בוקר טוב בורים יקרים שלי. בוקר טוב לכם. היום נלמד את תורת המספרים ולאחר מכן נלמד גם כלכלה בינלאומית ואם אפשר נרחיב גם את ידיעתנו בשפה האנגלית. לא צריך היסטוריה, לא צריך ספרות. על תנ"ך אנחנו בכלל כבר לא מדברים. מה זה תנ"ך? מצ'עמם לאללה. מה איכפת לנו מה עשה עשיו ויעקב ואם הבטיחו לנו או לא הבטיחו לנו את ארץ הבחירה? האמת - הקטע על דוד המלך, די מעניין. היה נואף לא קטן הג'ינג'י הזה. אבל בשביל כמה קטעים עסיסיים צריכים ללמוד את כל הספר המצ'עמם הזה? אפשר לוותר. יש מספיק ספרים טובים ואפשר לקנות 4 ב-100 צ'ח בחנויות.
מי צריך ספרות? מי? מי צריך היסטוריה? הא! וגם אני, האמת אם תשאלו אותי, חושב שאפשר גם לוותר על השיעורים של תחביר ודקדוק עברי. מה זה משנה אם נגיד שתיים בנות או שניים בנות, ממילא אני ספרתי ולא המורה. אז תפסיקו לבלבל לנו את המוח עם שטויות שממילא אין להם שימוש בחיים האמיתיים כשנגמור את הלימודים. אתם חושבים שאם נמכור עשרים ושבעה בקבוקים ונגיד עשרים ושבע ולא עשרים ושבעה לא ישלמו לנו? בטח ישלמו לנו ועוד איך. ואם כבר מדברים על לימודים אז המורים האלה, בכלל גם הם נמאסו עלינו. לא צריך מורים בשביל ללמוד כלכלה ומספרים. אפשר ללמוד הכל מהאינטרנט. כולם זקנים, מעפנים עם ראש של לפני 60 שנה מתקופת "אנו באנו ארצה". רק פלמ"ח ושירים של יום העצמאות בראש שלהם. למי יש עצבים אליהם? אם ת'שאלו אותי, אפשר לסגור את בית הספר בכלל, בגלל שרוב הדברים שלומדים שם מיותרים ולא מוסיפים כלום.
האמת, אלה שראיינו אותם בסקר
עיתון הארץ, שערך פרופ' קמיל פוקס ושפורסם ב
עיתון הארץ, התביישו לומר את האמת. למעשה זה סקר מוטה, בגלל ששאלו אותם איזה מקצועות הם לא אוהבים ואיזה מקצועות הם היו מוותרים עליהם. אבל לא שאלו אותם את השאלות הנכונות. תאמינו לי שאם היו שואלים אותם את השאלות הנכונות, כמו למשל "אתם נהנים בבית הספר?" או "האם צריך את בית הספר?" אז כולם היו עונים חיובית לגמרי על זה שצריך לבטל את בית הספר ושלילית לגמרי על זה שהם לא נהנים בבית הספר.
צ'מעו משהו. רוב המורים בכלל לא נהנים ללמד והם באים לכיתה עם פרצוף של כאלה שסובלים מכאבים במחלקת הישיבה. הם מעבירים את השיעורים בחוסר כיף ונותנים לנו תחושה שהם עושים לנו טובה בכלל שהם באים ללמד. אם לא היה העניין הזה של ציונים ובוחני פתע, אף אחד לא היה בא לכיתה. ס'תכלו על אלה שסיימו את הלימודים. מה הם למדו? כלום! (נכון אני יודע צריך להגיד לא כלום ולא כלום, אבל מה אני אעשה עליכם פוזה. בחוץ כווווווללללם כולה מדברים אחרת, אז למה אני צריך לדאוון עליכם ולהגיד לא כלום? שיסתכלו עלי כאילו נפלתי מהירח?) ומה הוסיף להם בית הספר? גם כן כלום! בקיצור אפס מאופס אחד גדול.
אז אל תשאלו למה מבטלים את לימודי הספרות ולמה מבטלים את לימודי ההיסטוריה. אני רוצה להגיד לכם שהשר הזה, שר החינוך,
שי פירון, הוא גבר לעניין. תראו באיזה קלות הוא וויתר על הלימודים על התקופה של ששת הימים. צודק לגמרי. את מי מעניין בכלל העסק הזה של ששת הימים? מה כ'פת לנו שבגלל ששת הימים באו גוש אמונים ויש כל מיני אנטלגנטים שמדברים על "קו השבר בחברה הישראלית לאחר מלחמת ששת הימים". את מי זה מעניין חוץ מכמה אנטלגנטים שכתבו ספרים שצוברים אבק בספריות האוניברסיטאיות בכמה אוניברסיטאות. כולה חנטריש גדול.
במקום ללמד על ששת הימים, אפשר ללמד על ג'סטין ביבר, על ההתפתחות שלו. על השירים שלו. על השקפת העולם שלו. תאמינו לי אלה יהיה שיעורים מרתקים. כולם ייהנו מזה ולא רק הבנות. שמתי לב שהבנים קצת מקנאים אבל כל אחד, עמוק עמוק בלב, רוצה להיות ג'סטין ביבר. וואללה זה רעיון מהסרטים ואם דווקא רוצים ללמד מוזיקה, שיתחילו מתקופת החיפושיות. הם קלאסיקה לא פחות מבטהובן והבאך הזה שאפשר לזרוק אותו בקלות לפח. כל פעם שאני שומע את השם באך, בא לי באוזן הצליל של פח. גם כן קבוצה של אנטיליגנטים שעושים פוזות ומשתעלים לתוך מטפחת בקונצרטים כדי להחניק את הרעש, כדי למנוע הפרעה, חס וחלילה, לשומעים העדינים שיש להם אוזניים מקטיפה. לנו יש אוזניים מקרטון והן רוצות לשמוע מוזיקה מחוספסת. מוזיקה עכשיו. אנחנו רוצים לשמוע מוזיקה חדשה, מוזיקה אלטרנטיבית ובכלל אפשר לעשות שיעורים עכשוויים גם על ליידי גאגא ולא רק על ג'סטין ביבר.
רוצים ללמד ספרות? פ'סדר. נלך על זה. אפשר לקחת את המלים של הלהיטים וללמד מה רצו המשוררים ששרים אותם להגיד בשירים שלהם. אחלה מלים ואחלה מוזיקה. מי אמר שהמלים שלהם פחות טובות מהמלים של חיים נחמן ביאליק, שכתב על ציפורים שמוסרות דרישת שלום מחוץ לארץ לאחים שלו בישראל? שמעתם על ציפורים שמדברות ומוסרות דרישת שלום? את זה אתם רוצים לדחוף לנו במוח בשיעורי ספרות?
אני מת על שי פירון הזה. אחלה של שר, מבין עניינים ומתקתק דברים, ישר לאחר שהוא מעלה את הרעיון לאוויר. אנחנו חושבים לשלוח לו את נציגות בית הספר ולדבר איתו שיומיים בשבוע יהיו ימים פתוחים שבהם התלמידים ינהלו את השיעורים לבד. זה יפתח את היצירתיות. זה יתרום למנהיגות ואני בטוח שכתוצאה מכך, ישראל תרוויח הרבה כוחות מוכשרים בפוטנציאל גנוז שלא זכה לחשיפה, בגלל שהמורים בשיטות הקונבנציונליות שלהם, דיכאו אותה.
זהו זה חבר'ה. קודם ספרות אחר כך היסטוריה. אחר כך הדקדוק המעצבן הזה והתחביר, שהדביקו יחד עם הדקדוק והעברית הזאת של בית מרקחת. אחר כך נראה. אולי נבוא ללימודים ואולי לא. אפשר לנהל על זה משא-ומתן, לא? מה, אי-אפשר לקחת עורך דין בעניין? ממילא יש כל כך הרבה עורכי דינים אז בטח אחד מהם יסכים לייצג אותנו חינם, בגלל הפרסומת. הוא יופיע בטלוויזיה ויגיד את המלים המרשימות האלה "מרשי אמר" או "מרשי חושב" וכל מיני מילים נפוחות שהם מדברים בארמית שאף אחד לא מבין אותם ממילא.
בוקר טוב לכם, בורים יקרים שלי. בוקר טוב לכם. אם עד עכשיו עוד קצת ידעתם כמה דברים, הרי אחרי שיבטלו את שיעורי ההיסטוריה, הספרות, התחביר, הדקדוק ועוד כמה שיעורים בלתי נחוצים, בטח תדעו פחות. אבא שלי שהוא קבלן בניין עשיר ובליין מוכר במדינת תל אביב, אומר: "כמה שפחות יש לך שכל בראש כך השכל שלך יותר קל וממריא".
תראו אותו. לא רע לו בכלל. בזכותו אנחנו גרים בסביון ולפחות שלושה פעמים בשנה, כל אחד מאיתנו יוצא לחו"ל. אז מה אם אנחנו לא מדברים עברית נכונה? תקראו לנו בורים, אבל אנחנו בורים עשירים ואת זה אף אחד לא יכול לקחת מאיתנו. אפילו לא המורה הזה שמדבר במלים של בית מרקחת ובטח מת מקנאה כשהוא רואה את הבגדים היפים שאני מביא מחו"ל וקונה בחנויות הכי שיק בלונדון, פריז ורומא. הוא רק יכול לחלום להגיע לחנויות האלה עם העברית המצוחצחת שלו, כאשר במשכורת המצומקת שלו הוא בקושי מצליח לסחוב את מינוס שלו בבנק מחודש לחודש, לאחר שהוא יורד על הברכיים ומתחנן בפני מנהל הבנק שייתן לו עוד חודש של חסד.
היום ספרות. מחר היסטוריה. מחרתיים תחביר עברי ודקדוק ובעוד שבוע נראה. אלוהים גדול. אבל שר החינוך, שי פירון הזה הוא ענננננננננננננננננק. מה זה ענק?
נננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננננק!