|   15:07:40
  יעקב איציקוביץ  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

השיחות עם הפלשתינים

"תוואי קלינטון" לא קיים

בסודיות מרשימה מתנהלות להן שיחות "השלום" בין הנציגות הישראלית וזו הפלשתינית בחסות מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי למרות הסודיות, מתבהרת לה תמונה על עמדת הפלשתינים
01/11/2013  |   יעקב איציקוביץ   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
דורשים לקבל את כל האזורים המוגדרים "מפורזים" [צילום: AP]

לשיחות האלה ניתנה הקצאת זמן. למרות הסודיות, מתוך איסוף מידע באינטרנט, דרך הצהרות וראיונות במיוחד בצד הפלשתיני, מתבהרת לה תמונה על עמדת הפלשתינים. אולי היא איננה שלמה אבל ברורה וגם לא נראית כדיס-אינפורמציה. הרושם המתקבל הוא שבעמדה הפלשתינית אין מדובר על מתווה קלינטון. הפלשתינים לא קבלו עמדה זו "אז", בימי ערפאת, בימי קאמפ דיויד, בימי אוסלו "העליזים" וגם לא עכשיו. לפלשתינים יש להם סדר יום אחר לגמרי. בספרו "השלום החסר" כתב דניס רוס על עמדת ערפאת אז
"He is not up to ending the conflict" (עמוד 746). מאידך, מדי פעם אנחנו צופים בפוליטיקאים "יודעי דבר", שהרשימה לכך היא ארוכה, הטוענים שההסכם עם הפלשתינים הוא דבר ידוע לכול, זהו "מתווה קלינטון". אלא שהם מתעלמים מן המציאות, מתעלמים מהעובדות. שכן אין הדבר כך. הליכה "במתווה קלינטון" היא רק שלב קרוב יותר לעמדה הפלשתינית "הסופית" ולא מובטח לישראל תמיכה בינלאומית בכך. כבר לוינסטון צ'רצ'יל הייתה אבחנה בדבר:" בשמאל הפוליטיקה היא היכולת לחזות מה יקרה בעתיד, בתוספת היכולת היותר מרשימה, להסביר, לאחר מעשה, מדוע זה לא קרה". להלן כמה, אוסף, מהנקודות המשתקפות מהצד הפלשתיני את עמדות הפלשתינים. יודגש, עמדות הפלשתינים:

עקרונות:

1. הפלשתינים רואים בכל ארץ ישראל המערבית, טריטוריה פלשתינית, וזהו הבסיס למשא-ומתן.

2. אשר על כן, ארה"ב וישראל יכירו במדינת פלשתין שהיא מדינה ששטחיה נתונים תחת כיבוש.

3. הפלשתינים מבססים את דרישותיהם על החלטות האו"ם 181 וכן על 194.

4. אשר על כן, הפלשתינים מעולם לא הסכימו למטווה קלינטון וגם לא מסכימים לו עכשיו.

גבולות טריטוריות וריבונות

5. הפלשתינים דורשים לחזור לדיונים על גבולות הסכמי שביתת הנשק שהוסכמו עם מדינות ערב (לא איתם לטענתם) בשנת 1949. הם לא מסכימים לכל ההסכמים שהוסכמו אז ברודוס, וכמה מההסכמים האלו הם מבקשים לפתוח מחדש. ספציפית, כמה מהדרישות הללו בסיסן גם בדרישות החמאס בעזה.

6. אשר על כן, הפלשתינים בברור אינם דורשים נסיגה ישראלית לגבולות 1967. זו כנראה המצאה ואו wishful thinking של "השמאל" בישראל, הרואה צל הרים כהרים.

7. הפלשתינים דורשים לקבל את כל האזורים המוגדרים "מפורזים", לפי הסכמי שביתת הנשק מ-1949, כמו לדוגמא: עמק איילון ואזור לטרון, חלקים מכביש 1 לירושלים. הם דורשים את כל האזור ממזרח לאגם החולה, עליו, לטענת אבו מאזן, הם מעולם לא ויתרו. הפלשתינים דורשים את מורדות הרי הגולן לכיוון הכינרת, זהו אזור שאותו גם הסורים דורשים. בכך מקווים הפלשתינים לקבל שליטה אסטרטגית על הכינרת, בצפון. הם דורשים גם את אזור ניצנה, בדרום ואת אזור נתיב העשרה בצפון הרצועה. לדרישתם, כול האזורים הללו יהיו בתחומי המדינה הפלשתינית.

8. לדרישת הפלשתינים, כל מזרח ירושלים, כולל המקומות הקדושים, יהיו אך ורק בתחום הריבוני הפלשתיני, וזה בתמורה להבטחה (לא אבטחה) של חופש הדת. אזור ארמון הנציב בירושלים יעבור לשליטתם. גם רצועת קרקע שרוחבה עשרות מטרים המפרידה בין ירושלים העתיקה למערב העיר, כפי שהיה ערב מלחמת העצמאות, תעבור לידיהם.

9. הפלשתינים דורשים שכנסת ישראל תבטל בחוק את סיפוח כל מזרח ירושלים למדינת ישראל.

10. הפלשתינים דורשים ריבונות מלאה במים הטריטוריאליים בים התיכון מול רצועת עזה. ובים המלח הם דורשים בעלות על כל השליש הצפוני.

11. הפלשתינים דורשים שליטה וריבונות מלאה בכל מאגרי המים התת-קרקעיים בתחומי המדינה הפלשתינית. כלומר, שליטה במקורות המים של ישראל.

12. במסגרת חילופי שטחים, הפלשתינים מוכנים לוותר עד מקסימום 1.9% משטח יהודה ושומרון. ובתמורה הם דורשים לקבל אחוזים גבוהים הרבה יותר מכך.

13. הפלשתינים דורשים שליטה מלאה על כל מעברי הגבול של המדינה הפלשתינית, שהם כול המעברים על הירדן, וכול המעברים מפלשתין לישראל וממנה.

14. הפלשתינים דורשים ריבונות פלשתינית מלאה במרחבים האוויריים הפלשתינים. מראש הם מודיעים שלא תורשנה טיסות חיל האוויר הישראלי מעל יהודה ושומרון, ורצועת עזה.

15. כל המרחב הפלשתיני של תדרי שידור, תעבורת לוויינים, תקשורת, טלפוניה, תחנות רדיו יהיה בריבונות ובשליטה פלשתינית מוחלטת ובלבדית.

בעיית הפליטים

16. לפי אבו מאזן, פליט פלשתיני, יחשב כול מי שהוא/שהיא גם מבני בניהם, מהדורות החדשים, של הפליטים הפלשתינים מאז 1948. כל פלשתיני כזה יהיה זכאי לבחור באחת משלושת האפשרויות הבאות: (א) לחזור אל תוך גבולות מדינת ישראל. (ב) לחזור למדינה הפלשתינית. (ג) להישאר במקום מגוריו הנוכחיים. בנוסף, בכל אחת משלוש האפשרויות יקבל הפליט פיצויים כספיים מתאימים.

17. הפלשתינים דורשים שיוקם מנגנון בינלאומי אשר יטפל בפליטים הפלשתינים בשובם לישראל ובכניסתם למדינה הפלשתינית. במנגנון זה ישתתפו נציגים ממדינות הבאות: הפלשתינים, ישראל, ארה"ב, מהליגה הערבית, ממדינות אירופה, קנדה, אוסטרליה, ויפן. האו"ם יקבל החלטה ברוח זו.

18. הפלשתינים דורשים שפתרון הזה של בעיית הפליטים, צריך להיות מוכר על-ידי ארה"ב וישראל "כפתרון צודק ומוסכם". כלומר, ישראל נושאת באחריות לפליטות.

19. רק לאחר שתיפתר בעיית הפליטים, יהיו הפלשתינים מוכנים להכריז על סוף הסכסוך הישראלי-פלשתיני.

דרישות פלשתיניות אחרות

20. ישראל (התנחלויות) וצה"ל (בסיסים ומאחזים) ייסוגו מכל שטחי יהודה והשומרון, בהדרגה, תוך שלוש שנים.

21. בכול אזורי ותחומי המדינה הפלשתינית, לא תהייה שום נוכחות, לא של אזרחים ישראלים ולא של חיילי צה"ל. פלשתין תהיה "נקייה" מיהודים.

22. מדינת פלשתין תוכל לחתום על הסכמים, לרבות כאלה צבאיים, ללא מעורבות צד שלישי. כלומר, לישראל לא תהייה זכות התערבות או מעמד בהסכמים שכאלה. ולדוגמה, לאחרונה נחתם ההסכם "הגנה" בין הרשות הפלשתינית לנשיא סוריה בשאר אסד. על הסכם זה מחרישה ממשלת ישראל כאילו איננו קיים.

23. הפלשתינים לא יכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית. לכל היותר, הם יכירו בה "כמדינת כל אזרחיה", וכמדינה זמנית.

24. ששה חודשים לאחר סיום הנסיגה, ייחתמו חוזי השלום הסופיים בין ישראל לפלשתינים.

העמדה הפלשתינית מתבססת על החלטות האו"ם 181 (תוכנית החלוקה שמדינות ערב סרבו לקבל וצבאותיהם פלשו לארץ ישראל) וכן על החלטת 194 בין היתר יש בה את הנוסח "...הפליטים אשר ברצונם לשוב לבתיהם ולחיות בשלום עם שכניהם יורשו לעשות זאת במועד המוקדם ביותר האפשרי מבחינה מעשית. בעבור רכושם של אלה אשר יעדיפו לא לעשות כן ישולמו פיצויים לפי עקרונות המשפט הבינלאומי ... על ועדת הפיוס לסייע לשיבתם למולדת (repatriation), יישובם מחדש וכן לשיקום הכלכלי והחברתי של הפליטים...".

מכול אלה מתברר, שהפלשתינים מנסים להחזיר את גלגל ההיסטוריה חזרה, להתעלם מכול מה שקרה כאן במאה השנים האחרונות, וגם יותר. אבל הם "נאמנים" לעמדתם שלישראל אין זכות קיום במזה"ת ויש לחסלה. עכשיו, אולי בדרך דיפלומטית. על מה אבו מאזן, במשא-ומתן מראה שהוא מוכן להתגמש? על כלום!! האם הוא מחזיק בעמדות של מתווה קלינטון? ממש לא!! מאידך, לאור הנתונים הללו, בפני ראש הממשלה נתניהו דילמה לא פשוטה. האם יש תוחלת להמשך המו"מ? מה ניתן, אם בכלל, להביא למשאל עם? לכן ממשלת ישראל חייבת להיערך כבר עתה, למערכת הסברה פנימית ועולמית גדולה.

תאריך:  01/11/2013   |   עודכן:  03/11/2013
יעקב איציקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"תוואי קלינטון" לא קיים
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מ.אלקרייאף
2/11/13 10:28
2
מ.אלקרייאף
2/11/13 10:34
3
דניאל סבלדי
2/11/13 22:27
4
שבץ חלובה
3/11/13 12:58
 
לשכנע הממשלה
4/11/13 11:41
 
לשכנע הממשלה
4/11/13 11:48
5
תומכיה היהודים -
3/11/13 13:10
6
ושיעשו בו שימוש !
3/11/13 13:20
7
אבו מאזן, עריקאת
3/11/13 15:00
8
לארה"ב. לשם מה?!
3/11/13 16:18
9
רמץ
4/11/13 11:31
10
לאומי= הורד בדקות
4/11/13 11:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ההנחה שישראל נלחמת בטרור מחד-גיסא אך משחררת מחבלים מאידך-גיסא - זה דבר והיפוכו. מצדם של הפלשתינים, ההנחה היא שהם חותרים לשלום מחד-גיסא, אבל מאידך-גיסא ממשיכים להאדיר ולהעלות על ראש שמחתם זה גם דבר והיפוכו. אין ספק שלגבי ישראל, שחרור הטרוריסטים הוא רוח נגדית בהרתעה של הטרוריסטים ואין ספק שלגבי הפלשתינים ההצלחה בסחיטת שחרור הטרוריסטים היא רוח גבית לעוד ועוד טרור, סחטנות ולחץ נגד ישראל.
01/11/2013  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
בעקבות התקרית שבה נפצעו חמישה חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה מפיצוץ מטען צד קוראים גורמים באופוזיציה להחזיר את השמירה הצבאית ליישובי עוטף עזה. בצה"ל מעריכים שמדובר היה במארב מתוכנן היטב.
01/11/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
מה היה קורה אילו? ההיסטוריה לא אוהבת את השאלה הזאת, מפני שלא ניתן להוכיח את התשובה. ולמרות זאת, אנחנו "חוטאים" בשאלה, מפני שהיא דוחקת בנו לבחון עמדות קיימות. במסגרת ההסתה נגד הימין, מעריצי רבין לא מפסיקים לנג'ס עם התשובה לשאלה הזאת, כדי שנדע מה החמצנו בגין הרצח המתועב.
01/11/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
שחרור מחבלים שטובלים בדמם מעורר, אומנם, פלצות בכולנו, אבל בסופו של דבר זהו אקט מחויב המציאות. אחרי ככלות הכל הוא נכפה על מדינת ישראל כתנאי להמשך שיחות השלום עם הפלשתינים.
01/11/2013  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כוח צה"ל שפעל אמש (יום ה', 31.10.13) משני צדדיה של גדר המערכת בגבול רצועת עזה נפגע ממטען צד שהתפוצץ לעברו. כתוצאה מן הפיצוץ נפצעו חמישה חיילים המשתייכים להנדסה הקרבית. חייל אחד נפצע קשה, אחר נפצע בינוני ושלושת הנותרים נפצעו קל. הפצועים, שניים מהם קצינים - אחד בדרגת סגן אלוף - פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il