|   15:07:40
  יורי מור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

סוציאליזם בעל פני אנוש

כמי שעל בשרו חווה את סגולותיו של סוציאליזם וחי יותר מחצי חייו תחת שלטון סוציאל-דמוקרטי, אני מרגיש מחויבות מוסרית לתת לשלי יחימוביץ' כמה עצות, להזהיר מסכנות סמויות, שמחכים לה בדרכה הלא פשוטה ואצילית כתומכת סוציאל-דמוקרטיה
14/04/2013  |   יורי מור   |   מאמרים   |   תגובות
שלי יחימוביץ'. בטוחה שעתידה של האנושות בסוציאליזם[צילום: פלאש 90]

לא משנה איך מתייחסים לראשת האופוזיציה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', דבר אחד אי-אפשר לשלול ממנה: היא עקבית בדבקותה לסוציאל-דמוקרטיה ובטוחה שעתידה של האנושות בסוציאליזם. בזה היא מצטיירת כנכדתם הנאמנה של אותם סוציאל-דמוקרטים שתפסו שלטון ברוסיה ב-1917 ושלטו בה 70 שנה.

סיסמת הקמפיין של יחימוביץ' בבחירות האחרונות, "יכול להיות כאן טוב יותר", כאילו לקוחה מהסיסמה של השלטון הסובייטי: "הדור הנוכחי של עמנו יחיה בקומוניזם" (כלומר באושר ובעושר).

כמי שעל בשרו חווה את סגולותיו של סוציאליזם וחי יותר מחצי חייו תחת שלטון סוציאל-דמוקרטי, אני מרגיש מחויבות מוסרית לתת לשלי הנחמדה כמה עצות, להזהיר מסכנות סמויות, שמחכים לה בדרכה הלא פשוטה ואצילית זאת. איך להתמודד עם הקשיים, ממה להיזהר, למה לחתור.

הוראות שימוש לסוציאל-דמוקרטים מתחילים

שלי הנכבדה! כדאי לך לקחת בחשבון שבניית סוציאליזם במדינה בודדת זו משימה כבדה שאין כמוה. קריעת ים סוף לעומתה - משחק ילדים.

ארצנו הקטנטונת לא התברכה באוצרות טבע, וכדי שהמעמד הנמוך יקבל יותר יש לגזול את "השומן" מהמעמד הגבוה. אין קונצים אחרים. בעצם את בעצמך מבינה זאת.

כל עוד במדינה יש דמוקרטיה ללא קידומת "סוציאל", הדרך היחידה לעשות זאת - לעלות מיסים. אך הממזרים האלה תמיד מצליחים לעקוב, לחמוק. התוצאה תהינה כמו בצרפת בה הנשיא הסוציאליסט אורלנד העלה מיסים והשחקן המשתכר מיליונים ז'רר דפארדיה העביר את עסקיו למדינה שכנה. אחריו השתמשו בגימיק מיליונרים נוספים וכרגע צרפת מקבלת פחות מיסים מבעבר. ותאמיני: קריאה למצפונם של הקומבינטורים האלה לא תועיל. מצפון אצל איש עסקים, אצל איש אמיד - דבר נדיר עוד יותר מאשר היכולת להרוויח כסף אצל סוציאל-דמוקרט. במידה ותתחילי לגבות מהם מיסים בכוח - העשירים יעבירו את כל הונם למערב. לכן מייד יש לחוקק את החוקים המגבילים את החופש הפיננסי של בעלי הון. למחרת אחרי עלייתך לשלטון צריך להלאים את כל הבנקים.

כדי שלא יבריחו את כספם לחו"ל במזוודות יש להדק את השמירה במעברי הגבול. מי שירצה להגר - שישלם לקופת המדינה הסוציאליסטית על שלילת אזרחותו. יש לו השכלה גבוהה? אדרבא - שישלם גם על זה, כי בארץ האוניברסיטאות מקבלות סבסוד ממשלתי.

אני ממליץ להמשיך לבנות חומות לאורך הגבולות - והפעם לא מפני מסתננים או מחבלים - אלא מפני אזרחי ישראל שיתחשק להם לברוח לארה"ב או לאירופה.

כרגע את ותומכייך תוך מאבק אדיר מצליחים כל כמה זמן להשיג העלאת משכורת מינימום לעוד 200-300 שקלים עלובים; בתור ראשת הממשלה את תוכלי לעלות את המשכורות האלה כמה שאת רוצה, ועד מהרה כל האנשים הפשוטים במדינה יהפכו למיליונרים. החשבון בחנויות יהיה קל מאוד: לחם אחיד - מיליון שקל, קוטג' למריחה 100 גרם - 3 מיליון שקל... ברוסיה אחרי המהפכה הסוציאליסטית הגיעו לעושר כזה אחרי חצי שנה.

את צודקת לגמרי בתקיפתך את מדיניות ההפרטה. הדבר סותר את יסודות הסוציאליזם. יש מייד להלאים את הכול בחזרה. כי אם את רוצה לקחת על עצמך את החלוקה - את תצטרכי לדאוג גם לייצור. אף אחד לא ירצה להיות פראייר ולעסוק בייצור סחורה אותה אחר כך הממשלה תחרים ותחלק באופן "שווה יותר" בין כל האזרחים - לפי איך שהיא מפרשת את המוסג "צדק". את ושרייך תצטרכו לתכנן יצור של כל פרט ופרט - מתחתונים ועד למקררים, ממוצצים לתינוקות לטיטולים לקשישים.

אנחנו מתלוננים על גודל המנגנון הממשלתי. חכו לסוציאליזם - אז תדעו מה זה - המנגנון המנופח. פקידי הממשלה ינהלו את החברות, פקידים יטפלו בחלוקה. הואיל וגם אלה וגם אלה יגנבו - יפקח עליהם עוד צבא של פקידים. ומי ישמור על השומרים? נגייס אנשים גם למשימה זאת.

שלי הנכבדה, את מבינה שאני לא ממציא דברים, לא חוזה אותם - אני מספר על מה שראיתי, חוויתי, למה שהייתי עד. הנה עוד כמה קשיים בלתי צפויים שמחכים בפינה.

כעובדת מדינה במשך שנים רבות (ברשות השידור, בכנסת ישראל) את השתכרת לא רע. לכן את מניחה שכאשר כל האזרחים יהפכו לעובדי מדינה (וזה התגלמותו של הסוציאליזם) אז רמת החיים שלהם תהיה כמו שלך. אבל משכורות גבוהות במגזר הציבורי - הן פונקציה של ייצור מאומץ וניהול חברות יעיל במגזר הפרטי - בתעשיה, במסחר, בבניה, בתחבורה. אין מה לעשות - ללא שוק חופשי מחכה למשק כישלון בכול התחומים האלה. רצון לעבוד עד לשעות מאוחרות, להתאמץ, להשקיע בלי חשבון בא רק עם אופציה להרוויח כסף רב ככול שאפשר.

ללא תפוקה גבוהה במשק גם עובדי המדינה - עיתונאים, רופאים, מורים, שוטרים, כבאיים וכד' יקבלו גרושים. וגם בארץ - כמו שהיה בברה"מ - סטנד-אפיסטים בסופו של דבר יספרו מהבמות בדיחות כגון: "המדינה מעמידה פנים כאילו משלמת לנו, אנו מעמידים פנים יענו עובדים"...

את, שלי, לא פעם התקוממת: למה מפחידים אותנו? למה מי שמשתדל עבור מיליון שקל בשנה לא יעבוד כראוי עבור חצי מיליון? גם זה כסף רב. והצעת ללא היסוס להטיל מיסים נוספים על עושקים שעיקר פעילותם - ליזום, להגות רעיון, להשקיע - וגם זה לא בכסף שהוציאו מכיסם אלא לוו מהבנקים. את אמרת: אז מה אם הקפיטליסט לא יטוס במטוסו הפרטי - שיטוס במחלקה ראשונה של טיסת שכר. לא ימות אם בביתו המפואר תהינה לא 10 מכוניות אלא 8. ושתיים ניקח לטובת העניים.

שלי היקרה, כשתנחילי במדינה שלטון סוציאל-דמוקרטי תגלי להפתעתך כי אותם הקפיטליסטים, עשירים, קבלנים, אנשי עסקים, בעלי הון אשר היו מוכנים לעשות שמיניות באוויר עבור בצע כסף , כל אלה ש"קרעו תחת" (כמו שעומרים חבר'ה), מעכשיו כשאת מטילה עליהם מיסים "צודקים" פתאום יהפכו את עורם, יתחילו לעבוד בעצלתיים - אם בכלל.

עד מהרה לא יישארו במדינה יזמים שיעזו לקחת הלוואות מהבנקים בריבית גבוהה ולקחת סיכונים - כדי שאת, השליטה הקולית החדשה של ישראל - תוכלי לגזור קופונים במטרה לחלק לנזקקים. כאלה הם נבלים. זה בטבע שלהם. ולא יהיה מה לגנוז, ומה לחלק, וכל העם ירד לדרגה של "העשירון האחרון", לא יהיה מעמד גבוה, העשירון הראשון, האלפיון העשיר וכל שאר מעצבנים וחלאות.

אבל לא להתייאש, לא להירתע, כי צדק ושוויון - הם העיקר. גם כאן יעזור לך הניסיון של ברה"מ לשעבר. יש לחוקק חוק נגד "אוכלי חינם" ולהכריח אנשים לעבוד.

אגל גם אחרי צעדים כאלה העם לא יעבוד כמו שעבד בשביל עצמו. ועד מהרה נגיע למצב שמוכר בארץ רק לאלה שעוד חיו בתקופת הצנע. התקשורת תמהרנה למתוח ביקורת על הממשלה ולהאשים בכול את הסוציאליזם הכ"כ אהוב עליך. אסור שזה יקרה. אחרי עלייתך לשלטון תוך חודשים ספורים תדאגי להגביל חופש הביטוי ולהנחיל צנזורה קשוחה - לאור קשיים וחבלות של אויבי המדינה הפנימיים (הלא הוא - הגייס החמישי). ברוסיה הסוציאל-דמוקרט האולטימטיבי לנין עשה זאת כבר אחרי חודש.

אחד השליטים האחרונים של ברה"מ אנדרופוב נוכח חוסר כול במדינה הורה לפקחים לצאת לרחובות, לעצור כל איש מבוגר שמבלה בצהרי היום בבתי קולנוע, בחנויות, בחמאמים ולדרוש הסבר למה הוא לא בעבודה. תלמדי לקח וכבר בשנה הראשונה לשלטונך שלחי את אנשיך לרחובות לצוד "אוכלי חינם". בשלב הראשון ניתן להיעזר בפקחי חניה - להם המשימה די מוכרה.

אחרי הלאמה הכול יהפוך לנחלת הכלל, ואנשים יתחילו לגנוב ממקומות עבודה. יש לחוקק חוק נגד גנבי רכוש ממלכתי עם עונשים כבדים בצידו שיחול גם על ילדים מגיל 12 - כי הורים ערמומיים ישלחו לגנוב דווקא את הקטינים. אין מקום לרחמים. אחרת תלך כל המדינה. כמובן נצטרך לבנות כמה בתי כלא חדשים, אך אין דבר - זה ייצור לנו מקומות עבודה במקום אלה שנאבד בגלל "שביתתם" של היזמים - רודפי בצע.

האם את יודעת למה כל נהג בברה"מ שמר שטר של 3 רובל יחד עם רישיון הנהיגה שלו? לא יודעת? זה בסדר - בעידן הסוציאליזם המיוחל יידעו כל אם וכל אב בישראל ובכלל כל מבוגר - בשביל מה מומלץ להחזיק שטר של 100 שקל ביחד עם הניירת, שחייבים להראות לשוטר.

חסידי סוציאליזם שרופים מטעים אותנו ומשלים את עצמם בכך שמצביעים כדוגמה על כמה המדינות ה"סוציאל-דמוקרטיות" לכאורה באירופה. אבל אם להתעמק - מייד מתברר שהחלוקה הסוציאליסטית "השוויונית" וה"צודקת" במדינות האלה מתבססת לא על עבודה מאומצת עם מיסים כבדים - אלא על הון שנצבר בעבר, נשדד בעבר מיבשות רחוקות, או גם כיום יש להן הכנסות מחו"ל, מהמדינות, שם חוגג קפיטליזם חזירי ואכזרי, שמנצל ללא רחמים את המסכנים במדינות העולם השלישי. כמה מהמדינות ה"סוציאליסטיות" נהנות מאוצרות טבע גדולים - אך גם זה נחשב בעיניי לשוד: שוד מהדורות הבאים, שגם להם יש זכות על האוצרות האלה.

הכלכלה הישראלית תקרוס תוך כמה שנים

רוסיה שרדה תחת שלטון הסוציאליסטי המשחית 70 שנה רק הודות למשאבי טבע ענקיים שלה - ובסוף קלקלה את האוכלוסיה עד כדי כך שאפילו להתכופף ולקחת בחינם מה שנותנים יערותיה מפוארות, בטן האדמה, נהלים ואינספור אגמים שלה - הם כבר לא יכלו, והאימפריה נפלה. לישראל הקטנה ונטולת משאבי טבע אין לוקסוס כזה - הכלכלה שלנו תחת שלטון סוציאל-דמוקרטי תקרוס תוך כמה שנים.

בוועידת המרכז האחרונה של מפלגתך כמה מחברי סיעתך מתחו ביקורת נוקבת על דבקותך לאידיאלים של הסוציאל-דמוקרטיה, אשר הרחיקה בוחרים רבים. הם הציעו בפעם הבאה לאמץ נוסחת פשרה: סוציאליזם אך בשילוב של עידוד יוזמה פרטית ושוק חופשי. אל תקשיבי לשירת הסירנה הזאת. זה שעטנז בלתי אפשרי בעליל. זה כמו לערבב מים בשמן.

כשמדברים על "קפיטליזם חזירי" מתכוונים שקיים גם קפיטליזם אחר - עם חמלה, כאשר גם פשוטי העם מקבלים את חלקם הצנוע מהשולחן העשיר של הקפיטליסטים.

אבל אין ולא יכול להיות "סוציאליזם עם חמלה". בכל שנות קיומה של בריה"מ חיפשו "סוציאליזם בעל פני אנוש" - לא הצליחו. לא לנין, לא סטלין, לא חרושוב, לא ברז'נייב, לא אנדרופוב ולא גורבצ'וב. כל אחד מהם בתורו ניסה נוסחה זו או אחרת, סידור זה או אחר, מקל או גזר, עידוד או כיפוף - אך לא הצליח. התוצאה תמיד הייתה דומה: חוסר כול, חנק רוחני, פיגור אחרי העולם החופשי בכול הפרמטרים. זה בד.נ.א. של השיטה המכונה "סוציאל דמוקרטיה". לא קיימת חיה כזאת: סוציאל דמוקרטיה שמיטיבה עם העם. בשבילי ובשביל כמיליון אזרחים חדשים של ישראל זה לא תיאוריה - זה חלק מהחוויה והידע המוצק שלנו.

מה שקשה לי להבין - למה מראש בחרת לוותר על עשרות ואפילו מאות אלפי הקולות של "הרוסים"? לא אמרו לך שבשביל החלק הגדול של העולים מבריה"מ לשעבר הדגל האדום של הסוציאליזם גרוע יותר מאשר סדין אדום בשביל פר?

גם בעידן הסוציאליסטי יהיו במדינה פערים חברתיים אבל אז זה לא יהיה פער בין הקפיטליסטים לשכירים, אלא בין רוב העם לפקידות הגבוהה בסביבתך. אבל מה - לא תוכלי לגנות את הפערים, כי הרי הפעם האליטה - הם אנשי שלומך, בהם תלוי המשך שלטונך, ומי גוזם אנף עליו הוא יושב?

בישראל הסוציאליסטית מומלץ לא להפסיק לרגע את התעמולה האנטי-קפיטליסטית, אחרת נוכח עליה תמידית של המחירים העם קשה העורף שלנו יתגעגע לזמנים עברו ולעגל הזהב וייצא לרחובות במחאה.

בתנאי הצנזורה הקטלנית אנשי רוח יתפקחו ויתחילו לתקוף את שלטונך ואת השיטה; כאן שוב יעזור החוק ההוא על "אוכלי חינם": יש לערוך משפטי ראווה ולשלוח חכמים כאלה למחנות עבודה. במקביל נצטרך גם לבנות כמה מוסדות לחולי נפש לאשפוז כפייה - הרי איזה איש שפוי לא אוהב צדק ושוויון?

ואז יבואו אחרית הימים ויגור זאב עם כבש, ותוכלי לחרוט על דגליך את הסיסמה הפופולרית ביותר בברית המועצות לשעבר: "והגיענו לזמן הזה כאשר חיינו טובים ועליזים"....

תאריך:  14/04/2013   |   עודכן:  14/04/2013
יורי מור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוציאליזם בעל פני אנוש
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה שכטר אב שכול
14/04/13 13:30
2
יורי מור
14/04/13 20:10
3
רוני 999
25/08/13 18:49
4
הקוקיה 46/3
25/08/13 21:28
5
יחפה בפארק
26/08/13 04:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערב, השמש כבר שקעה, הכוכבים כבר עלו. היה לך יום ארוך במשרד, הבוס היה קצת עצבני היום, אולי כי המצב הכלכלי לא מאיר פנים. את נוסעת באוטו. מחייגת, מדברת בדיבורית. "היי אבא", את אומרת לבעלך. "מה שלום יוני? הוא כבר הלך לישון?" את שואלת, בתקווה להגיע הביתה ולעבוד שוב כמה שפחות. בעלך מסביר שהכל בסדר. "הלילה", הוא מבטיח, "את יכולה לנוח". את מדליקה רדיו, לשמוע חדשות בנסיעה הארוכה בדרך הביתה. חדשות. אירן מתקרבת לפצצה, ואת כבר מדחיקה, רגילה לזה. יאיר לפיד כתב עוד פוסט על מעמד הביניים. נו, טוב, אולי באמת משהו ישתנה. את קצת חוששת מהקיצוצים הצפויים בקצבאות הילדים, יוני הוא הרי השישי. תאונת דרכים, עוד אחת. שוב פצועים, שוב הרוגים. את מודאגת, כי את בכבישים הרי. ועוד דבר קטן, "בעקבות מותו של האסיר הביטחוני, הפגינו היום פלשתינים מול כוחות צה"ל...". ואת מודאגת, כי את בכבישים הרי.
14/04/2013  |  עקיבה לם  |   מאמרים
הרעש סביב תקציב המדינה קרוב בעוצמתו לאיום האירני כאילו מדובר ב"או 3% יעד גירעון או מוות", זה מה שרוצה הממשל שנבין. זו "הפוליטיקה החדשה", פוליטיקה שאין כל הבדל בינה ובין קודמתה, למעט שבקודמת אפשר היה לשאול שאלות, וכעת אנו יכולים רק לדבר אל הקיר (קיר הפייסבוק).
14/04/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
לזכרו של דן (דני) רייך - מוקדש לו. שני הצילומים שהוא מופיע בהם: במחנה-עבודה בקיבוץ עינת, מטעם תנועת הנוער העובד והלומד קן בורוכוב בגבעתיים.
14/04/2013  |  יורם מרקוס  |   מאמרים
דברי הליכוד נוהגים להציג מפלגתם כמפלגה לאומית ליברלית. הדברים אמורים במיוחד מאז איחוד הליכוד (בשנת 1988) לתנועה לאומית ליברלית. מצאתי לנכון להתייחס לסוגיה זו לאחר שקראתי את מאמרו של דוד מרחב "זה לא ז'בוטינסקי" ( הארץ מיום 3.4.13) בו טען שתנועת ז'בוטינסקי מעולם לא הייתה תנועה של חד נס ( וזה נכון), אולם בפועל, "התנועה הרביזיוניסטית ואחריה תנועת החירות גח"ל והליכוד הייתה תנועה שקמה על ל' כפולה: "הלאומית והליברלית". בהמשך הוא מסביר שהצה"ר ובית"ר התעקשו על שני עיקרים מרכזיים: ביחס לערבים בכלל, ולמשטר החברתי שישרור בארץ ישראל בפרט: דמוקרטיה לאומית, שוויון זכויות גמור לערביי ישראל, התנגדות לגירושם וחתירה לרוב יהודי בשתי גדות הירדן ללא דחיקת הערבים".
14/04/2013  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
חלקו של צה"ל באירועי יום הזיכרון לשואה הולך ומתעצם משנה לשנה, בין היתר מפני שכמה ממפקדיו הבכירים, ובהם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, הם בנים להורים ששרדו בשואה. ואולם כמנהיגים צבאיים וכמצביאים, על אנשים כרא"ל בני גנץ והאלוף אמיר אשל להתחבר לא רק אל מחנות השמדה, אלא גם אל מיליון היהודים שלחמו במדים בצבאות בעלות-הברית נגד הנאצים ונגד היפנים וניצחו. אני מציע לרא"ל גנץ שייזום, יחד עם הרמטכ"לים של הצבא הרוסי, האמריקני, הבריטי, הקנדי והצרפתי, טקס הצדעה לחייל היהודי בצבאות בעלות-הברית. יהודים שלחמו בכל הצבאות הללו והם עדיין בחיים ישמחו להשתתף.
13/04/2013  |  עמוס גורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il