בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
צעדים חשובים לכינון דמוקרטיה מאוזנת
|
אימוץ צעדים של השארת אחוז החסימה בשיעור 1% למימון מפלגות וקביעת מכסות של הצעות אי-אמון לכל סיעה - יחזירו למדינת ישראל את האיזונים והבלמים שחסרים לה כל-כך
|
משכן הכנסת. לשמור על דמוקרטיה מאוזנת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשנים האחרונות ותחת כל עץ רענן דובר על הצורך בשינוי שיטת הממשל. אני מודה כי עד היום אינני יודע האם מדובר בשינוי שיטת הבחירות (קרי: מעבר משיטה יחסית לשיטה אחרת), או שמדובר בשינוי שיטת הממשל (מעבר משלטון פרלמנטרי לשלטון אחר). התלבטות שלי נובעת כתוצאה מכך שמאחדים את שני הנושאים תחת קורת גג אחת, ולא מפרידים ביניהם כפי שהיה ראוי. לאחרונה סערה הכנסת בעקבות "חוק המשילות" שהעלה יו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם מסיעת "הליכוד-ביתנו". מבט אל תוכן החוק מראה כי יש שם סעיפים ראויים כמו צמצום הממשלה ל-19 שרים, וכן העלאת אחוז החסימה ל4% (דבר אשר יקשה על מפלגות קטנות להתמודד לכנסת). יחד עם זאת, יש בהצעה הזו שתי בעיות: - מניעת מימון מפלגות מאלו שלא יעברו את אחוז החסימה: ההצעה למנוע מימון מפלגות ציבורי מכל מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה של 4% אינה מידתית. רצוי אומנם למנוע התמודדות של רשימות קיקיוניות, אך יש לזכור כי חייבים גם לפעול לטובת הזכות להיבחר. ולכן, רצוי להשאיר את אחוז החסימה בשיעור 1% למימון מפלגות כפי שנהוג היום.
- ריבוי הצעות אי-אמון: אין ספק כי בשנים האחרונות מנצלת האופוזיציה את הצעת האי-אמון כדי לבטא את התנגדותה הנחרצת ממדיניות הממשלה בשורה ארוכה של נושאים. בכך מתפספסת מהותה של הצעת אי-האמון אשר מטרתה הינו להפיל את הממשלה המכהנת, ולהטיל על אדם אחר להרכיב ממשלה חלופית. לכן, צריכות היו סיעות הקואליציה והאופוזיציה לקבוע מכסות של הצעות אי-אמון לכל סיעה בהתאם לגודלה , ולא לקבוע רף גבוה של 61 חברי כנסת אשר יקשה עד מאוד את הפיקוח של הכנסת על עבודת הממשלה. כמו-כן, צריך לצמצם את החקיקה הפרטית שהיא לרוב איננה מועילה.
אימוץ צעדים אלו בצורה נכונה יחזירו למדינת ישראל את האיזונים והבלמים שחסרים לה כל-כך.
|
תאריך:
|
30/05/2013
|
|
|
עודכן:
|
30/05/2013
|
|
רועי אורן
|
צעדים חשובים לכינון דמוקרטיה מאוזנת
|
|
הפתרון לבעיה צריך להיות משולב: גם להרחיב את השכלתם של החרדים בבתי הספר שלהם, ולהעניק להם השכלה שווה כמו לכל אזרח, בלא להחסיר מהם לימודי תורה; ובה בעת, מי שיגיע לגיל גיוס, ולא יחפוץ מסיבותיו שלו לשרת את המולדת, יצטרך לשאת בעול פרנסתו בעצמו.
|
|
|
אינני אדם דתי, אך אני מכבד את נדבכי האתוס האמוני, שבנתה כאן החברה החרדית והיא חשה מחויבות גדולה כלפיו. אני כמי שאינו שותף לאתוס החרדי, מתנגד נמרצות להצתת האש המיותרת ולהתנגשות המיותרת, שמובילים יאיר לפיד ומפלגתו בין האתוס החרדי ובין האתוס החילוני.
|
|
|
|
|
|
הניתוח שמובא להלן מציג אחד מכמה תרחישים אפשריים במסגרת קבלת החלטות עתידית של ישראל וארצות הברית בעניין תוכנית הגרעין של אירן. לנוכח טווח האפשרויות הזמינות האחרות, הפעלת כוח צבאי נגד תוכנית הגרעין אמור להיות מוצא אחרון בלבד. עם זאת, האופציה הצבאית חייבת להישאר אמינה ומוכנה לשימוש בעת הצורך. התרחיש המובא כאן לדוגמה, נועד אך ורק על-מנת לעודד ולהעשיר דיון נוסף בדבר ההשלכות האפשריות שיש לחלופות התקיפה השונות.
|
|
|
מקובל כי כאשר מומחה מטעם בית המשפט קובע מועד לבדיקת האתר, מתייצבים באותו מועד גם מומחי הצדדים ובאי-כוחם.
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|