אך חסר פרוטה) ולהציג את המאמרים כמאמרים של עורך הדין. אין שום היתר כזה בלשכה - ומה שלא הותר מפורשות – אסור הוא.

פועלים - השתלטו על אמצעי הייצור
מי באמת כתב את המאמר? [צילום: AP]

הטעיה מוחלטת
כשמדובר ביכולות רטוריות וכישורי כתיבה שהם בליבת מקצוע עריכת הדין – הצגת עורך הדין הבכיר ששילם על המאמר היא הטעיה רבתי של ציבור הלקוחות והצגה בציבור של כישורים שאין בפועל לעורך הדין החתום על המאמר

לא נקל לנחש בשלב קריאת שורות אלו כי הסטודנט/המשפטן הצעיר, כותב המאמרים המוכשר שמוכר את מרכולתו בפרוטות ומוותר על זכויות היוצרים, הוא - בין היתר - אנוכי. לא רק אני, קיימות חברות שלמות שעושות עסק מ"כתיבת מאמרים". עורכי דין "קונים מאמרים" בסכומים זניחים, וזוכים תמורת סכום לא גבוה לנכס לעצמם כישורים של סטודנט אלמוני או עורך דין אלמוני אשר מוכר את פרי עטו, כחלק מ"זה השוק, זאת הפשרה שצריך לעשות".

אני הייתי בעבר חלק מהסדר כזה, והתפכחתי. רק לשם התמונה הכוללת, עורכי דין רבים מפרסמים באתריהם מאמרים שכתבו עורכי הדין במשרדם - תוך מתן קרדיט לעורכי הדין. זוהי הדרך הנכונה. דומה כי מכירת זכות היוצרים הכלכלית – קרי לספק מאמר לאחר, לשימושו הבלעדי - היא לגיטימית. אפילו רצויה. כך מתפרנס מי שמושך בעט. ועם זאת, מכירת זכות היוצרים המוסרית כרוכה אינהרנטית בניצול גס של המצוקה בשוק עריכת הדין במסגרתה בוגרי משפטים אינם מוצאים עבודה. אולי הם עדיין לא מוכנים למכור את האימא שלהם, אבל את זכויות היוצרים המוסריות שלהם – בהחלט כן, מתוך חוסר שוויון אינהרנטי בכוחות השוק;

זכות היוצרים המוסרית היא הקרדיט של הכותב, למען ידעו הלקוחות הפוטנציאלים כי פלוני-אלמוני כתב את המאמר, ולא עורך הדין החתום על המאמר. כשמדובר ביכולות רטוריות וכישורי כתיבה שהם בליבת מקצוע עריכת הדין – הצגת עורך הדין הבכיר ששילם על המאמר טבין ותקילין (בקושי, כי המחירים יורדים כל הזמן) היא הטעיה רבתי של ציבור הלקוחות והצגה בציבור של כישורים שאין בפועל לעורך הדין החתום על המאמר.

מי זכה באור מן ההפקר ולא גילה גילוי נאות?

מצג שווא
עורך הדין הבכיר ובעל הממון אשר רוכש מאמרים מעורך דין צעיר וחסר ממון, למעשה מנכס לעצמו מוניטין וכישורים לא לו. על סמך מצג השווא הזה לקוחות מוכנים לשלם לו שכר טירחה בסך אלפי שקלים

לא אחת אנו קוראים ברשת האינטנט מאמר משפטי מלומד, אשר בתחתיתו נכתב כי המאמר נכתב בידי עורך הדין מוישלה זוכמיר, שהוא "במקרה" ("הכינותי מראש") גם "מומחה ל...". "האמור במאמר אינו מהווה יעוץ משפטי", כותב עורך הדין מוישלה זוכמיר, אבל, "מומלץ להיוועץ עם עורך דין הבקי בתחום" ("קריצה קריצה, רמז רמז, מי יבוא לאימא").

כשאתם מחפשים עורך דין, וקוראים את המאמרים שאותו עורך דין כתב ברשת, הציגו בפני עורך הדין שאלה אחת: האם אתה כותב המאמר, או שמא קנית את המאמר ממשפטן/עורך דין צעיר אך מוכשר ממך, שהפרוטה לא מצויה בכיסו? ישנם עורכי דין רבים שהם, אכן, הכותבים של המאמרים שהם חתומים עליהם. וישנם רבים יותר שרכשו את כישוריו של עורך דין צעיר בעסקת חבילה משתלמת במיוחד.

עורך הדין הבכיר ובעל הממון אשר רוכש מאמרים מעורך דין צעיר וחסר ממון, למעשה מנכס לעצמו מוניטין וכישורים לא לו. על סמך מצג השווא הזה לקוחות מוכנים לשלם לו שכר טירחה בסך אלפי שקלים. כמובן שהנכונות לשלם את שכר הטרחה מורכבת גם מניסיון, מיכולת חקירה נגדית בבית המשפט, מיכולת משא-ומתן עם גופים שונים, אבל בואו נודה כי הרטוריקה המופלאה והיכולות המילוליות המופלאות, שעורך הדין מציג במאמרו, מהוות את אחד השיקולים בבואו של הלקוח לבחור בו. האם היה הלקוח מתקשר עם עורך הדין לו ידע שעורך הדין הנחזה לכותב המאמר כלל לא כתב את המאמר, אלא רכש את זכויות היוצרים לו במחיר מציאה? האם הלקוח היה מתקשר עם עורך הדין לו ידע כי הכותב האמיתי מקבל סכומים זעומים, "ללא יחסי עובד-מעביד", על עצם כתיבת המאמר, תוך שזכות היוצרים המוסרית מופקעת ממנו, ותוך שהמוניטין שכותב המאמר זכאי לו מועבר, על דרך "עשיית עושר ולא במשפט", לעורך הדין הבכיר?

בעידן של כוחות שוק נצלניים, ובעידן ממוסחר של הטעיית לקוחות, התופעה של עורכי דין בכירים החותמים על מאמרים שלא הם כתבו, היא כה מובנת מאליה, עד שאיש אינו טורח לצאת נגדה. כשאתם קוראים מאמר של עורך דין, הציגו בפניו שאלה, מהסוג שאנו שואלים אישה ששדיה כה מושלמים עד שקשה להאמין שהם "שלה" באמת: "זה שלך, או שזו יצירה של מישהו אחר?" תמיד תוכלו לבחור בעורך הדין תודות לכישוריו האחרים, גם אם הוא לא הכותב של המאמר. אבל יש לכם זכות לדעת אם עורך הדין החתום על המאמר כתב את המאמר, או, כמאמר שירו של ביאליק, "זכה באור מן ההפקר".

תאריך:  23/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא רק קופונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נושויין
25/10/12 08:49
2
ה פ ר קל י ט
25/10/12 10:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החמאס בעזה מת לראות את הליכוד מנצח את הבחירות, כי הקיצוניות משרתת את הקיצוניים משני הצדדים. איך הם עושים אחד לשני נעים בגב, אה? ממש ירח דבש!. העזתים יורים על דרום ישראל, וממשלת ישראל מקבלת לגיטימציה לירות על עזה. ורק הרוב הדומם והשפוי, גם בעזה וגם בישראל, מוחזק כבן-ערובה בידי הפסיכופטים הלאומנים-פנאטיים. אלוהים לא גר כאן יותר, הוא השיג גרין-קארד וברח
23/10/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
במשחק המחשב "כוכב כחול" יש משימה מוזרה אשר נערים חובבי טיסה יכולים לתרגל כאילו הם טייסי חיל האוויר הישראלי במשימה עתידית. במשחק עליהם להגן במטוסי הקרב שלהם על מסוקי פמליית מלך ירדן הנמלטים מירדן כדי להציל את המלך מידי מורדים ירדניים ומטוסי קרב ערביים עוינים. המשימה המוזרה הזו במשחק עשויה להתרחש במציאות בסבירות עולה ככל שמדיניות ארה"ב בראשות הנשיא חוסיין אובמה מתקדמת בזריעת חוסר היציבות בעולם המוסלמי. הידיעות האחרונות המתפרסמות בגלוי על מדיניות ארה"ב בשנים האחרונות ותוצאותיה הופכות את ירדן למועמדת הבאה לאי יציבות ונפילה בידי קיצונים מוסלמיים.
23/10/2012  |  ירון זכאי  |   מאמרים
ישנן חברות הון הרוכשות שטחי פרסום נרחבים בעיתונות, שטחי פרסום שמעניקים חמצן לעיתון הזוכה בנתח הפרסומי. חברת הביטוח "כלל ביטוח", רשת המזון "שופרסל", חברת התקשורת "סלקום" וחברת הון "כלל פיננסים" מעדיפות לתת שטחי פרסום בעיתון מסוים והחרמה מוחלטת של עיתון אחר.
23/10/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בעת האחרונה עלה רעיון של יצירת חיסכון פנסיוני לילדים. הרעיון הוא למעשה, פתרון יצירתי לבעיה המוכרת של התארכות תוחלת החיים. אדם מתחיל לחסוך בזמן שהוא עובד ותקופת החיסכון שלו היא בין 35 ל-40 שנים. בעבר החיסכון שנצבר היה צריך להספיק ל-15 שנים והיום הסכום צריך להספיק לפחות ל-20 שנים, כאשר תקופה זאת רק הולכת ומתארכת, וזאת המשמעות האמיתית של התארכות תוחלת החיים.
23/10/2012  |  ישראל קידרון  |   מאמרים
"חקור פועליו, רק אליו אל תשלח ידך, כי לא תדרוש בסוף ובראש, במופלא ובמכוסה" (רבי יהודה הלוי).
23/10/2012  |  בן בורנשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il