|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שש מדינות סוריות לוחמות זו בזו

סוריה היא מדינה מלאכותית. הלאום הסורי מכסה כביכול שתי מדינות סוניות בחלב ובדמשק שבהן נמצאים מרכזים של המיעוט הגדול ביותר. הסונים הם רוב בעולם המוסלמי לכן הם מקבלים סיוע כספי מהמפרציות. ניכר כי משטר אסד עומד לאבד שליטה על חלב ודמשק. אלו מורדים שיכולים לגייס שפע מחבלים מכול העולם הערבי וכסף למלחמה
11/12/2012  |   ירון זכאי   |   מאמרים   |   מלחמה בסוריה   |   תגובות
בהפצצת הכור הסורי נחרץ גורלה של סוריה להישבר לרסיסים [צילום: AP]

לקראת חורבן עצמי
בהפצצת הכור הסורי נחרץ גורלה של סוריה להישבר לרסיסים. היא הולכת בדרכה של עירק לקראת חורבן עצמי. עתה הגיעה תורה של אירן אשר בנתה ממלכות טרור בלבנון ובעזה במטרה להשמיד את ישראל. מעצמה זו מתדרדרת במהירות לקראת ניפוצה לאלפי רסיסים של טרור והרס עצמי

  • סוריה המתפוררת מהווה כאב ראש עולמי ויוצרת אפשרויות חדשות עבור ישראל. שש מדינות סוריות עסוקות מעל לכל בלחימה זו בזו ובלחימה נגד המשטר העלאווי. לצורך הלחימה הזו הם קושרות בריתות עם מדינות ערביות על בסיס אינטרסים דתיים או קיומיים. מעצמות מקומיות כמו ישראל, טורקיה, ואירן גם מעורבות כל אחת כפי הבנתה. מעצמות המערב כבר שקועות בזה הרבה יותר מכפי הבנתן. צריך לפזר לפחות חלק מענני ההפחדה הכימיים אשר מפריעים להתבונן בתמונה בבהירות הנדרשת לאור הצורך לפרק את אירן מהפרויקט הגרעיני. העובדה המדהימה ביותר היא שהנביא יחזקאל ניבא בתנ"ך את התהליך שעוברת סוריה במאה השנים האחרונות.

  • מלחמת העולם הראשונה פירקה את שליטתה של האימפריה העותומנית על המזרח התיכון. בריטניה הגדולה אז בשיא כוחה יחד עם צרפת שכבר החלה בשקיעה שלחו אנשי מודיעין ומודדים לצייר את מפות המזה"ת ולחלק בניהן שטחים ענקיים באופן מוסדר. כך קיבלה צרפת את לבנון וסוריה. בריטניה קיבלה את ישראל עם מדינות רבות נוספות. שתי המעצמות הללו נזקקו לשיטה שתאפשר להם לשלוט בערב רב של עמים שנפל בחלקם להיות נתינים. האנגלים המציאו את בתי המלוכה של סעודיה וירדן, ואת העם הפלסטינאי כדי שיוכלו לקרוע עבורו מדי פעם חלקים מישראל ולהראות לערבים כי הם משמרים את הברית איתם. ההתנגשות הבריטים ביהודים עלתה להם באבדן הממלכה הגדולה. היום יכול כל ישראלי להמתין בתחנות הרכבת המנדטוריות, להיחקר בתחנות המשטרה מדגם טיגרט, ולהתפוצץ מזעם בשיטת המשפט כאילו-בריטית שהשאירה בריטניה אחריה בישראל.

  • לאחר הסכמי סן רמו החליט הגנרל הצרפתי אנרי גורו לחלק בשנת 1920 את סוריה ל-6 מדינות. לפי מפתח עדתי. בלבנון המיעוט הנוצרי המרוני דובר הערבית, היה המיעוט הגדול ביותר. בהיותם שריד דתי נוצרי לאבירי אירופה שהקימו כאן את הממלכה הצלבניית, הפכו המארונים לילד המועדף על הצרפתים. צרפת השאירה חותם קולינרי בולט בסוריה ולבנון. במסעדות ביירות ניתן להזמין גם כיום את מיטב המטבח הצרפתי. כמובן מסעדות אלה אינן זוכות במזלגות מדריך מישלין. כדי לשלוט בסוריה ולבנון צרפת המציאה את שמיכת הלאומיות במדינות המלאכותיות שיצרה. לבנון הופרדה בהדרגה, והפכה למדינה נפרדת בשנת 1936 תחת שיטת ממשל שנועדה לשמר את יתרון הנוצרים. לבנון הפכה כביכול למדינת הלאום הלבנוני כשהיא כוללת בתוכה מיעוטים מוסלמיים ודרוזים רבים. ההיסטוריה הלבנונית היא רשימת המקרים בהם התמרדו שאר המיעוטים ודרשו נתח גדול יותר בעוגת השלטון. תמיד פרצה בלבנון מלחמת אזרחים. תמיד הגיעה עזרה מהמערב לחזק את הנוצרים אשר חלקם הולך ופוחת באוכלוסיית לבנון.

  • סוריה היא מדינה מלאכותית. הלאום הסורי מכסה כביכול שתי מדינות סוניות בחלב ובדמשק שבהן נמצאים מרכזים של המיעוט הגדול ביותר. הסונים הם רוב בעולם המוסלמי. לכן הם מקבלים סיוע כספי מהמפרציות. ניכר כי משטר אסד עומד לאבד שליטה על חלב ודמשק. אלו מורדים שיכולים לגייס שפע מחבלים מכול העולם הערבי וכסף למלחמה.

  • בצפון מזרח סוריה באזור מפגש הגבולות עם עירק וטורקיה יושבים מיליוני כורדים. הכורדים מרדו במשטר אסד שנים בהצלחה חלקית. הם מיעוט גדול בצפון עירק ושם יש להם נפט ואוטונומיה הנלחמת על חייה. בטורקיה הכורדים הם מיעוט מתחזק וגדל. המשטר נלחם איתם שנים, כאשר הם היו נמלטים לסוריה וחוזרים. מאז שטורקיה התערבה בארגון המורדים בסוריה, החריפה בעיית הכורדים בטורקיה. בפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה החליט אסד להניח לכורדים בקצה מדינתו להילחם בטורקיה, וכך לחסוך מעצמו מלחמה אחת נגדם. התוצאה היא שאותם כורדים מתסיסים את טורקיה. שם אם יונח להם; הם ייקחו לבסוף את המדינה בפתק הבוחר. הם כאב ראש מתמשך של ארדואן. צבא טורקיה מעורב חזק בלחימה בתוך סוריה בעיקר כדי לשמר את שלטון הטורקים על שטחים אדירים שעלולים הכורדים לנגוס באם תקום מדינה כורדית שאוכלוסייתה תמנה למעלה מ-20 מיליון כורדים שהם כיום אזרחי עירק, סוריה, טורקיה, ואירן. מדינה כורדית תהיה חסרת מוצא לים התיכון. לכן את יצוא הנפט שלה היא תצטרך לבסס על קשר טוב עם ישראל.

  • בחופי הים התיכון של סוריה מצפון ללבנון יושבים העלאווים בערים לטקיה וטרטוס. לשם ייסוגו העלאווים בשוך המלחמה כדי להתבצר ולהתגונן מפני הטבח שיעשו בהם המיעוטים כנקמה על שליטתם. ג'בל דרוז בדרום סוריה כולל אוכלוסיה דרוזית גדולה כמו בהרי הלבנון. מזה כ-40 שנים שולטים המיעוט העלאווי והדרוזים שהם ביחד כ-30% מהסורים בשאר 70% האחוזים. השליטה הזו עולה כיום ב-200 הרוגים כל יום והיא הולכת ונחלשת. הברית העלאווית-דרוזית תתפרק עם נסיגת העלאווים לצפון סוריה, ואז ישתחרר השד הדרוזי גם לכיוון לבנון. הדרוזים ישאפו להתחבר עם אחיהם בלבנון, וגם שם צפויה לחימה בנפול העלאווים.

  • שטחים שהיו פעם חלק מצפון סוריה הגדולה נכבשו בשלבים על-ידי טורקיה, לפעמים "שוחררו" על-ידי סוריה, ונכבשו שוב על-ידי טורקיה. שתי מדינות אלו נלחמו זו בזו שנים על חבלי מולדת גדולים שהגולן נראה על ידם כמו מגרש קטן. עתה לאחר שאסד העניק לטורקיה על מגש מלחמה עם המדינה הכורדית שבדרך, בתוך טורקיה עצמה, מובטחת לכולם מלחמה אינסופית מתמשכת. התפוררות סוריה מפוררת את שרידי האימפריה העותומנית.

  • הגיעה עת העיסוק בנשק הכימי של סוריה. העלאווים ניהלו את סוריה במקח טעות. הם רמסו את תושביה ותושבי לבנון. את פרנסתם עשו על יצוא חשיש לבנוני, ומנעו מכל האחרים חופש ופרנסה. בעת המלחמה הקרה הם נהנו מסיוע צבאי ענק והוכו כמה פעמים על-ידי ישראל. בריה"מ התפרקה והותירה בסוריה נשק רב לרבות נשק בשווי של 20 מיליארד דולר שעליו לא קיבלה תשלום. מאז הצבא הסורי מחליד. רוסיה מוכנה הייתה למכור נשק חדש רק במזומן. למשפחת אסד לא היו כספים לחידוש הצבא. לכן ח"א הסורי לא שוקם לעומק. לאחרונה פרקה רוסיה את בסיסי המודיעין שהיו לה בקו התילים הסורי שצפו והאזינו לתוך ישראל. כוח של 14 ספינות רוסיות, בניהן גם נושאת המטוסים היחידה של רוסיה, עוגן מול טרטוס כדי לחלץ טכנאים רוסים העוסקים בפירוק דברים שאסור שיפלו בידי המורדים. בחלק מהמקרים אסד עצמו הוא זה שמבקש לפרק מערכות נשק באזורים שאותם הוא נוטש. לאסד נשארו שפע של טנקים מיושנים רובם עומדים היום מפויחים ברחבי סוריה. שפע מטוסים מיושנים עדיין יכולים להפציץ מטרות אזרחיות. אם ימנעו מאסד שליטה באוויר; הדבר יזרז השתלטות של ארגוני טרור סלפים וזרועות אל-קאידה על כמויות אדירות של נשק. עדיף לתת להם לכלות את הנשק זה בזה. המורדים במשטר אסד אינם אוהבי ישראל. הם לא צפויים להיות טובים ממנו. אם יחלקו להם טילי כתף נגד מטוסיו, הם ישתמשו בהם גם להפלת מטוסי נוסעים בעולם.

  • במקום להקים צבא מודרני לאחר הרס צבאם במלחמות ששת הימים, יום כיפור, ולבנון הראשונה, הקימו הסורים חיל טילים. הם אגרו נשק כימי שהמפורסם שבהם הוא גז סארין. כמות הסוכר שנמצאת בכפית אחת, אילו הייתה סארין נוזלי, היה די בה כדי להרעיל למוות 36,000 איש תוך דקה ממש כמו הפצצה הגרעינית שהוטלה על הירושימה. אלא שאת החומר יש לאכסן בזהירות מדעית כשתי מרכיבים נפרדים אשר צריך לערבבם ולהזרימם לראשי הנפץ הצבאיים. מרגע שעורבבו שתי המולקולות יחדיו החומר יהיה פעיל כחודשיים. מסוכן מאוד לטפל בו, והוא נוטה להיהפך לגז ולהתפזר.

  • בשנת 2007 אירעה "תאונה" בבסיס טילים סורי. כ-200 טכנאים, ובהם עשרות קצינים סוריים ועשרות מומחים אירניים נהרגו בעת שהתעסקו בראש נפץ של סקאד. סוריה טענה שהתאונה אירעה בגלל גל חום בשעה 0430 לפנות בוקר. במקביל הפיצה האשמות כי ארגון ביון מערבי או המוסד גרם לחבלה. האירוע נבלע בין שפע הידיעות שעסקו בתקיפת הכור הסורי בדיר אזור. זה טבעו של נשק להשמדה המונית. כדי לשמור אותו נזקק אסד בזמן סדיר לכמה בסיסים שאחזקתם מחייבת כ-75,000 חיילים. הבעלות על נשק כזה כיום בעצם מונעת ממנו להשתמש בחיילים הללו נגד מורדיו. אם הלחימה תתפשט לתוך הבסיסים הללו עשוי להיגרם אסון. הנשק שאיתו איים אסד על ישראל היה טילי סקאד שקוטרם 90 ס"מ ואורכם 11 מטר. טילים כאלו קשה להסתיר משפע אמצעי המודיעין המתקדמים, בייחוד כאשר צריך לתדלק אותם בדלק נוזלי. לכן כל ניסיון לתקוף את ישראל כדי לאחד את המורדים איתו יהפוך את אסד למטרה חוקית של ישראל. ברור לו שהאופציה הזו תזכה אותו בתקיפה מקדימה, ואולי גם בתקיפה גרעינית מקדימה. כל טיל כזה שהיה אמור להרעיל אליפסה שאורכה 800 מטר ורוחבה 400 מטר בעיר ישראלית הוא בעצם כלי התאבדות עבור אסד. תיאורטית הוא יכול לירות מבסיס סורי על עיר מורדת. אבל אף אחד לא יאמין לו שהוא מכוון את הסקאד על המורדים. כך שחיל הסקאדים אינו בא בחשבון. אסד יכול לנסות להפעיל סארין על המורדים באמצעים אחרים. כנראה שאחר כך גם האפשרות לפרוש עם ערימות מזומנים לאיזו מדינה שתסכים לקבלו באישור המערב, תרד לחלוטין מהשולחן. מעשה כזה הוא התאבדות של משטרו.

  • בהפצצת הכור העירקי חרצה ישראל את מלחמת אירן-עירק, ואת שתי מלחמות המפרץ שפקדו את עירק אחריה. מלחמות שבהן התפרקה עירק לרפובליקה של מחבלים המפוצצים זה את זה. בהפצצת הכור הסורי נחרץ גורלה של סוריה להישבר לרסיסים. היא הולכת בדרכה של עירק לקראת חורבן עצמי. עתה הגיעה תורה של אירן אשר בנתה ממלכות טרור בלבנון ובעזה במטרה להשמיד את ישראל. מעצמה זו מתדרדרת במהירות לקראת ניפוצה לאלפי רסיסים של טרור והרס עצמי. נדמה כי הנביא יחזקאל כאילו אמר את נבואתו היום בבוקר;

"בֶּן אָדָם שִׂים פָּנֶיךָ אֶל צִידוֹן וְהִנָּבֵא עָלֶיהָ. וְאָמַרְתָּ כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הִנְנִי עָלַיִךְ צִידוֹן וְנִכְבַּדְתִּי בְּתוֹכֵךְ וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה בַּעֲשׂוֹתִי בָהּ שְׁפָטִים וְנִקְדַּשְׁתִּי בָהּ. וְשִׁלַּחְתִּי בָהּ דֶּבֶר וָדָם בְּחוּצוֹתֶיהָ וְנִפְלַל חָלָל בְּתוֹכָהּ בְּחֶרֶב עָלֶיהָ מִסָּבִיב וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה. וְלֹא יִהְיֶה עוֹד לְבֵית יִשְׂרָאֵל סִלּוֹן מַמְאִיר וְקוֹץ מַכְאִב מִכֹּל סְבִיבֹתָם הַשָּׁאטִים אוֹתָם וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי אֲדֹנָי יְהוִה. כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה בְּקַבְּצִי אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל מִן הָעַמִּים אֲשֶׁר נָפֹצוּ בָם וְנִקְדַּשְׁתִּי בָם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם וְיָשְׁבוּ עַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לְעַבְדִּי לְיַעֲקֹב. וְיָשְׁבוּ עָלֶיהָ לָבֶטַח וּבָנוּ בָתִּים וְנָטְעוּ כְרָמִים וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח בַּעֲשׂוֹתִי שְׁפָטִים בְּכֹל הַשָּׁאטִים אֹתָם מִסְּבִיבוֹתָם וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם." יחזקאל כ"ח כ"א.

תאריך:  11/12/2012   |   עודכן:  11/12/2012
ירון זכאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שש מדינות סוריות לוחמות זו בזו
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי--ס
11/12/12 14:53
2
מזכיר_המדינה
12/12/12 13:30
 
ירון זכאי 1
12/12/12 18:41
 
אני מסביר
12/12/12 20:41
 
ירון זכאי 1
12/12/12 23:24
 
מזכיר_המדינה
13/12/12 07:38
3
מושיקו
13/12/12 14:31
 
חקרנית
14/12/12 10:07
 
ירון זכאי 1
16/12/12 12:31
4
ישראל ד
17/12/12 21:22
5
דוד סמך
31/12/12 17:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמה בסוריה
כוחות ישראלים מיוחדים פועלים בימים אלה בשטחה של סוריה על-מנת לאתר מאגרים של נשק ביולוגי וכימי. כך דיווח (יום א', 09.12.12) הסאנדיי טיימס הבריטי.
09/12/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בעוד מנהיגי מדינות המערב שולחים לנשיא סוריה, בשאר אסד, אזהרות לבל ישתמש בנשק כימי נגד המורדים, טוען המשטר הסורי כי החשש האמיתי הוא מפני שימוש שיעשו המורדים בנשק לא קונבנציונאלי.
08/12/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
אין אישור לדיווחים כי נשיא סוריה בשאר אסד מתכונן להשתמש בנשק כימי. כך אמר (יום ו', 7.12.12) מזכ"ל האו"ם באן קי מון, במסיבת עיתונאים בעת ביקור במחנות פליטים סוריים בטורקיה.
07/12/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
זה המצב שמערכות ביטחון חוששות ממנו יותר מכל:- חוסר היכולת לעקוב אחר התפתחויות במדינת אויב בגלל שהיא כבר לא מדינה, אלא אוסף של קבוצות המנהלות מלחמת אזרחים עקובה מדם. זה היה יכול להיות תרגיל תיאורטי בבתי ספר למרגלים, אבל במקרה הנוכחי זו הבעיה של ישראל.
07/12/2012  |  אריה אגוזי  |   כתבות
ממשלת גרמניה אישרה הבוקר (יום ה', 6.12.12) הצבת סוללות טילי פטריוט בגבול טורקיה וסוריה. זאת כאמצעי שנועד להרתיע את המשטר הסורי מפני ירי טילים לעבר טורקיה בניסיון להרחיב את העימות ולהפוך אותו מעימות צבאי פנימי לעימות אזורי.
06/12/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il