משרד התיירות מציג נתונים על עלייה מרשימה במספר התיירים הנכנסים לשראל, ועושה מאמצים לעלות מחדש את ישראל על מפת יעדי התיירות העולמית. ואולם, ברשות שדות התעופה לא מקפידים, די הצורך, לאפשר מתן שירות מקצועי ומהיר לתיירים.
חברות תיירות רבות התלוננו בפנינו, כי בטרמינל 3 אין חנייה מסודרת לרכבי אשכול האוספים תיירים משדה התעופה. רכבים אלה נאלצים לחנות בחניה הרגילה בה חונים כל כלי הרכב המגיעים לשדה התעופה, ונאלצים לשלם תעריף מלא ושעות נוספות על זמן החנייה. כמו כן, לא ניתנת כל הנחה לרכבים אלה, המגיעים כמעט מידי יום לטרמינל. בעבר היה קיים הסדר מתאים, בטרמינל הישן, לפיו חנו רכבי האשכול בחניית האוטובוסים הצמודה לטרקלין מצדה, ואף שילמו תעריף קבוע.
יודגש, כי רכב תיירות, להבדיל מרכב פרטי, מגיע לשדה התעופה לצורכי עבודה, וזכאי, כפי שנהוג בשדות תעופה גדולים בעולם, לקבל חנייה תמורת תשלום חד-פעמי.
כולנו מכירים בחו"ל את המדריכים המניפים שלטים עם שם הקבוצה או התייר ביציאה באולם מקבלי הפנים. הם אלה שמובילים אותנו לאוטבוס הממתין להסעת הנוסעים. אולם, כפי הנראה מגישת רשות שדות התעופה, שירות זה אינו מספיק חשוב על-מנת לספק הסדר חנייה נוח לעובדים אלה.
כך גם עולה מתשובת רשות שדות התעופה, שהגיבה לפנייתנו: "סדרי החניה של רכבי אשכול בטרמינל 1, היו בצמוד לטרקלין מצדה והתשלום עבור החנייה במקום זה נקבע בזמנו ל-12 ש"ח. עם המעבר לטרמינל 3, נסתיימה הפעילות על יד טרקלין מצדה.
כיום, כלל כלי הרכב המגיעים לטרמנל 3, למעט מוניות שבהסדר, חונים בחניון הציבורי. עלות שעת חנייה בחניון זה 13 ש"ח בלבד, שהינה עבור משך הזמן הממוצע בו ממתינים רכבי חברת אשכול לאורחיהם.
יודגש, כי הורדת תיירים כמו גם נוסעים אחרים בטרמינל 3, אינה מחייבת כלל חנייה, וניתן לבצע זאת ישירות וללא כל תשלום באמצעות המפרץ להורדת נוסעים הנמצא במפלס המתאים".
כך לא מסבירים פנים לתייר.