|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

לנכס מחדש את "עולם התורה"

אחי החרדים: הפסיקו לצרוח חמס ורצח, להשמיץ ולאיים באיומים, וקחו פסק זמן להסתכל לעצמכם בעיניים ולעשות חשבון נפש. ושקלו את השאלה: האם ייתכן, אחרי הכל, שיש לכם מה ללמוד מ"עולם התורה" הציוני דתי?
17/03/2013  |     |   מאמרים   |   תגובות
החרדים בכנסת. מנכסים את עולם התורה לעצמם [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  הרב סתיו לשיקום הרבנות

מנהיגים חרדים רועשים ורוגשים בימים אלה מכיוון שהציונות הדתית ניצחה בבחירות האחרונות ונציגיה יהיו שותפים בממשלה החדשה בעוד שנציגי החרדים לא ישתתפו בה. החרדים משמיעים קולם ברמה על ההרס של "עולם התורה" שתיווצר בעקבות הרפרמות החברתיות עליהן מתעקשת מפלגת הבית היהודי.

אז הנה מבזק חדשות עבור אחי החרדים: אין לכם בעלות ובלעדיות על "עולם התורה", ובפרספקטיבה היסטורית ייתכן שעוד תשובו ותודו לבית היהודי על שהיא דחקה אתכם למקום טוב יותר.

היהודים הדתיים הציונים המיוצגים על-ידי נפתלי בנט במפלגה הדתית לאומית שקמה לתחיה מחדש, רוצים גם הם לחזק את ה"עולם התורה" על-ידי שמירת מצוות, לימוד תורה, והרחבת ישיבות ומוסדות תורניות - ועל-ידי שירות צבאי, קידום כוחה של הטכנולוגיה הישראלית והתעשיה הישראלית, ועל-ידי תרומה למשק הישראלי.

כל הדברים המצויינים מעלה מחזקים את "עולם התורה".

אנו, הציונים הדתיים, מאמינים כי היהדות האורתודוקסית והקמתה של מדינת ישראל המודרנית לאחר אלפיים שנות גלות אינם עומדים בסתירה זה לזה, ואנו מבטאים את אמונתנו זאת על יד כך שאנו נושאים בחלק הוגן בנטל הכלכלי והצבאי של מדינת ישראל, ועל-ידי תרומתנו לעולמות של האומנות, הספרות, המוזיקה, האקדמיה והדת היהודית.

כל אלה הינם חלק מבניית "עולם התורה".

ולמרבה הפלא, אנחנו די מצליחים בזה.

אנחנו - יהודים דתיים רציניים וציונים אמיתיים בו-זמנית - רוצים לראות את החברה בישראל כשהיא טובלת בערכי התורה ובערכי המוסר המסורתיים, ואנו יודעים כי הדרך להביא לכך היא על-ידי מיזוג של מסורות ומודרנה ועל-ידי סינתזה של מדע עם רוח. אנו רואים יופי דתי וציווי קדוש בעצם היותנו פיסיקאים אורתודוקסיים, כמו גם פסיכיאטרים, ביו-כימאים, מדעני מוח, ארכיאולוגים, אדריכלים, מוסיקולוגים ופילוסופים דתיים.

כל הדברים האלה הם חלק מ"עולם התורה".

בישיבות ציוניות דתיות והאוניברסיטאות שהקמנו, הצלחנו ליצור רמה של לימוד התורה שהוא קפדני, מחויב, עמוק, יצירתי, ואינטלקטואלי בעוצמות גבוהות על פני מרחב מקיף של ההלכה, המדרש, התלמוד, החסידות, הקבלה, וכל תחום אחר של הלימוד המסורתי. הצלחנו להפיק ספרות הלכתית אנציקלופדית שהיא שייכת לעולם האמיתי, ומתיחס בעומק אל החברה והמדינה המודרניות, והצלחנו ליצור אפיקים מרהיבים חדשים בלימוד התנ"ך.

לצערי, אתם אינכם מכירים את "עולמות התורה" האלה כלל ועיקר.

אנו מאמינים כי אורתודוקסיה וניהול אורח חיים דתי אינו חייב להיות השתעבדות מתמדת לעוני. אנו איננו מקבלים כי הדרך היחידה להשאר נאמן למסורת היא על-ידי כליאת עצמכם מאחורי חומות של הפרדה המונעות חינוך מודרני, מונעות תעסוקה שיש שכר בצידה, ומונעות פתיחות מתונה לדיסציפלינות אקדמיות. צרות מוחין כזאת היא מוטציה ההיסטורית של המסורת היהודית, ועל כן אנו עומדים על כך שנלמד את הצעירים שלנו מתמטיקה, מדעים, אנגלית והיסטוריה, ואפילו ספרות שאינה מצויה באסופה של כתבי הקודש.

כל אלה הם חלק מ"עולם התורה".

למען האמת, "עולם התורה" הצר שלכם לא יצליח לשרוד אם הציבור החרדי כולו ימשיך ויתבוסס בנחשלות דתית ובעוני. ואם כך, עם כל הצער שבדבר - וסלחו לי על ההתנשאות, לטובתכם שלכם - אנחנו נאלץ לגמול אתכם מן התלות שלכם בקופה הציבורית.

מכיוון שאנו כל כך שונים בדרך בה אנו בונים את "עולם התורה" קיים גם שוני גדול בדרך בה הפוליטיקאים המייצגים אותנו מבצעים את עבודתם. אנו היהודים הציונים הדתיים האורתודוקסים רוצים כי הנציגים הנבחרים שלנו יפעלו לטובת כל החלקים של האוכלוסיה; ולא רק ישימו לנגד עיניהם את צרכיהם של אנ"ש. בנט וחבריו, לדוגמה, מתכננים לבנות דיור במחיר השווה לכל נפש המיועד לכל הזוגות הצעירים במדינה, ולא רק לזוגות צעירים שהם חרדים.

אנו הציונים הדתיים רוצים גם בקיומה של רבנות ממלכתית שהיא ידידותית למשתמש ופתוחה לכל; רבנות שתביא לקידוש השם ולא לחילול השם; ואשר תמשוך אליה ישראלים שאינם דתיים בחזרה אל המסורת, ולא תבריח אותם הרחק ממנה ככל האפשר. אני מצטער שהמשמעות של זה היא שאנחנו חייבים - אנחנו פשוט חייבים! - לקחת מידכם החרדים את הרבנות הראשית ויחד איתה את כל המוסדות המסונפים לה, ולהשיב את המוסד הזה לידיהם הבטוחות של רבנים מודרניים וציוניים המגיעים עם גישה של "כלל ישראל" לבצע את העבודה.

ברור לנו שאתם כועסים על כך שאנו יוצרים תכלית ומטרה משותפת עם מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, הדוחפת אתכם לשרת בצבא ולתפוס את מקומותיכם בשוק העבודה, ודוחקת אתכם ממספר מוקדי כוח שניכסתם לעצמכם והתרגלתם לזכותכם עליהן. האמינו לי, הברית עם לפיד היא קצת לא נוחה עבורנו. והרי אנני בטוח שאני יכול לאכול כל מה שיוגש בביתו של יאיר לפיד, ואני גם יודע שאנו, היהודים האורתודוקסיים, זקוקים זה לזה בתווך הארוך על-מנת לקדם את נקודות המבט ההלכתית המשותפת שלנו.

ואולם הקריאה בשמות גנאי נתעבים וכינויים אלימים אותם נוקטים מספר מנהיגים חרדיים בימים אלה - אלה אשר כינו את מנהיגות מפלגת יש עתיד, הכוללת בתוכה את הרבנים המרשימים שי פירון ודב ליפמן, "שונאיו ואויביו של עם היהודי", ומיתגו אותנו, את הציונות הדתית כ"גויים" - כל אלה רק מביאים להרמת גבה ולסימן שאלה לגבי הערכים המוסריים, הסטנדרטים הדתיים, והבינה שלכם, ולא לגבי אלה שלנו.

כל זה גורם לי לתהות עד כמה אתם באמת מכירים היטב את המגבלות ההלכתיות נגד לשון הרע והוצאת דיבה שקיימים ב"עולם התורה".

חלק מ"עולם התורה" הינו יישוב ארץ ישראל: חיזוק היישובים ביהודה ושומרון, ולא קריעתם לגזרים. וכאן המקום בו אני מבקש להזכיר לכם כי אנו, תומכי ההתיישבות בציונות הדתית, צדקנו לגבי הסכנות הכרוכות בהסכמי אוסלו (אשר בעדם ,כזכור, הפוליטיקאים החרדים הצביעו באופן הידוע לשמצה), ועל הסכנות בהינתקות מעזה ובגירוש מגוש קטף (אשר גם לאלה כמעט ולא הייתה התנגדות בקרב המנהיגות החרדית).

זה מזעזע ודוחה שאותם מנהיגים פוליטיים של היהדות החרדית, המדברים בשמו של "עולם התורה" אותו הם מנכסים לעצמם, מאיימים בעלבון עמוק בימים אלה לנקום בבית היהודי על-ידי תמיכה בנסיגות מיש"ע וב"השמדת" קהילות של מתנחלים ציונים דתיים נאמנים לתורה.

אני מתקשה להאמין כי ה"גדולים" החרדים באמת הגיעו אל המסקנה כי זוהי "דרכה של תורה". האם הם באמת מאמינים כי הענקת מעמד של חסיד אומות העולם למחמוד עבאס וביצוע טעויות דיפלומטיות וביטחוניות נוראות, הן מוצדקות רק בגלל שאריה דרעי ויעקב ליצמן לא קבלו מושבים ליד שולחן הממשלה? או, מכיוון שבני ישיבה מסוימים הנמצאים בשולי החברה החרדית, ואשר אינם באמת מבלים את זמנם בלימוד תורה, יצטרכו לשרת שירות לאומי ולצאת לעבודה?

ועל כן, אחי החרדים: הפסיקו לצרוח חמס ורצח, להשמיץ ולאיים באיומים, וקחו פסק זמן להסתכל לעצמכם בעיניים ולעשות חשבון נפש. ושקלו את השאלה: האם ייתכן, אחרי הכל, שיש לכם מה ללמוד מ"עולם התורה" הציוני דתי?

הכותב הוא מנהל קשרי חוץ במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן, ובעל טור בעיתונים ג'רוזלם פוסט וישראל היום באנגלית.
תאריך:  17/03/2013   |   עודכן:  17/03/2013
דוד מ' וינברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לנכס מחדש את "עולם התורה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלון_
17/03/13 13:20
2
נירון קיסר
17/03/13 17:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפטנט הוא לעיתים קרובות אויבו של השכל הישר. מדינה בה המפלגה הגדולה ביותר - היא לבדה בלי הפטנט של חבירה לישראל ביתנו- מונה שבעה עשר אחוזים ממאה ועשרים חברי הבית, חתמה על פטנט עם מי שיש לו ששה עשר אחוזים ועם בן בריתו שיש לו עשרה אחוזים על פיו מי שלא יגיע לארבעה אחוזים לא יזכה לשום ייצוג פרלמנטרי. פטנט. הוא אמור לכווץ את הדמוקרטיה הישראלית לתוך דפוס של שלטון קואליציות בינוניות ולהשאיר את הקהלים הקטנים של מיעוט מחוץ למערכות החקיקה והבקרה הפרלמנטארית על מעשי הממשלה. הפטנט אמור לסייע ביד הפרגמנטים השולטים להבטיח משילות.
17/03/2013  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
לקראת חג הפסח הקרוב, אנו שומעים על בעלי שליטה רבים שמתפרקות להן הפירמידות. חברות החזקה ונדל"ן שהיו עד לא מזמן מאוד מוצלחות הולכות היום להסדר חוב. במצב הזה, שבו בעלי שליטה הם חדלי פירעון, ניצבים מחזיקי אגרות החוב שבראשם הגופים המוסדיים בפני דילמה. האם נטילת השליטה מבעל השליטה הנוכחי תפגע בהסדר החוב או בתפקוד החברה בה הוא איבד את השליטה. לדעתי, המחזיקים בסדרות אג"ח, גם אם הן קשורות בטייקון מפורסם, אינם צריכים לחשוש מאובדן השליטה של הטייקון בחברה. בישראל ובעולם, יש מספיק מנהלים מוכשרים בשוק ואין לבעלי השליטה הקיימים יתרון ממשי על פני מנהלים מקצועיים.
17/03/2013  |  עו"ד שלומי תורג'מן  |   מאמרים
אמור לי מי חברך נפתלי בנט, ואומר לך מי אתה, הכוכב החדש שדרך בשמי הציונות הדתית. מי הוא יאיר לפיד מאחורי הדימוי? אם נדע זאת נבין מה הפך את יאיר ונפתלי לנאהבים ונעימים.
17/03/2013  |  זאב גלילי  |   מאמרים
מה שמעטים יודעים הוא, כי למרות שבנימין נתניהו מקים הקואליציה עם החילונים והבית היהודי, הוא לא התייאש מהחרדים וחותר לשותפות עימם מבחוץ. הוא הבטיח לחרדים, כי הוא אישית ידאג לצרכיהם, אבל בו-זמנית גם ניהל מו"מ על אפשרות של הצטרפות החרדים בשלב הבא של הקואליציה, לאחר שיאיר לפיד ונפתלי בנט יתמקמו בעמדותיהם בממשלה וייפתח הפתח לצירוף החרדים.
16/03/2013  |  חיים שאולזון  |   מאמרים
הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו יוצאת לדרך כשהיא נכה, מוגבלת וגזעית. כן-כן, גזענית. לא לממשלה הזו פילל נתניהו עצמו וסביר להניח כי לא לממשלה הזו ייחל הציבור. נתניהו ידע היטב להבטיח ומראש את מעמדו האישי כראש ממשלה - בלי משנים לראש ממשלה ובלי סגנים, אך את האינטרס הציבורי הוא הפקיר. יאיר לפיד ונפתלי בנט דיברו על פוליטיקה חדשה, אך הם דוחפים לפוליטיקה מופקרת שעלולה לגרום נזקים עצומים לציבור.
16/03/2013  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il