|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

שישה בשישי

ריבוי חזיתות

אם אובמה לא רוצה לעסוק בחזיתות החיצוניות, צריך להבהיר לו שהן משליכות על החזיתות הפנימיות יש להחליט באלו נושאים מתמקדים מול החרדים אסור לנתניהו להמשיך להתעסק בעצמו בכל שטות מדוע צה"ל טוען כל הזמן שהתקציב לא מספיק מול החזיתות השונות? קבוצות הספורט הישראליות רוצות אירופה - ואז מקטרות חזית חשובה וקצת נשכחת במאבק בפשע המאורגן
15/11/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   גיוס חרדים   |   תגובות
לנתק להם את עירוי הכסף [צילום: פלאש 90]


ברק אובמה
החזית החשובה לו באמת

נשיאי ארה"ב אוהבים לעסוק במדיניות חוץ, שמעתי לפני שנים רבות ממומחה מוביל לפוליטיקה אמריקנית, משום שבמדיניות פנים הם מוגבלים מאוד בידי הקונגרס. בנושאי חוץ הם זקוקים לאישור הקונגרס רק כדי לפתוח במלחמה ולהעניק סיוע; הם לא צריכים איש כאשר הם עוסקים בסכסוך הישראלי-פלשתיני או בגרעין האירני.

ברק אובמה בהחלט יוצא דופן מבחינה זו. עיקר עניינו הוא במדיניות פנים; ראו את הקרב הבלתי-נגמר שלו עם הקונגרס בסוגיות ביטוח הבריאות והגרעון התקציבי. לעומת זאת, במדיניות החוץ הוא מפגין גישה בדלנית שכמותה לא נראתה בארה"ב מזה עשורים רבים. תחת נשיאותו יצאה ארה"ב מעירק, היא בדרך החוצה מאפגניסטן, היא לא נקפה אצבע בנושא הנשק הכימי בסוריה, ומעל לכל – היא מחפשת פשרה עם אירן כמעט בכל מחיר.

העניין הוא, שאובמה כנראה לא מבין גם אחרי כמעט חמש שנים בבית הלבן, שכנשיא ארה"ב אין לו הלוקסוס של קביעת מספר החזיתות בהן עליו לעסוק. מעמד של מעצמת-על מחייב לא לעמוד מנגד כאשר ילדים נטבחים ולא לאפשר למשטרים פורעי חוק להשיג נשק גרעיני.

מאחר שכבר מאוחר מכדי להסביר לו את זה, אולי הדרך היחידה להביא את אובמה וממשלו לנקוט עמדה נחרצת בסוגיות החוץ הבוערות היא להראות להם, שיש לסוגיות אלו השלכה ישירה על מדיניות הפנים שלהם. בכיוון זה הולך הקונגרס, המדבר על החלטות שיקשו על אובמה להקל בעיצומים על אירן – ובכך יפתח לו עוד חזית פנימית, העשויה להשליך על המאבקים האחרים שמנהל בה אובמה. כדאי שבירושלים יחפשו דרכים שקטות לעודד מהלכים אלו.

ראש הממשלה
לשלב את שתיהן [צילום: דוד אלדן, לע"מ]

בשנות ה-60 פרץ ויכוח בין הגורמים המקצועיים בנבחרת ישראל בכדורסל: האם לשמור איזורית או אישית? הוויכוח הגיע למבוי סתום, עד שהתקבלה ההחלטה המובנת מאליה: נלך לזקן. ראשי הנבחרת הנרגשים התייצבו בשעה 07:30 בבוקר אצל דוד בן-גוריון, שמצא פשרה: למה לא לשלב את שתיהן ביחד? לאחר מכן הפכו הערותיו של ראש הממשלה לדברי אלוהים חיים בנוגע להרכב הנבחרת, הימנעות מכדרור והנמכת הסלים.

זה כמובן לא קרה באמת, אלא רק בפיליטון של אפרים קישון. יובל עבר והמציאות נותרה בעינה: בנימין נתניהו מעורב בכל שטות, ואפילו בהצעתה של לימור לבנת לשינוי ההקצבות לאגודות הספורט הוא מצא זמן לתמוך. ככה אי-אפשר לנהל מדינה, ודאי לא כזו המצויה באיומים קיומיים. האדם המוכשר ביותר לא יכול לעסוק בכל כך הרבה חזיתות, שכן אחרת – במקרה הטוב ההחלטות מתעכבות והופכות לפארסה (ע"ע מינוי נגיד בנק ישראל), ובמקרה הגרוע הן שגויות והרסניות.

נתניהו חייב להאציל סמכויות, חייב לתת לשרים שלו לטפל בענייני משרדיהם, ולעסוק רק בנושאים החשובים באמת. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, ספק אם נתניהו כשיר להיות ראש ממשלה.

חרדים
העיקר: חינוך ועבודה [צילום: פלאש 90]

אם הייתי חרדי, הייתי בטוח שיש קמפיין מאורגן נגדי. רוצים שאתגייס לצה"ל, רוצים שאצא לעבודה, רוצים להכניס לי לימודי חולין, רוצים שיהיה רק רב ראשי אחד, רוצים להטיל פיקוח ממשלתי על הגמ"חים – וזו רשימה חלקית בלבד.

מאחר שאני לא חרדי, אני חושב שכל הצעדים הללו – כל אחד בפני עצמו – הוא נחוץ וחשוב, לא רק לחרדים אלא גם ובעיקר לחברה הישראלית כולה. אבל יש גבול למספר החזיתות בהן ניתן להילחם בעת ובעונה אחת, ומול החרדים כל צעד יהיה כרוך במלחמה. לכן, כדאי מאוד שכל הגורמים הנוגעים בדבר יתכנסו ויחליטו על מה הולכים, מה דוחים ומה מבטלים. כשלעצמי, הייתי מתמקד בשניים: הכניסה לשוק העבודה והרחבת לימודי החול. הגיוס הוא בעיקר סמלי, הרב הראשי זה נחמד אבל לא קריטי, הפיקוח על הגמ"חים חשוב אבל פחות מהשאר.

צה"ל
מה עושים עם ה-60-50 מיליארד שקל? [צילום: AP]

בכל פעם בה מתחיל ריטואל הוויכוח על תקציב הביטחון, פורסים ראשי צה"ל את מפת האיומים ומתארים כיצד על הצבא להתכונן להתמודד מול שורה של חזיתות: אירן, סוריה, לבנון, מצרים, יהודה ושומרון, רצועת עזה. לאור כל זאת הם טוענים, שלא זו בלבד שאסור לקצץ בתקציב – אלא שחייבים להוסיף עליו. זה מה שקורה כל שנה וזה בדיוק מה שקרה לפני שבועיים.

אני באמת לא מצליח להבין את הטיעון הזה. הרי בשביל זה מיועד תקציב הביטחון. הרי אירן מעולם לא הייתה חובבת ציון ורצועת עזה מעולם לא הייתה שווייץ. נכון שיש תנודות באיומים, אבל אם אין אירן – יש עירק; ואם אין מצרים – יש לוב. בגדול, צה"ל צריך מאז קום המדינה להיות מוכן להתמודד בשתיים, שלוש ואפילו ארבע חזיתות. כדאי שבפעם הבאה, ישאל משרד האוצר את ראשי מערכת הביטחון את השאלה הפשוטה הזאת: מה אתם עושים עם הˉ60-50 מיליארד שקל בשנה שאתם מקבלים, אם כל שינוי אסטרטגי/טקטי מיד מצריך עוד מיליארדים?

מכבי תל אביב
הם משחקים שלוש פעמים בשבוע [צילום: קייראן לינמן]

קבוצות הכדורגל והכדורסל של מכבי תל אביב קצת מקרטעות בליגות המקומיות בשבועות האחרונים, במקביל להצלחותיהן בזירה האירופית. וכבר אנו שומעים את התירוץ הקבוע: קשה לשחק גם בישראל וגם באירופה. פיני גרשון למשל אמר בערוץ הספורט, כי הוא עצמו חזר עם קבוצת הכדורסל מווילנה והיה צריך לישון יום וחצי, בעוד הכדורסלנים נדרשו להתייצב למחרת לאימון, וכעבור יום נוסף – למשחק.

מעבר לכך שגזען ושוביניסט כמו גרשון אינו יכול להיות פרשן לגיטימי, ההסבר שלו לא מחזיק מים. התקציב של מכבי אלקטרה ת"א הוא 20 מיליון דולר בשנה – פי ארבעה עד פי עשרה מתקציביהן של יתר הקבוצות בליגת העל. הקבוצה מחזיקה המון שחקנים זרים יקרים, בדיוק בשביל המטרה הזאת: שהיא תוכל לשחק מול ריטאס וילנה ביום חמישי ומול בני הרצליה ביום ראשון.

כנ"ל לגבי קבוצת הכדורגל, שתקציבה הוא 100 מיליון שקל – יותר מכפול של מכבי חיפה, הבאה אחריה. יתרה מזאת: קבוצת הכדורגל נבנתה במטרה להגיע לשלב הבתים בליגת האלופות, והגיעה רק לשלב הבתים בליגה האירופית. מי שרוצה לשחק באירופה, שיתנהל כמו באירופה, שם הקבוצות מתמודדות בליגות הרבה יותר קשות ולעיתים בתנאי מזג אוויר הרבה יותר קשים, ובצורה שגרתית משחקות שלוש פעמים בשמונה ימים. אז תפסיקו לקטר.

הפשע המאורגן
יש לנו בעיה קשה

אפשר להילחם בפשע המאורגן בחזיתות רבות. השר יצחק אהרונוביץ סימן השבוע את החזית הטובה ביותר: "המטרה שלנו היא למוטט כלכלית את ארגוני הפשיעה", אמר. בהחלט נכון, כי הפשיעה מיועדת בסופו של דבר להשיג רווחים כספיים, וארגוני הפשיעה צריכים כסף כדי לממן את פעילותם. נתקו להם את עירוי הכסף – והרגתם אותם.

במקביל, צריך לפעול בעוד חזית: התרבותית-ציבורית. אם דמויות הפושעים בסדרה "הבורר" נבחרות בידי חברת הוט כדי לשווק את עצמה, יש לנו בעיה קשה. אם פושעים בכירים הם מוזמנים מכובדים לאירועים של ספורטאים, יש לנו בעיה קשה. החברה הישראלית חייבת להקיא מתוכה את הסחטנים, הגנבים, השודדים והרוצחים הללו. היא חייבת להפגין סלידה מוחלטת וחסרת פשרות ממעשיהם ומכל מה שהם מייצגים. בלי זה, יהיה קשה לנצח בחזיתות האחרות.

תאריך:  15/11/2013   |   עודכן:  15/11/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גיוס חרדים
ועדת פרי לא בדקה לעומק את ההבטים המשפטיים שבהטלת עיצומים והזדרזה לקבוע עיצומים פליליים על תלמידי ישיבות שלא יתגייסו מבלי לבדוק את החלופות. כך התברר (יום ג', 5.11.13) בדיון של הוועדה לשוויון בנטל שעסק בסעיף 16ג'. סעיף זה אומר שאם החברה החרדית לא תעמוד ביעדי הגיוס משנת 2017 והלאה, יחול עליה חוק גיוס חובה, למעט 1,800 המתמידים.
05/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אריה דרעי ואביגדור ליברמן הולכים מדחי אל דחי כיצד לא להיכשל שוב בנושא גיוס החרדים משהו לא טוב קורה להחלטות של השופט אילן שילה צריך להחליף את הדיסק בנוגע לנבחרת הכדורגל אסון צפוי מראש בטיפול ברעידות אדמה 50 שנות קונספירציה סביב רצח קנדי
01/11/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הוועדה המיוחדת ל"שוויון בנטל" סיירה (יום ה', 24.10.13) בבסיס חיל האוויר בתל נוף במטרה להכיר הלכה למעשה את אופן שילובם של החיילים החרדים שהתגייסו לצה"ל במגוון התוכניות הייעודיות השונות.
25/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אין לציניות גבולות. קבעו זאת חכמים ומשכילים, אך הם לא ששערו בנפשם שמידה כה גדושה של ציניות תפקוד את מפלגת ה"אחים והאחיות", הלא היא "הבית היהודי". למקרא הידיעה על מחלוקת סביב נושא גיוס החרדים והתרגילים הנלוזים והמכוערים של חברי הבית היהודי, רפלקס ההקאה פועל באופן מידי. ככלל, למשמע טענותיה של יושבת-ראש הוועדה לשוויון בנטל, הח"כית איילת שקד, אוזניים תצלינה. יו"ר מפלגתה, איש העקרונות והסטנדרטים הנעלים ביותר, השר בנט, לוחם ללא חת, אמיץ כאריה ופחדן פוליטי כמו שפן, נמלך בדעתו והופ, משוויון בנטל הגיע להנצחת אי-השוויון. הבחירות עברו, הלחיים פסקו מלהאדים, הבושה נעלמה, והפוליטיקה ניצחה. אז לעזאזל העקרונות.
06/10/2013  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
תא"ל גדי אגמון, נציג הצבא בוועדה לשוויון בנטל, גילה כי בשנה האחרונה לבדה צה"ל השקיע כ-60 מיליון שקלים לצורך התאמות שונות שיאפשרו לקלוט ביתר קלות את המתגייסים החרדים. לדבריו, הדבר נעשה למרות שמשרד האוצר אינו מפצה על כך את הצבא.
15/09/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   גיוס חרדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
"ראש אמ"ן אמר: תן לי עוד 500 חיילים חרדים"  /  איתמר לוין
בג"ץ: לנמק מדוע החרדים לא מגויסים  /  איתמר לוין
וינשטיין מתעקש: להאיץ את חקיקת הגיוס  /  איתמר לוין
ישראל מבססת את מדיניותה על משטר אפליה  /  יהודה שיין
קריעה לבטלה   /  הרב אליהו קאופמן
גיוס החרדים? כישלון החילוניים  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il