|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

בדרך לשואה נוספת? <br>

150 מיליון אירופים נגועים באנטישמיות בנוסח ימי הביניים ראיון עם ד"ר מנפרד גרסטנפלד - חלק א' וולף בכנר מראיין
10/11/2013  |     |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
זכרונות של רדיפות [צילום: איתמר לוין]

הסבר קל
הטלת האשמה בדבר האנטישמיות בת זמננו באירופה בעיקר על המהגרים המוסלמים ועל צאצאיהם היא הסבר קל ונוח, אך מוטעה.

ספרו החדש של ד"ר מנפרד גרסטנפלד Demonizing Israel and the Jews ("דמוניזציה של ישראל והיהודים") היכה באירופה גלים של הלם, בחושפו את מימדיה המבהילים של האנטישמיות ושל הוקעתה הזדונית של ישראל מצד האיחוד האירופי. מאז 1938 לא הייתה אירופה עדה להתפרצות ארסית כזו של שנאה כלפי העם היהודי.

יהודים עוזבים את אירופה במספרי שיא, ובעיר אחרי עיר שבהן הייתה קהילה יהודית משגשגת, אנשים אורזים את מזוודותיהם ובורחים לישראל, קנדה או ארצות-הברית. מפריז עד מלמו, בתים יהודיים ישנים עומדים בשממונם, בעוד שמשפחה אחרי משפחה עוזבת את ארץ מולדתה כשהן נמלטות מזכרונות של רדיפות ומוות בני 1800 שנה.

לאלה הנותרים מאחור, חיי היומיום הם נטל מתמשך ותזכורת איומה לזמנים, רק לפני 85 שנה, שבהם אולצו יהודים לענוד את הטלאי הצהוב, ומיליונים מהם נדחסו לקרונות בקר והובלו למקלחות הגז ולתנורים.

עתה, בשנת 2013, שוב יורקים על יהודים ובועטים בהם כשהם מעזים לחבוש כיפה ברחובות אירופה. אמירות כמו "יהודי מלוכלך, היטלר היה צריך לסיים את המלאכה" מהדהדות באוזניהם כשהם רצים לתפוס מחסה. מציבות יהודיות עתיקות מחוללות בציורים של צלבי קרס, ודגלי ישראל נקרעים לחתיכות על-ידי המון מתלהם של מפגינים הצווחים את שנאתם כלפי המדינה היהודית.

במקום להתעכב בייאוש על חייהם הנוראים של יהודים באירופה של היום, הזמין ה- The Inquisitr את ד"ר מנפרד גרסטנפלד (החוקר שנים רבות את האנטישמיות העכשווית נגד היהודים ונגד ישראל) להסביר כיצד קורה כל זה ומדוע, וכדי שנבין מה ניתן לעשות בעניין.

האם נותרה עדיין תקווה ליהודי אירופה, או שמא אנו מצויים על סיפה של שואה שנייה? האם ישראל עומדת בפני השמדה גרעינית או שהמדינה היהודית יכולה סוף סוף לתפוס את מקומה כשותפה שווה יחד עם שאר אומות העולם? אחרי כל נוראותיה של מלחמת העולם השנייה והשמדתה של מחצית מיהדות העולם, אנו עדים ללידתה מחדש של אותה שנאה מכוערת. מה זה אומר לנו על הנפש בני האדם ועל עתידם?

מערכת "מראה" מביאה כאן לקוראיה את הראיון המלא בגירסה עברית - בשלושה חלקים.

רעיונות זדוניים

ש: אחת התופעות המטרידות והבלתי מדוברות ביותר במאה ה-21 היא לידתה מחדש של שנאת יהודים ארסית ואנטי-ישראליות שהפכה רווחת כיום ברחבי אירופה.

בספרך החדש "דמוניזציה של ישראל והיהודים", אתה טוען טענה מפתיעה ומפחידה, כי 150 מבין 400 מיליון איש בוגרים במדינות האיחוד האירופי מאמינים שישראל מנהלת מלחמת השמדה נגד הפלשתינים. הם מאשימים את המדינה היהודית באפרטהייד ובטיהור אתני, ומתייחסים ליהודים כאל הנאצים החדשים.

כיצד הגעת לסטטיסטיקה מבהילה זו ועל סמך מה?

ת: החישוב הוא פשוט. השתמשתי בממצאים המופיעים בדוח מ-2011 של קרן פרידריך אברט, של המפלגה הסוציאליסטית הגרמנית. המחקר נעשה עבור אוניברסיטת בִּילֶפֶלד, שהרבתה לחקור את נושא האפליה. המסמך מכיל בין השאר תוצאות של סקר שנערך ב-7 מדינות של האיחוד האירופי, שבו נשאלו 1000 בני אדם - כולם בני 16 שנים ומעלה - האם הם מסכימים עם הקביעה כי ישראל מנהלת מלחמת השמדה נגד הפלשתינים.

באיטליה 38 אחוז מן הנשאלים ענו בחיוב. בהולנד המספר התקרב ל-39 אחוז, בהונגריה - 41 אחוז ובאנגליה - 42 אחוזים. בגרמניה 48 אחוז ממשתתפי הסקר ענו על השאלה בחיוב, בפורטוגל - 49 אחוז, בעוד שבפולין המספר הגיע ל-63 אחוז. שבע ממדינות אלו הם כמחצית מתושבי האיחוד.

באיחוד האירופי יש 500 מיליון אזרחים. כ-400 מיליון מהם הם בני 16 שנה ומעלה. הכפלתי את המספר באחוז הנמוך ביותר של אלו שענו בחיוב על שאלת הסקר - כלומר באיטליה. יכול להיות שההערכה של 150 מיליון אירופים בעלי רעיונות זדוניים נוטה לכיוון ההמעטה.

ש: מה למעשה עודד את החוקרים לבצע את מחקרם מלכתחילה?

ת: החוקרים ודאי הבחינו, שבסביבתם החברתית האמונה המעוותת הזאת ביחס לישראל - רווחת. אוניברסיטת בִּילֶפֶלד כבר ערכה סקר דומה בגרמניה בתחילת העשור הקודם. השאלה שנשאלה אז הייתה אפילו מפורשת יותר: האם אתה מסכים עם הקביעה כי ישראל מתנהגת אל הפלשתינים כמו שהנאצים התנהגו כלפי היהודים? התוצאות אז היו אף גרועות יותר. 51 אחוז השיבו על השאלה בחיוב. מוקדם יותר החודש, מתנדב ישראלי שבא לגרמניה לעזור, רואיין על-ידי היומון Die Welt. כבדרך אגב הוא אמר שמציק לו שיש גרמנים הסוברים כי הפשעים שישראל כביכול ביצעה בפעולותיה הצבאיות דומות לפשעי הנאצים.

ש: אתה מתייחס לשני מחקרים גרמניים. איזה מחקרים אחרים נערכו התומכים בטענותיך?

ת: קיימים שני מחקרים נספים על מדינות אירופיות שאינן שייכות לאיחוד האירופי. המחקר המקיף הראשון בדבר הגישות של נורווגים כלפי מיעוטים התפרסם ב-2012 על-ידי המרכז ללימודי השואה ולמיעוטים דתיים. המחקר, שנערך לבקשתה של ממשלת נורווגיה, מצא כי 38 אחוז של הנורווגים מסכימים עם הקביעה כי ישראל נוהגת כלפי הפלשתינים באותו אופן שבו נהגו הנאצים כלפי היהודים. מחקר שפרסם ב-2007 בשווייץ ה-GFS Bern מצא כי 50 אחוז מתושבי שווייץ רואים בישראל את ה"גוליָת" במלחמת השמדה נגד הפלשתינים.

ש: כיצד ייתכן שפחות מ-70 שנה אחרי השואה וסוף מלחה"ע השנייה, הפכו שנאת יהודים ושנאת המדינה היהודית לדעה השלטת באירופה? האם הם לא למדו דבר ממותם של 6 מיליון יהודים ו-55 מיליון בני אדם אחרים?

ת: החומר האנקדוטלי העצום על אנטישמיות אירופית, ובמיוחד על הסתה אנטי-ישראלית לאורך השנים, שכנעו אותי בהדרגה להבין שאין גבול לרשעות שיכולה לצאת מאירופה העכשווית. הופעתה הציבורית המחודשת של אנטישמיות, אחרי שגרמנים, אוסטרים ובעלי בריתם הרבים רצחו 6 מיליון יהודים, היא היבט אחד של העניין. הטלת האשמה בדבר האנטישמיות בת זמננו הרווחת באירופה בעיקר על המהגרים המוסלמים בה ועל צאצאיהם היא הסבר קל ונוח, אך מוטעה.

גם לו שיעור ניכר מן המוסלמים השיבו בחיוב על שאלות הסקר בנוגע לישראל, לא ניתן היה להגיע למספרים כה גבוהים. יחד עם זאת, אין ספק שמעט המחקרים הקיימים גם מראים כי מבחינת אחוזים, ההגירה הבלתי סלקטיבית העיקרית מארצות האיסלאם הביאה עמה אנטישמים במספר גבוה יותר ובדרגת עוצמה גדולה יותר.

150 מיליון האירופים המאמינים כי ישראל מבצעת רצח עם בפלשתינים הם ברובם הגדול מקומיים. טענה זו נגד ישראל אינה רק אבסורדית באופן קיצוני, אלא משמיצה ביותר. במשך השנתיים מסוף 1941 עד סוף 1943 במחנות ההשמדה בטרבלינקה, בלזץ וסוביבור בלבד רצחו הגרמנים 2 מיליון בני אדם - בעיקר יהודים. מאז הרציחות ההמוניות בגרמניה, הטכנולוגיה של רצח עם "התקדמה" ביותר. אם האשמות אלו בדבר רצח עם המוטחות כלפי ישראל היו נכונות, אחרון הפלשתינים - בוגר או ילד - היה אמור להירצח מזמן.

אבל במציאות, מספרם של הפלשתינים גדל מאוד במהלך העשורים האחרונים. ילדים פלשתינים נולדים בבתי חולים בישראל, והחולים מטופלים על-ידי רופאים ישראלים. ב-2007 הישוו גונאר היינסון ודניאל פייפס את כל העימותים העולמיים מאז 1950 שבהם היו למעלה מ-10 אלפי קורבנות. הם הגיעו ל-67 עימותים כאלה. הסכסוך הערבי-ישראלי היה במקום ה-49, כשמספר המתים בכמה עימותים היה גדול פי עשרות מונים. למרות זאת, אנטישמים רבים באירופה מן הסוג של שונאי מדינת-ישראל הצליחו לעשות דמוניזציה לישראל.

ש: מי עומד מאחורי הפצת השנאה וכיצד הם מסוגלים לקדם ביעילות כה רבה את מסר ההכפשה שלהם נגד ישראל והיהודים?

על כך - בחלק ב' של הראיון שיובא בגיליון הבא של "מראה".


לאתר מגזין מראה
הראיון ניתן ל-The Inquisitr (18.10.2013).

ד"ר מנפרד גרסטנפלד הוא מחבר הספר "Demonizing Israel and the Jews”. (ניתן לרכוש אותו באמזון). חבר ההנהלה ויו"ר לשעבר של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. ב-2012 זכה בפרס על מפעל חיים מטעם ה-Journal for the Study of Anti-Semitism.
תאריך:  10/11/2013   |   עודכן:  11/11/2013
וולף בכנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בדרך לשואה נוספת?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי 1
10/11/13 11:45
2
אוונגארד
10/11/13 21:36
3
נצר יואב
10/11/13 23:03
 
ולמה אתה מתחזה?
11/11/13 01:00
4
אהוד פרלסמן
11/11/13 00:53
5
אהוד פרלסמן
11/11/13 00:58
6
אורי ציון
11/11/13 07:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הגנה עצמית והישרדות הם אינסטינקטים טבעיים. נוכח סכנה, הפנדה האדומה בדרך כלל בורחת, והקרנף - מתקיף. ביורוקרטים מטשטשים. מדריך סבוטז' של המשרד לשירותים אסטרטגיים של ארצות-הברית מ-1944 מציע את העצות הבאות כיצד להפריע לפעילות של ארגון: לעולם לא להרשות קיצורי דרך, להפנות את כל העניינים לוועדות ולהעלות לדיון נושאים בלתי רלוונטיים. כל הדרכים הללו ועוד הם לחם חוקה של התקשורת.
עיכוב או ביטול של טיסות היו לתופעה שגורה בימינו. תכננתם חופשה, לקחתם ימי חופש, מצאתם סידור מושלם לבעלי החיים, הזמנתם טיסה ומלון מהסרטים - ובדקה ה-90 התבשרתם שטיסתכם בוטלה או מאחרת? אבוי...
08/11/2013  |  ארתור בלאייר  |   מאמרים
חקירה מתמשכת, שאורכת שנים, ללא תוצאות, ללא הגשת כתב אישום - היא לא רק עינוי דין, היא גם עוולה אישית, ציבורית ומשפטית. יש מקרים מסובכים - שדורשים זמן, מרחב וסבלנות, אך אלה צריכים להיות מקרים חריגים, שיקבלו אישור מפרקליט המדינה או היועץ המשפטי לממשלה.
08/11/2013  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
מה היה הנשק הסודי של יעקב? כן, ניחשתם, התפילה וקדושת הארץ מה מסמל סולם יעקב וגם: מה מקור השם יהודי? על כל אלה ועוד בפרשה שלפנינו
08/11/2013  |  ציפי לידר  |   מאמרים
יְצִיאָה חֲפוּזָה
08/11/2013  |  אברהם הללי  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
מי יהיה היורש  /  מנשה שאול
רוחות רוחאני   /  נחמן פביאן
חלוצים בקהיר  /  צבי גבאי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il