|
מפלס הכנרת [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
כנהוג לקראת בחירות, כדי למקסם את השפעתו של קמפיין הבחירות על הבוחר הנבוך, שכרה מפלגת הליכוד ביתנו את שרותיהם של סוקרי דעת קהל, במטרה לכוון את תעמולת הבחירות אל מרכז הקונצנזוס.
להפתעת הסוקרים נימצא, כי אחד הנושאים המציקים ביותר לציבור הישראלי והמדירים שינה מעיניו, הוא מפלס הכנרת. וכראייה לכך, בראש כל מהדורת חדשות מודיעים למאזינים המודאגים מה גובהו של המפלס, שמצבו לטוב או לרע משפיע על מפלס מצב הרוח הלאומי.
התכנסו לישיבת סודית מיטב מומחי יחסי הציבור של הליכוד ביתנו, ובראשם כמובן
בנימין נתניהו, כדי לטכס עצה מה ניתן לעשות בכדי לגייס את מפלס הכנרת לקמפיין הבחירות של המפלגה.
כידוע, היה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביא לרכישתו של הסופר-טנקר שהוכיח את יעילותו הרבה בכיבוי שרפת הענק ביערות הכרמל ובמקביל העלה את הפופולריות של ראש הממשלה. לכן לא ייפלא שגם הפעם העלה ראש הממשלה את הרעיון שהוכיח את עצמו, להשתמש בסופר-טנקרים להעלאת מפלס הכנרת. משתתפי הישיבה חתמו על הצהרת סודיות, בתקציב הבחירות של המפלגה הוזמנה בדחיפות עוד באותו לילה טייסת של סופר-טנרקרים.
הסופר-טנקרים הוטסו בחשאי לישראל, לצוותי חיל האוויר נמסר בסודי סודיות כי המטוסים הללו יהוו חלק ממבצע הטעייה במסגרת התקפת חיל האוויר על מתקני הגרעין האירני. כדי לשמור על סודיות המבצע, יתקיימו האימונים באישון לילה מעל הכנרת וכך בעקיפין יעלה גם המפלס שלה. ואכן בשבוע האחרון עלה מפלס הכנרת ב-20 ס"מ, וסיסמת הבחירות העיקרית של הליכוד שתיחשף השבוע תהייה: "רק הליכוד יכול להעלות את מפלס הכנרת".