בימים שקדמו למלחמה הפגיז אותנו במאי בתיאטרון האבסורד הישראלי, שר החוץ
אביגדור ליברמן, בסצנות של מלל מתלהם, המעמיד את מחמוד עבאס, אבא של מאזן, הוא אבו מאזן, כדמות לא רלוונטיות . דמות של שחקן המגלם על הבמה את התפקיד המרכזי של מכשול לשלום, דמות שאתה אסור לנהל משא-ומתן.
הבמאי אביגדור ליברמן ועוזרי הבמאי,
בנימין נתניהו ו
אהוד ברק, הצליחו להעמיד על במת תיאטרון האבסורד דמות של אדם, שהוא אינו בר שיח , איתו אסור להסב לשולחן הדיונים, הוא מכשול לכל דו שיח והוא כאמור עונה לשם אבו מאזן.
מלחמת טילים של כמה ימים הביאה את עוזרי הבמאי, בנימין נתניהו ואהוד ברק, להעמיד סצנה אלטרנטיבית בלי לקבל התר מהבמאי הראשי אביגדור ליברמן. במרכזה ניצבת דמות, שאיתה כן מנהלים משא-ומתן, זו דמות בהחלט לגיטימית, אותה יש לחזק הדמות הראשית החדשה קיבלה את השם איסמעיל עבד א-סאלם - עבד השלום - אחמד הנייה.
הבמאי אביגדור ליברמן התחבר ליוזמה של עוזריו, אהוד וביבי, ויצרו סביב הגיבור מחמוד הנייה הילה של הכרת מנהיגי כל העולם הנאור, כיאה לעבד א-סאלם, לעבד השלום.
הלקח אותו מעניק תיאטרון האבסורד שלנו הוא, שיוזמה דיפלומטית של אבו מאזן היא יוזמה של גיבור לא רלוונטי, איתו אסור לנהל משא-ומתן.
לקח נוסף, שמעניק לנו תיאטרון האבסורד: יוזמה אלימה של מחמוד הנייה היא יוזמה של גיבור רלוונטי, איתו כן מנהלים משא-ומתן.
יוזמה מדינית, המעבירה את כובד העלילה למסדרונות האו"ם, אותה צבעו הבמאי ועוזריו בצבעים של העדר רלוונטיות - אסור לנהל משא-ומתן עם מחולל היוזמה הדיפלומטית.
יוזמה צבאית אלימה, המעבירה את כובד העלילה לשדה קרב קטלני ואיתני, אותה צבעו מנהלי תיאטרון האבסורד בישראל בצבעים של רלוונטיות - מותר לנהל משא-ומתן עם מחולל היוזמה הצבאית.