בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
להחזיר את השד הפמיניסטי לבקבוק?
|
ביקורת רבה מוטחת באמנון לוי על כי "הוציא את השד העדתי מהבקבוק", והמעניין הוא שהביקורת באה בעיקר מן הצד שיאמר שהוא פמיניסט, שנשים מופלות לרעה, וכי יש לפעול לשוויון אמיתי לנשים
איך מודדים אפליה? כיצד בודקים אם קיימת אפליה? יש שיגידו, בואו נחפש את הגורם, בואו נחפש את אותם רשעים שיושבים בעמדות מפתח ושיני ערפד בפיהם, והם אלה שדואגים להעדיף קבוצה אחת על רעותה, או בואו נחפש הבדלים גנטיים בין הקבוצות (שיטה שנוסתה ונכשלה בגרמניה ובכל אירופה באמצע המאה הקודמת, "עלתה" בערך 10 מיליון איש – ונחלה כשלון חרוץ), אולי בואו נחפש הבדלים התנהגותיים, תרבותיים. יש שיגידו אחרת, בואו נבדוק במישור התוצאה, שכר ממוצע, עמדות בכירות במשק, הישגים אקדמיים וכיו"ב וכאשר מתגלים פערים משמעותיים, אזי רק לצורך התיקון מנסים לרדת לשורשי הבעיה. ומשום מה בעניינים פמיניסטיים, אכן קודם מחפשים קודם כל את הפערים, מכירים בקיצוניים שבהם ככאלה המחייבים תיקון, ואם מנסים לרדת לשורשי הגורמים לפערים הרי זה רק על-מנת לתת להם את הטיפול ההולם. וכי מה זה חשוב מדוע השכר הממוצע של נשים נמוך משמעותית משכר הגברים? זה יכול להיות מסיבות היסטוריות, זה יכול להיות באשמת הנשים, או באשמת הגברים או באשמת מי יודע – אבל מה זה כלל חשוב, הפער קיים, פער כזה איננו תקין, ובלי שום קשר למקורותיו צריך לעמול על צמצומו. נזק של ממש ואילו בעניין העדתי, העובדות על הפערים הכלכליים, הלימודיים, התעסוקתיים, הן שד סגור וחתום בבקבוק, מי שמדבר עליהם מייד מואשם כאילו הוא מוציא את השד הרע מן הבקבוק, וכל מי שאומר משהו על פער, מיד שולחים אותו להוריו הנבערים וחסרי האמביציה שהם האחראים למצבו, לקרובי המשפחה שלו שהידרדרו לפשע, ולו עצמו שנעשה קבלן עשיר ולא הלך ללמוד, ושיטפל בבעיות שלו בעצמו בלי להטריד את כלל החברה בנושאים הקשורים למצבו. השד העדתי, השד הפמיניסטי, אינם שדים ואינם רוחות, מדובר בנתונים נמדדים המראים על הבדלים משמעותיים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית, הבדלים כלכליים, חברתיים, תעסוקתיים ואחרים שהחברה חייבת לטפל בהם על-מנת למזער אותם, וכל התעלמות מהם ודאי גורמת נזק של ממש לחברה בישראל. הכי תמוהים מוזרים וצבועים הם אלה/הן אלו המכנים עצמם פמיניסטים ופועלים לשוויון נשים מחד, ומאידך את ה"שד העדתי" הם אוטמים היטב בבקבוק ושולחים אותו כמו טיל בליסטי לעמקי הים.
|
תאריך:
|
12/09/2013
|
|
|
עודכן:
|
12/09/2013
|
|
אפרים הלפרין
|
להחזיר את השד הפמיניסטי לבקבוק?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
חשרת עננים
|
12/09/13 21:51
|
|
|
|
ה.א
|
12/09/13 22:56
|
|
|
|
מוטי כהן
|
13/09/13 08:54
|
|
2
|
|
השד הפמיניסטי
|
15/09/13 00:25
|
|
3
|
|
נחום שחף
|
15/09/13 16:03
|
|
4
|
|
דמעות תנין
|
15/09/13 16:49
|
|
התודעה הישראלית צרובה בזיכרונות מלחמת יום הכיפורים. אין עוד מלחמה בתולדות ישראל שבה עוסקים כה רבות, מידי שנה בשנה, באינטנסיביות מעוררת שאלות רבות מאוד. ולא בכדי: זו מלחמת השבר של ישראל, מלחמה שעוררה את ישראל מתרדמת משוקצת, יהירות בלתי מוסברת, שחצנות, ומה לא? תולדות מדינת ישראל נחלקות לשני חלקים: מאז 48' ועד מלחמת יום הכיפורים, ומאז המלחמה הארורה ועד היום. הקורבן שישראל נדרשה לשלם היה כבד מאוד, על-אף העובדה שבמלחמת העצמאות מספר ההרוגים היה כפליים ממספר ההרוגים ב-73'. ובכל זאת, מלחמת יום הכיפורים "זוכה" בבכורה כי ב-73' הגיעה החברה הישראלית לממדי יהירות ושחצנות שלא ידענו כמותם. הבלון היה מלא אלא שמלחמת יום הכיפורים הוכיחה שהיה זה אוויר דחוס עם ריח של אני ואפסי עוד. והבלון התפוצץ לנו בפרצוף, ולא יכולנו להאמין ש"ערבושים" יפתיעו אותנו, יגרמו וימצאו אותנו עם המכנסיים למטה. לא תהיה זו טעות אם נקבע שמלחמת יום הכיפורים גרמה לשינוי עמוק ביחסי הגומלין בין הקברניטים הפוליטיים לקברניטים הצבאיים, ובינם לבין האזרחים, שהיו מושתתים על התפיסה הכה פרימיטיבית של "הם יודעים מה לעשות". מתברר שלא כך הדברים.
|
|
|
הכותרת הזו נועדה לקרוא תגר על כל אותם עלובים ומתוסכלים שכשלו במלחמת יום-הכיפורים לרבות אנשי תקשורת וגרורי השמאל למיניו שמנסים לשכנע אותנו שמלחמה זו הייתה תבוסה וכשלון לישראל. זוהי הגישה הנבזית והפרופגנדיסטית שבאה לשרת את האינטרסים של האויב, טיעון שנועד לומר לעם היושב בישראל תכנעו...תעשו שלום עם הערבים בכל מחיר כי נכשלתם במלחמת יומה"כ...
|
|
|
הרהורים של בין החגים. חודש הרחמים והסליחות כבר עבר. גם ראש השנה עבר. חג ארוך של ארבעה ימים. סעודה אחרי סעודה, מפגש אחר מפגש.
|
|
|
עם התקרב יום כיפור אנו רגילים לעשות חשבון נפש, רשימת הטוב והרע, להתכונן לחתימת השנה, מי לחיים ומי להמשיך לסבול, או להתלבט לחיות בשקר, להישאר מתוסכל ולחכות לניסים.
|
|
|
שופט או דיין בבית דין דתי (ושניהם ייקראו להלן- שופט), מחליט להתלונן על עו"ד בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, בעקבות דיון משפטי שבו עוה"ד הופיע לפניו. ועדת האתיקה מעמידה אותו לדין. הנאשם כופר מכל וכל בטענות המתלונן ודורש לחקור את המתלונן על תלונתו. מה הדין?
|
|
|
|